arshya4171

بازگشت به اینده

Recommended Posts

تازه های نجوم و اخترشناسی


[color=red][b]كائناتي درون سياهچاله ها [/b][/color]

مطالعات جديد عنوان مي كنند زمانيكه ماده توسط سياهچاله بلعيده مي شود ، ممكن است به درون كيهاني ديگري كه داخل سياهچاله قرار دارد فرو بريزد يا درون گذرگاه كرم چاله مانندي كه به سياهچاله ديگري ارتباط دارد به دام بيافتد.

يكي از يزرگترين اسرار علم فيزيك اين است كه چه چيزي درون يك سياهچاله وجود دارد. فرضيه اي كه وجود سياهچاله ها را پيش بيني كرد – نسبيت عام- عنوان مي كند كه تمام مواد درون سياهچاله با فشرده شدن تبديل به يك نقطه مركزي با چگالي بينهايت مي گردند كه "تكينگي" ناميده مي شود. كريستين بوهمر از دانشگاه لندن مي گويد" اما بعد از آن همه چيز از نظر رياضي تجزيه و خرد مي شود. ما مي خواهيم كه اين "تكينگي" از پديده سياهچاله حذف شود".


پژوهشگران زيادي بر اين عقيده هستند كه يك فرضيه جديد و جهانشمول كه گرانش و تاثيرات كوانتمي را به هم پيوند دهد قادرخواهد بود اين موضوع را حل كند. فرضيه تار از شناخته شده ترين اين جايگزين ها مي باشد.



اما بوهمر و همكاران وي از فرضيه ديگري بنام " گرانش كوانتوم حلقوي" استفاده مي كنند كه رقيب فرضيه تار مي باشد. بر اساس اين فرضيه فضا-زمان بعنوان شبكه اي از حلقه هاي انتزاعي تعريف مي شود كه بخش هاي كوچكي از فضا را به هم متصل مي كنند.



قبلا از فرضيه گرانش كوانتوم حلقوي در مقابل ايده تكينگي استفاده شده بود. اين فرضيه پيشنهاد مي كند كه بجاي يك مهبانگ ، كيهاني اوليه دچار رمبش شده و سپس طي يك "جهش بزرگ" به سمت بيرون منفجر شد.
http://www.patoghu.com

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روبات تبلیغ کننده طراحی و ساخته شد

محققان دانشگاه صنعتی شریف موفق به طراحی مدلی از روبات شدند که قادر به انجام امور تبلیغ در محیطهای مختلف است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید صادق متقیان فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد رشته برق دانشگاه صنعتی شریف به ویژگیهای این روبات تبلیغ گر اشاره کرد و گفت: این روبات قادر به برقراری ارتباط صوتی و تصویری و اجرای دستورات انسانی است.

وی افزود: این روبات که با چرخ حرکت می کند و ظاهری شبیه به انسان دارد می تواند به عنوان یک تبلیغ کننده در محیطهای مختلف از جمله نمایشگاهها فعالیت کند. همچنین امکان ارسال و دریافت بلوتوث، نمایش اطلاعات به صورت چند رسانه ای، کنترل از راه دور و نگهداشتن شارژ تا 2 ساعت توسط این روبات وجود دارد.

مجری طرح تاکید کرد: اولین روبات تبلیغ کننده تا دو هفته آینده رونمایی خواهد شد.

متقیان از همکاری در طراحی و ساخت 4 روبات هوشمند مسیریاب دیگر خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این اواخر توجه ویژه ای به علم روباتیک می شود که می تواند نقش بسزایی در پیشرفت این علم به خصوص در زمینه پژوهش داشته باشد.


راستی مالک خان شما بری و یه بار دیگه صفحه اول و حرفها آرمانی رو مطالعه کنی بد نیست!! :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red][b] 10 علامت اوليه ابتلا به آلزايمر [/b][/color]

علائم اوليه آلزايمر در افراد مختلف و حتي روزهاي پي در پي متفاوت خواهد بود. بعضي از نشانه هاي آن به قدري ظريف است كه هيچ كس به آن توجه نخواهد كرد.

به گزارش گروه ترجمه سلامت نيوز ،علائم بعدي به صورت بارزتري جلوه مي كند و آن زماني است كه بيماري پيشرفت زيادي كرده است. از جمله علائم اوليه ابتلا به اين بيماري عبارتند از:

1- از دست دادن حافظه: يكي از شايع ترين علائم آلزايمر فراموش كردن چيزهايي است كه در فاصله زماني نه چندان دور فرا گرفته ايد. در حاليكه فراموش كردن قرار ملاقات، نام يا شماره تلفن دوستان طبيعي است ، اما در افراد مبتلا به آلزايمر فراموشي بيشتر اتفاق مي افتد و بعد ها نيز با گذر زمان موارد فراموش شده را به خاطر نخواهند آورد.
2- مشكل در انجام امور زندگي و كارهاي روزانه: افراد مبتلا به آلزايمر به سختي مي توانند وظايف خود را بدون فكر كردن به خاطر بياورند. فراموش كردن شيوه طبخ غذا، تعمير لوازم منزل و يا بازي هاي ساده از جمله مشكلات اين افراد است.
3- مشكلات زباني: هر فردي ممكن است بعضي اوقات به سختي بتواند كلمات صحيح را پيدا كند. اما افراد مبتلا به آلزايمر اغلب مواقع كلمات ساده را فراموش مي كنند و يا واژه هاي غير معمولي را جايگزين مي كنند.
www.dostan.net/view.asp
4- سردرگمي زماني و مكاني: فراموش كردن تاريخ روز و يا اينكه به سمت كجا در حال رفتن هستيد، تا حدودي نرمال است. اما افراد مبتلا به آلزايمر اغلب خيابان خودشان را گم مي كنند و فراموش مي كنند كجا هستند و يا چگونه به اين نقطه رسيده اند و يا اينكه چگونه به خانه باز گردند.
5- كاهش قوه قضاوت : هيچ كس در همه زمانها قضاوت درستي ندارد. اما افراد مبتلا به آلزايمر اغلب بدون در نظر گرفتن آب و هوا لباس مي پوشند. مثلا ممكن است در روزهاي گرم چندين بلوز روي هم بپوشند و يا برعكس. افراد مبتلا به آلزايمر قضاوت صحيحي راجع به پول ندارند و ممكن است مقدار زيادي پول به فروشنده بدهند و يا چيزهايي بخرند كه اصلا به آن نيازي ندارند.
6- مشكل در تفكر انتزاعي: افراد مبتلا به آلزايمر اغلب به طور كلي شماره ها را فراموش مي كنند و يا نمي دانند كه چه كاري بايد با آن انجام داد.
7- قرار دادن اشياء در جاي غلط: هركس ممكن است به طور اتفاقي كليد يا كيف پول خود را در جاي غلط بگذارد. اما افراد مبتلا به آلزايمر اغلب چيزها را در جاي غلط مي گذارند . مثلا ممكن است اتو را در يخچال قرار دهند.
8- تغيير در رفتار و خلق و خو: افراد مبتلا به آلزايمر به سرعت تغيير خلق و خو مي دهند . مثلا ممكن است بدون هيچ دليل مشخص از حالت آرام به گريه و يا عصبانيت تغيير خلق دهند.
9- تغيير شخصيتي: شخصيت افراد در طول زندگي معمولا تا حدودي عوض مي شود. اما افراد مبتلا به آلزايمر به طور بارزي تغيير شخصيت مي دهند. مثلا ممكن است بدگمان، ترسو و يا وابسته به ساير افراد خانواده شوند.
10- از دست دادن قوه ابتكار و نوآوري: بعضي اوقات خستگي بابت كارهاي خانه، فعاليت هاي تجاري و يا مسئوليت هاي اجتماعي طبيعي است. اما افراد مبتلا به آلزايمر اغلب بسيار غير فعال هستند . ساعت هاي طولاني به تماشاي تلويزيون مي نشينند. بيش از حد طبيعي مي خوابند و هيچ تمايلي براي فعاليت ندارند.

آيا آلزايمر قابل پيشگيري است؟

تاكنون هيچ راه تضمين شده اي براي پيشگيري از آلزايمر وجود نداشته است، اما تحقيقات اخير روش هاي زير را در پيشگيري از آلزايمر موثر مي داند.
1- تمرينات فكري: افرادي كه مرتب مطالعه مي كنند و يا بازي هاي فكري انجام مي دهند، جدول حل مي كنند و .....كمتر در معرض ابتلا به اين بيماري خواهند بود.
2- تمرينات بدني: 30 دقيقه ورزش روزانه تاثير به سزايي در سلامت قلب ، ماهيچه ها و مغز دارد. پياده روي، باغباني، تميز كردن منزل، رقصيدن و....مي تواند نوعي ورزش باشد.
3- نوشيدن مايعات به اندازه كافي: كم آبي مهم ترين فاكتور متغير براي از دست دادن حافظه است. به مقدار كافي مايعات بنوشيد و از مصرف نوشيدني هاي الكلي اجتناب كنيد.
4- مراقب داروهاي مصرفي باشيد: پزشك شما بايد از كليه داروهاي تجويزي و غير تجويزي كه مصرف مي كنيد آگاه باشد. زيرا تركيب بعضي از داروها باعث گيجي، فراموشي و يا آسيب بلند مدت به حافظه شود.
5- رژيم غذايي سالم را پيروي كنيد: روزانه حداقل 5 نوع ميوه و سبزي تازه بخوريد. سبزيجات پهن برگ مثل بروكلي، اسفناج و كاهو بسيار مفيد است.
6- از مكمل فسفاتيديل سرين Phosphatidylserine استفاده كنيد: مطالعات مختلف نشان مي دهد كه استفاده از اين مكمل در مراحل اوليه ابتلا به آلزايمر، سرعت پيشرفت بيماري را كاهش مي دهد. بنابراين اگر اين بيماري در خانواده در حال گسترش است بهتراست با مشورت پزشك مصرف آن را شروع كنيد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red][b]تاثير ساعات مختلف خواب در سلامتي[/b][/color]
داشتن عادات غذايي صحيح و توجه به زمان خوابيدن و استراحت براي حفظ سلامت بدن مهم است تا بتواند مواد مغذي را جذب و مواد زائد را دفع کند.

براي سالم زيستن، بايد خواب راحت و آرامي داشته باشيم. به موارد زير دقت کنيد تا اهميت خوابيدن براي شما روشن گردد:

ساعت 9 تا 11 شب: زماني است براي از بين بردن مواد سمي و غير ضروري که اين عمليات توسط آنتي اکسيدان ها انجام مي شود. در اين ساعت بهتر است بدن در حال آرامش باشد. در غير اين صورت اثر منفي بر روي سلامتي خود گذاشته ايد.

ساعت 11 تا 1 شب: عمليات از بين بردن مواد سمي در کبد ادامه دارد و شما بايد در خواب عميق باشيد.

ساعت 1 تا 3 نيمه شب: عمليات سم زدايي در کيسه صفرا ، در طي يک خواب عميق به طور مناسب انجام مي شود.

ساعت 3 تا 5 صبح: عمليات از بين بردن مواد سمي در ريه اتفاق مي افتد. بعضي مواقع ديده شده که افراد در اين زمان، سرفه شديد يا عطسه مي کنند.

ساعت 5 تا 7 صبح: اين عمليات در روده بزرگ صورت مي گيرد، لذا مي توانيد آن را دفع کنيد.

ساعت 7 تا 9 صبح: جذب مواد مغذي صورت مي گيرد، پس بهتر است صبحانه بخوريد. افرادي که بيمار مي باشند، بهتر است صبحانه را در ساعت 6:30 ميل کنند.

کساني که مي خواهند تناسب اندام داشته باشند، بهترين ساعت صرف صبحانه براي آنها، ساعت 7:30 مي باشد و کساني که اصلا صبحانه نمي خورند، بهتر است عادت خود را تغيير دهند و در ساعت 9 تا 10 صبح صبحانه بخورند.

دير خوابيدن و دير بلند شدن از خواب، باعث مي شود مواد سمي از بدن دفع نشوند.

از نصفه هاي شب تا ساعت 4 صبح، مغز استخوان عمليات خون سازي را انجام مي دهد.

در ايام تعطيل، بسياري افراد تا دير وقت بيدار مي مانند و بعد از اتمام تعطيلات، با خستگي به سر کار مي روند، چون اعمال بدنشان دچار سردرگمي شده است و نمي داند چه بايد انجام دهد .

www.dostan.net/view.asp

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red][b]سرماخوردگي واكسن ندارد[/b][/color]
معمولا اين روزها از پشت در هر داروخانه اي كه گذر كنيد ، با خطي درشت نوشته شده است «واكسن سرما خوردگي رسيد» كه بسياري ناگزير براي فرار از اين بيماري كه قرار است در طول 6 ماه سرد سال، هر لحظه و دقيقه تهديدشان كند، به خريد و تزريق اين واكسن پناه مي آورند ولي اين كه اين واكسن چيست و تا چه حد مي تواند مثمرثمر باشد، سوالي است كه «جام جم» از دكتر شاهين قاسمي، متخصص بيماري هاي عفوني كرده است.

به گفته اين متخصص عفوني در بيماري سرماخوردگي، عوامل ويروسي متنوعي نقش دارد كه داراي علائمي از قبيل تب هاي خفيف، تب، آبريزش، سرفه و دردهاي عضلاني است.

بنابراين وقتي صحبت از سرماخوردگي مي شود، منظور يك بيماري نيست بلكه عوامل ويروسي متنوعي است كه مي تواند با شباهت به هم، علائم مشابهي ايجاد كنند به همين علت مي توان به وضوح گفت كه هيچ واكسني عليه اين بيماري وجود ندارد و واكسني كه در داروخانه ها از آن به عنوان واكسن سرماخوردگي تبليغ مي شود، همان واكسن آنفلوآنزاست كه با بيماري سرماخوردگي متفاوت است.

دكتر قاسمي با اشاره به اين كه در بيماري آنفلوآنزا سيستم تنفسي شخص درگير مي شود، مي افزايد: اين بيماري مي تواند با علائم خفيفي همانند سرماخوردگي بروز كند و يا اين كه در عرض چند ساعت، پيشرفت و بيمار را بدحال كند.

وي اظهار مي كند: در بيماري سرماخوردگي به خاطر تنوع وجود ويروس ها ، نمي توان واكسن مشخصي براي آن تعيين كرد و بنابراين فردي كه واكسن آنفلوآنزا را تزريق كرده است نبايد انتظار اين را داشته باشد كه ديگر «سرما» نخواهد خورد ولي مي توان گفت 80 تا 90 درصد از افرادي كه واكسن آنفلوآنزا تزريق مي كنند از اين بيماري (آنفلوآنزا) در امان خواهند ماند ولي قابل ذكر است، از آنجايي كه هر سال آنتي ژن هاي سطحي ويروس آنفلوآنزا، تغيير شكل و ماهيت مي دهند، بايد هر سال نسبت به تكرار اين واكسن اقدام كرد.

«اين واكسن براي شيرخواران زير 6 ماه توصيه نمي شود.» اين پزشك متخصص با اعلام اين مطلب يادآور مي شود: واكسن آنفلوآنزا به كودكان6 تا 24 ماه تزريق مي شود و توصيه مي شود سنين بالاتر از 65 سال (به دليل ضعف جسماني) نيز از آن بهره ببرند.

قاسمي مي افزايد:غير از دو دسته ذكر شده، افرادي كه دچار بيماري هاي قلبي و ريوي، كليوي مزمن، تالاسمي، ديابت ، ايدز (اچ.آي.وي) و آنهايي كه از داروهاي كورتون دار استفاده مي كنند ، بايد از اين واكسن تزريق كنند.

گفتني است اين واكسن در يك سوم موارد با درد و قرمزي گذرا همراه است و در برخي از افراد پس از 8 تا 24 ساعت پس از تزريق، شخص دچار تب مي شود.

گفتني است ذات الريه (سينه پهلو) ، ورم پرده هاي قلب، ورم عضلات و ورم مغز از عوارضي است كه در صورت ابتلا به آنفلوآنزا، گريبانگير فرد مي شود.

غذاهاي مفيد براي سرماخوردگي
براي اين كه سيستم ايمني بدن به بهترين نحو به وظيفه اش عمل كند، احتياج به دريافت مواد مغذي حياتي دارد، از جمله اين منابع اصلي تامين كننده ويتامين C كه در درمان سرماخوردگي موثرند عبارتند از: پرتقال، گريپ فروت، فلفل دلمه اي، انواع توت، سيب زميني، سبزيجات برگ سبز و ... همچنين ويتامين هاي گروه B، امگا 3 (ماهي هاي روغني) ، امگا 6 (دانه كنجد، تخمه كدو حلوايي و آفتابگردان) ، ويتامين A و پروتئين ها نيز توصيه مي شود
www.dostan.net/view.asp

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
توليد سراميك زيستي نانو ساختار در كاربردهاي دندانپزشكي

عضو شوراي مركزي بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي اصفهان موفق به ساخت سراميك زيستي نانو ساختار فلوئور و هيدروكسي آپاتيت براي كاربردهاي خاص در داندانپزشكي و ارتوپدي شد.

مهندس احسان محمدي، دانشجوي بسيجي كارشناسي ارشد مهندسي مواد در گفت‌وگو با خبرنگار «شبكه خبر دانشجو» در اصفهان، اظهار داشت: يكي از نكات موجود در كاربرد پزشكي هيدروكسي آپاتيت، نرخ بالاي انحلال پذيري آن در محيط فيزولوژيكي است كه منجر به سست شدن فصل مشترك استخوان با بيو ماده ذكر شده، چه به صورت پوشش بر سطح ايمپلنت فلزي و چه به صورت بالك مي شود.

وي در ادامه گفت: اين مساله باعث مي شود كه بيو ماده مذكور نتواند نقش خود را به خوبي در ترسيم بافت آسيب ديده ايفا كند، در اين راستا جايگزين يون هاي هيدروكسيل در ساختار هيدروكسي آپاتيت با يون فلوئور مي شود و از اهميت ويژه اي برخوردار است.

محمدي افزود: در اثر اين جايگزيني، افزايش پايداري حرارتي و شيميايي و نيز كاهش نرخ انحلال پذيري آپاتيت را در محل فيزيولوژيك بدن شاهد هستيم؛ در نتيجه خواص ناخواسته هيدروكسي آپاتيت در محيط بدن بهبود مي يابند.

اين كارشناس ارشد مهندسي مواد كاربردهاي پزشكي و درماني نظير پوشش بر سطح ايمپلنت فلزي دنداني و ارتوپدي، ترسيم بافت سخت آسيب ديده، انتقال دارو، مهندسي بافت براي خلق و بازسازي آن و نيز جزء استحكام دهنده كامپوزيت را از كاربردهاي عمده اين نانو بيوسراميك عنوان كرد.

وي در ادامه گفت: با توجه به اهميت بومي سازي، تجاري سازي دانش فني، توليد مواد زيستي نانو ساختار در كشور و نيز قيمت بالاي مواد زيستي – پزشكي وارداتي، مذاكراتي با برخي شركت هاي فعال در زمينه تولد مواد زيستي و پزشكي صورت گرفته تا بعد از انجام آزمون هاي مرتبط در محيط كشت سلولي و نيز در محيط بدن موجود زنده، اين محصول به عنوان يك بيو ماده در مقياس بالا توليد شود و به دست مصرف كنندگان اصلي آن در كشور برسد.

محمدي مهمترين جنبه محصول توليدي را قابليت انطباق آن با الزامات استاندارد 118588 – ASTM F براي كاربرد به عنوان زيست ماده در بدن موجود زنده ذكر كرد.

عضو شوراي مركزي بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي اصفهان يادآور شد: از دستاوردهاي علمي اين پژوهش كه با هدايت دكتر محمد حسين فتحي، دانشيار دانشكده مهندسي مواد انجام شده است، مي توان به چهار مقاله چاپ شده در ISI، شش مقاله در كنفرانس هاي بين المللي و پنج مقاله در كنفرانس هاي داخلي اشاره كرد.

وي تصريح كرد: چهار مورد اختراع نيز از ديگر دستاوردهاي اين پژوهش بوده است كه در حالي طي كردن مراحل ثبت در سازمان مالكيت صنعتي ايران است.

محمدي در پايان خاطرنشان كرد: يقيناً توجه به سه ركن اساسي تحصيل، تهذيب و ورزش كه بارها در فرمايشات مقام معظم رهبري مورد تاكيد قرار گرفته و نيز داشتن روحيه جهادي، در انجام فعاليت پژوهشي، از دلايل اصلي تكامل روحي و معنوي و حصول موفقيت هاي علمي و آموزشي است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ساخت فيلتر هوشمند جاذب آلايندگي محيط زيست

خبرگزاري فارس: فيلتر هوشمند نانو تيوپ كربني جاذب آلايندگي محيط زيست و بازيافت آن به دوده صنعتي ممتاز توسط رسول نوروزيان و مسيب رمضاني طراحي و ساخته شده و در جشنواره ملي نوآوري و شكوفايي به معرض نمايش گذاشته شده است.

رسول نوروزيان، يكي از مجريان اين طرح در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس در خصوص اين اختراع گفت: اين فيلتر براي اولين‌بار در دنيا ساخته شده و به كمك فناوري نانو تيوپ تمام موادي را كه منشأ هيدروكربني دارند و براي محيط زيست سمي هستند را جذب مي‌كند و به دوده ممتاز تبديل مي‌كند.
وي تصريح كرد: اين اختراع قابليت نصب را هم در محيط باز (سر چهار راه‌ها) و هم بسته (سر دودكش كارخانجات و منازل و اگزوز خودروها) را دارد.
نوروزيان با اشاره به اين‌كه اين فيلتر از دو قسمت تشكيل شده، افزود: قسمت اول مربوط به فيلتر جاذب آلايندگي محيط زيست بوده و كاملا هوشمند و بر اساس فناوري نانو تيوپ ساخته شده كه قادر است بيش از 97 درصد از اين مواد آلاينده هيدروكربني را جذب و بخشي از مواد CO را به كمك فرايند نانو به CO2 مصرفي تبديل كند.
وي ادامه داد: مابقي مواد زايد جذب شده را جمع آوري و ذخيره‌سازي مي‌كند و به كمك سنسورهايي كه از 4 قسمت نانو تيوپ واقع شده است و هر زمان كه ميزان تغييرات دما از حد تعيين شده توسط كاربر و سيستم كنترل خارج شود، دستگاه به صورت روباتيك آلارم مي‌دهد و سيستم تخليه راه‌اندازي مي‌شود.
اين محقق ايراني افزود: كربن ممتازي كه از اين طريق تهيه مي‌شود 4 درصد با كيفيت‌تر از كربني است كه در آلمان توليد مي‌شود و از آن مي‌توان در صنايع رنگ‌سازي و لاستيك‌سازي استفاده كرد.
وي خاطرنشان كرد:‌ هم اكنون اين طرح به تركيه فروخته شده و به زودي در اين كشور اجرايي مي‌شود و ما مذاكراتي را با مسئولان محيط زيست ايران نيز داشته ايم كه در صورت حمايت اين طرح در ايران نيز تجاري خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جام جم آنلاين: رئيس بخش زيست فناوري آبزيان پژوهشگاه شيلات ايران گفت: پنيرهاي مختلف با استفاده از ماهي كپور نقره‌اي توليد شد.

احمد غرقي مجري طرح توليد پنير ماهي در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس گفت: در پژوهشگاه شيلات ايران ما توانستيم پنير ماهي توليد كنيم كه در اين پنير از ماهي استفاده شده اما طعم آن شبيه پنيرهاي معمولي است.

وي ادامه داد:‌ در تحقيقاتي كه ما انجام داديم به دانش فني توليد پنير ماهي دست پيدا كرديم و توانستيم پنيرهاي مختلف از جمله پنير سفيد و پنير ليقوان را توليد كنيم.

رئيس بخش فناوري و فراوري آبزيان پژوهشگاه شيلات ايران خاطرنشان كرد:‌اين طرح مراحل آزمايشگاهي را پشت سر گذاشته و ما آماده فروش دانش فني آن هستيم.

وي افزود: وزارت جهاد كشاورزي بايد فن‌بازاري ايجاد كند تا نتايج تحقيقات و دانش‌هاي فني كه در زمينه دام، طيور و شيلات به دست مي‌آيد، در اين فن‌بازار عرضه شود تا سرمايه‌گذار مناسب براي آن پيدا شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

مالك جان در مورد سياهچاله ها بهتره مطلب كاملتري بذاري. چون فكر كنم هنوز اين فرضيه ها براي همه قابل هضم نيست.

اذرخش جان

[quote]جام جم آنلاين: رئيس بخش زيست فناوري آبزيان پژوهشگاه شيلات ايران گفت: پنيرهاي مختلف با استفاده از ماهي كپور نقره‌اي توليد شد[/quote]

اين خبر باعث شد كه ديگه پنير هم نخوريم. :lol:

ولي در كل جالبه. موارد مصرفي رو جائي نخوندي؟ عكسي هم از اين پنير منتشر نشده؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آرمانی جان پنیر پنیره دیگه!! :?
حالا چه ماهی باشه چه اقلید!!!

حرف پنیر زدی گشنم شد!! (الان ساعت 6صبحه)

ولی فقط این رو بگم که از ماهی خیلی چیزای دیگه مثل پفک ماهی ، بسکوییت ماهی، کیک ماهی و بستنی ماهی هم در کشور تولیدشده که همه ی اینها نیاز به فناوری های بسیار بالایی داره که فقط در اختیار چند کشور معدوده!! :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سلام

مالك جان در مورد سياهچاله ها بهتره مطلب كاملتري بذاري. چون فكر كنم هنوز اين فرضيه ها براي همه قابل هضم نيست.

اذرخش جان

[quote]جام جم آنلاين: رئيس بخش زيست فناوري آبزيان پژوهشگاه شيلات ايران گفت: پنيرهاي مختلف با استفاده از ماهي كپور نقره‌اي توليد شد[/quote]

اين خبر باعث شد كه ديگه پنير هم نخوريم. :lol:

ولي در كل جالبه. موارد مصرفي رو جائي نخوندي؟ عكسي هم از اين پنير منتشر نشده؟[/quote]
armani جان حتما سعي ميكنم يه مطلب ساده تري پيدا كنم در اسرع وقت اطاعت ميشه قربان

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red][b]يك سياه چاله چيست ؟[/b][/color]
[color=green]ابتدا برای فهم بهتر سیاهچاله‌ها بد نیست این را بدانید سیاهچاله‌ها به قدری متراکمند که اگر کل کرهٔ زمین قطرش به ۰/۹ سانتیمتر تقلیل یابد اما جرمش ثابت بماند به یک سیاهچاله تبدیل میگردد.[/color]
منبع : ويكي پديا
يك سياه چاله ناحيه اى از فضاست كه تراكم جرم آ ن به قدرى زياد است) .داراى چگالى بى نهايت است)كه هيچ راهى براى فرار جرمى كه از نزديك آن عبور كرده و به دام جاذبه گرانشى آ ن مى افتد وجود ندارد. بهترين نظريه ي كه تا كنون در مورد گرانش ارائه شده است نظريه نسبيت عام انيشتين است. ما براى پى بردن به جزئيات سياه چاله ها بايد تعدادى از نتايج اين نظريه را بررسى كنيم. اما اجازه دهيد موضوع را با بحث در مورد گرانش شروع كنيم.

فرض كنيد شما روى سطح يك سياره ايستاده ايد و سنگى را مستقيما به بالا پرتاب مى كنيد . قدرت شما در پرتاب سنگ خيلى زياد نيست بنابراين سنگ تا ارتفاع معينى بالا رفته و پس از مدتى بر اثر نيروى گرانش سياره به پايين مى افتد . ولى اگر سنگ را به قدر كافى به بالا پرتاب كنيد تا سنگ به طور كامل از گرانش سياره بگريزد ديگر به سطح سياره بر نمى گردد. سرعت مورد نيازى كه سنگ بايد داشته باشد تا بتواند از جاذبه گرانشى سياره فرار كند سرعت گريز نام دارد. در اين حال شما انتظار داريد كه سرعت گريز به جرم سياره بستگى داشته باشد .اگر سياره اى بى نهايت سنگين باشد در نتيجه گرانش آ ن قوى و سرعت گريز از آن بالا است . سياره هاى سبك تر سرعت گريز كمترى دارند.سرعت گريز به فاصله شما از مركز سياره نيز بستگى دارد .هر چه به مركز نزديك تر باشيد سرعت گريز بالا ست. سرعت گريز از زمين 2/11كيلو متر بر ثانيه (103Í25 متر بر ساعت ) است .در حالى كه سرعت گريز از ماه 4/2 كيلو متر بر ثانيه ( 3/5Í103 متر بر ساعت ) است.

حال جرمى را تصور كنيد با چگالى زياذ و شعاع كم وبا سرعت گريز از مركزى فراتر از سرعت نور .]مى دانيم [ هيچ چيز از نور سريع تر حركت نمى كند . بنابر اين هيچ جرمي نمي تواند از ميدان گرانش آ ن فرار كند .حتى نور نيز به دام گرانش آ ن مى افتد وقدرت فرار از آ ن را ندارد.

ايده جرمى با تراكم و چگالى بالا كه حتى نور را مى بلعد به لاپلاس درقرن 18بر مى گردد. تقريبا بلا فاصله پس از اين كه انيشتين نظريه نسبيت عام را بيان كرد كارل شوارتز شيلد يك راه حل محاسباتى براى معادلات اين نظريه پيدا كرد كه به شرح و توصيف اين اجرام مى پرداخت. تلاش افرادى نظير اپن هايمر وال كف اسنايدر در 1930بود كه مردم را به طورجدى درمورد امكان وجود چنين اجرامى در جهان به فكر فرو برد.(آقاى اپن هايمر كسى است كه پروژه من هتن را اداره كردند.)

يافته ها نشان مى دهندهنگامى كه يك سياره سنگين به قدر كافى سوخت خود را مصرف كند ديگرقادر نخواهد بود خود را درمقابل جاذبه گرانشى نگه دارد و بنابر اين در خود فرو ريزش كرده و به يك سياه چاله تبديل مى شود.

در نسبيت عام انيشتين گرانش گواهى بر انحناى فضا و زمان است .جرم سنگين فضا زمان را كج مى كند . بنابر اين قوانين معمول هندسى درمورد اين اجرام صادق نيست. در نزديكى يك سياه چاله انحناى فضا و زمان بى نهايت است.و به اين دليل سياه چاله ها خصوصيات عجيبى دارند. يك سياه چاله داراى افق رويداد است.- سطحى كروى دور تا دور سياه چاله – شما مى توانيد از افق رويداد عبور كنيد ولى نمى توانيدازداخل آن خارج شويد. در حقيقت با گذر از افق رويداد وحركت به سمت مركز سياه چاله و نزديكى به نقطه تكينگى شما از بين مى رويد.

شما مى توانيد افق رويداد را اين گونه در نظر بگيريد : مكانى كه سرعت گريز از آن برابر سرعت نور است و بيرون از افق رويداد سرعت گريز كمتر از سرعت نور است. بنابر اين اگر راكت شما داراى انرژى و سوخت مناسب وكافى باشد تا بتواند خود را به سرعت گريز برساند مى تواند از چنگ گرانش سياه چاله فرار كند.اما اگر شما داخل افق رويداد شديد هيچ ماده اى حتى راكت شما از سياه چاله نمى تواند خارج شود.

افق رويداد خواص هندسى عجيبى دارد: با كمك رصد گرى كه دور از سياه چاله قرار داردافق رويداد سطح كروى آرام وبدون حركتى به نظر مى آيد.اما اگر به افق رويداد نزديك تر شويد تشخيص مى دهيد كه داراى سرعت زيادى است ودر حقيقت با سرعت نور به دور خود حركت مى كند. بنابر اين توضيح اين مساله (كه چرا عبور از افق رويداد راحت ولى بازگشت از آن غير ممكن است) اين مى باشد: زمانى كه افق رويداد با سرعت نور مى چرخد به منظورفراراز ميان آن شما بايد سريع تر از نور حركت كنيد و اين غير ممكن است چون شما نمى توانيد سريع تر از نور حركت كنيد و بنابر اين از افق رويداد نمى توان خارج شد.
http://www.barandeh24.com
اميدوارم با خوندن اين مطلب دوستان درك درستي از سياه چاه بدست بيارن icon_wink
درضمن armani عزيز سياه چاله يك فرضيه نيست بلكه وجود اون اثبات شده icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red][b]آيا مي دانيد: [/b][/color]

*در بسياري از ايالت هاي آمريكا، مامورين پليس راه دو گالن كوكاكولا در صندوق عقب ماشينشان دارند تا در صورت تصادف رانندگي، خون را با كمك آن از جاده پاك كند.

*اگر تكه اي از گوشت گاو را در يك كاسه كوكاكولا قراردهيد، پس از دو روز ناپديد مي شود.

*براي تميز كردن توالت: يك قوطي كوكاكولا را داخل كاسه توالت بريزيد و يك ساعت صبر كنيد، سپس با آب پر فشاربشوييد. اسيد سيتريك موجود در كوكاكولا لكه ها را از سطوح چيني مي زدايد.

*براي برطرف كردن لكه هاي زنگ از سپر آب كرم كاري شده اتومبيل: سپر را با يك تكه كاغذ (فويل) آلومينيوم مچاله شده آغشته به كوكاكولا بساييد.

*براي تميز كردن فساد قطبهاي باتري اتومبيل: يك قوطي كوكاكولا را روي قطبها بريزيد تا با غليان كردن، آن را تميز كند.

*براي شل كردن پيچ و مهره هاي زنگ زده: تكه اي پارچه را كه در كوكاكولا خيس شده است براي چند دقيقه بر روي پيچ و مهره قرار دهيد.

*براي پختن گوشت ران آبدار: يك قوطي كوكاكولا را داخل ماهي تابه خالي كنيد، گوشت را لاي كاغذ آلومينيوم بپيچيد; و داخل ماهي تابه بپزيد. سي دقيقه قبل از اتمام پخت، كاغذ آلومينيوم را باز كنيد، و آب گوشت را با كوكاكولاي داخل ماهي تابه مخلوط كنيد تا سس قهوه اي رنگ عالي اي به دست آيد.

*براي پاك كردن چربي از لباسها: يك قوطي كوكاكولا را داخل ماشين لباسشويي پر از لباسهاي چرب خالي كنيد، پودر لباسشويي اضافه كنيد و ماشين را روي دور عادي روشن كنيد. كوكاكولا به تميز شدن لكه هاي چربي كمك مي كند.

*كوكاكولا همچنين بخار آب را از روي شيشه جلوي اتومبيل تميز مي كند. (در مناطق سرد و مرطوب، مثل Midwest درشمال ايالات متحده آمريكا، گاهي اوقات شيشه جلوي اتومبيل از بيرون بخار مي كند كه با برف پاك كن پاك نمي شود.

و جهت اطلاع شما:

*ماده موثر كوكاكولا اسيد فسفريك با PH برابر2.8 است. اسيد فسفريك ناخن را در مدت حدود ? روز حل مي كند. همچنين كلسيم را از استخوانها مي زدايد و عامل اصلي افزايش روز آفزون پوكي استخوان است.

*براي حمل محلول كوكاكولا (محلول غليظ شده)، كاميونهاي حامل بايد از علامتهاي ويژه "مواد خطرناك" كه براي حمل مواد به شدت خوردنده در نظر گرفته شده است استفاده كنند.

*توزيع كنندگان كوكاكولا سالها است كه از كوكاكولا براي تميز كردن موتور كاميون هاي خود استفاده مي كنند.
http://www.dostan.ne
از مديران محترم سايت تقاضا دارم كه اگر اين دست مطالب در اين تاپيك جايي نداره و يا اصلا در اين سايت جايي نداره بنده رو راهنمايي كنند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red][b] - تشخیص آلزایمر با آزمایش خون ساده ممكن شد : [/b][/color]
پژوهشگران موفق به تهیه یك آزمایش خون ساده شده اند كه می تواند مشخص كند آیا فراموشی های جزئی ، اولین نشانه های آلزایمر است یا خیر . یك گروه بین المللی از دانشمندان ، 18 پروتئین پیام رسان سلولها را در خود یافته اند كه با دقت 90 درصد احتمال بروز آلزایمر را در شخص پیش بینی می كند .

این آزمایش تشخیصی می تواند دو تا شش سال پیش از بروز بیماری ، آن را تشخیص داده و به یافتن راههایی برای پیشگیری و درمان این بیماری كمك كند .


http://www.mazums.ac.ir

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b][color=red]
استفاده از ريحان براي بسته بندي مواد غذايي[/color][/b]
دانشمندان موفق شده اند با استفاده از سبزي ريحان، نوعي ورقه نازك پلاستيكي براي بسته بندي گوشت، پنير و ديگر مواد غذايي توليد كنند. مواد ضد باكتريايي ريحان براي مقابله با آلودگي مواد غذايي مفيد بوده و تاريخ مصرف مواد غذايي را طولاني تر مي كند.
این محققان با يك اقدام ابتكاري، پليمرهاي تازه اي توليد كرده اند كه مولكول هاي آنها از تركيب مولكول هاي سبزي ريحان و مولكول هاي مواد شيميايي پلاستيكي درست شده است.
زماني كه از اين ورقه ها براي بسته‌بندي مواد غذايي استفاده مي‌شود، ذرات آب درون ماده غذايي ، مولكول هاي ضد باكتري ريحان را به خود جذب مي‌كند و موجب مي شود ماده غذايي از وجود باكتريها عاري شود.
محققان براي آنكه مولكول هاي ريحان فقط به درون ماده غذايي نفوذ كند و در فضاي آزاد بيرون بسته بندي پراكنده نشود، سطح بيروني ورقه پلاستيكي را با لايه نفوذ ناپذيرتري پوشش داده اند كه از فرار مولكولهاي ريحان جلوگيري به عمل مي‌آورد.
استفاده از خاصيت ميكرب كش سبزيجات براي توليد بسته بندي ها و پوشش هاي مواد غذايي در برخي ديگر از كشورهاي پيشرفته نظير ژاپن، سابقه داشته است.
در ژاپن از ترب كوهي براي توليد ورقه هاي بسته بندي استفاده مي شود، اما مصرف كنندگان از اين امر ناراضي بوده اند كه طعم و بوي ترب كوهي از پوشش پلاستيكي به درون مواد غذايي سرايت مي كند و طعم اين مواد را تغيير مي دهد.
در پوشش توليد شده به وسيله محققان اسپانيايي از تعداد كمتري مولكول هاي ريحان استفاده شده و از اين گذشته مولكول هاي ريحان برخلاف مولكولهاي ترب كوهي جذب آب موجود در مواد غذايي نشده و طعم غذاها را تغيير نمي دهد.
http://www.nasimerezvan.com

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.