EBRAHIM

بالگرد ترابری میل-8 هیپ ( Mil Mi-8 /Hip)

Recommended Posts

[quote name='fath' timestamp='1355160385' post='287662']
واقعا ۳۷ نفر می تونه با امکانات کامل حمل کنه به هیکلش نمی خوره.
[/quote]

سلام
نکته ی ظریف قضیه ، زاویه ی عکس برداری هست که بالگرد را کوچک جلوه داده ....
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='100' timestamp='1355161935' post='287672']
[quote name='fath' timestamp='1355160385' post='287662']
واقعا ۳۷ نفر می تونه با امکانات کامل حمل کنه به هیکلش نمی خوره.
[/quote]

سلام
نکته ی ظریف قضیه ، زاویه ی عکس برداری هست که بالگرد را کوچک جلوه داده ....
[/quote]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10210/2cd7cee75B15D.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10210/3b80fb755B15D.jpg[/img]

[i]عکس پره های موتور اصلی هلیکوپتر که از طراحی مخصوص پره های Eurocopter برای کاهش اثر Vortex استفاده نکرده است . [/i]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
با این حساب ، 37 نفر باید یک مقدار زیاد مهربانانه در بغل هم بشیند .......
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این تصویر دقیقا از روبرو گرفته شده:
http://gallery.military.ir/albums/userpics/10210/2cd7cee75B15D.jpg
جا شدن این همه آدم تو این بالگرد به قول جناب ۱۰۰ شدنی هست ولی با تجهیزات کاملش رو نمیشه حضم کرد همچین.میل ۲۴ هایند با اون یال و کوپال هم همچین ظرفیتی نداشته و شاید یک سوم هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[font=tahoma,geneva,sans-serif]تکنیک هایی که برای کاهش صدا یاد کردید رو در واقع میتونیم بگیم یه جورایی اقدامات پیشگیرانه یا روش های غیرفعال هستند آیا روش‌های فعال یا اقدامات ثانویه مثلا نصب دستگاههایی جهت انحراف جهت انتشار امواج صوتی یا کاهش توان اونها یا طرحهایی جهت به دام انداختن صوت [/font][font=tahoma,geneva,sans-serif]وجود داره؟[/font]
[font=tahoma,geneva,sans-serif]باتشکر بابت تاپیک مفیدتون. یازهرا.[/font]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از جناب چکا :rose:

[quote]
[b]هلیکوپتر قابلیت حمل 37 کماندو با ساز و برگ کامل[/b] ، 4000 کیلوگرم بار یا 12 مصدوم روی [b]Strecher[/b] بهمراه یک پزشک بوده[/quote]

stretcher = برانکار!

12 مصدوم روی برانکار!

در این منبع روسی(که در انتهای مقاله درج شده است) :

[url="http://www.airwar.ru/enc/ah/mi8atmsh.html"]http://www.airwar.ru...h/mi8atmsh.html[/url]

عنوان شده :


[quote]Полезная нагрузка: 28 пассажиров или 32 солдата или 12 носилок с сопровождающими или 4000 кг груза в кабине или 3000 кг на подвеске[/quote]

28 مسافر یا 32 سرباز و یا 12 مصدوم روی برانکار!

در این منبع روسی :

[url="http://www.rg.ru/2011/01/14/reg-kuban/terminator.html"]http://www.rg.ru/201...terminator.html[/url]

نوشته شده است :

[quote]
"Терминатор" может брать на борт до 34 десантников. Все эти боевые качества сегодня реализуются в новой боевой машине. Впервые вертолет Ми-8АМТШ был показан на выставке Фарнборо 97-99, демонстрировался он и на МАКСе 97 в России.[/quote]

34 چتربار (نیروی هوابرد) یا نیرو یا ...........

در این منبع :

[url="http://www.defencetalk.com/mi-8amtsh-helicopters-delivered-to-russia-34921/"]http://www.defenceta...o-russia-34921/[/url]

گفته شده :


[quote]The Mi-171Sh can be equipped with guided missiles (Shturm-B system), unguided rockets, canon armament, and defence systems. The helicopter can carry up to 37 troops, up to 4000 kg of cargo, 12 wounded on stretchers, and perform search and rescue operations[/quote]

در اینجا هم ظرفیت 37 ذکر شده و البته بدون ذکر با تجهیزات کامل!

در این منبع روسی :

[url="http://www.vertolet-media.ru/helicopters/mvz/mi-8amtsh/"]http://www.vertolet-.../mvz/mi-8amtsh/[/url]

عنوان شده است :

[quote]
В десантно-транспортном варианте на вертолете могут быть перевезены до 26 десантников или различные грузы массой до 4000 кг (как внутри кабины, так и на внешней подвеске), а в санитарном – до 12 носилочных раненых при одном сопровождающем медработнике. Вертолет также оборудован лебедкой ЛПГ-150 со стрелой для подъема и спуска людей и грузов, а также устройством СУ-Р для быстрого спуска людей с вертолета на режиме висения.

[/quote]

که ظرفیت 26 ذکر شده است!

البته لازم به ذکر است که بنده با زبان روسی آشنایی ندارم و از مترجم استفاده کرده ام!

حالا در این بین جناب چکا منابع روسی و گفته های متفاوت را بی خیال شده و بیشترین ظرفیت را که از سایر منابع است در نظر گرفته اند! که البته ظرفیت های اعلامی منابع روسی به نظر بنده دقیقتر و منطقی تر است! به خصوص برای آنکه بخواهیم نیروها را با تجهیزات کامل در نظر بگیریم!

در آخر یکبار دیگر از مقاله ارزشمند شما سپاسگزاری میکنم :rose:
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ضمن تشکر از جناب Electro officer

بله حق با شماست سیستمهای استفاده شده (البته به استثنای سیستم BluePulse که از مکانیزم فعال برای کاهش نویز استفاده میکنه) عمدتا پسیو هستند


البته روش های سرکوب نویز فعال مختلفی وجود داره اما هم گرونتر هستند هم وابستگی به منبع انرژی پیدا میکنند که باعث میشه ساختش به صرفه ی اقتصادی نباشه ، ضمن اینکه این روشها ، برای مثال متداول ترین روش سرکوب فعال نویز صوتی استفاده از یک منبع صوتی با فرکانس و دامنه ی برابر و اختلاف فاز 180 درجه با موج نویز اصلی ماست که با جمع مخرب این دو سیگنال ، دامنه ی نویز بشدت تضعیف میشه (Destructive Sum)


اما این روش در فضاهای باز مشکلات زیادی ، مشکل اول فرکانس و دامنه ی متغیر سیگنال نویز ماست (که با توزیع گوسی بصورت یک سیگنال تصادفی مدل میشه) لذا سیستم در هر لحظه باید فرکانس و دامنه رو چک کنه و سیگنال متناسب رو منتشر کنه ، جهت انتشار موج هم مهمه هلیکوپتر باید در هر جهت منبع صوتی جبرانساز (=بلندگو) داشته باشه که امواج مخرب رو تولید کنه ضمن اینکه عملکرد این سیستم در بالای 2000 هرتز بشدت کاهش پیدا میکنه و در فضای باز هم نمیتونه در همه جا همپوشانی لازم رو با سیگنال نویز داشته باشه .
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[font=tahoma,geneva,sans-serif]بابت پاسختون متشکرم. روش دومی که فرمودید رو فکر کنم تو خودروهای شخصی و جهت راحتی حال سرنشینان استفاده میکنند. البته موتور رو هم ایزوله میکنند.[/font]

[font=tahoma,geneva,sans-serif]میخوام رو پیکان بابام نصبش کنم موتورش رو هم ایزوله میکنم!!!‌ چه شود! [/font][font=tahoma,geneva,sans-serif] icon_eek [/font]
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خواهش میکنم

بله همینطور هست ، این روش در فضاهای محدود عملکرد بسیار خوبی داره از جمله در داخل کابین هلیکوپترها و خودروها و حتی فضاهای بسته مثل کتابخانه ها

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]روش سرکوب فعال نویز صوتی استفاده از یک منبع صوتی با فرکانس و دامنه ی برابر و اختلاف فاز 180 درجه با موج نویز اصلی ماست که با جمع مخرب این دو سیگنال ، دامنه ی نویز بشدت تضعیف میشه (Destructive Sum)[/quote]

چکا جان ضمن تشکر بابت مقاله زیباتون.
این همون روشی نیست که در دستگاههای لاکر و مختل کننده تلفن های همراه بکار میره؟
اگر همون روش هست باید گفت که کنترل دامنه بسیار خوبی داره چرا که در کشور چین داخل اتوبوس ها از این دستگاهها به منظور
صحبت نکردن با موبایل و راحتی مسافرین در المپیک استفاده میشد!!
اگر انقدر سطح تاثیر گزاری قابل کنترل باشه(قدرت کشف پترن فعال) میشه به راحتی اون رو شارپ کرد سمت نویز ایجاد شده از پره ها و اثر برهم نهی موثری ایجاد کرد.
البته این برهم نهی اون بر هم نهی خطی ریاضی نیست!!منظورم تصادم فرکانسی با زاویه متقارن هست که باعث صفر شدن سیگنال کریر میشه.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Ops جان ضمن تشکر از عنایتتون

بله این همون روش هست البته اونجا موج الکترومغناطیسی بود اینجا موج صوتیه اما در کل همونطور که عرض کردم ایده ی بلوکه کردن امواج صوتی در فضاهای محدود خوب جواب میده علت هم اینه که تمام گیرنده های شما تو محدوده ی پوشش این فرستنده ها هستند ، در واقع جمرهای تلفن همراه یک سیگنال با فرکانس برابر با یکی از دو فرکانس استفاده شده تو امواج تلفن همراه رو منتشر میکنه و این موج اخلال [b]در گیرنده [/b]با موج سیگنال اصلی جمع میشه و سیگنال دهی رو صفر میکنه .

در حالیکه در شرایط ما (فضای باز) ، گیرنده ها (گوش های ما یا هیدروفون ها) در یک منطقه ی محدود نیستند ، در کل زوایا نسبت به هلیکوپتر پراکنده شده اند و برخلاف آنتن های گوشی موبایل ، تقریبا گیرنده های Directional هستند (بجز میکروفون ها و هیدروفون های الکتریکی) . در واقع این برهم نهی سیگنال ها تو گیرنده اتفاق میافته و اخلالگر ما باید به سمت گیرنده های نویز (شنونده های صدای هلیکوپتر روی زمین) نشونه بره که این یعنی استفاده از چندین بلندگو در جهات مختلف ، همچنین امواج صوتی برخلاف امواج الکترومغناطیسی قدرت عبور از همه ی موانع رو ندارند و الگوی حرکتیشون تغییر میکنه .
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
6 hours قبل , archersarash گفت:

سلام و وقت بخیر

این تیربار pkهست در دماغه ؟

 

سلام علیکم 

 

2021-09-10_17-27-29.jpg

 

2021-09-10_17-31-17.jpg

 

 

یحتمل باید تیربار PKT روسی باشد که در نسخه MIL-8 AMTsh در رمپ دماغه بالگرد قابل جاگذاری هست 

 

  • Like 2
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بالگرد های میل 17 و میل 171 ایرانی:

Mil Mi 17

Mil Mi 171

بالگرد های میل 17 و میل 171 در واقع نسخه های بالگرد میل 8 هستند و به تعداد حدود 50 عدد در دهه ی 70 شمسی خریداری شدند و در خدمت سپاه و نیروی انتظامی و هلال احمر در ایران فعالیت میکنند. 

5132120.jpg

blgrd2Bmddy.jpg

2625548.jpg

IMG_20230318_152834_430.jpg

تعدادی از این بالگرد ها در ایران مسلح نیز شده اند:

94291_orig.jpg

1401112412234120027053034.jpg

3690669.jpg

1401072813564785926278724.jpg

 

ویرایش شده در توسط mehdipersian
  • Like 3
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.