hamed_713

بدون سرنشین بل ایگل آی ( Eagle Eye)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

چشمان شاهین ، شاهکاری از کمپانی بل
 

yourfile~0.jpg


Eagle Eye - TR918 ظاهر یک هواپیمای معمولی و مرسوم با پروانه های متحرک(بصورت چرخشی) در انتهای هربال را دارد که به آن اجازه پرواز و مانور در جهات مختلف بالا و پائین و پرواز به صورت شناور را می دهد.
شرکت بل با بهره گیری از توانمندیهای هوایی مدل ساخته شده هلیکوپتر V22 در تونل باد و با استفاده از قطعات یدکی آن ازجمله موتور،محور رانش ، جعبه دنده و ... اقدام به ساخت Eagle Eye با رتورهای چرخشی و قابل گردش نمود .

پس از ساخت نمونه اولیه و انجام تستهای پروازی به صورت معلق این پهباد ، دولت و پیمانکاران جهت اامه تستها در سه ماهه سوم سال 1993 اقدام نمودند.آزمایشهای پروازی در فازهای دیگر پرواز بسیار موفق بودند و Eagle Eye ضمن انجام پرواز به شیوه هلیکوپتر توانست با روش انتقال ، به حالت پروازی هواپیما به پرواز خود ادامه دهد و 35 حالت پروازی را در مدت 15 ساعت پرواز با موفقیت به انجام رساند .

فن آوری بکار رفته در Eagle Eye آن را قادر خواهد ساخت تا در بدترین شرایط (آب و هوایی و رزمی) بدون باند پروازی و یا دستگاه فلاخن(جهت پرتاب اولیه) به عملیات ISR(Intelligence, Surveillance and Reconnaissance) ( کسب اطلاعات ، نظارت و شناسایی) به صورت نا محدود بپردازد.در واقع این بالگرد لحظاتی بعد از takeoff قادر است به سرعت مناسب جهت دسترسی به منطقه عملیاتی دست یابد و به انجام وظایف محوله خود بپردازد.

این بالگرد بدون سرنشین می تواند در شرایطی بر اساس زمین یا براساس دریا انعطاف نشان داده و به ارتش و کاربران خود اجازه می دهد بدون به خطر انداختن جان سربازان دید وسیعی از قلمرو دشمن بدست آورند.

بالگرد Eagle Eye با توجه به اینکه به فضای کمی برای جابه جایی نیاز دارد و علاوه بر آن با کاهش نیروی انسانی،هزینه کم و اپراتور اتوماتیک ، ساختار مناسبی از UAV ها را به نمایش می گذارد ضمن آنکه بسیار قابل اعتماد است و به آسانی حمل و جابه جا می شود و کار کردن با آن بسیار راحت است.و این بسیار عالیست.

[align=center]

normal_usa_eagle.jpg

 



Eagle Eye با توجه به فضای حمل و وزن مناسب و نیرو و توان کافی ضمن حمل تجهیزات وسنسورهای الکترونیکی و اپتیکال در عملیات شناسایی و نظارت می تواند بوسترهای کشنده مانند موشکهای هوا به سطح ضد استحکامات و ... را با دقت هدفگیری بالا حمل و شلیک نماید.

در یک جمله این پهباد با توجه به نشست و برخاست عمودی(ورتیکال) و فن آوریهای بکار رفته در جهت تغییر عملکرد پروازی از بالگرد به هواپیما بسیار انعطاف پذیر و کارآمد بوده و می تواند نیازهای آینده بازار پهبادهای عمودپرواز را مرتفع کند .

مشخصات:

سازنده : Bell Helicopter - Textron, Texas
تیپ : عمودپرواز با روتور چرخشی
طول : 5.46 متر
ارتفاع : 1.73 متر
طول بالها : 4.63 متر
وزن برخاست : 1020 کیلوگرم
وزن خالی : 590 کیلوگرم
وزن سوخت : 340 کیلوگرم
وزن تجهیزات : 190 کیلوگرم
سرعت : Max 200+, Cruise 0-200
ارتفاع پروازی : 6,100 متر
مداومت پروازی : 8 ساعت
شعاع عملیاتی : 200 کیلومتر
موتور : Allison 250-C20 GT 420 shp
نوع سوخت : Heavy.JP
ارابه فرود : جمع شدنی/چرخدار کششی
سیستم کنترل پرواز : اتوماتیک
وضعیت موجود : در حال گسترش
Take Off/Landing : VTOL/STOL
AV Data Link(s) : S-Band/UHF (TCDL future)
بار قابل حمل شامل : FLIR - EO/IR - SAR

 

normal_gOVjr5YotVNz.jpg

 



normal_UtTq4f9T8IhK.jpg

سربلند و پيروز باشيد. icon_wink icon_cheesygrin :evil:

نويسنده : hamed_713
توجه : كپي برداري از اين مطلب با ذكر منبع(سايت ميليتاري) و نام نويسنده مجاز است. icon_biggrin :oops:
بيست و يكم اسفندماه سال هزار و سيصد و هشتاد و هفت

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تصاوير رو در حالت نرمال گذاشتم تا مشكل لود شدن پيش نياد. icon_biggrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دسست درد نكنه مثل هميشه ناب و دست اول[/quote]

خیلی هم دست اول نبود قبلا تو مجله جنگ افزار یه چیزایی راجع بهش خونده بودم ولی در کل مطلب خوبی بود آفرین
icon_biggrin :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اين همون بهپاد مورد علاقه منه !
يكي از آرزوهاي من ساخت چنين چيزيه!

مداومت پرواز 8 ساعت !!! حداكثر وزن برخاست تقريبا يك تن!!! icon_biggrin البته با وزن 190كيلوگرم اضافه بار براحتي ميتونه دو نفر آدم رو حمل كنه !!!


normal_ee-box.jpg

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]خیلی هم دست اول نبود قبلا تو مجله جنگ افزار یه چیزایی راجع بهش خونده بودم ولی در کل مطلب خوبی بود آفرین [/quote]

اين مطلب حاصل ترجمه و برداشت شخص خودم از حدود 6 سايت مختلفه و يك كلمه اون هم از مجله جنگ افزار نيست.

اما اگر شما هم مطلب جديدي در مجله جنگ افزار داريد قرار بديد تا تاپيك پربارتر و كاملتر بشه.

با تشكر icon_biggrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حامد جان سلام

دستت درد نکنه.مدتها بود که بدنبال اطلاعاتی از این بهپاد بودم. کامل و موجز بود.

فقط یه سوال برام مطرحه : با وجود بهپاد های مختلف چرا این طرح و این شکل بالها مورد توجه واقع شد؟ اگر عدم نیاز به باند پروازی در نزدیکی میدان نبرد بود میشه از بهپادهایی به شکل هلی کوپتر استفاده کرد که فکر کنم هزینه کمتری داره و هدایت اسونتر. واقعا چرا؟

icon_biggrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]فقط یه سوال برام مطرحه : با وجود بهپاد های مختلف چرا این طرح و این شکل بالها مورد توجه واقع شد؟ اگر عدم نیاز به باند پروازی در نزدیکی میدان نبرد بود میشه از بهپادهایی به شکل هلی کوپتر استفاده کرد که فکر کنم هزینه کمتری داره و هدایت اسونتر. واقعا چرا؟ [/quote]

armani عزيز

اصولا هر طرحي براساس نيازهاي خاص شكل مي گيرد.اما اين بالگرد در ماموريتهاي دريايي بسيار موثر عمل مي كند و مانورهای انتقالی و چرخشی حول محور قائم آن باعث انعطاف پذيري بالاي اين پهباد شده است كه با توجه به برد و سرعت مناسب محدوده وسيعي را پوشش مي دهد.از آنجاكه هم عملكردي شبيه به بالگرد دارد و هم هواپيما در شرايط خشكي هم عملكرد قابل قبولي دارد.

[b]اما همانطور كه در تصوير آخر هم ديده مي شود این پهپاد برای استفاده توسط گارد ساحلی آمریکا طراحی شده است و تحویل آن هم ظاهرا آغاز شده است.[/b]

این پهپاد برای فروش به کشورهای دیگر نیز پیشنهاد شده است و فرانسه و آلمان تمایل زیادی به خرید آن دارند.انتظار می‏رود این پهپاد در طول عمر خود حدود 1 میلیارد دلار سود نصيب كمپاني بل کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شرمنده. راست میگین بهپادهای هلی کوپتری بیشتر در خشکی کاربرد دارد و در هوای طوفانی دریا استحکامی مثل این بهپاد رو نداره. ممنون از راهنمائیت.

خوبی ترجمه و تحقیق با کپی مطلب اینه که شخص محقق اشنایی به زوایای پنهان قضیه پیدا میکنه و نادانی چون منو راهنمایی میکنه.

کاش در طرحهای داخلی به این طرح نیز توجه بشه. هر چند که فکر کنم چرخش بالها و تغییر زاویه تکنولوژی خاصی نیاز داره تا تعادل وسیله کاملا حفظ بشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
براحتي ميتونه چندين موشك تاو سبك رو حمل كنه و يا موشكهايي مثل ميثاق براي رفتن به ارتفاع و ايجاد منطقه پدافندي معلق ! يا پشتباني و حمل بار به منطقه جنگي با استفاده از پرواز كروز خارج از ديد ! همچنين دور زدن دشمن و انهدام اهداف بطور قافلگير كننده !

البته كاربرد دريايي عالي اي براي زدن قايق هاي مهاجم و يا اهداف دريايي كوچك داره!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]براحتي ميتونه چندين موشك تاو سبك رو حمل كنه و يا موشكهايي مثل ميثاق براي رفتن به ارتفاع و ايجاد منطقه پدافندي معلق ! يا پشتباني و حمل بار به منطقه جنگي با استفاده از پرواز كروز خارج از ديد ! همچنين دور زدن دشمن و انهدام اهداف بطور قافلگير كننده !

البته كاربرد دريايي عالي اي براي زدن قايق هاي مهاجم و يا اهداف دريايي كوچك داره![/quote]

من هم با واريور موافقم.
اگر اين انتظارات را به عنوان كاربردهاي اساسي يك پهباد رزمي در نظر بگيريم به طراحي شبيه Eagle Eye مي رسيم و با تجهيز اون به سلاحهاي داخلي مي توان در ابعاد نظامي از آن استفاده گسترده كرد.

اين ايده مي تونه يك اساس براي يك طراحي موفق باشه.

واريور جان با توجه به اشرافت به 3d max مي توني يه مدل سه بعدي از اون چيزي كه در ذهن داري طراحي كني؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]واريور جان با توجه به اشرافت به 3d max مي توني يه مدل سه بعدي از اون چيزي كه در ذهن داري طراحي كني؟[/quote]
چشم حتما فقط بايد بهم فرصت بديد چون خيلي گرفتاري دارم ولي حتما يك مدل سه بعدي از اون طرحي كه توي ذهنم هست اينجا ميزارم!
منته من ابعاد موشك تاو و يا موشكهاي قابل حمل رو ندارم بعد هم مدل طراحي زاويه دار مثل مدلهاي نقاشي شده از چند زاويه !
حامد جان طول و شكل چند نوع موشك قابل استفاده رو اگر ميتوني قرار بده تا تصوير رو بسازم.

منتها فردا شب يا پس فردا ...
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حامد جان دستت درد نکند از این پهپاد خیلی خوشم میاد و منتظر بودم مطلبی درباره زحمت کشیده و تهیه کنید که امروز صورت گرفت. icon_cheesygrin :oops:

واقعا فناوری بکار رفته در این پهپاد از نظر آیرودینامیکی و پیشرانها جالب هست و با وجود ساده بودن پیچیده میباشد! سازه را طوری طراحی کرده اند که هم بالگرد باشد هم هواپیما که این یعنی دو سری معادلات مختلف پروازی و فشارهای وارده مختلف و واکنش مختلف هوا به آن و میانگینی از اینها گرفته شده تا این سازه شکل گیرد! همینش پیچیده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
طراحي بالگرد بدون سرنشين در ايران سالهاست كه مورد توجه است و به زودي نمونه هاي اوليه پرواز خواهند كرد. :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.