Recommended Posts

سلام تا حالا در مغاتع مختلف در طول تاريخ معاصر جهان از اين بلوفها زياد بوده كه گاهي واقعا خطرناك بوده مثل بحران موشكي كوبا ولي اتفاقي نيفتاده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه تو دوره بعد رياست جمهوري روسيه كسي بياد كه با مرام پوتين سازگار باشه و يا كمي ميهن پرست تر باشه فكر كنم اوضاع مثل زمان بحران كوبا و يا شايد هم بدتر بشه . :?

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درسته هزينه ساخت بالايي دارند ولي كارايي بسيار زيادي دارند مثلا ب 2 به اندازهي 70 تا بمب افكن معمولي توانايي انجام كار داره به خاطر همينه 1200000000 قيمت هر كدومشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام به همه ما هم فكر كنيم كه جنك سردي اگر آغاز بشه بيشتر از همه به نفع ايران هستش ما هم اميد واريم ارتش ايران قوي ترين تو دنيا باشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارتش آمريكا در عراق روز شنبه از كشته شدن شش تن از سربازانش در مناطق مختلف بغداد و استان سني‌نشين الانبار خبر داد. ارتش آمريكا با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد كه چهار سرباز آمريكايي براثر انفجار بمب‌هايي در حاشيه خيابان‌ها در بغداد كشته شدند كه از اين عده سه سرباز ديروز جمعه و يك سرباز روز پنجشنبه گذشته كشته شدند. اين بيانيه حاكيست كه دو سرباز ديگر نيز براثر درگيري دراستان الانبار در غرب عراق به قتل رسيدند. تعداد سربازان كشته شده آمريكا درطول ماه‌هاي گذشته با وجود افزايش نيروهاي آمريكا درعراق افزايش پيدا كرده است بطوري كه سه ماه گذشته از آغاز اشغال عراق تاكنون ، خونبارترين ماه‌ها براي ارتش آمريكا بوده است. براساس بيانيه‌هاي منتشره آمريكا از آغاز اشغال عراق در مارس ‪۲۰۰۳‬ تاكنون قريب سه هزار و ‪ ۶۰۰‬سرباز آمريكا به قتل رسيده اند. ایرنا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بازتاب: "ویلیام پری" متخصص و تحلیلگر ارشد دفاعی آمریکا و وزیر دفاع سابق این کشور نسبت به بروز یک جنگ هسته ای بین واشنگتن و مسکو هشدار داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های آمریکا، این مقام دفاعی سابق آمریکا گفت : شرایط موجود حاکی از آن است که جهان در معرض یک برخورد هسته ای بین روسیه و آمریکا قرار دارد. پری که به عنوان کارشناس مؤسسه هوور کار می کند و یکی از مدیران پروژه دفاع پیشگیرانه در دانشگاه استنفورد به شمار می رود در یک جلسه توضیحی کنگره آمریکا گفت : "احتمال یک برخورد هسته ای تصادفی وجود دارد". وزیر سابق دفاع آمریکا طی سال های 1994 تا 1997 تاکید کرد: هم موشک های آمریکا و هم موشکی های روسیه در وضعیت هشدار قرار دارند و با توجه به این حقیقت که سیستم هشدار روسیه از زمان جنگ سرد تا کنون بدتر شده لذا خطر اصلی در این وضعیت بیشتر شده است. وی ضمن انتقاد از سیاست دولت جرج بوش برای ساخت سامانه دفاع ضد موشکی در اروپا دولت وی را متهم کرد که تروریسم هسته ای را نادیده گرفته است. پری تصریح کرد : استراتژی اصلی دولت برای مقابله با حمله هسته ای، سیستم دفاع موشکی ملی است که هم اکنون در آلاسکا مستقر است، اما امروز بزرگترین خطر یک گروه تروریستی است که یک بمب اتمی را در یکی از شهرهای ما منفجر کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کمپانی رایتون روز گذشته اعلام کرد که اولین بخش از سیستم دفاع موشکی آبی، طراحی و ساخته شده در کمیته‌ی مشترک کمپانی و دانشگاه جان هاپکینز امریکا آماده‌ی تحویل به نیروی دریایی می‌باشد. این سیستم که در بلوک 4 سیستم‌های دفاع موشکی و با موشک‌های استاندارد 2 (SM-2) کار می‌کند، بر روی مجموعه‌های آبی نیروی دریایی مورد آزمایش قرار گرفته است. به گفته‌ی مقامات کمپانی رایتون نوع تکمیل شده‌ی این سیستم با قابلیت کاربری از موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد و موشک‌های استاندارد 6 برای مقابله با تهدیدات موشکی از سمت آبها به خصوص موشک‌های کروز دریایی تا سال 2010 آماده‌ی تحویل به نیروی دریایی خواهد بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در حالي كه به تازگي چند جاسوس ارتش لهستان در بلاروس دستگير شده‌اند، برخي منابع از احتمال ارتباط اين عمليات‌هاي جاسوسي با مبادلات نظامي ايران و روسيه خبر مي‌دهند.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، «ايتارتاس» روز چهارشنبه گذشته از دستگيري گروهي از جاسوسان سرويس‌هاي اطلاعاتي ارتش لهستان در بلاروس خبر داد.

«ويكتور وگرا»، رئيس كميته امنيتي كشور بلاروس گفت: «اين شبكه جاسوسي متشكل از چهار تبعه بلاروس و يك تبعه روسيه بود و فعاليت‌هاي جاسوسي آنان كاملا ثابت شده است».

اين افراد اطلاعات استراتژيكي را در مورد سيستم دفاع موشكي مشترك بلاروس ـ روسيه جمع‌آوري كرده بودند و به ويژه علاقمند به سيستم‌ موشك‌هاي ضدهوايي S-300 بوده‌اند.
به گفته وي، اعترافات افسر روس عضو «KGB» كه بازداشت شده است، منجر به دستگيري سايرين شد.




سيستم مورد علاقه لهستان، سيستم موشكي پدافند هوايي S-300 است كه در سال‌هاي اخير، ايران آن را از روسيه با همكاري بلاروس خريداري كرده است. آمريكا شديدا به فروش اين سيستم پدافندي بسيار دوربرد اعتراض كرده و سعي بر جلوگيري از آن را داشت، ليكن موفق نشد و اين سيستم هم‌اكنون در ايران نصب شده است. واضح است كه هر اسراري كه از اين سيستم به دست لهستان بيفتد، سريعا به آمريكا عرضه خواهد شد و احتمالا سازمان جاسوسي لهستان به دستور آمريكا اقدام به تهيه اين اطلاعات به خصوص كرده است.


تحليلگران مي‌پرسند، چرا عوامل لهستان از تمام سيستم‌هاي تهاجمي روسيه، تنها به يك سيستم دفاعي علاقه نشان داده‌اند؟ آيا لهستان برنامه حمله هوايي به بلاروس يا روسيه دارد؟ آنچه مسلم است، اين‌كه آمريكا از وجود S-300 در ايران نگران است و در ضمن، قطعا برنامه‌هايي براي حمله هوايي به ايران ريخته است، هرچند شايد اين برنامه‌ها اجرا نشود.


جالب است كه خيانت‌هاي لهستان در گذشته نيز باعث فاش شدن اسرار سلاح‌هاي روسيه شده است. براي مثال در اسفند 1331، مارس 1953 يك خلبان لهستاني، هواپيماي جنگنده ميگ 15 را از لهستان به دانمارك برد. آمريكايي‌ها پس از آشنايي با اسرار اين جت كه در زماني، پيشرفته‌ترين جنگنده روسيه بوده، آن را به لهستان برگرداندند، البته بدون خلبان.

اين آشنايي كمك بسياري به آمريكايي‌ها در جنگ كره كرد. تا آن زمان ميگ 15 مشكل بزرگي براي نيروي هوايي آمريكا در كره بود. اين سابقه و خوي خوش‌خدمتي لهستاني‌ها به آمريكا اين سؤال را پيش مي‌آورد كه چه كسي بر كارشناسان لهستاني كه تعدادي از آنان در زمينه هواپيمايي ايران مشغول به كارند، نظارت مي‌كند؟

در حالي كه شهروندان آمريكايي در ايران مشغول به كار نيستند، اين احتمال كاملا منطقي است كه لهستاني‌ها از طرف ديگران به جمع‌آوري اطلاعات حساس، مشغول باشند. همان‌گونه كه در عراق اين كار را كردند و پس از حمله به عراق، آمريكا رسما از لهستان براي اطلاعاتش در مورد عراق در زمينه هدفيابي در عراق براي حملات هوايي آمريكا تشكر كرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
استقرار جديدترين سيستم چندمنظوره پرتاب راكت انگليس در افغانستان جديدترين سيستم تسليحاتي چند منظوره پرتاب راكت متعلق به نيروهاي انگليسي در جنوب افغانستان مستقر شد. جديدترين سيستم تسليحاتي چند منظوره پرتاب راكت متعلق به نيروهاي انگليسي براي نخستين بار در عملياتي در استان هلمند در جنوب افغانستان به كارگرفته شد. به گزارش وزارت دفاع انگليس، اين سيستم تسليحاتي ويژه پرتاب راكت كه اسنايپر 70 كيلومتري (تك تيرانداز 70 كيلومتري ) نام دارد، بردي دوبرابر ديگر سيستمهاي توپخانه اي نيروهاي انگليسي را داراست و قادر است تا فاصله 70 كيلومتري و در هر وضعيت آب و هوايي كه وجود داشته باشد، هدف موردنظر را روي زمين با دقت بسيار زيادي بزند. بر اساس گزارش وزارت دفاع انگليس، اين سيستم داراي تازه ترين فن آوري رايانه اي پيشرفته است كه دقت بسيار زيادي را به همراه دارد و از راكت هاي كمتري براي از بين بردن هدف ها استفاده مي كند و همچنين خطر تخريب ها و صدمات جمعي را كاهش مي دهد. اين سيستم تسليحاتي توسط سه سرباز واحد توپخانه اداره مي شود و بر روي يك راكت انداز زرهي داراي قابليت رديابي، كه بسيار قوي است و قابل مانور داده شدن است، سوار شده است. وزارت دفاع انگليس با اشاره به اين مطلب كه سيستم جديد ياد شده موجب كاهش خسارات جمعي و اثرهاي بلند مدت زيست محيطي مي شود ، افزود اين سيستم پس از گذراندن يك سري آزمايشهاي موفقيت آميز، به نيروهاي واحد توپخانه ارتش انگليس در افغانستان تحويل داده شده است و تمرين هاي مربوط به پيش استقرار از جمله عمليات مربوط به شليك شدن راكت از طريق اين سيستم به طور زنده در آمريكا و همچنين عمليات مربوط به استقرار اين سيستم همگي در ماه ژوئن تكميل شدند. به گفته وزارت دفاع انگليس، اين سيستم نخستين محصول تحويل داده شده از يك برنامه تسليحاتي گسترده به ارزش 250 ميليون پوند است كه قرار است تا پايان دهه ، چندين هزار راكت را به ارتش انگليس تحويل دهد. اين سيستم تسليحاتي جديد پرتاب موشك با همكاري پنج كشور انگلستان ، آلمان ، فرانسه ، ايتاليا و آمريكا توليد شده است آويا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دولتهای ترکیه و امریکا یادداشت پیشنهاد و پذیرشی را جهت تولید 30 فروند دیگر از جنگنده های لاکهید مارتین F-16 بلاک 50 پلاس برای نیروی هوایی ترکیه به امضا رساندند . این جنگنده هادر چارچوب یک قرار داد 8/1 میلیارد دلاری از سال 2011 تا اواخر 2012 تحویل داده خواهند شد وکار مونتاژ نهایی انها در انکارا و توسطصنایع هوا فضای توساس(TAI) انجام خواهد گرفت .این در حالی است که tai در بین سالهای 1986 تا 1999 میلادی 287 فروند F-16C/D را برای نیروی هوایی ترکیه و مصر تکمیل کرده بود . جنگنده های جدید ترکیه (14 فروند نمونه تک سرنشینه F-16C و 16 فروند F-16D دو سرنشینه ) از موتورهای جنرال الکترونیک f110-129 مونتاژ شده توسط صنایع موتور ترکیه نیرو خواهند گرفت و به رادار APG-68(V)9 ساخت نورث روپ گرومن وسامانه جنگ الکترونیک SPEW2 ساخت اسلسان /مایکس مجهز خواهند شد .ناوگان کنونی F-16 ترکیه متشکل است از 176 فروند F-16C و 43 فروند F-16D که در چارچوب یک قرار داد جداگانه تا استاندارد بلاک 50 پلاس ارتقا خواهند یافت. به گفته وزیر دفاع ترکیه ناوگان F-16 های جدید این کشور از سال 2014 به عنوان مکمل ناوگان جنگنده های F-35JSF نیروی هوایی ترکیه انجام وظیفه خواهند نمود . منبع : www.flightglobal.com

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان منو ببخشید ارزش قرار داد فوق 1/8 میلیارد دولار است نه 8/1 (اشتباه تایپی)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سپاه هوایی ارتش ملی افغانستان (ANAAC) به زودیی و با تحویل گرفتن بالگردهای حمل و نقل و تهاجمی اهدا شده از سوی جمهوری چک شاهد افزایش توان هوایی خود خواهد بود .بر اساس گزارشهای موجود به دنبال موافقت دولت چک افغانستان تا نیمه سوم سال 2007 نخستین فروند از شش فروند بالگرد حمل ونقل mil 17 وشش بالگرد تهاجمی mil 24 را تحویل خواهد گرفت . دولت ایالات متحده و ناتو نیز هزینه تعمیرات اساسی این بالرده را بر عهده گرفته اند و تحویل نخستین بالگرد های عملیاتی در اواخر سال 2008 صورت خواهد گرفت . افزون بر این در جریان نشست اخیر (حامد کرزای )رییس جمهور افغانستان با وزرای دفاع و امور خارجه چک در کابل گفتگوهایی نیز برای فروش احتمالی جنگنده رزمی پیشرفته و سبک ائرو L-159A انجام شده است و نمایندگان ارتش افغانستان به جمهوری چک دعوت شده اند تا این گزینه را بیشتر مورد بررسی قرار دهند . البته افغان ها پیشتر نیز 16 فروند هواپیمای اموزشی پیشرفته L-39C در اختیار داشته اند و ANAAC که اخیرا پایگاهی را در فرودگاه بین المللی کابل برای خود دست و پا کرده است دست کم دو فروند از انها را در وضعیت عملیاتی دارد. به گفته برخی منابع افغان این کشور تا پیش از سال 1992 میلادی 150 فروند هواپیمای ترابری و بالگرد رزمی در اختیار داشت ولی در حال حاضر تنها 16 فروند هواگرد عملیاتی دارد که 10 فروند از انها بالگرد هستند . این در حالی است که وزیر دفاع افغانستان در روز 12 اوریل از افزایش ناوگان این نیرو به 200 فروند در طول سه سال اینده خبر داد . منبع : jane,s defence weekly

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نیروی هوایی عراق(IqAF )همچنان به تلاشهای خود برای افزایش توان رزمیش ادامه میدهد . ای نیرو به تازگی دو فروند از پنج فروند بالگرد UH-1H را تحویل گرفته است.نیروی هوایی سلطنتی اردن 16 فروند UH-6H قدیمی خود را به عراق اهدا نموده که تمامی انها به وسیله شرکت us هلیکاپترز تا استاندارد هیویی 2 ارتقا می یابند و قرار است 11 فروند باقیمانده نیز ماه ژوییه تحویل داده شوند .این در حالی است که وزیر دفاع عراق از ورود به خدمت 50 تا 60 فروند بالگرد نیروی هوایی عراق تا پایان سال جاری میلادی خبر داده است.این نیرو چندی پیش 28 فروند بالگرد mil-17 جدید را سفارش داده بود که چهار فروند از انها وارد خدمت شده اند. البته پیشتر قراردادی برای خرید 10 فروند mil-8 تازه ساخت و 24 فروند دست دوم با شرکت لهستانی (بومار) به امضا رسیده بود که لغو گردید وقرارداد جدیدی جایگزین ان شد . منبع : air international

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چین تا سال 2015 صاحب اولین ناو هواپیما بر خواهد شد. این مطلب را خبرگزاری نظامی هنگ کنگی KANWA گزارش داد. بر اساس گزارش این خبرگزاری که به نقل از منابعی در نیروی دریایی روسیه منتشر شده چین درباره خرید چهار قلاب مخصوص فرود هواپیما بر روی ناو هواپیمابر مدل "سوخوی-33" با روسیه به توافق رسیده است. همچنین طرفین در مورد صدور دیگر تجهیزات (از جمله کابل های مخصوص و تورهای مهارکننده) که در حین فرود جنگنده ها مورد استفاده قرار می گیرد نیز به توافق رسیده اند. KANWA همچنین ادعا کرده که چین قصد دارد به ساخت شکاری هایی مشابه مدل "سوخوی-33" که بتوانند بر عرشه ناو فرود آیند، مباردت ورزد. برای این اهداف از اوکراین یک فروند از مدل های قدیمی جنگنده های "تی 10 کا" را خریداری کرده است. رسانه های گروهی منطقه ای طی چندین سال اخیر امکان پیدایش ناو هواپیما بر در چین را به جدیت دنبال می کنند. پیش از این گزارش شده بود که چین ممکن است از ناو هواپیما بر قدیمی "واریاگ" شوروی سابق که در اوائل دهه 1990 به چین فروخته شده بود بعنوان نمونه ای برای تولید ناوهواپیما بر داخلی استفاده کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سرلشکر "یوری سالاویف" فرمانده نیروهای ویژه اعلام کرد که آزمایش اوائل جولای مجموعه زنیت موشکی С-400 حاکی از توان و قابلیت های بالای آن است.



وی در نشست باشگاه مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه گفت: "مجموعه زنیت موشکی С-400 در جریان آزمایشات روزهای 12-13 جولای یک جسم پرنده با سرعت 2800 متر بر ثانیه و جسم پرنده بالستیکی در ارتفاع 56 کیلومتری را نابود کرد".



وی گفت: "این اولین تجربه پرتاب در میدان تیر بود و ما با موفقیت آنها را انجام دادیم".



به گفته وی این پرتاب های آزمایشی توسط هنگی انجام شد که به زودی مجهز به این سیستم زنیت موشکی به حالت کشیک نظامی در حومه مسکو مستقر خواهد شد.



سیستم С-400 نه تنها در حریم هوایی بلکه در مدار فضایی کوتاه می تواند عمل کند و وظایف دفاع ضد موشکی غیر استراتژیکی را بر عهده دارد.



امروز سیستم С-400 "تریومف" بر همه سیستم های دفاع ضد هوایی مشابه در جهان برتری دارد.
تصویر
آويا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.