DeAtH-EaGlE

سامانه دفاع هوایی سام-19 تانگوسکا (SA-19/2K22 Tunguska)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[color=darkblue][quote]اگه زحمتی نیست میشه با Crotale EDIR هم یه مقایسه ای انجام بدی[/quote]

با کدوم یکی مقایسه کنم ؟؟

با تونگوسکا یا گانتلر ؟؟[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][color=darkblue][quote]اگه زحمتی نیست میشه با Crotale EDIR هم یه مقایسه ای انجام بدی[/quote]

با کدوم یکی مقایسه کنم ؟؟

با تونگوسکا یا گانتلر ؟؟[/color][/quote]


تونگوسکا


[color=red]نام تاپیک تغیر کرد[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جسارتا عرض ميكنم اقا مهدي نام تاپيك ايراد داره پدافند ضد هوايي درست نيست.یا پدافند هوایی یا ضد هوایی جفتش که نمیشه عزیز من!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]جسارتا عرض ميكنم اقا مهدي نام تاپيك ايراد داره پدافند ضد هوايي درست نيست.یا پدافند هوایی یا ضد هوایی جفتش که نمیشه عزیز من![/quote]

سینا جان تغیرش دادم.حواسم نبود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته مقایسه سیستم کروتال با تونگوسکا قیاس مع الفارق است. تونگوسکا و کروتال از نظر کاربرد با هم تفاوت های اساسی دارند و هر کدومشون دارای کاربرد خاص خودشون هستند. در پست های قبلی گفتم که تونگوسکا در اصل یک سیستم پدافندی با تحرک بالاست که برای اسکورت کاروانها و یگان های مکانیزه از آن استفاده می شود. در حالیکه سیستم کروتال را باید با تور ام 1 ( گانتلر ) مقایسه کرد ، چرا که این دو تقریبا در یک کلاس و دارای کاربرد مشابه هستند.

===============

کروتال و گانتلر از خیلی جهات نزدیک به هم هستند و تفاوت چشمگیری بین این دو دیده نمی شود. گانتلر در مدلهای جدید خود مثل ام تی اس دارای نسل جدید رادارهای ضد پارازیت است و در آلوده ترین مناطق تشعشات رادیویی نیز قادر به انجام کار خود است و می تواند در برابر قویترین اخلالگر ها هم مقاومت داشته باشد. همچنین نسل جدید موشک های 9M331 با سرجنگی قویتر و برد بیشتر و مانور پذیری بهتر از قبل خود در مجموع کارآیی این سیستم را به مراتب بهتر از قبل کرده است.

کروتال هم در مدلهای جدید مارک 3 که در سال 2008 رونمایی شد ، دارای نسل جدید حسگر های فروسرخ و همچنین الکترو اپتیک های جدید هستند که حساسیت آنها برای کشف اهداف بیشتر از نمونه های قبلی می کند. همچنین نسل جدید موشک های CELM که در این نمونه استفاده می شود ، دارای سرجنگی قویتر و عملکرد بهبود یافته تری نسبت به مدلهای قبلی R440 می باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته از نمونه هاي با قابليت تحرك بالا از گذشته M163 VADS در اختيار نيروي زمينيه آمريكا بوده .

[/[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7a/M163_VADS.JPEG/640px-M163_VADS.JPEG[/img]]
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0a/M163A1.JPEG/640px-M163A1.JPEG[/img]]

الان هم اگر در كنار آونجر از سيستم فالانكس B زمين پايه موسوم به C-RAM استفاده بشه تواناييه فوق العاده اي در مقابله با هواگردها پيدا ميكنن.

[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/3/33/C-RAM_test_fire_JBB_Iraq.jpg/640px-C-RAM_test_fire_JBB_Iraq.jpg[/img]
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9b/C-RAM_3.JPG[/img]

اگر هم بخوايم با كلاس بالاتري مقايسه كنيم سيستم NASAMS ميتونه رقيب برتر در برابر تونگوسكا و يا TOR باشه:

[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/88/NASAMS_II_E.T..JPG/640px-NASAMS_II_E.T..JPG[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر C-RAM فقط با همين شاسي باشد، فقط براي جاده مناسب است و نمي تواند پا به پاي زرهي حركت كند.
اگر راجع به NASAMS توضيح بيشتري بدهيد، خيلي خوب خواهد بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر درست بخوايم حساب كنيم پدافندی مشابه تونگوسکا که موشکی / توپخانه ای باشه در غرب نداریم! نمونه های غربی پدافند های توپخانه ای با تحرک بالا را در اینجا بیابید icon_frown

[url=http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=17492]معرفی تعدادی از سامانه های پدافند توپخانه ای جهان[/url]

علاوه بر این ها سامانه گپارد المان هم هست که سامانه قابلیه!

و اما در بحث پدافند کوتاه برد موشکی ساخت غرب سامانه های راپیر 2000 انگلیس ، کروتال فرانسه ،اونجر امریکا و سامانه رولند رو خواهیم داشت

و در اخر نسل جدید سامانه تونگوسکا که پانتسیر اس 1 نام دارد. حالا باید به صورت جداگانه یک سامانه موشکی رو از نظر موشک ها و یک سامانه توپخانه ای رو از نظر برد و کالیبر وقدرت توپ ها با تونگوسکا مقایسه کرد که دسته دوستان رو میبوسه! :mrgreen:

درمورد سامانه NASAMS هم اگر اساتید توضیحی ندادن بنده یک توضیحات مختصری میدم با توجه به تحقیقات اندکی که در مورد این سامانه انجام دادم!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]البته به نظر من پنتسیر اس 1 از همه پدافندهای متحرک موشکی ، توپخانه ای در جهان هم برتر است. به خصوص اون توپ های قدرتمند چهارگانه اش.

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/IMG_2077_pantsir-s1%7E0.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_IMG_2077_pantsir-s1%7E0.jpg[/img][/url]


[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Pantsir-s1-weapons%7E0.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Pantsir-s1-weapons%7E0.jpg[/img][/url]


[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پنتسير بهترين سامانه توپ خانه پدافندي بنظر من هست.
هم توپهاش آتش دقيقي داره, هم موشکش !
موشک پنتسير دربرابر جنگ الکترونيک بسيار مقاوم هست. سامانه پنتسير بدون رادار هم قادر به شليک و انهدام هدف ميباشد. براي کاهش قيمت موشک و همچنين بقاپذيري بيشتر اون در برابر جنگ الکترونيک, موشک پنتسير فاقد جستجو گر هست. موشک بوسيله هدايت خط ديد اپتيکي هدايت ميشه و تنها فرمامين هدايتي توسط امواج راديويي به موشک ميرسه که در اين حالت جم کردن موشک بسيار دشوار هست! توپ ها نيز مانند موشک بدون رادار نيز و تنها با کمک سامانه اپتيکي قادر به نابودي هدف هستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برای آشنایی با سیستم NASAMS به تاپیک زیر مراجعه کنید

http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=12028&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تقریباًمعادل امروزی سیستمی چون M163 VADS در ارتش آمریکا (منظور، یک سیستم پدافند هوایی زمین پایه است که تنها به توپ مجهز باشد)، سیستم Skyranger ساخت کمپانی Lockheed Martin است؛ البته از این که این سامانه در حال خدمت است یا خیر، اطلاعی ندارم.
گرچه این سیستم (احتمالاً) تنها از توپ استفاده می کند ولی کارایی آن به دلیل استفاده از مهمات مؤثر، رادار شناسایی و رهگیری دقیق، قابلیت تبادل داده ی سریع با دیگر پدافند ها و انواع سامانه های شناسایی حاضر در منطقه اعم از پهپاد ها و غیره، انعطاف پذیری بالا، قابل گسترش بودن سامانه (چه از نظر تعداد اجزاء و چه از نظر نوع آن ها؛ مثلاً می توان قابلیت استفاده از موشک را به آن اضافه نمود) و توانایی تحرک بالا در عین قابلیت گستردگی اجزاء (این سامانه از چند بخش شامل واحد رادار و توپ ها تشکیل شده، ولی همه ی این بخش ها قابلیت خود کششی با تحرک زیاد دارند)، در مقایسه با بیشتر پدافند های توپدار جهان فوق العاده است.
نکته ی آخری که به آن اشاره کردم خیلی مهم است. برای مثال، آرایش این سیستم می تواند بدین گونه باشد که وقتی این سامانه از یک کاروان زرهی پشتیبانی می کند، توپ ها با فاصله از واحد رادار قرار بگیرند و در اطراف کاروان پخش شوند در حالی که واحد رادار (یا رادارها) در وسط کاروان (مکان امن) قرار دارد و حین حرکت با کاروان، در حال شناسایی فضای منطقه است (رادار این سامانه حین حرکت هم می تواند اقدام به شناسایی و حتی رهگیری کند).
قابلیت های این سامانه تنها محدود به این ها نمی شود و توپ 35 میلی متری آن می تواند به گلوله های ضد زره برای درگیری با نیروهای زرهی دشمن یا انواع دیگر گلوله ها نیز مجهز شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون از توضیحات کاملتون.واینکه در این تاپیک شرکت کردید. فکر نکنم طراحی چنین چیزی سخت تر از طراحی ماهواره باشه که نتونیم انجام بدیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.