Skyhawk

ايران به جمع كشورهای برتر صاحب فناوري ساخت موتور ديزل سنگين دنيا پيوست

Recommended Posts

ايران به جمع كشورهای برتر صاحب فناوري ساخت موتور ديزل سنگين دنيا پيوست
فارس: مدير طرح موتورديزل ملي از مراحل پاياني ساخت نخستين موتور ديزل سنگين كشور به دست متخصصان داخلي خبر داد و گفت: ايران با دستيابي به اين نوع فناوري پيچيده و پيشرفته به جمع 10 كشور برتر صاحب فناوري ساخت موتور ديزل سنگين دنيا پيوست.
علي ميرزابزرگ اظهار داشت: كار طراحي و ساخت اين موتور از سال 83 در كارخانه ديزل سنگين ايران در شهرستان آمل آغاز شده و تا چند هفته آينده رونمايي خواهد شد. وي افزود: اين كارخانه در نخستين قرارداد فروش خود قرار است تا شهريور سال 1390 تعداد 35 دستگاه موتور ديزل سنگين ملي را تحويل راه آهن كشور دهد. مدير طرح موتور ديزل ملي تصريح كرد: طراحي فناوري و ساخت اين نوع موتور در كشور از خروج سالانه بيش از 20 ميليون پوند ارز از كشور جلوگيري خواهد كرد.
معاون فني و توليد كارخانه ديزل سنگين ايران نيز به مراحل و اقدامات انجام شده اين كارخانه در طراحي و ساخت اين موتور اشاره كرد و گفت: طراحي تفصيلي و تهيه نقشه ساخت براي موتورهاي شش استوانه 500 كيلووات، هشت استوانه 725 كيلووات و 12 استوانه‌اي به قدرت‌هاي هزار كيلووات انجام شد.
قاسم جوادي راد با اشاره به اينكه اتاق آزمون مناسب براي آزمون‌هاي توسعه‌اي اين نوع موتورها در اين كارخانه ايجاد شد، گفت: طراحي، ساخت و تامين ابزارهاي مخصوص و عمومي براي مونتاژ نخستين موتور ملي و مونتاژ موتور نمونه انجام شد.
وي افزود: در اين طرح ملي از يك مشاور يك شركت انگليسي كه مديريت آن برعهده يك ايراني بود به كارگيري شد.
معاون فني وتوليد كارخانه ديزل سنگين ايران تصريح كرد: پيش از اين در بخش نياز كشوربه موتور ديزل سنگين از طريق واردات مستقيم يا از طريق اين كارخانه تحت جواز شركت‌هاي خارجي پوشش و تامين مي‌شد.
جوادي راد با منحصر به فرد خواندن اين تكنولوژي بومي در كشورمان كه در خاورميانه هم نمونه ندارد، تصريح كرد: يكي از برنامه‌هاي مهم اين كارخانه افزايش توان قدرت موتور ديزل سنگين و كاربردهاي آن در نيروگاه‌ها، حفاري‌ها، صنايع و دريايي است. وي با بيان اينكه ايجاد فرصت‌هاي جديد براي توليد قطعات موتور، پرورش نيروي انساني متخصص در سطح منطقه و ايجاد قطب توليد موتور ديزل سنگين در مازندران در سطح خاورميانه را از ديگر اهداف مهم و بلند مدت شركت ديزل سنگين ايران « دسا» بيان كرد.
جوادي راد با بيان اين نكته كه زير ساخت‌هاي هركشور را حمل و نقل تشكيل مي‌دهد، خاطر نشان کرد: اين كارخانه در ارتقاي سازندگان قطعات خودرويي و چرخه توليد قطعات خودرويي كشور بسيار تاثيرگذار و حياتي خواهد بود.
وی با اشاره به اينكه مرحله دوم اين طرح مهم و دستاوردهاي بزرگ آن اخذ گواهينامه‌هاي مربوطه براي فروش محصول وهمچنين محصول و صحه‌گذاري آن است، خاطرنشان كرد: در اين طرح ودر ارتباط صنعت با دانشگاه با دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل ارتباط برقرار خواهد شد. وي در پايان گفت: اين طرح بزرگ ملي با توجه ويژه دولت و سازمان گسترش و نوسازي ايران در كارخانه ديزل سنگين ايران در شهرستان آمل در حال اجراست.

منبع : http://www.siasatrooz.ir/CNewsRDetail.aspx?QSCNDId=19840&QSDNId=325

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شادباشي ديگر براي همه هموطنان٠ ولي اي كاش اين مدير گرامي در مورد استاندارد محيط زيستي اين موتور كمي اگاهي ميداد ببينيم در چه سطحيه٠ چون توسعه به تنهايي چيز بديه مگر اينكه توسعه پايدار باشه٠ icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله به درد صنايع تانك سازي خيلي ميخوره٠ و البته شايد براي موتور زير دريايي٠ البته خيلي بايد دوستان تلاش كنن كه به اميد خدا فرزندان ايران كهن مايه افتخار بيشتري خواهند شد٠ icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1000 کیلووات هم بدرد یک تانک 60 تنی نمی خوره! دست متخصصین درد نکنه به هر حال!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته 1000 کیلووات تقریبا میشه 1350 اسب بخار که برای تانکهای تا 60 تن مناسبه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]البته 1000 کیلووات تقریبا میشه 1350 اسب بخار که برای تانکهای تا 60 تن مناسبه.[/quote]

سعید جان با 600 اسب بخار هم می شه ساخت! حرف شما کاملاً درسته! ولی منظور من اینه که تانک به اندازه کافی چابک نخواهد بود! و تانکی هم که چابک نباشه پیکان ازش بیشتر جواب می ده! icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چرا چابک نباشه؟ 1350 اسب بخار گفتم عزیز جان که موتورهای امروزی تانک همه در این حدود قرار دارن و از 800 الی 1500 بسته به وزن تانک از 40 تن تا 70 تن رو جواب میدن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]چرا چابک نباشه؟ 1350 اسب بخار گفتم عزیز جان که موتورهای امروزی تانک همه در این حدود قرار دارن و از 800 الی 1500 بسته به وزن تانک از 40 تن تا 70 تن رو جواب میدن.[/quote]

سعید جان چابک رو به سرعت های 85 کیلومتر به بالا نسبت می دهند برای تانک ها البته! به نظر شما اگر 1350 اسب بخار رو بزاریم روی 60 تن فولاد می تونه بیش از 70 تا بره؟! icon_wink

مثلا اگر ما این موتور رو بزاریم روی یک تانک 40 تنی که عالی است! و شاید تا 90 تا هم بکشه! ولی رو 60 تنی خوب جواب نمی ده!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]چرا چابک نباشه؟ 1350 اسب بخار گفتم عزیز جان که موتورهای امروزی تانک همه در این حدود قرار دارن و از 800 الی 1500 بسته به وزن تانک از 40 تن تا 70 تن رو جواب میدن.[/quote]

سعید جان چابک رو به سرعت های 85 کیلومتر به بالا نسبت می دهند برای تانک ها البته! به نظر شما اگر 1350 اسب بخار رو بزاریم روی 60 تن فولاد می تونه بیش از 70 تا بره؟! icon_wink

مثلا اگر ما این موتور رو بزاریم روی یک تانک 40 تنی که عالی است! و شاید تا 90 تا هم بکشه! ولی رو 60 تنی خوب جواب نمی ده![/quote]
سلام بر استاد ليچ
من تا حالا نشنيدم تانكي تندتر از 70 كيلومتر بر ساعت سرعت بگيره شما جايي شنيدي؟ مگه مسابقه سرعته؟ چه خبره بابا!
ولي فكر نكنم به درد تانك هم بخوره. اين موتور اينقدر بزرگه كه اگه بذارنش توي تانك ديگه خدمه بايد تشريف ببرن روي تانك! بيشتر براي دريا و زير دريا مناسبه و توليد برق. البته بايد دست مريزاد گفت اين موتورها پيچيدگي خاصي دارند.
ضمنا علي جان معمولا براي اينگنه موتورها خيلي روي سطح آلايندگي وقتشونو تلف نمي كنن چون باعث پايين اومدن توان ميشه(يعني چيزي كه اين موتورها بايد حداكثر ممكنش رو توليد كنن)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درود بر امیر گرامی! چرا که نه امیر جان! راه دور هم نمی رم همین تانک تی-72 حدوداً 80 تا سرعتشه! اون ابرامز هم که می بینی 70 تاست موتور 1500 اسب بخاری با توربوشارژر داره تازه!! icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
راستش من تا حالا زياد به مباحث سر نميزدم. اما حالا با خوندن چند تاپيك به نظرم رسيد مباحث خيلي زود به مسايل فرعي و بيشتر هم كل كل هاي بچه گانه كشيده ميشه. هر چند قصد توهين به هيچ يك از دوستان رو ندارم ولي باز هم به نظرم زيبايي و گيرايي چنين تاپيكهايي به بار علمي بيشتر مربوط ميشه تا رو كم كني.

در مورد توليد موتور هاي ديزل هم موفقيت بزرگي نصيب ايرانيان شده كه جاي تقدير و خسته نباشيد به همه دست اندر كاران داره. از دوستان مي خوام دست آورد هاي مهندسين كشورمون رو دست كم نگيرن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
زره ای که چلنجر داره اگر راه هم نره مشکلی براش پیش نمیاد!! icon_wink تی-72 هم که 42 تنه همین 800 تا هم زیادشه! icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]زره ای که چلنجر داره اگر راه هم نره مشکلی براش پیش نمیاد!! icon_wink تی-72 هم که 42 تنه همین 800 تا هم زیادشه! icon_wink[/quote]
پس ديگه با 1350 تا ميره براي پرواز! icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.