Recommended Posts

39 minutes قبل , aminf14 گفت:

سلام فروخته شد و انگار برای استفاده در اوکراین چه به صورت جنگنده و چه تامین قطعه جنگنده در نظر گرفته شده. این مورد نشون داد که ما ایرانی ها اینقدری که دنبال گرفتن ایراد گرفتن از هموطن و مسخره کردن و بازی با یه سری کلیدواژه های آزاردهنده برای اذیت کردن بقیه هستیم حقیقت طلب نیستیم. نوش جانتان نان خشک نیش زبان! ان شالله که به آرزوتون رسیدید. در مناسبات بین الملل قبل از رابطه و قدرت و پول چشمان باز لازمه. خداوند همگی مارو به راه راست هدایت بفرماید و کمی رعایت انصاف در بحث به همگی ما مرحمت کند.

سلام

نوش جان نان خشکی های عزیز ناتو !

بگذارید برسد دستشان ، بعد صدایش در می آید که عقیده اونوری ها در مورد نان خشکی هایشان چیست !!

 

  • Like 3
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, oldmagina گفت:

سلام

نوش جان نان خشکی های عزیز ناتو !

بگذارید برسد دستشان ، بعد صدایش در می آید که عقیده اونوری ها در مورد نان خشکی هایشان چیست !!

 

سلام و درود بر شما. خداروشکر که دست از سر ما برداشتی و چسبیدی به ناتو مشدی.:) حقا که دشمن واقعی و همیشگی آمریکای خبیث بوده و بس.

در مورد اوکراین مسلما در  ایجاد برتری هوایی حرفی برای گفتن ندارن (حتی با وجود اف 16 هم نمیتونن به این مهم دست پیدا کنند چون هماورد خوبی برای سوخو 35 و 57 نیست) ولی به عنوان سکوی پرتاب ارزان قیمت یا برهم زننده تمرکز نیروهای روسیه میتونن نقش مثبتی داشته باشن.

از شوخی گذشته این سری جنگنده های پیر و پاتال و زهوار در رفته که در خیلی از کشورها تفاوتی با آهن قراضه ندارن برای ماها چندان بد نبود به خصوص میگ 31 که دست کمی از تام کت نداشت(هرچند کم کم باید با گربه افسانه ای پیر هم خداحافظی کنیم که به علت نبود جنگنده فعلا به تعویق افتاده)

ویرایش شده در توسط aminf14
  • Like 3
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سیستم دفاع هوایی جدید Elbit Systems  به نام Red Sky 

RedSky_Elbit-e1715110156467_-_Copy.jpg

 Red Sky به عنوان یک سیستم دفاع هوایی تاکتیکی بسیار کوتاه (VSHORAD) معرفی شده که برای محافظت در برابر تهدیدات هوایی در ارتفاع پایین و. برای مقابله با سیستم‌های بدون سرنشین طراحی شده است که شامل «رادار DAiR، حسگرهای هوش سیگنال (SIGINT)، RF Jammer و محموله الکترواپتیکال (EO) COAPS-L» است.

 

 این سیستم ماژولار شامل یک رادار به همراه یک توپ 30 میلی‌متری و سامانه موشکی برای سرنگونی تهدیدات در محدوده هفت کیلومتر و 15000 پا است. تنها بخش این سیستم که توسط Elbit عرضه نمی‌شود، موشک‌ها هستند و با هر چیزی که مشتری بخواهد استفاده کند، یکپارچه می‌شود. عملا البیت بخش soft killرا تولید می کند و در hard killمی تواند با موجودی تسلیحاتی مشتری  یکپارچه  شود

 

  • Like 3
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ژاپن در حال توسعه تفنگ(توپ)155میلی متری اتوماتیک برای مبارزه با پهپادهاست

 

 

                                  5c_1718437840.jpg

                                                                                    (پلتفرم میزبان این ماژول بر اساس شاسی سبک وزن تایپ89است)

                   h1.jpg

                                                                                                                     (تایپ89)

طبق یک سند رسمی که در وب سایت وزارت دفاع ژاپن منتشر شده این کشور در حال توسعه یک توپ155میلی متری خودکار جهت مقابله با حملات بدون سرنشینها می باشد

 مقامات دفاعی ژاپن با رصد درگیری های جاری در جهان به خصوص جنگ روسیه و اوکراین احساس نیاز فوری برای تقویت بنیه دفاعی این کشور در مقابل حملات پهپادی در مقیاس بزرگ کرده اند.این ماژول 155 میلی متری گامی اساسی در جهت تجهیز ژاپن به راه حلی برای شناسایی و خنثی کردن تهدیدات کوچک هوایی است

                                      5a_1718437846.jpg

معیار کلیدی برای تولید این ماژول حصول اطمینان از اینکه هزینه هر شلیک کمتر از موشکهای زمین به هوا(SAM)باشد و گلوله های مجهز به چاشنی رادیویی امکان ذخیره سازی داشته باشند

چالش اصلی در توسعه تولید الگوریتم هایی جهت درگیری موثر با بدون سرنشینها در برد کوتاه و بلند(از5تا15کیلومتر)است.اجزای اصلی پروژه یک تفنگ(توپ)155میلی متری اونیورسال در یک پلتفرم بدون سرنشین دارای اپتیک و بار گذار اتوماتیک می باشد.

پلتفرم میزبان ماژول میتنی برشاسی سبک وزن خودروی پیاده نظام تایپ89 است که قبلا در توسعه توپخانه خودکششی تایپ99(155میلی متری)استفاده شده بود

در حال حاضر قابلیت توپخانه ضد هوایی ژاپن  محدود به تایپ87با توپ خودکار35 میلی متری است که آن هم توسط هنگ هفتم ضد هوایی شمال در استان دارای مناقشه هوکایدو مستقر است.

   

                       type_87_spaag_l3.jpg

                                                                                                                                 (تایپ87)

در نگاه اول، پروژه یک اسلحه ضد هوایی 155 میلی متری وزارت دفاع ژاپن ممکن است  عجیب و غریب  به نظر برسد و امکان دارد اصلا به مرحله تولید نرسد. اما لازم به ذکر است که چهار سال پیش، ایالات متحده با توپخانه 155 میلی متری به عنوان یک سلاح دفاع هوایی  که قادر به سرنگونی حتی موشک های کروز بود، آزمایش  کرد.

در یکی از آزمایش‌ها، نیروی هوایی ایالات متحده شلیک آزمایشی با یک پرتابه مافوق صوت 155 میلی‌متری با نام HVP  (Hypervelocity Projectile) را در سپتامبر 2020 انجام داد. این پرتابه که توسط شرکت BAE Systems ساخته شده است. از یک هویتزر خودکششی پالادین M109A6 شلیک شد هدف، یک هدف هوایی BQM-167 Skeeter بود که با موفقیت منهدم شد.

 سرعت پرواز پرتابه (HVP ) 5ماخ، حداکثر برد پرواز تا 80 کیلومتر و هزینه یکی از این پرتابه های هایپرپرتابه 86 هزار دلار در سال 2020 بود. HVP کلاهک انفجاری نداشت. هدف  با ضربه جنبشی نابود  شد.

HVP هنوز به مرحله  تولید انبوه نرسیده. این پروژه توسط وزارت دفاع ژاپن از سلاح ضد هوایی 155 میلی متری هنوز  در مرحله مفهومی است. اما اسلحه ضد هوایی 155 میلی متری ممکن است به یک راه حل مناسب در جنگ مدرن علیه پهپادها و موشک های کروز تبدیل شود.

                                5d7666e9f4325ef4.jpg

البته آژانس اکتساب فناوری و لجستیک ژاپن(ATLA) در حال همکاری با شرکتهای فرانسوی و آلمانی برای توسعه رادیو ترونها(radiotron)است.هدف تولید یک سیتم قابل استقرار روی سکوها و شناور های دریایی ژاپن جهت دفاع از خود و اماکن حساس می باشد

                                 5b_1718437854.jpg

شایان ذکرست که وزارت دفاع ژاپن همزمان در حال کار روی سیستمهای لیزری برای مقابله با پهپادها ست

وزارت دفاع ژاپن در ماه مارس قراردادی را با صنایع سنگین کاوازاکی برای خرید لیزر جهت نصب  روی وسایل نقلیه با تحرک بالا به مبلغ 1.5 میلیارد ین امضا کرد. علاوه بر این، در همان زمان قراردادی به مبلغ 1.9 میلیارد ین برای خرید لیزر برای کامیون ها بین بخش دفاع ژاپن و صنایع سنگین میتسوبیشی منعقد شد.

یک ماه پیش از آن، وزارت دفاع ژاپن قراردادی با شرکت Toshiba Infrastructure Systems & Solutions برای خرید یک سیستم راداری که برای شناسایی هواپیماهای بدون سرنشین استفاده خواهد شد، منعقد کرد.

                          123.jpg

 

منابع:https://www.defensemirror.com/news/37050/Japan_to_Develop_Autonomous_155_mm_Gun_to_Combat_UAVs

 

https://en.defence-ua.com/news/japan_has_solution_to_shoot_down_drones_and_missiles_with_155_mm_hyper_projectiles_including_ukraines_experience-10860.html

https://en.topwar.ru/244428-japonskie-voennye-namereny-prinjat-na-vooruzhenie-lazernye-sistemy-dlja-protivodejstvija-bespilotnikam.html

ویرایش شده در توسط scorpion57
  • Like 2
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نخستین تانکی که به برد درگیری ۵۰۰۰ متر دست یافته !

 

توپ پیشرفته ۱۲۰ میلیمتری ال ۵۵‌ای ۱ راین متال که یکی از ویژگی‌های کلیدی تانک چلنجر ۳ است، به آن اجازه می‌دهد تا به دقت بی سابقه‌ای در برد‌های طولانی دست یابد.

به نقل از مجله تصویری سلاح، در ماه می ۲۰۲۴، وزارت دفاع بریتانیا با موفقیت آزمایش‌های شلیک تانک چلنجر ۳ را در آلمان انجام داد. نتایج این آزمایش‌ها توانایی‌های فوق العاده چلنجر ۳ را برجسته کرد. محور اصلی این آزمایش‌ها توپ پیشرفته ۱۲۰ میلیمتری ال ۵۵‌ای ۱ (L۵۵A۱) ساخت شرکت راین متال بود که با همراهی گلوله‌های ۱۲۰ میلیمتری جدید دی ام ۷۳ (DM۷۳) برد درگیری تا ۵۰۰۰ متر را امکان پذیر می‌کند.

 

لینک تکمیلی مقاله :

 

منبع

 

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

MBDA یک فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی برای یافتن اهداف پنهان  ارائه کرد

شرکت دفاعی اروپایی MBDA از ابزاری با قابلیت هوش مصنوعی (AI) رونمایی کرده است که به واحدهای نظامی اجازه می دهد اهداف پنهان را ببینند.

                                                            normal_artillery-strike-aided.jpg

این ماژول قابل حمل توسط سرباز با نام "Ground Warden" از فناوری فراتر از خط دید برای  تشخیص دقیق هدف  در محیط های جنگی برخوردار ست

طرز کار سیستم :تجزیه و تحلیل سریع داده‌های به‌دست‌آمده از پهپادهای نظارتی و پیشنهاد گزینه‌های حمله به اپراتورهای موشک در مورد مکان هدف پنهان و زمان رهگیری است

 

اپراتور موشک توسط یک تبلت از داده‌های جمع‌آوری‌شده در مانور دادن سلاح برای رسیدن به یک ضربه دقیق استفاده می کند.

به گفته این شرکت، Ground Warden یک دستگاه “plug and play” (وصل کن وبازی کن)است که قبل از استفاده نیازی به تغییرات بیشتر ندارد.

 

در یک سناریوی فرضی، یک پهپاد تجسسی یک تانک دشمن را در یک روستا شناسایی  و اطلاعات را برای یک حمله موشکی به یک واحد توپخانه مخابره می کند.

سپس موشک در حین پرواز به سمت هدف تصاویری را به ثبت رسانده و به نگهبان زمینی اجازه می دهد تا دو تانک دیگر را که فراتر از خط دید پنهان شده بودند، شناسایی کند و حملات بعدی را پایه ریزی کند

                                                           normal_mbda-ground-warden-1024x576.jpg

تصویر بالا ، مزیت یکپارچه شدن Ground Warden با یک هواپیمای بدون سرنشین را نشان می دهد.

 پهپادی که بر فراز منطقه‌ای پر از درختان گشت زنی می‌کند، داده‌های خود را به سیستم مجهز به هوش مصنوعی منتقل و به این ترتیب توپچی را  از  مکان دقیق  هدف آگاه می کند

اگرچه Ground Warden از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل میدان نبرد استفاده می کند، MBDA گفت که هنوز یک انسان را برای اطمینان از عملیات ایمن در چرخه عملیات نگه می دارد.به نظر لورن دوپورت، سرپرست این پروژه : هوش مصنوعی هنوز به اندازه کافی بالغ نشده است.

بر طبق برآورد ارتش فرانسه نرخ موفقیت این ابزار به علت ترکیب هوش مصنوعی و انسان 100درصدمی باشد

 

منبع:https://www.thedefensepost.com/2024/06/21/mbda-ai-find-targets/

ویرایش شده در توسط scorpion57
  • Like 1
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.