f117

Mi28 & Ah64_super cobra&Mi24

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

خواستم یه مقایسه ای بین این هلی کوپترها بشه
(نمی دونم اصلا مقایسه ای هر کدوم از این دو دسته درسته یا نه)
ودوستانی که اطلاعاتی دارند بدند.
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کارشناسان روسی مصرانه بر این باورند که MIL-28N از نظر ویژگیهای پروازی , جنگ افزار , بقاپذیری ,راحتی و سادگی کار برتر از AH-64D لانگبو آپاچی می باشد.اما خود انها اذعان دارند که میان آپاجی و MI-28N دست کم دو تفاوت عمده وجود دارد.اول این که آپاچی به مرحله تولید انبوه رسیده و همین امر سبب می شود نقایص و کاستیهای آن بیشتر و بهتر نمایان شده و در نتیجه مرتفع گردند و دوم این که طراحی MI-28 بر خلاف آپاچی از صفر شروع نشد بلکه در واقع نمونه تکمیل شده و گونه های پیشین می باشد.از سوی دیگر MI-28 تاکنون در هیچ درگیری رزمی مهمی شرکت نداشته است در حالی که تجربه جنگی AH-64D بسیار بالا می باشد.اما در هر حال به نظر می رسد بر روی کاغذ MI-28N برتر از لانگبو آپاچی باشد. در مورد MI-24 و کبری نگاهی به جنگ ایران عراق بیندازید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در مورد MI-24 وسوپر كبري كسي اطلاعاتي نداشت icon_frown

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من توي يك جا خوندم كه زمان جنگ درگيري ميشه بين دو كبري ايراني و دو ام اي 24 عراق كه كبري هاي ايراني هر دو بالگرد عراقي رو ميزنند و سالم بر مي گردند البته به نظر من آپاچي بسيار چابكتر از mi24 ولي خلبان هم خيلي موثره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من آپاچي از همه بالگردهاي نظامي موجود در جهان سر تر چون روسها هم كمي اقراق ميكنن تازه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست من , من که گفتم به جنگ ایران و عراق نگاه کنید بارها در خاطرات خلبانان هوانیروز ذکر شده که MI-25 (مدل صادراتی MI-24 به عراق) توسط AH-1J و خلبانان شجاع منهدم شده. MI-24 یک هلیکوپتر که قابلیت های همچون ترابری نیز دارد که نسبت به کبری قدرت مانور کمتری دارد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام؛ اين اولين پست منه :evil:

براي مقايسه بهتره اطلاعات كاملي راجع به اين سه هليكوپتر داشته باشيم:

AH-1W:
هليكوپتر تهاجمي نيروي دريايي امريكا؛ ساخته شده توسط شركت bell و در سال 1985 وارد خدمت شد
اين هليكوپتر در اختيار نيروي زميني تركيه و ارتش تايوان نيز هست
در عمليات آزادسازي عراق(Operation Iraqi Freedom) در سال 2003 استفاده شد

تصویر

سوپر كبري در حال شليك موشك AGM-65 Maverick
تصویر

سوپر كبري در حال شليك موشك هدايت ليزري AGM-114 Hellfire
تصویر

برنامه ارتقاي سوپر كبري(AH-1Z King Cobra) :
اين برنامه كه توسط شركت بل برنامه H1 شناخته ميشود عبارت است از ارتقاي 180 AH-1W Super Cobra و 100 UH-1N به يك هليكوپتر پيشرفته 4 تيغه اي
دو تيغه كنوني به چهار تيغه جديد تغيير كرد كه از مزاياي آن ميتوان به بالا رفت ثبات در حين پرواز؛ بالا رفتن سرعت؛ ارتفاع گيري سريعتر؛ توانايي حمل بار بيشتر و كم شدن لرزش بدنه اشاره كرد
اولين پرواز AH-1Z در دسامبر 2000 انجام شد و AH-1W دراكتبر 2003 وارد مرحله توليد پايين شد

[اولين پرواز AH-1Z در دسامبر 2000]
تصویر

5 AH-1W به AH-1Z ارتقا يافتند و تستهاي خود را در مريلند به پايان رساندند
آزمايشات دريايي در مي 2005 انجام شد كه از آن ميتوان به اولين فرود بر عرشه كشتي (USS Bataan) اشاره كرد
آزمايشات توليد در فوريه 2006 به پايان رسيد و دو نمونه آزمايشي به در مي 2006 به نيروي دريايي براي آزمايشات عملياتي تحويل شد.
اولين تحويل AH-1Z به نيروي دريايي نيز در سپتامبر 2006 انجام شد و برنامه حضور عملياتي آن تا 2011 ميباشد

كابين :
شركت نورثروپ گرومن سيستمهاي اويونيكي AH-1Z را طراحي و توليد كرده است
اين سيستمها شامل 2 كامپيوتر عمليات و يك سيستم خودكار كنترل پرواز با سيستم كنترل ثبات 4 محوري پرواز است
هم قسمت خلبان و هم گانر داراي 2 مانيتور 8اينچ در 6 اينچ چند منظوره هستند و يك مانيتور 4.2 اينچ در 4.2 اينج دو منظوره كه با تكنولوژي كريستال مايع ماتريسي رنگي ساخته شده است

تصویر

سيستمها ارتباطي شامل بيسيم جديد RT-1824؛ COMSEC؛ UHF/VHF و يك مودم كه تمامي اينها در يك وسيله قرارداده شده اند.
سيستمهاي ناوبري شامل (EGI) Embeded GPS Inertial و زير سيستم اطلاعات هوا
در ژون 2002 شركت تالس اويونيكس نمايشگرهاي ساخته شده براي كلاه خلبان را كه مختص AH-1Z ساخته شده بود را ساخت و اولين سيستم در ژون 2003 تحويل شد.
اين سيستم همچنين بر روي هليكوپترهاي NH90 و Rooivalk نيز نصب شده است؛ اين سيستم داراي پردازش تصوير مادون قرمز GEN IV ميباشد كه حتي نور يك ستاره در آسمان براي روشن ديد محيط كافي است و همجنين داراي FLIR نمايش حرارتي محيط براي تاريكي مطلق 0 LUX نيز ميباشد

اسلحه ها و موشكها :‌
سوپر كبري توانايي حمل موشك TOW, Hellfire و ماوريك را دارد.
موشك TOW BGM-71(Rayetheon) داراي بردي بيش از سه كيلومتر است و سيستم هدايت نيمه خودكار دستور بر اساس خط ديد را دارد
موشك Hellfire(AGM-114) نيز توسط لاكهيد مارتين ساخته شده و داراي سيستم نيمه فعال مسيرياب ليزري است و داراي برد 7 كيلومتر است كه در سوپر كبري قابليت بزن و فراموش كن را در حالت نشانه گيري ليزري دارد.

[AH-1F مسلح به موشك TOW]
تصویر

سوپر كبري اولين هليكوپتر تهاجمي است كه ميتواند موشكهاي سايدوايندر و سايدارم را حمل كند. هر دو از لانچر LAU-7 استفاده ميكنند و هردو داراي برد 15 كيلومتر هستند.
سوپركبري توانايي شليك موشكهاي غير هدايت شونده خانواده هيدرا 70 ميلي متري يا راكتهاي زوني 127 ميلي متري را دارد و از سيستم فوق دقيق شليك (APKWS) استفاده ميكند؛ نوع هدايت شونده هيدرا.
سوپر كبري همچنين از مسلسل سه لول 20 م م براي فواصل نزديك (حداكثر 2 ك م) با خشاب 750 تايي بهره مبرد كه گانر ميتواند با سيستمي كه تالس در احتيار سوپر كبري گذاشته؛ تنها با چرخاندن سر و نگاه كردن؛ هدف گيري و شليك كند.
در نهايت سوپر كبري ميتواند با 16 موشك هل فاير؛ شش موشك سايدوايندر؛ 19 راكت 70 م م و يك مسلسل 20 م م مسلح شود

سنسورها :
در AH-1W نشانه گيري بوسيله سيسستم نشانه گيري شب (NTS) كه با همكاري اسراييل ساخته شد انجام ميشد
اين سيستم داراي نگاه به جلوي مادون قرمز كه امكان هدف يابي خودكار را بوسيله يك ليزر نشانه روي و فاصله ياب و يك دستگاه ظبط ويدويي را ميدهد است
شركت لاكهيد مارتين سيستم نمايش هدف را براي AH-1Z ساخت كه شامل نشانه روي مادون قرمز؛ نمايشگر رنگي؛ وسيستم چند هدف ياب ليزري است
رادار AH-1Z بر اساس رادار لانگ بو و توسط لاكهيد و نورثروپ شاخته شد؛ اين رادار يك رارد موج ميليمتري pod-base است كه ميتواند به صورت خودكار جستجو؛ هدفيابي؛ طبقه بندي و اولويت گذاري اهداف ثابت و متحرك را انجام دهد. برد اين رادار براي اهداف ثابت 4 ك م و براي اهداف متحرك 8 ك م است

سيستمهاي جنگ الكترونيك :
اين سيستمها عبارتند از :
1- هشدار دهنده جديد رادار AN/APR-39(XE2) از لاكهيد مارتين
2-هشدار دهنده موشك ATK AN/AAR-47 كه از مادون قرمز استفاده ميكند
3-هشدار دهنده ليزري AN/AVR-39
4-منحرف كننده حرارتي AN/ALQ-144A
5-فلير و چف AN/ALE-39 ساخته شده توسط BAE Systems

موتورها :
دو موتور T-700-GE-401 توربوشفت ساخت جنرال الكتريك كه قدرتي معادل 2410 كيلو وات توليد ميكند

مشخصات :

اندازه ها :
طول = 13.9 متر
ارتفاع = 4.02 متر
قطر ملخ = 14.63 متر

ورن ها :
وزن خالي = 12200 پوند
حداكثر وزن = 16800 پوند
سوخت داخلي = 2755 پوند

بازده :
حداكثر سرعت = 210 نات
سرعت كروز در ارتفاع 3000فوتي و 91.5 درجه فارنهايت حرارت = 148 نات
سرعت كروز در ارتفاع 4000فوتي و 95 درجه فارنهايت حرارت = 137 نات
برد حداكثر با 20 دقيقه سوخت اضافي = 350nm
زمان پرواز با 20 دقيقه سوخت اضافه = 3 ساعت و 30 دقيقه
سرعت اوج گيري در ارتفاع 3000 فوتي = 1740 فوت در دقيقه
سرعت اوج گيري در ارتفاع 4000 فوتي = 1386 فوت در دقيقه

مطلب بعدي : AH-64A/D icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببخشيد يادم رفت اسم لاتين سيستم نشانه گيري لاكهيد رو بنويسم Target Sight System (TSS) icon_wink راستي يه چير ديگه بعد از آپاچي راجع به Mi-28 Havoc مينويسم چون اصلا Mi-24 رو قبول ندارم با اينكه به ارابه شيطان معروف ولي اصلا در حد 3 هليكوپتر ديگه كه مورد بحث هستن نيست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از مطالب و نظرات مفید دوستان و دوست جدیدمان DeAtH-EaGlE که سطح علمی تاپیک را ارتقا دادند. درباره هلیکوپترهای مذکور به نظر بنده آپاچی و میل-28 کارایی یکسانی دارند و فرق چندانی ندارد که ارتشی از کدام نوع بهره ببرد؟ بیشتر بستگی به روابط حسنه با آمریکا یا روسیه دارد و نظر مقامات کشور خریدار دارد. ولی هلیکوپتر کبری واقعا بالگرد هجومی موفقی است و کوچک ، سریع ، چالاک و قابل ارتقا بودن از مزایای آن محسوب میشود. میتوان ادعا کرد که بهترین بالگرد ضربتی جهان در جنگهای برق آسا کبری است! بالگردهای آپاچی و میل-28 هم بیشتر به درد حملات سنگین جهت نابودی ستون فقرات دشمن بکار میایند تا نبردهای ضربتی که در درگیریها آپاچی متحمل دهها تلفات در عراق شده است! و اما هلیکوپتر هجومی-ضربتی میل-24 که چندین نقص عمده و غیر قابل اصلاح دارد و نسبت به وزن برخاست مهمات کمی را میتواند حمل کند! تنها برتری این هلیکوپتر امکان حمل 8 تفنگدار با تجهیزات کامل است که در عملیاتهای ضربتی هلیبرن نیرو امتیاز زیادی محسوب میشود. چون نیازی به بالگرد ترابری تاکتیکی نیست و میل-24 هم کار ترانسپورت نیرو و هم کار دفاع از خود را بخوبی انجام خواهد داد. در کل کبری نسبت به سه بالگرد دیگر باصرفه تر است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من كبري و آژاچي بهتر باشن چون در وحله ي اول كاملا تخصصي عمل كرده وشايد سوپر كبري از همه بهتر باشه نظر دوستان چيه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
معروفيت هليكوپتر Mil-24 Hind بخاطر دو چيز بود : 1- قدرت آتش بسيار بالا و قابليت حمل انواع مهمات و بمب و موشك 2- توانايي جنگ هوا به هوا كه در زمان جنگ سرد تنها هليكوپتر داراي اين توانايي بود. احتمالا اين هلي كوپتر توانايي شليك موشك به اهداف پرنده را هم دارد كه هليكوپترهاي آمريكايي فاقد آن بودند. بزرگترين دشمن اين هليكوپتر موشكهاي شانه پرتاب هستند كه بدليل بزرگي جثه شكار خوبي محسوب مي شود! در مورد برتري هليكوپتر هاي كبري در نبرد رو در رو احتمالا هليكوپترهاي عراقي به سلاحهاي لازم مجهز نبوده اند و هليكوپترهاي ايران بدليل چابكي خيلي بيشتر و مهارت خلبانهايشان موفق بوده اند و الا از نظر شدت آتش بهيچ عنوان اين دو را نمي توان با هم مقايسه كرد. با در اختيار داشتن چند فروند Mil-24 شما مي توانيد منطقه وسيعي را براي نيروهاي زميني دشمن به جهنم تبديل كنيد. بخصوص در جنگ افغانستان و ايران و عراق اين هليكوپتر بخوبي از عهده اين كار بر آمد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منکر توانائیهای میل-24 نیستیم و قدرت آتش این بالگرد از سه رقیب دیگر بیشتر است ولی اگر نسبت وزن ، سرعت ، چالاکی و مهمات را حساب کنیم بالگرد کبری برتر از دیگر رقیبان خواهد بود. درباره شکست میل-24های عراقی از کبری های ایران دلیل اصلی نبود سلاح لازم و دومین دلیل عدم تحرک مناسب است که باعث شد موشکهای تاو کبری با کمترین مانور به این بالگرد اثابت کند ولی در مقابل میل-24 کم تحرک و عظیم الثه با راکتهای غیر هدایت شونده معلوم بود که نتواند کاری انجام دهد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Mi-24 Hind-D در سال 1978 در افغانستان استفاده شد و نتيجه آن از دست دادن 333 هليكوپتر بود! هدفي آسان براي استينگر روسيه آن رابه چف؛ فلير؛ هشدار دهنده رادار؛ منحرف كننده موشكهاي مادون قرمز مجهز كرد و همچنيني اگزوزهاي بسيار گرم آن را با BFS پوشاند؛ نتيجه Hind-E بود ولي BFS قدرت مانور و سرعت آن را كاهش داده بود همچنين به گفته خلبانان آن پرواز با آن به شكل فراموش ناشدني سخت است و با وزن زياد آن حتي تلاش براي مانور سنگين فكر بسيار بدي است اشكال ديگر آن نماي بسيار بد از كابين است در كل به جز خاصيت ترانسپورت نيرو به شكل مطمئن انتظار ديگري از آن در جنگهاي امروزي نمي توان داشت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.