Recommended Posts

[quote]در این حال اسراییل به طور تلویحی به مقامات روسیه نیز هشدار داده است که در صورت فروش سامانه موشکی اس 300 به ایران برخی تکنولوژی های حساس نظامی و اطلاعاتی خود را در اختیار کشورهایی چون گرجستان و اوکراین قرار خواهد داد. [/quote]

اكراين خيلي بهتره اينطوري تكنولوژي نظاميشون بد جوري لو ميره icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

هميشه مقدار و تنوع سلاح تعيين كننده نتيجه جنگ نبوده و نيست. كه اگر اينگونه بود تا به حال دنيا شاهد تغييراتي به مراتب عظيمتر بود.

نمونه بارز اون ميشه از امپراتوري افسانه اي شوروي نام برد كه كه تعدد سلاح مانع از فروپاشي اون نشد. هرچند كه دوستان دوباره اين فروژاشي رو نتيجه رسيدن به اين نتيجه توسط روسها ميدونن .

اخرين نمونه اون رو جهان در فلسطين اشغالي مشاهد كردند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جهودا معروف هستند كه خيلي ترسو هستند و يكي از عللي كه خودشونو مجهز ميكنن همين است بهتره همراه با سلاحهاي جديد تعداد زيادي پوشك بچه هم سفارش بدن چون اگه بخوان با ما روز بجنگند لازم ميشه كار از محكم كاري عيب نميكنه با عرض معضرت از همه كه يكمي بي ادبي كردم !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
"نیکلای سالاوتسوف" فرمانده نیروهای استراتژیکی موشکی روسیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که روسیه در ماه دسامبر سال جاری یک هنگ مجهز به موشک های استراتژیکی نسل آخر "ار اس-24" مجهز به کلاهک ها تقسیم شونده را به حالت کشیک نظامی در خواهد آورد.

وی گفت: بعد از 5 دسامبر سال جاری زمانی که مهلت پیمان موشک "استارت-1" به پایان برسد، در روسیه هنگ موشکی "ار اس-24" متشکل از یک مرکز فرماندهی و یک گردان موشکی به حالت کشیک نظامی در خواهد آمد.

لازم به یادآوری است که هر کدام از موشک های مدل "ار اس-24" بیش از چهار کلاهک را می تواند حمل کند.

http://pe.rian.ru/defense_safety/operatsia/20090317/120604500.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مسکو، 28 اسفند، خبرگزاری «ریا نووستی»/ فرماندهی نظامی آمریکا از پرتاب موفقیت آمیز موشک رهگیر دیگری از سیستم دفاع ضد موشکی خود خبر داد. این مطلب را روز چهارشنبه آسوشیتدپرس به نقل از آژانس دفاع ضدموشکی وزارت دفاع آمریکا اطلاع داد.

طبق اطلاعات دریافتی، روز سه شنبه این آزمون نظامی انجام شد که طی آن موشک رهگیر بر فراز اقیانوس آرام به موشک بالستیک میانبرد که بعنوان هدف پرتاب شده بود، اصابت کرد.

پرتاب ضدموشکی که نام آن عنوان نشده است، از دستگاه پرتاب زمینی سیار در جزیره کاوایی (Kauai) از جزایر هاوایی صورت گرفت. موشک هدف از سکوی سیاری واقع در دریا پرتاب شد که در منطقه همان جزیره بود.

به گفته رئیس آژانس دفاع ضدموشکی آمریکا، آزمون مجموعه تسلیحات دفاع ضدموشکی ویژه نابودسازی اهداف بالستیک در بخش پایانی مسیر آنها موفقیت آمیز بود.

http://pe.rian.ru/defense_safety/operatsia/20090318/120616396.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منابع خبري دقايقي قبل از برخورد يك زير دريايي آمريكايي با يك شناور آبي و خاكي اين كشور در تنگه هرمز خبر دادند.

به گزارش فارس،خبرگزاري فرانسه در خبري فوري گزارش داد كه يك زير دريايي آمريكايي با يك شناور آبي و خاكي اين كشور در تنگه هرمز با هم برخورد كردند.

در اين حادثه كه ساعت يك امشب به وقت محلي روي داد ، 15ملوان مجروح شدند.

اين خبرگزاري به جزئيات بيشتر اين خبر اشاره‌اي نكرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
لطفا توسط مدیران سایت به بخش اخبار منتقل شود:

دولت روسیه اعلام کرده است که در نظر دارد یک نیروی ویژه نظامی به قطب شمال بفرستد.

در سندی که وبسایت شورای امنیت ملی روسیه انتشار داده، نوشته شده که این برنامه بخشی از استراتژی روسیه است مبنی بر اینکه این منطقه را تا سال ۲۰۲۰ به صورت یک پایگاه اصلی برای استخراج منابع قطب شمال از جمله نفت و گاز، درآورد.

در این سند پیش بینی شده است که در ظرف دهه آینده، منطقه قطب شمال، منبع اصلی نفت و گاز روسیه خواهد بود.

در این سند همچنین گفته است که روسیه برای حفاظت از دارایی های خود، یک نیروی ویژه در قظب شمال مستقر خواهد ساخت که قادر به "تضمین امنیت نظامی منطقه" خواهد بود.

سایر کشورهایی که ادعای ارضی بر این منطقه دارند نگران بلندپروازی های روسیه هستند.

شرکت های انرژی پیش بینی می کنند که تغییرات جوی سبب خواهد شد حفاری در مناطقی از قطب شمال که تا کنون ممکن نبود، در آینده امکان پذیر شود.

تحقق این پیش بینی موجب می شود که قطب شمال اهمیت استراتژیک زیادی پیدا کند.

جیمز راجرز، خبرنگار بی بی سی در مسکو می گوید این موضوع می تواند موجب اصطکاک ها و در عین حال فرصت هایی در قطب شمال شود.

یک گروه اعزامی روسیه در سال ۲۰۰۷ پرچم این کشور را در بستر آب های قطب شمال نصب کرد.

استدلال روسیه این بود که قطب شمال ادامه فلات قاره سیبری است.

ولی کشورهای آمریکا، کانادا، دانمارک و نروژ نیز که مانند روسیه در ساحل بخش هایی از اقیانوس منجمد شمالی قرار دارند، می گویند قصد آنها این است که از منافع خود دفاع کنند.

خبرنگار بی بی سی می گوید با توجه به این که ذخایر نفتی این منطقه حدود ۹۰ میلیارد بشکه تخمین زده شده، احتمال می رود که کشورهای ذینفع، فعالیت های روسیه را در منطقه، از نزدیک تحت نظر داشته باشند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
لطفا توسط دوستان مدیر به بخش اخبار منتقل شود:

جراید فرانسه اعلام کردند که نیروی هوای فرانسه تعداد 24 فروند هلیکوپتر EC 635 به صنایع EADS سفارش داده. مبلغ سفارش در حدود 488 میلیون دلار هست و کلیه هزینه ها از قبیل آموزش ، تعمیرات و لوازم یدکی رو دربرمی گیره. این هلیکوپترها سبک و دو موتوره هستند .

عراق از قدیم ندیما رابطه خیلی خوبی با فرانسه داشت. (درحقیقت صدام رابطه برادرانه ای با شیراک داشت) و فرانسه در زمان جنگ این کشور با ایران قسمت عمده ای تجهیزات نظامی صدام رو با تخفیق و به صورت قسطی تأمین می کرد. ظاهرا دوباره عراقیها دارن به شرکای سابقشون روی می آرن.

منبع سایت: Defense Industry Daily

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عراق بازهم در پي بازسازي نيروهاي سه گانه خودش هست و اينبار نيز كشورهاي شرق و غرب از اين خريدها حمايت ميكنند. بسياري از قراردادها هم هستند كه رسانه اي نشده و بصورت كاملا محرمانه منتقل ميشوند كه تركيب اون با بازگشت افسران بعثي كمي نگران كننده هست.

بازهم در اينجا تصوير به هم ريخته اي داريم كه اگر قطعات اون رو كنار هم بزاريم كمي نگران كننده خواهد بود. يكي ديگه از ين قطعات در موافقت نامه امنيتي است كه به ارتش امريكا اجازه احداث 14 پايگاه نظامي رو ميده و همونطور كه ميدونيد تا مدتي عراق نميتونه از محموله هاي ارسالي به اين پايگاهها نظارت كافي داشته باشه. من بيشتر از اين وارد جزئيات نميشم و به اين اكتفا ميكنم كه صحراي غربي عراق و همجوار اردن و جنوب غربي در مرز عربستان ميبايست خبرهايي باشد.
هر چند مكررا مقامات عراقي تضمينهايي رو دادند ولي .........

در شمال عراق همونطور كه ميدونيد يهوديان اسرائيل در حال خريد زمين هستند. اردوگاه منافقان به مرزهاي همجوار عربستان منتقل شده. و خبرهاي ديگري كه در اين ايام جسته و گريخته ميشنويم.
افسران بعثي دعوت به كار شدند و بسياري از نيروهاي امنيتي همان نيروهاي زمان صدام هستند. صحراي خالي از سكنه غرب عراق جايگاه بسيار مناسبي براي احداث رادارهاي پيش اخطار و موشكهاي ضد موشك هست و .......

تنها چيزي كه ميتونه همه ما رو سورپرايز كنه يك كودتا نظامي و بر سر كار اومدن يك ديكتاتوري كه روابط خوبي با امريكا و اسرائيل داره......
پس دليل نگراني مسئولان كشورمون رو براي حضور طولاني نيروهاي غربي در عراق رو متوجه شديد؟

صدها تاپيك در مورد حمله اسرائيل از هوا و دريا و زير زمين و .... بحث شد . خبرهايي مبني بر افزايش نيرو در افغانستان ميرسه. گروهك جند ... در مناطق شرقي تحرك ميكنه و .....
ولي ايا همه اينها يك انحراف از توجه به مناطق غربي ما نيست ؟؟؟

هر چند اين فرضيات و گمانه زنيها همونطور كه من و شما ميدونيم مسئولان هم در جريان هستند ولي هميشه حوادث اونجور كه تصور ميشه به وقوع نخواهد پيوست .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
احنمالا مجادله روسیه و امریکا درباره ی این منطقه شروع می شه شبیه موضوع پدافند موشکی آمریکا :mrgreen: :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18][color=darkred][align=center]نیروی هوایی عراق: طرح خرید F16 برای دفع تهدید بالقوه ایران![/align][/color][/size]

عصر ایران- فرمانده نیروی هوایی عراق از طرح خرید یک اسکادران پیشرفته از جنگنده های آمریکایی F-16 برای مقابله با آنچه «تهدید احتمالی ایران پس از عقب نشینی نیروهای آمریکایی از عراق» نامید، خبر داد.

به گزارش عصر ایران (asriran.com) سپهبد انور احمد که برای مذاکره درباره خرید جنگنده های پیشرفته F-16 در واشنگتن به سر می برد به رویترز گفت: "عراق برای کمک به حفاظت از خود علیه تهدیدات بالقوه ایران و سوریه پس از ترک نیروهای آمریکایی از این کشور قصد دارد قراردادی برای خرید جنگنده های F-16 به امضا برسد."

وی ابراز امیدواری کرد: "عراق تا پایان سال جاری قراردادی برای خرید 18 فروند جنگنده F-16 محصول شرکت لاکهید مارتین آمریکا به امضا برساند."

«احمد» با بیان اینکه هدف بلندمدت نیروی هوایی عراق دستیابی به 96 فروند جنگنده F-16 تا سال 2020 میلادی است اضافه کرد: "این مساله از اهمیت بسیار زیادی برای ما برخوردار است و در اولویت قرار گرفته. پارلمان عراق نیز بودجه لازم برای خرید این جنگنده ها را تصویب کرده است."

فرمانده نیروی هوایی عراق از ایران در کنار سوریه به عنوان تهدیدات بالقوه ای یاد کرد که به ادعای او در گذشته دروازه ورود تروریست ها به عراق به منظور ثبات زدایی دولت نوری مالکی، نخست وزیر، بوده اند.

وی افزود: "چنانچه امسال قراردادی بین دو طرف به امضا برسد اولین جنگنده F-16 دو خلبانه عراقی در سال 2012 در آسمان عراق به پرواز درخواهد آمد."

تا آن زمان یعنی سال 2012 قرار است همه نیروهای آمریکایی تحت قراردادی دوجانبه که سال گذشته به امضا رسید عراق را ترک کنند.

به گفته رئیس نیروی هوایی عراق ارزش قرارداد اسکادران اولیه شامل 18 فروند جنگنده F-16 معادل حدود 5/1 میلیارد دلار خواهد بود.

«احمد» در اواخر ماه مارس در بغداد با یک تیم نیروی هوایی آمریکا درباره خرید این جنگنده ها گفت و گو کرد و اکنون برای ادامه مذاکره با مقامات پنتاگون راهی واشنگتن شده است.

وی درباره موضع طرف آمریکایی درباره این قرارداد گفت: "مقامات آمریکایی از تصمیم عراق برای خرید جنگنده های F-16 که یکی از پیشرفته ترین جنگنده های چندوظیفه در دنیاست حمایت می کنند."

براساس این گزارش بررسی فروش بالقوه این جنگنده ها به عراق توسط دولت آمریکا احتمالاً یک سال یا بیشتر زمان خواهد برد.

[url=http://www.asriran.com/fa/pages/index.php]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.