ColonelShak

جنگ ضد زره

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

كنولل خوب هست ولي اي كاش مي گفتي كه يكي ديگه از بزرگترين ضعف هاي تانك قيمتش هست .عراق هردستگاه تانك رو مي خريد يك ميليون دلار وايران باكمتراز1000دلاريعني هزار برابر كمتر يه تانك روميتركوند.بهترين راه ضدزره سلاح ضد تانك است درحال حاضر.حالاديگه مدت ونوع آموزش خدمه تانك .تعمير ونگهداري وغيره اش بماند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببینید یک تانک ممکنه از کار بیفته و بعد از 5-10 دقیقه شروع به اتش گرفتن کنه . اونهم تانکهای جدید که دارای زره مناسب و سیستم های اتش خاموش کن هستند این عمل دیرتر انجام میشه یا شاید اصلان نشه !ایا تصویری از تیکه تیکه شدن مرکاوا یا ابرامز دیدین یا وجود داره ؟ منظور اون فرد هم از انهدام شاید از کار افتادن تانک بوده یا ترکیدن موتور تانک و. . .

shafagh23 عزیز در جنگها دیگر قیمت و این ها مطرح نیست . تانکها مهمترین و کلیدی ترین ابزارهای جنگی هستند . به طوری که میشه گفت تا تانک وارد منطقه نشه و مستقر نشه عملا منطقه و زمین به تصرف در نیامده ! پس یکی ملزومات جنگی تانکه . هر چی تانک گران تر دارای تجهیزات بیشتر و تکنولوزی بالاتر و بقاپذیری بیشتر . اسراییل چرا بااینکه مجهز به گردان های نیرو مخصوص اموزش دیده و با تجربه و حرفه ای می باشد باز هم از یورش زرهی برای تسخیر منطقه و زمین در همین جنگ اخیر 33 روزه استفاده کرد ؟ چون تانک یک رکن اساسی برای جنگ می باشد . بدون تانک تلفات بالا می رود .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به طور کای تانکها با داشتن اندازه بزرگ و وزن زیاد دارای نقاط اسیب پذیری می باشند که انها را می توان به صورت زیر طبقه بندی کرد :


(!) – اندازه قطر زره : حداکثر قطر زره در تانکها معمولا در قسمت جلو تانک و برجک ان است و حاقل قطر زره در پهلوها . اطراف عقب . قسمت بالا و زیر چرخ ها می باشد .

(2) – دهلیز موتور : دهلیز موتور یکی از نقاط مخصوص و اسیب پذیر تانک می باشد . یک تانک را بوسیله یک وسیله اتش زا ساده نظیر کوکتل مولوتف می توان متوقف کرد . تخریب تمام موتور ضروری نیست . به هر کدام از قسمت های حساس موتور ضربه وارد شود تانک متوقف می شود .یک تانک غیرمتحرک بصورت یک سنگر ساده در خواهد امد که تخریب ان بسیار ساده می باشد .

(3) – دستگاه تعلیق : (شامل شتی ها) – این قسمت نیز بسیار حساس است با مقدار کمی مواد منفجره شنی را می توان ترکاند و قطع کرد . قراردادن یک میله اهن یا قطعه الوار مناسبی در بین چرخ های هرزگرد یا بین چرخ خورشیدی یا شنی ممکن است باعث توقف یا کند شدن حرکت تانک شود .

(4) – دستگاه سوخت : باکهای سوخت در خارج و داخل تانک نقاط ایده عالی برای انهدام تانک می باشند . باکهای خارجی معمولا در دو طرف تانک یا عقب ان سوار شده اند اما محل دقیق انها در تانکهای مختلف فرق می کند .

(5) – جنگ افزارهای تانک : مشکل ترین قسمت در نقاط اسیب پذیر تانک تخریب جنگ افزارهای تانک می باشد . قبل از اقدام به این عمل باید تانک را از حرکت انداخته و خدمه انرا با استفاده از دود کور نمود . سپس از نقاط کور به تانک نزدیک شده و مواد منفجره را در اطراف یا داخل توپ تانک قرار داد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
اين تصوير مركاوا است كه منهدم شده.
http://www.picbaran.com/files/9ac0y92gtvwlow23iio9.jpg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مرکاوا 1 یا مرکاوا 2 باید باشد . تصویر مربوط به جنگ اخیر نیست فکر کنم . تانک احتمالا از قسمت پهلوی راست خدمه جای عقب هدف قرار گرفته و انفجار مهمات باعث کنده شدن برجک شده .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در اثر اتش توپخانهو یا جنگ افزارهای انفرادی خدمه تانک مجبور به عملیات با دربهای بسته می شوند .

استفاده از گلوله های دود انگیز به شدت کارایی تانک را در بدست اوردن هدف و انهدام ان کاهش میده .

در صورتی که تانک دشمن در تیر رس باشد باشد بهترین نقاط هدف گیری برجک . موتور .شنی و دستگاه تعلیق و باکهای سوخت می باشد .

در صورتی که تانک دشمن فقط برجک ان پیدا باشد ( موضع بدنه محفوظ) مرکز برجک را هدف گیری نمایید .

در جنگ علیه نفربرهای پیاده از قبیل ب م پ – 1 باید توجه داشت که اتش توپخانه بر روی این گونه خودروها اثر کشنده دارد و چون مخازن سوخت در پشت درب ب م پ -1 می باشد نقطه مناسبی برای هدف گیری می باشد .

بصورت کلی بایستی حداکثر تلاش بعمل اید که محل قرار گرفتن راننده . موتور . باکهای سوخت دستگاه تعلیق و برجک مورد اصابت قرار گیرند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
shafagh23 عزیز در جنگها دیگر قیمت و این ها مطرح نیست . تانکها مهمترین و کلیدی ترین ابزارهای جنگی هستند . به طوری که میشه گفت تا تانک وارد منطقه نشه و مستقر نشه عملا منطقه و زمین به تصرف در نیامده ! پس یکی ملزومات جنگی تانکه . هر چی تانک گران تر دارای تجهیزات بیشتر و تکنولوزی بالاتر و بقاپذیری بیشتر . اسراییل چرا بااینکه مجهز به گردان های نیرو مخصوص اموزش دیده و با تجربه و حرفه ای می باشد باز هم از یورش زرهی برای تسخیر منطقه و زمین در همین جنگ اخیر 33 روزه استفاده کرد ؟ چون تانک یک رکن اساسی برای جنگ می باشد . بدون تانک تلفات بالا می رود .[/quote]
ميشه بگيد باورود ضدتانك هاي جديد ووجودهواپيماهاي مثل سوخو39وA-10ديگه جايي براي استفاه از تانك ها مي مونه .؟؟؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله می مونه.چون هنوز هم استفاده از تانک و دارایی اون از هواپیما کم خرج تر و بهتره.هواپیما رو شما هر دقیقه نمی تونی هوا کنی.هنوز تانک ها برای نبرد خیلی استفاده دارن و این نکته از افزایش روز افزون مدل های تانک معلوم می شه.گرچه مثل سال های 1950 تا 1980 در ان حد به تانک اهمیت داده نمی شه....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چند صد تانك درمقابل يك هواپيمامگه نه؟
يك صورتي پرواز درصورت مهارت وپشتيباني هوايي مناسب ده تانك منهدم شده.
يك صورتي ده تانك دو صورتي 15تانك دسته كم پول شون هم مناسبه ولي تانك درجاهاي بخصوصي بله ارزش داره نه همه جا. icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یورش زرهی خیلی تاثیر گذاره در معادلات نظامی . ترس از یورش زرهی شوروی باعث پیدایش جنگ افزارهایی مانند A-10 و موشکهای تاو و انواع موشکها و وسائل غربی شد . تاخت تانکها و پشت سر انها نفربرهای پر از پیاده نظام با پوشش توپخانه و پشتابانی نزدیک هوایی بسیار خطرناکه و نیروی مدافع باید یا دارای وسائل دفاعی کارامد و مدرن باشه و هم توانایی دفع حملات هوایی و زرهی را داشته باشه وگرنه حتی بادادن تلفات بالا هم نمی تونه دفاع انجام بده . تانکها هنوز هم جزو اصلی ترین و کارامدترین وسائل جنگی هستند و خواهند بود . تانک وسیله زهر دار و خطر ناکیه . مخصوصا تانکهای مدرن با زره قوی و جنگ افزارهای قدرت مند و کارامد . مهمات جدید . سرعت جابجایی بالا . بقاپذیری بالا . تانکها را هیچ گاه نباید کوچک شمارد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روش ها و جنگ افزارهای ضد تانک در کویر :


1 – هواپیماهای شکاری و بمب افکن
2 – هلیکوپترهای ضد تانک نظیر کبرا . اپاچی و . .
3 – موشکهای ضد زره هدایت شونده
4 – تفنگ 106 و نارنجک انداز ار پی جی 7
5 – تانکهای خودی


روش ها و جنگ افزارهای ضد تانک در کوهستان و جنگل :


1 – مین گذاری معابر
2 – تله های انفجاری و ایجاد ریزش در کوه ها
3 – موانع ضد تانک مثل خندق . سد درختی . موانع فولادی وبتونی
4 – جنگ افزارهای ضد تانک نظیر تفنگ 106 و موشکهای هدایت شونده و غیر هدایت شونده
5 – قرار دادن تانک در مواضع سرکوب به معابر
6 – کلیه روشها و جنگ افزارهای ضد تانک که در شهرها استفاده می شود


روش ها و جنگ افزارهای ضد تانک در شهرها و مناطق مسکونی :


1 – پرتاب کوکتل مولوتف یا هر نوع ماده اتش زا بر روی دهلیز موتور
2 – قراردادن میله های اهنی یا الوار پیچیده شده در پتو بین شنی و چرخ خورشیدی تانکها
3 – استفاده از نارنجک انداز ار پی جی 7
4 – ایجاد دود بوسیله سوزاندن تایر یا کوره های دود
5 – ایجاد موانع از قبیل سیم خاردار در سر راه عبور تانکها
6 – مسدود کردن وسائل دید خدمه (پرسکوپها ) با گل یا نظایر ان
7 – پرتاب مین زیر شنی تانکهای در حال عبور
8 – پرتاب نارنجک دستی . کوکتل مولوتف از بام خانه ها بداخل دهلیز راننده . فرمانده یا فشنگ گذار
9 – هدف قرار دادن پریسکوپها و منشورهای دیده بانی با جنگ افزارهای انفرادی

توجه داشته باشید با هر روشی که بتوانید یکی از خدمه تانک را مجبور به خارج شدن از تانک نمایید این امر باعث می شود قدرت زرمی تانک کاهش یابد و در بعضی مواقع به صفر برسد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
106mm RECOILLES RIFLE

نیروی زرهی برای اولین بار درجنگ جهانی اول توسط ارتش انگلیس مورد استفاده قرار گرفت. خودروهای نظامی بسیاری از تئوریهای جنگ را به هم ریخت و تاکتیک استفاده از تانک در کنار نیروهای پیاده درمیدان های نبرد شکل گرفت. با ورود تانک، نیروهای پیاده با سرعت بیشتری جابجا شدند و حملات غافلگیرانه رنگ و بوی تازه به خود گرفت.
درجنگ جهانی دوم تانکها برای نیروهای پیاده مزاحمتهای زیادی ایجاد می کردند و اهمیت سلاحهای ضد تانک به خوبی نمایان شد. معروفترین سلاحهای ضد تانک آن دوره تفنگ های 57-75-90 میلیمتری بود. بعد از پایان جنگ جهانی دوم کشور آمریکا به دنبال پیشرفت سلاحهای ضد تانک، درسال 1951 مدل اولیه تفنگ اولیه 106 میلیمتری مدل M40 را تولید نمود.
بعد از آن مدلهای M40A1 و M40A2 نیز ساخته شد. تفنگ 106 میلیمتری یکی از معروفترین سلاحهای ضد تانک در دنیا بوده و به غیر از کشور آمریکا توسط برخی کشورها از جمله انگلیس ، اسپانیا، کره جنوبی ، پاکستان و.... ساخته و در بسیاری از کشورها نظیر جمهوری اسلامی ایران و عراق نیز به عنوان سلاح ضد تانک به کار می رود.

ماموریت تفنگ 106 میلیمتری
1- ماموریت اصلی تفنگ 106 میلیمتری بر علیه ادوات زرهی (تانک ، نفربرها و خودروهای) دشمن است.
2- ماموریت فرعی آن بر علیه تجمع نفرات و سنگرهای بتونی، مخازن و تاسیسات دشمن می باشد.

ماموریت تاکتیکی در آفند: پشتبانی عمومی یگان ها
ماموریت تاکتیکی در پدافند: تامین پدافند ضد زره وشرکت درآخرین آتش های حفاظتی

تفنگ 106 میلیمتری سلاحی است سنگین ، ضد زره اجتماعی ، ته پر ( گلوله از انتهای وارد خزانه لوله می شود) و بدون عقب نشینی که با مهمات نوع آماده تغذیه شده و لوله آن با هوا خنک می گردد. دستگاه چکاننده آن ضربتی و همچنین دارای ماشه کمکی به صورت ترقه کش می باشد. تفنگ 106 میلیمتری توانایی شلیک تیر به صورت مستقیم ومنحنی (با استفاده از زاویه یاب) را دارد. این سلاح توسط سه پایه استاندارد M79 روی زمین و خودروهای سبک ( جیپ) مستقر می گردد.

توپ 106

مشخصات تفنگ 106 میلیمتری
کالیبر :106 میلیمتر، تعداد خان 36 ، گردش خان : از چپ به راست ، گام 3/1 دور ، طول گام 208 سانتی متر ، وزن سلاح با متعلقات : 114 کیلو گرم ،وزن سه پایه M79،8/81 کیلوگرم ، وزن دستگاه نشانه روی و وسایل روشنایی 4/1 کیلوگرم، وزن کامل با قوطی مقوایی 3/17 کیلوگرم ، وزن مرمی : 8/7 کیلوگرم ، وزن کل سلاح :209 کیلوگرم ،طول سلاح : 343 سانتی متر، طول لوله 273 سانتی متر ، ارتفاع سه پایه 112 سانتی متر ، عرض سه پایه : ( با پایه های باز) 152 سانتی متر ، عرض سه پایه ( با پایه های بسته ) 80 سانتی متر ، یک دور حرکت گردونه در برد کلی :16 میلیم، یک دور حرکت گردونه در برد جزئی : 8/3 میلیم ، حرکت در برد : 17- تا 65+ درجه ،حرکت در برد ( کولاس بر روی یک پایه )17-تا 27+ درجه ، حرکت در سمت روی زمین برای تیراندازی :360 درجه ، حرکت در سمت بر روی خودرو برای تیر اندازی :180 درجه ، سرعت اولیه گلوله :503 متر در ثانیه ، نواخت تیر عادی مجاز : 36 گلوله در ساعت ، نواخت تیر متوالی مجاز :11 گلوله پی درپی ، بر مفید با استفاده از تقسیم بندی شبکه دوربین :2400 متر ، برد نهایی : 7700 متر ، بهترین برد : 1100 متر ، قدرت نفوذ ذر زره با تیر مستقیم : 40 الی 50 سانتی متر، عمر تخمینی سلاح : 2500 گلوله ، منطقه خطر آتش عقبه :40 متر

تفنگ کمکی 7/12 میلیمتری
تفنک کمکی 7/12 میلیمتری جنگ افزاری است نیمه خودکار ، که با وسیله فشار غیر مسقتیم گاز باروت مسلح ولوله آن با هوا خنک می گردد، با خشاب های 10 و 20 فشنگی تغذیه می شود، دارای برگه ناظم آتش دو وضعیتی می باشد که این برگه در سمت چپ سلاح قرار گرفته و موقعی که برگه ناظم به طرف عقب می باشد به صورت ضامن و موقعی که برگه ناظم بیه طرف جلو می باشد به صورت تک تیر عمل می کند در ضمن دارای یک ماشه کمکی می باشد و دستگاه چکاننده آن از نوع ضربتی است ، این سلاح به وسیله دوطوفه ( جلو و عقب ) بر روی تفنگ 106 میلیمتری سوار می شود
مشخصات تفنگ کمکی 7/12 میلیمتری :
کالبیر :7/12 میلیمتر ، تعداد خان 8 عدد ، گردش خان : چپ به راست ، وزن کل سلاح: 112 سانتی متر ، طول لوله 3/81 سانتی متر، برد عنصر رسام :1600 متر ، برد نهایی :3100 متر ، سرعت اولیه گلوله : 525 متر در ثانیه ،تغییر دربرد به وسیله طوق اتصال جلو : 11 میلیم ، تغییر در سمت به وسیله طوق اتصال جلو:11 میلیم در سمت
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چند تصویر از تفنگ 106 :

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/106mm_recoilless_rifle-inf.jpg[/img][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_recoilaf_2x.jpg[/img][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_recoilaf_3x.jpg[/img][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_recoilaf_4x.jpg[/img][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_recoilb4_5x.jpg[/img][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_recoilb4_6x.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون کلنل جان مطالب مفیدی رو تهیه کردی که حاوی نکات خوبی هستند.

یک سوال؟ توپ 106 با توجه به پیشرفت تسلیحات تانک اعم از توپ اصلی یا تیربار یا موشک میتونه در جنگهای امروزی نقش فعالی داشته باشه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.