Recommended Posts

خرید سلاح از سوی امارات کمی مشکوک به نظر می رسه به نظر من باید با دقت زیر نظر باه تا یک موقع فکر های ناجور به سرشون نزنه که ما هم مجبور شیم امارات رو عین قبلش صاف و صوف کنیم :x :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چه فایده فقط بلدن سلاح انبار کنن !!!! جرات داشتن خاک بر سر ها جلو اسرائیل در می اومودن ! این اعراب فقط هارت و پورت می کنن . این سلاح ها را هم یقینا تو پاچشون می کنن تند تند !!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چه اشکال داره با پول امارات ایران یک انبار تسلیحات کنار گوشش داشته باشه :x :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من ميخوام بدونم اين يه ذره كشور اين همه سلاح رو كجا ميخواد جا بده و اصلا نيروي انساني كه بتونه از اين حجم سلاح استفاده كنن داره ؟
باقي مطالب هم كه دوستان فرمودند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
[quote]به ادعاي اين موسسه تحقيقاتي، کشورهاي ثروتمند نفتي طي سالهاي 2003 تا 2008 ميلادي بيش از60 درصد از حجم واردات سلاح را به خود اختصاص داده اند [/quote]
[quote]در اين گزارش با اشاره به اينکه حجم تجارت سلاح طي هشت سال گذشته 21 درصد افزايش يافته، آمده است: کشورهاي خاورميانه 38 درصد اين ميزان را به خود اختصاص داده اند.[/quote]


بالا خره 60 درصد يا 38 درصد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هيچ دشمني رو نبايد دست كم گرفت.
فراموش نكنين عربستان دو بار هواپيماهاي ما رو در جنگ مثل اب خوردن ساقط كرد كه علتش ضعف هواپيماهاي ما در برابر اف 15 هاي اونها بود.
در اينكه امارات مال اين صحبتها نيست شك نكنين.
در ه صورت به نظر ميرسه هدف فروش اين سلاحها در واقع دفاع در زماني است كه اغحتمالا اسراييل به ايران حمله كنه نه براي تهاجم به ايران
باور كنين اعراب حجتي تو دلشون فكر حمله به ايران رو نمي كنن چون باعث دل درد شديد ميشه!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان امارات نیاز به حمله نداره 2 تا بمب توش منفجر کنیم خودش تجزیه میشه
می دونین که کشور هایی مثله امارت و سنگاپور به امنیتشون وابسته ان

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فقط می تونم بگم زرشک . اونها جز دارندگان پتریا هستند ولی چه فایده حتی به اندازه کافی معلومات استفادشو ندارن ولی به هر حال باید حواسمون بهشون باشد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
اين خبر را اگه نخونديد بخونيد
فرانسه در امارات پايگاه دريايي مي زند
[url]http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=77686&highlight=%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%87#77686[/url]

اين خبر هم زيادي قديميه و بيش تر مربوط به عربستانه ولي خب خوندنش بد نيست

ارزيابي قرارداد تسليحاتي آمريكا با كشورهاي منطقه خاورميانه و تأثيرات منطقه‌اي آن
دكتر علي بيگدلي، استاد دانشگاه و كارشناس مسائل بين‌المللي
روز چهارم اوت 2007، نيكلاس برنز معاون سياسي وزارت امور خارجة آمريكا اعلام كرد، رئيس جمهور با فروش 53 ميليارد دلار تسليحات متعارف پيشرفته به چهار كشور خاورميانه موافقت كرده است. اين پيشنهاد بايستي به تصويب كنگره برسد، اما برخي از سناتورها با فروش اسلحه به عربستان و امارات مخالفت كردند.
فروش اين حجم از سلاح‌هاي مدرن و متنوع از سوي آمريكا به كشورهاي مصر، عربستان و امارات (به غير از اسرائيل)، نشان‌دهندة تغيير راهبرد نظامي واشنگتن نسبت به منطقة خاورميانه است. اين قرارداد جنجالي گرچه رسماً تحقق پيدا كرده، اما در آمريكا، اتحادية اروپا و بويژه در منطقه، با عكس‌العمل‌هاي متفاوت و گاهي شديد روبه‌رو شد. طبق اظهارنظر برخي از خبرگزاري‌ها، جمهوري اسلامي ايران نيز مذاكره براي خريد 250 فروند ميگ 21 را با روسيه آغاز كرده است. گرچه اين تغيير راهبرد اين روزها ناشي از ناكامي نظامي – سياسي آمريكا در عراق است، اما از زمان فروپاشي شوروي تاكنون آمريكا راهبرد منطقه‌اي خود را بارها تغيير داده است. پيش از 11 سپتامبر 2001، راهبرد نظامي آمريكا بيشتر روي شوروي – اروپا – شرق آسيا و خاورميانه مستقر شده بود. آنچه براي رؤساي جمهور آمريكا، قبل از بوش، در اولويت قرار داشت، پياده كردن طرح «نقشة راه» به منظور برقراري صلح ميان فلسطين و اسرائيل و اعمال سياست مهار دوگانة ايران و عراق بود. در اين دوره، عربستان به عنوان مهم‌ترين متحد واشنگتن به حساب مي‌آمد؛ به‌طوري كه آمريكا به اتكاي عربستان و ديگر اعضاي شوراي همكاري خليج فارس، سياست‌هاي خود را عليه ايران و عراق پيش مي‌برد. در پي شكست سياست مهار دو گانه و ناكامي در اجراي نقشة راه و بويژه پس از حادثة 11 سپتامبر، عملاً آمريكا در خاورميانه در انزوا قرار گرفت. هرچند روابط تهران – واشنگتن براي مدت كوتاهي بعد از 11 سپتامبر رو به بهبودي گذاشت، زيرا ايران جزو نخستين دولت‌هايي بود كه اقدام تروريستي 11 سپتامبر را محكوم و در حملة آمريكا به افغانستان براي سقوط طالبان با واشنگتن همكاري كرد. اما بهبودي روابط به سرعت به سردي گراييد و سياست آمريكا نسبت به عراق رفته‌رفته شكل حملة نظامي به خود گرفت.
بعد از 11 سپتامبر روابط رياض – واشنگتن پس از نيم قرن اتحاد و دوستي به يكباره به تيرگي كشيده شد، زيرا از يك طرف مردم مصر، عربستان و امارات در يك واكنش دور از انتظار در ساعات پس از واقعة 11 سپتامبر دست به شادماني زدند و اين سه دولت، بويژه عربستان تحت فشار كانون‌هاي سلفي‌گري در محكوم كردن اين اقدام تروريستي عكس‌العمل مناسبي از خود بروز ندادند. روابط ميان آمريكا و عربستان زماني به تيرگي بيشتر گراييد كه مشخص شد از نوزده هواپيمارباي تروريست كه مرتكب واقعة 11 سپتامبر شدند، پانزده نفرشان از شهروندان سعودي و چهارنفرشان از اتباع امارات بوده‌‌اند. ادعاي محافل اطلاعاتي آمريكا داير بر كمك‌هاي سعودي و امارات و تجار اين كشورها به القاعده، سطح تيرگي روابط را افزايش داد. هرچند عربستان و امارات اعلام كردند كه تابعيت اين افراد را قبلاً لغو كرده بوده‌اند.
در اين راستا، چارلز اسكامر Charles Schumer سناتور سرشناس جمهوريخواه، عربستان را متحدي «دغل‌باز» ناميد كه در برابر منافع آمريكا دست به بازي دو گانه‌اي زده است. وي پيشنهاد كرد كه دولت بوش بايستي تمام همكاري خود با دولت رياض را به سرعت كاهش دهد. جورج بوش نيز در بحبوحة سردرگمي دولت و ملت آمريكا، عربستان را پمپ بنزيني بزرگ دانست كه بدون هيچ مسئولي به حال خود رها شده و ممكن است هر لحظه منفجر شود.
بعد از 11 سپتامبر و پس از طرح راهبرد «محورت شرارت» و ميليتاريزه كردن سياست منطقه‌اي خود، بوش، اسلام و كشورهاي اسلامي را كانون پرورش و حمايت تروريسم اعلام و اضافه كرد موج جديد اسلام‌گرايي خشن، به مراتب از كمونيسم دهه 1960 براي مردم و منافع آمريكا خطرناك‌تر است. به اين ترتيب در پي بحران‌‌سازي جديد، راهبرد مبارزة همه جانبه با تروريسم اسلامي، در صدر سياست نظامي نو محافظه‌كاران آمريكا در منطقه قرار گرفت و بي‌اعتمادي عميقي بر روابط عربستان و امارات با آمريكا حاكم شد.1 آمريكا به جاي پايگاه‌هاي نظامي خود در عربستان و امارات، پايگاه‌هاي جديدي در قطر و بحرين تأسيس كرد. قطر به عنوان مركز فرماندهي نيروهاي نظامي آمريكا در منطقه، اجازه داد آمريكا هرگونه عمليات نظامي در منطقه رااز قطر هدايت كند. پايگاه قطر، پس از پايگاه ناتو در تركيه، بزرگ‌ترين پايگاه نظامي آمريكا در منطقه، با 262 هزار متر مربع و 750 نيروي واكنش سريع و انبار بزرگي از صدها تانك ام – 1 و خودروهاي جنگي برادلي Bradly و جنگنده بمب‌افكن‌هاي پيشرفته اف – 18 و رادارهاي فوق‌مدرن است.
پس از حمله آمريكا به افغانستان در سال 2001 كه منجر به سقوط رژيم طالبان و سردي روابط با سعودي شد، سرنگوني رژيم صدام حسين در مارس 2003 توسط آمريكا، مورد حمايت مقامات سعودي قرار گرفت، زيرا صدام هميشه عامل تهديد بالفعلي براي منطقه بود. با تصرف عراق، آمريكا اطمينان پيدا كرد كه در قلب خاورميانه هم بر منابع عظيم نفتي دست يافته و هم به پايگاه زميني ارزشمندي كه مي‌تواند منطقه و بويژه جمهوري اسلامي ايران را تحت فشار و كنترل خود درآورد. از سوي ديگر سرمايه‌گذاري‌هاي آمريكا و اسرائيل روي منابع نفتي كشورهاي تازه استقلال يافتة شوروي در قفقاز و آسياي ميانه و تأسيس پايگاه نظامي در اين منطقه، سطح وابستگي نظامي و نفتي آمريكا به عربستان و امارات را كاهش داد. اما هنوز وجود 65 درصد از ذخائر شناخته شدة نفت جهان در منطقة خليج فارس و همچنين سطح بالاي سرمايه‌گذاري كمپاني‌هاي آمريكا در اين منطقه و بويژه در ظهران عربستان است و نقش عربستان در كنترل توليد و قيمت نفت در اوپك به نفع غرب، به آمريكا شهامت ايستادگي و رويارويي در مقابل عربستان را نمي‌دهد. 2 غير از نفت، احساس نگراني كشورهاي حوزة خليج فارس از تبديل ايران به يك كشور اتمي، بار ديگر آمريكا و اين كشورها را به هم نزديك كرده است.
از جانب ديگر، گرفتار شدن آمريكا در عراق و افغانستان و نفوذ ايران در ميان شيعيان عراق، باعث شد تا آمريكا نزديكي روابط با كشورهاي همساية عراق و بويژه عربستان را بيشتر مورد توجه قرار دهد. ديدار ملك‌عبدالله پادشاه عربستان در سال 2006 از آمريكا، به عنوان ميهمان ويژة رئيس جمهوري، روابط ميان دو كشور را تا حدود زيادي احياء‌كرد. اما در چنين موقعيتي آنچه حائز اهميت است، بي‌توجهي آمريكا به موضوع حقوق بشر در مصر و بويژه در عربستان است؛ زيرا قبلاً و در دورة ابهام روابط، هر روز سازمان‌هاي بين‌المللي و وزارت امور خارجة آمريكا، مصر و عربستان را به نقض حقوق بشر و عدم رعايت دموكراسي متهم مي‌كردند، ولي اينك دموكراسي بوش در خاورميانه با شكست روبه‌رو شده است.
آمريكا به‌منظور كنترل نفوذ ايران در عراق و افغانستان، دست به تشكيل ائتلافي مركب از مصر، عربستان و اردن زده است تا اين كشورهاي سني را وادار به جلوگيري از اشاعة مثلث شيعي ايران، عراق و لبنان كند. بنابراين فروش سخاوتمندانه تسليحات آمريكا به كشورهاي عرب به اضافه اسرائيل، نتيجة اين چنين معادلاتي طي سال‌هاي پس از 11 سپتامبر مي‌باشد. اينك تأثير فروش اسلحه را بررسي مي‌كنيم.
1 – سازمان ملي بازرسان آمريكا در گزارشي به سنا اعلام كرده است كه پرزيدنت بوش از 18 هدفي كه در عراق دنبال مي‌كرد، پس از سه سال و نيم فقط به سه هدف - آن هم به طور نسبي - دست يافته است. بنابراين با توجه به ناكامي آمريكا در عراق و نظر به اينكه بوش ماه‌هاي آخر رياست جمهوري را پشت سر مي‌گذارد و شديداً تحت فشار كنگره، با اكثريت دموكرات براي خروج نيروهاي آمريكايي از عراق قرار گرفته است، پيش‌بيني مي‌كند چنانچه ناچار شود به هر دليلي و به هر شكلي عراق را رها كند، بايستي در پي تأسيس و تقويت پايگاه‌هاي نظامي خود در كشورهاي متحد منطقه‌اي خود باشد تا از نفوذ و دخالت همسايگان عراق و بويژه ايران در آينده و شكل حكومت اين كشور جلوگيري كند.
2 – تنها هدف آمريكا در حوزة خليج فارس و خاورميانه، محدود كردن حاشية امنيتي و نفوذي ايران است. اگر فروش اسلحه با اين حجم صحت داشته باشد، اولاً منطقه را با نوعي ناامني نظامي روبه‌رو خواهد كرد، ثانياً همانند دوران جنگ سرد، دور جديدي از مسابقة تسليحاتي و خريد و انبار كردن تجهيزات نظامي را به راه خواهد انداخت و ثالثاً ممكن است فروش اسلحه يك ترفند سياسي باشد تا به اين وسيله ايران و برخي ديگر از كشورهاي منطقه از جمله سوريه را وادار كند كه براي خريد اسلحه به روسيه و اروپاي غربي متوسل شوند؛ زيرا موضوع فروش اسلحه موج كوتاهي بود كه زود فروكش كرد. فروش 300 ميليون دلار هواپيماي جنگي از سوي روسيه به اندونزي كه تحت نفوذ آمريكاست، در واقع باجي بود كه آمريكا به روسيه داد. روسيه در رويارويي ايران و آمريكا كاملاً به يك بازيگر دو چهره تبديل شده است. شايد در چنين شرايطي ما هم چاره‌اي جز اين نداريم كه روسيه را به نوعي در كنار خود و در شوراي امنيت داشته باشيم. بنابراين به نظر مي‌رسد جنجال فروش اسلحه با اين حجم بيشتر به يك حقة سياسي شباهت داشته باشد تا يك واقعيت نظامي؛ زيرا عربستان به قدري از منابع متنوع اروپايي – آمريكايي طي چند سال گذشته سلاح خريداري كرده كه قطعاً ظرفيت كاربري آن را ندارد. به اين ترتيب با نگاه بدبينانه، اين امر مي‌تواند بازي سياسي و به راه انداختن يك جنگ رواني عليه ايران باشد. بنابراين بايستي در مواجهه با چنين رفتارهاي سياسي، دولتمردان ما با دقت نظر و خويشتن‌داري روبه‌رو شوند؛ زيرا اصولاً سياست، بيشتر گزافه‌گويي است تا واقعيت‌گويي و غربي‌ها در اين شيوه مهارت كافي دارند!

پي‌نوشت‌‌ها:
1 – دفتر مطالعات سياسي و بين‌المللي وزارت امور خارجه، خلاصه مقالات دوازدهمين همايش بين‌المللي خليج فارس 14 و 15 اسفند 1380.
2 – از 1003 ميليارد بشكه نفت ذخيره شدة جهان، 663 ميليارد بشكة آن در خاورميانه به اثبات رسيده است. براي اطلاعات بيشتر به مجلة نگاه سال سوم شمارة 28 – آبان 1381، ص 4 مقالة «استراتژي امنيت ملي آمريكا پس از 11 سپتامبر» رجوع كنيد.
[url]http://aja.ir/main.asp?status=articles&id=2[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارتش آمریکا آزمایشات صحرایی مدل سیستم پرنده تیرانداز خودکار ARSS (Autonomous Rotorcraft Sniper System) را آغاز کرد.

بر اساس این گزارش ARSS یک هواپیماهای بدون سرنشین است که بر روی آن تفنگی با کنترل از راه دور نصب شده است. نیروهای نظامی آمریکا از سال 2005 مشغول فعالیت بر روی این سیستم ها هستند.

براساس گزارش طراحان این سیستم، تیرانداز خودکار می تواند با دقت بالا اهدافی به اندازه بدن یک انسان را منهدم سازد. این در حالیست که اپراتور هدایت کننده می تواند دشمن فرضی که خارج از خط افق و یا پشت موانع قرار گرفته است را نابود سازد. آن طور که نظامیان امیدوارند ARSS می تواند برای انجام عملیات نظامی در شرایط شهری و همچنین دیگر عملیاتی که نیاز به حضور تک تیراندازان وجود دارد، مورد استفاده قرار گیرد.

تفنگ RND Edge بر روی برجکی نصب شده که به یک دوربین زوم دار مجهز شده است. این تفنگ می تواند 7 تا 10 تیر طی یک ثانیه شلیک کند. همچنین مسلسل های "ام249" و "ام240" و یا تفنگ AA-12 که به تیرهای غیر کشنده مجهز هستند نیز می توانند بر روی این سیستم تعبیه شوند. اپراتور با استفاده از لپ تاب معمولی و همچنین "گیم پد" Xbox 360 می تواند هواپیما و سلاح آن را هدایت نماید


http://pe.rian.ru/defense_safety/operatsia/20090504/121428850.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من چند تا عکس در مورد همچین پروزه ای پیدا کردم :

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/%D8%B3%D8%AF%D9%87%D8%AD%D8%AB%D9%82_%D9%82%D8%AE%D8%B0%D8%AE%D9%81.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_%D8%B3%D8%AF%D9%87%D8%AD%D8%AB%D9%82_%D9%82%D8%AE%D8%B0%D8%AE%D9%81.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/uav-unmanned-robotic-sniper-team-thumb-550x487-16496.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_uav-unmanned-robotic-sniper-team-thumb-550x487-16496.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/0_24_arss_turret.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_0_24_arss_turret.jpg[/img][/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون عزیز .
دیگه به جای اینکه جنگ کنن xbox360 بازی می کنن . به یه بچه هم بدن دخل همرو میاره :x

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]هر دو نوع از این ذرات در مرکز اینشاس، شمال شرقی قاهره یافت شده است، جایی که دو رئاکتور تحقیقاتی کوچک مصر در آنجا واقع شده است.
آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد، بازرسان آژانس ذرات اورانیوم با درصد تسلیحاتی در مصر یافته اند.
[/b]
به گزارش واحد مرکزی خبر، خبرگزاری آسوشیتدپرس از وین اعلام کرد، در گزارش محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی آمده است، این ذرات سال گذشته و در سال 2007 شناسایی شد و این مسئله در دست تحقیق است.

این گزارش همچنین می افزاید، ذرات اورانیوم بسیار غنی شده همراه با ذرات اورانیوم کمتر غنی شده یافت شده است.

هر دو نوع از این ذرات در مرکز اینشاس، شمال شرقی قاهره یافت شده است، جایی که دو رئاکتور تحقیقاتی کوچک مصر در آنجا واقع شده است.

در این سند آمده است، مصر معتقد است این ذرات احتمالا از محفظه های حاوی رادیو ایزوتوپ وارد مصر شده است.

اورانیوم کمترغنی شده و اورانیوم با غلظت بالا در درست کردن رادیو ایزوتوپ کاربرد دارد که از آن می توان در تحقیقات علمی و دارویی استفاده کرد.

اورانیوم با غلظت بالا درساخت هسته شکافت پذیر کلاهک های هسته ای کاربرد دارد.

http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=46650

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.