PersianKing

بالگرد ترکیبی سیکورسکی ایکس-2 ( Sikorsky X2)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

منظور من حذف کامل ملخ و جایگزینی آن با موتور جت با قابلیت تغییر بردار رانش بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown]خب اونوقت كه ديگه بالگرد نميشه :lol: ميشه هواپيمايه عمود پرواز icon_cheesygrin

به نظر شما توليد بالگرد مافوق صوت اصلاً لزومي داره ؟ من كه فكر نميكنم . همين بالگردهاي سريع نظامي كفايت ميكنه . تازه با اون شرايطي كه گفتم غير ممكنه همچين چيزي ساخته بشه . در فيلم‌هاي علمي تخيلي شايد ديده باشيد كه براي استفاده از موتور جت در بالگرد اول ملخ بالگرد از حركت ميفته ، جمع ميشه و بعد موتور جت به كار ميفته . ولي در عمل همين چيزي امكان نداره .[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبر نداریم که در آینده به چی بالگرد اطلاق میشه؟ :lol: icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عمرا اين بالگرد مافوق صوت باشه !!! icon_cheesygrin

در حد سرعت بالاي امروزي شايد برسه ! مثلا 500 تا 700 كيلومتر اما مافوق صوت براي بالگرد يك تلاش فعلا مسخره است !

چرا كه از رو وجود ملخ در انتهاي اين بالگرد ميشه فهميد هيچ موتور ملخي در حال حاضر توي دنيا وجود نداره كه بتونه سرعت صوت رو بشكنه !اصولا ملخ در حد صوت ميمونه !

حتي موتورهاي جت هم در حد صوت هستند و نيروي هواي وارده به اونها قبل از ورود به توربين توسط يك نوك مخروطي شكسته ميشه تا جريان مافوق صوت وارد توربين و كمپرسور نشه ! اما در انتها بوسيله پس سوز به جريان خروجي سرعت و فشار ميدن تا به صوت برسه ! يا بهتره بگم در ونتوري انتهاي موتور بعد از توربين جريان مافوق صوت شكل ميگيره !
اين اصل حتي در اس آر 71 هم وجود داره !

پس شكستن ديوار صوتي براي ملخ روتور و ملخ دم فعلا منتفيه مگر اينكه در اين سرعت ملخ متوقف و به بال تبديل بشه ! كه باز هم ملخ دم توان رسوندن وسيله به اين سرعت رور نداره !

چالبه كه بدونيد شكستن ديوار صوتي و حركت مافوق صو ت 60 تا 80 درصد مانورهاي يك جنگنده رو كاهش ميده ! و مصرف سوخت رو بسيار افزايش كه برد عملياتي كم ميشه ! بقولي اگر يك جنگنده در مافوق صوت بخواد گردش سريع انجام بده قطعا نبايد هيچ جايگاه حمل بيروني داشته باشه و بده بايد بسيار پساي كم و لبه هاي تيز داشته باشه كه بتونه هوا رو بشكافه !
كه تقريبا هليكوپتر هم يك وسيله اساسا مانوريه ! پس شكستن ديوار صوتي معني نميده !



احتمالا منظور توان دوام اوردن موقت در اين سرعت هنگام تغيير ارتفاع يا شيرجه با سرعت بالا به سمت زمين بوده باشه !


البته براي ساختن اين چنين وسيله اي راه حل كاملا امكانپذير و طراحي شده اي دارم ! icon_cheesygrin كه ار لحاظ تئوري و مشاهده كاملا قابل قبول خواهد بود !
منتها وقتي كه با يك هزينه بسيار كمتر و معقولتر ميشه سوخوي 25 يا 35 رو ساخت با برد بيشتر و توان حمل مهمات بالاتر چه كاريه آخه !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[img]http://www.taknaz.ir/upload/46/0.069893001307716189_taknaz_ir.jpg[/img]
[b] [size=2]درست است که داشتن سرعت بالا در این هلیکوپترها فاکتور مهمی است اما هزینه های آن هم مهم است و باید درنظر گرفت[/size][/b]

[b] [size=2]در رقابت برای ساختن هلیکوپتر با سرعت بالا، دو کارخانه مهم هلیکوپترسازی، SIKORSKY و EUROPCOPTER کارهای بسیار جالبی را انجام دادند. SIKORSKY X2 از یک جفت ملخ اضافی که در جهت عکس هم می چرخند استفاده کرده. EUROCOPTER X3 هم از یک موتور توربینی هیبریدی استفاده کرده. این موتور توربینی باعث می شود که ملخ هایی که در قسمت جلویی هلیکوپتر قرار دارند با سرعت بیشتری بچرخند. حالا آیا واقعاً لازم است که هلیکوپترها اینقدر سرعت داشته باشند؟ از هلیکوپترهای سرعت بالا در مواقع جنگ، انتقال مصدومین، گشت زنی در مرزها و یا گشت زنی ساحلی می توان استفاده کرد. درست است که داشتن سرعت بالا در این هلیکوپترها فاکتور مهمی است اما هزینه های آن هم مهم است و باید درنظر گرفت[/size][/b]

[img]http://www.taknaz.ir/upload/46/0.287739001307716191_taknaz_ir.jpg[/img]
[b] [/b]

[url="http://www.taknaz.ir/news_cats_263.html"][size=2][color=#800000][b]قهرمان فعلی هلیکوپترهای سرعت بالا- SIKORSKY X2[/b][/color][/size][/url]
[size=2]در ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۰، SIKORSKY X2 در ۱٫۱ساعت توانست با سرعتی بالغ بر ۲۵۰ نات پرواز کند. یعنی در هر ساعت ۲۸۷٫۷ مایل یا ۴۶۳ کیلومتر بر ساعت. SIKORSKY X2 همچنین توانست با سرعت ۲۶۰ نات در یک جای کم عمق فرود بیاید. طراحی X2 بسیار زیبا انجام شده است. در X2 قسمت گرداننده ملخ ها هم محور با هم، ولی در جهت عکس هم قرار دارند. این کار برای این انجام شده کههلیکوپتر براحتی بتواند در حالی که سرعت پایین دارد به یکباره سرعت خود را به ۲۵۰ نات برساند. برنامه ساخت X2 برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ آغاز شد. در این زمان کارخانه[/size][size=2]SIKORSKY طرح¬های پیشنهادی و بودجه مورد نیاز برای ساخت هلیکوپتر را در اختیار سازندگان قرار داد.[/size]
[img]http://www.taknaz.ir/upload/46/0.236105001307716192_taknaz_ir.jpg[/img][img]http://www.taknaz.ir/upload/46/0.599034001307716193_taknaz_ir.jpg[/img][img]http://www.taknaz.ir/upload/46/0.257630001307716194_taknaz_ir.gif[/img]
[b] [size=2][font=Tahoma]- تیغه محکم کشاننده برای مواقع پرواز با سرعت بالا
۲- محورهای چرخان/ نیروی محرکه/ سیستم کنترل موتور
۳- سیستم کنترل نوسان
۴- قسمت جلویی هلیکوپتر (FBW)
5- کاهنده سرعت چرخش محورها
۶- کاهنده سرعت قسمت مرکزی[/font][/size][/b]

[b] [img]http://www.taknaz.ir/upload/46/0.584776001307716194_taknaz_ir.jpg[/img][/b]

رقیب eurocopter-x3
[b] [size=2]کارخانه Eurocopter در اواخر سپتامبر پرواز آزمایشی X3 را انجام داد. در این پرواز آزمایشی X3 توانست با سرعتی بیش از ۲۲۰ نات پرواز کند و صعود و فرود بسیار خوبی داشته باشد. اما در ماه نوامبر سازندگان هلیکوپتر قدرت موتور را کاهش دادند و سرعت را به ۱۸۰ نات تقلیل دادند. برای داشتن پرواز امن تر، جعبه دنده X3 با جعبه دنده جدیدتری عوض شد. بیشترین سرعت X3 در ۱۲ می ۲۰۱۱ و در حدود ۲۳۲ نات (۲۶۷ mph یا ۴۳۰ کیلومتر بر ساعت) که آن هم فقط چند دقیقه بوده است توسط سرعت سنج ها ثبت شده است. این سومین پرواز X3، بعد از عوض کردن جعبه دنده بود. ظاهراً تعویض جعبه دنده به بالا بردن سرعت کمک زیادی کرده. در ساخت X3 از یک موتور توربینی هیبریدی استفاده شده است که این موتور عامل به حرکت درآوردن پنج تیغه چرخشی و ۲ ملخ است که روی بال های کوچک هلیکوپتر نصب شده اند. این موتور هیبریدی باعث بالا رفتن کیفیت پرواز و همچنین پرواز کردن با سرعتی معادل سرعت هواپیما می شود[/size][size=2].[/size][/b]

[size=2][img]http://www.taknaz.ir/upload/46/0.999605001307716195_taknaz_ir.jpg[/img][img]http://www.taknaz.ir/upload/46/0.765754001307716196_taknaz_ir.jpg[/img][img]http://www.taknaz.ir/upload/46/0.214932001307716201_taknaz_ir.jpg[/img][/size]
منبع :ایران ویچ
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='sinagood' timestamp='1350931136' post='278404']
[b] [size=2]در رقابت برای ساختن هلیکوپتر با سرعت بالا، [color=#FF0000]دو کارخانه مهم هلیکوپترسازی، SIKORSKY و EUROPCOPTER کارهای بسیار جالبی را انجام دادند[/color]. SIKORSKY X2 از یک جفت ملخ اضافی که در جهت عکس هم می چرخند استفاده کرده. EUROCOPTER X3 هم از یک موتور توربینی هیبریدی استفاده کرده. این موتور توربینی باعث می شود که ملخ هایی که در قسمت جلویی هلیکوپتر قرار دارند با سرعت بیشتری بچرخند. حالا آیا واقعاً لازم است که هلیکوپترها اینقدر سرعت داشته باشند؟ از هلیکوپترهای سرعت بالا در مواقع جنگ، انتقال مصدومین، گشت زنی در مرزها و یا گشت زنی ساحلی می توان استفاده کرد. درست است که داشتن سرعت بالا در این هلیکوپترها فاکتور مهمی است اما هزینه های آن هم مهم است و باید درنظر گرفت[/size][/b]
[/quote]

البته هر دوی این هلیکوپترها همانطور که در مقاله گفته شده در مرحله ی آزمایش بسر میبرند و نکته ی دیگه اینکه هر دو کار جالب این شرکت ها نوآوری و چیز جدیدی نیست و شاید بشه گفت صرفا یک بهینه سازی در جهت سرعت بیشتر (با فدا کردن دیگر پارامترها) است . بطوریکه تکنولوژی Coaxial Rotors مدتهاست در هلیکوپترهای شرکت Kamov استفاده میشه و ملخ های افقی هم در V-22 Osprey مورد استفاده قرار گرفته است .
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=4]یه نکته در باره هردوشون حذف ملخ دمه که کارش خنثی کردن عکس العمل گشتاور ملخ اصلی بود.[/size]
[size=4]توی[/size][right]sikorsky از ملخ اصلی دوگانه استفاده شده که چون عکس هم میچرخن دو عکس العمل گشتاور در جهت عکس هم تولید میکنن که همدیگر رو خنثی میکنن.[/right]

[size=4]توی eurokopter هم اختلاف سرعت چرخش دو ملخ کناری میتونه نقش ملخ دم رو ایفا کنه و عکس العمل گشتاور ملخ اصلی رو خنثی کنه.[/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]با سلام[/right]
[right]ظاهر بسیار خوبی داره آیارادار گریز هم هست یا نه[/right]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیز این دو فیلم رو هم به پست اضافه کنید بد نیست البته انتخاب با خودتونه! http://www.aparat.com/v/c1FoA و http://www.aparat.com/v/Y0zxj
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مدل دیگه ای از هلیکوپتر سیکورسکی طراحی شده که علاوه بر خلبان و کمک خلبان چند تا سرباز هم میتونه حمل کنه! عکس اول همون طرحه.

[quote]

[color=#4b0082][b]معرفی هلی کوپتر Sikorsky X-97 [/b][/color]
[color=#4b0082][b][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/2~2.jpg[/img][/b][/color]

[b][color=#ff0000]حجم:51.49 مگابایت
لینک دانلود:[/color][/b]
[b][color=#ff0000][url="http://trainbit.com/files/3365699884/Sikorsky_X-97_Raider.mkv"]http://trainbit.com/...X-97_Raider.mkv[/url][/color][/b]

[b][color=#ff0000][url="http://www.military.ir/forums/topic/22819-کلیپ-های-نظامی-shahabesageb/page__st__15"]http://www.military....eb/page__st__15[/url][/color][/b]
[/quote]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='zahr' timestamp='1351279525' post='279228']
دوست عزیز این دو فیلم رو هم به پست اضافه کنید بد نیست البته انتخاب با خودتونه! [url="http://www.aparat.com/v/c1FoA"]http://www.aparat.com/v/c1FoA[/url] و [url="http://www.aparat.com/v/Y0zxj"]http://www.aparat.com/v/Y0zxj[/url]
[/quote]
دستت درد نکنه البته دیگه گزینه ویرایش مربوط به پست فعال نیست که بتونم اضافه کنم ولی بازم ممنون

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=#800000]سریع‌ترین بالگرد جهان رکورد زد[/color][/b]

[color=#0000CD]بالگرد هیبریدی Eurocopter X3‌ موفق به ثبت رکورد سرعت 471 کیلومتر در ساعت شد و نام خود را بعنوان سریعترین بالگرد جهان ثبت کرد.[/color]
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بالگردهای Eurocopter X2 مانند Sikorsky X2 برای پرواز در سرعت بالا طراحی شدند و دو سال قبل مورد آزمایش قرار گرفتند.
بالگرد Eurocopter X3‌ بر پایه بالگرد Dauphin آمریکا طراحی شده است که در سال 2010 میلادی و همزمان با Sikorsky X2 تست پرواز انجام داده بود.
بالگرد X3‌ بیش از 140 ساعت تست پرواز انجام داده و در تاریخ هفتم ژوئن (17 خرداد) در ارتفاع 10 هزار پایی موفق به ثبت رکورد جدید سرعت 471 کیلومتر در ساعت شده است.

این بالگرد دارای سطح ارتعاش پایین بدون استفاده از سیستم ضد لرزش است؛ برخلاف X2 که دارای یک جفت روتر اصلی است، در X3 از طرح سنتی روتر اصلی به همراه دو ملخ کوچک هواپیما بر روی بال‌ها در اطراف بدنه استفاده شده است.
در سرعتهای بالا تیغه روتر به عقب کشیده می‌شود و طراحان برای حل این مشکل، تغییر عمده‌ای در وضعیت سر روتر اصلی بالگرد X3‌ برای افزایش سرعت بدون نیاز به برق اضافی اعمال کرده‌اند.
بر اساس اعلام محققان، با توسعه فناوری X3‌ طیف گسترده‌ای از مدل‌ها شامل بالگردهایی برای انجام عملیات شناسایی و نجات، ترابری دریایی، مرزبانی و مأموریت‌های نظامی در آینده طراحی شده و مورد استفاده قرار خواهند گرفت.[/font][/size]

[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/215-7.JPG[/IMG][/font][/size][/center]
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]پرواز بالگرد Eurocopter X3‌ در کنار جنگنده L-39 Albatros[/font][/size][/center]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00] ۲۴ خرداد ۱۳۹۲[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://isna.ir/fa/news/92032413848/%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%B9-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%AF-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%B2%D8%AF"]ایسنا[/url][/font][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نکته ای که در طراحی [font="Tahoma"][size="2"][color="#0000cd"]Eurocopter X3‌[/color][/size][/font] وجود داره امنیت خدمه موقعی که میخوان ورود یا خروج کننه . احتمال اینکه با پره های کناری برخورد کنن خیلی زیاده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.