EBRAHIM

جنگنده ضربتی ال تی وی . ای -7 کورسیر-2 ( LTV A-7 / Corsair II)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

در اواسط دهه 1960 نیروی دریایی ایالات متحده برای تعویض هواپیماهای تهاجمی ای-4،مناقصه ساخت یک هواپیمای تهاجمی سبک دریاپایه تک سرنشینه مجهز به سیستم های پیشرفته ناوبری را مطرح کرد.طرح مورد نظر،یک هواپیمای زیرصوتی بود که بتواند بیش از ای.4ئی، سلاح های غیر هسته ای حمل کند و از هعده میگ های روسی،موشک های زمین به هوا و آتشبار های ضد هوایی برآید.همچنین تاکید شده بود که طرح پیشنهادی باید ضمن کاهش هزینه ها و افزایش سرعت تولید،با ویژگی های عرفی هواپیماهای موجود چندان متفاوت نباشد.در 11 فوریه 1964 شعبه صنایع هوایی شرکت ال.وی.تی به نام ووت (در آن زمان،ووت کورپوریشن)،برنده این مناقصه شد و کار ساخت و طراحی را که بعد ها ای.7 نامیده شد،آغاز کرد.در 27 سپتامبر 1964 اولین نمونه ای-7 ای به پرواز درآمد که مدتی بعد،رسما کورس ایر2 نامیده شد.

 

 

a-7.jpg

 



Gordon_Doody_Wave_Off_A-7CorsairII.jpg

 

 



ال.تی.وی در ساخت ای-7 از تجربه تولید هوپیماهای قبلی اش،یعنی اف-8 کروسادر،استفاده کرد ولی طرح جدید بر خلاف طرح قبلی به موتور های بدون پس سوز،بالهای بدون پسگرایی و بدنه ای کوتاهی مجهزی شد.با این حال،قدرت حمل تجهیزات جدید،حدودا دوبرابر A-4 بود. حاصل کار طراحی A-7 ،هواپیمایی کوتوله و بدنما بود که هرچند مشکل مهمی در پروازهای آزمایشی نداشت،خلبانان به کم توانی آن معترض بودند.ضمن آنکه هدایت و کنترل آن بر روی باند های خیس ،مشکل بود.هرچند این هواپیما در نظر اول،چندان توجه کسی را جلب نکرد،در پنج میدان مهم یعنی ویتنام،لبنان،گرانادا،لیبی و خلیج فارس به طور موثری در عملیات نظامی شرکت کرد.[/b]
 

a7_03.jpg

 



A-7K_Corsair_II_rear.JPG

 




A-7 مصرف سوخت کمی دارد و تقریبا میتواند همه سلاح های ویژه نیروی دریایی را حمل کند.این هواپیما در مدلهای متعددی عرضه شد و علاوه بر نیروی دریایی،در نیروی هوایی هم به خدمت درآمد.بر خلاف انتظار،با ورود A-7 به خدمت،A-4 همچنان در خدمت باقی ماند و در کنار ای-7 به اجرای وظایفش ادامه داد.

LTV-A-7-Corsair-II-116_preview.jpg

 

 



Vought_A-7E_Corsair_II_MG_1949_a.jpg

 

 



A-7 با استفاده از سیستم Pave Penny (هدفگیر و نشانه گذار لیزری) و همچنین شکل مناسب کابین خلبان که میدان دید وسیعی را فراهم میکرد، برای هدف قراردادن مواضع زمینی از دقت نسبتا زیادی برخوردار است و سیستم دید در شب هم امکان اجرای عملیات شبانه را فراهم میکند. ای-7 در کنار EA-6B زوج مناسبی را برای اجرای عملیات تشکیل میدهد،این ترکیب در جنگ خلیج فارس کارایی خود را نشان داد.برای پوشاندن ظاهر نازیبا،اغلب هواپیماهای A7 رنگ آمیزی باشکوهی دارند،به خصوص بر روی دم عمودی وسیعشان..!

a-7e-DNST9206556_JPG.jpg

 

 


a7_schem_01.gif

 



...
انواع مدلها:
A-7A : مدل اولیه
A-7B : با موتور اصلاح شده
A-7C : مدل آموزشی دو سرنشینه
A-7D : مدل ویژه نیروی هوایی
A-7E : آخرین و پرنوانترین مدل دریایی
سایر مدلها: TA-7C , A-7K , A-7P

...
کاربران: ایالات متحده امریکا،یونان

...
تعداد تولید شده تا نیمه دهه 80 : بیش از 1500 فروند


 

a-7-dvic153.jpg

 



A7-Corsair-%25282a%2529.jpg

 




--- مشخصات فنی A-7E ----
نیروگاه
- یک موتور توربرفن آلیسون TF41-A2 بدون پس سوز
بیشترین رانش موتور: 66 کیلونیوتن
ظرفیت مخازن سوخت درونی: 5700 لیتر
ابعاد
نسبت منظری بال: 4.0
دهانه بال: 11.8 متر
دهانه دم افقی: 5.5 متر
طول: 14 متر
ارتفاع: 5 متر
وزنها
بیشترین وزن برخاستن: 19 تن
عملکرد پروازی
بیشترین سرعت افقی: 1112 کیلومتر بر ساعت
مسافت برخاستن: 1.8 کیلومتر با بیشترین بارمزد


 

سایر عکسها:


draft_lens1307133module13181144photo_123

 



Gordon_Doody_CAT.JPG

 



siiiss.gif

 



a-7d_1_4.jpg

 



dvd-1202-1.jpg

 



060522c_lg.jpg

 





در صورت استفاده از این مطلب،ذکر نام نویسنده و لینک سایت میلیتاری الزامی است[/align]

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
راپتور جان تشكر

يه سوال: غير از آمريكا و يونان كشور ديگه اي مثل عراق همچين هواپيمايي رو در اختيار داشته؟

و يه سوال ديگه: شما ميدونيد جريان اين موشكي كه درحال برخورد به مخفيگاه هست چيه؟

تشكر فراوان

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue][quote]راپتور جان تشكر

يه سوال: غير از آمريكا و يونان كشور ديگه اي مثل عراق همچين هواپيمايي رو در اختيار داشته؟

و يه سوال ديگه: شما ميدونيد جريان اين موشكي كه درحال برخورد به مخفيگاه هست چيه؟

تشكر فراوان[/quote]

سلام
به جز امریکا و یونان،اگر اشتباه نکنم پرتغال هم استفاده میکند.عراق کروسایر نداشت!
...
این یک بمب سنگر شکن هدایت ماهواره ای به نام GBU-39 با خطای حداکثر 5 متر و ساخت بویینگ هست.وزن این بمب 120 کیلو است ولی انفجار کلاهک آن به نام AFX-757 مانند بمب های یک تنی است و هدف را به یک جهنم تبدیل میکند.
[align=center]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/ORD_GBU-39_SDB_Truck_Gotcha.jpg[/img][/align]

[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه ابی جان.
هواپیمای پرکاربردیه مخصوصا که توانایی حمل اکثر مهمات رو نیز داره.
اون بمب سنگر شکن هم خیلی جالب بود :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ابي جان دستت درد نكنه. واقعا هواپيماي زشتيه! راستي تو عكس يازدهم خلبان بيچاره بايد حواسش به كدوم يكي از اين ملت باشه! :lol:
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رپتور جون ممنون فیض بردیم!

زدمش تو وبلاگم ... راستی سی کینگ رو هم زدم ...

قربانت

یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون مطلب خوبی بود!! ولی هر کاری هم بکنیم باز هم خیلی بی ریخته!!

راستی من فیلم اون GBU39 رو که عکساش رو گذاشتی دارم !! می گردم لینکش رو پیدا می کنم می زارم واستون!!

حالا لینک یوتوبش رو علی الحساب داشته باشین تا بعد :
http://www.youtube.com/watch?v=F0624iLH8EA


!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چند تا سوال بی پاسخ مونده یا اینکه من جوابشو نگرفتم:

1- چرا با وجود ساخت این غول بیابونی آ-4 همچنان در خدمت ماند؟

2- فرق اساسی این غول بیابونی با اف-8 کروسیدر در چه فاکتورهایی است؟

3- ظاهرا این غول بیابونی با آ-6 دارای یه ماموریت هستند چرا با وجود آ-6 از آ-7 به صورت همزمان استفاده می شه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue][quote]ابي جان دستت درد نكنه. واقعا هواپيماي زشتيه! راستي تو عكس يازدهم خلبان بيچاره بايد حواسش به كدوم يكي از اين ملت باشه! :lol:[/quote]
در ناو،لباس سبز ها مسئول کاتاپولت هستند و لباس زرد ها مسئول هدایت خلبان،در واقع خلبان بدون اجازه لباس زرد ها هیچ غلطی نباید بکنه،مثلا مسئول کاتاپولت میره تا ببینه غلاف منجنیغ جا افتاده یا نه،و اگه بخواد جاش بندازه باید به لباس زرد ها علامت بده و اون به خلبان میگه...

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/tomcat_f_14_jet_fighter_usaf_navy_carrier_deck.jpg[/img][/align]

[quote]چند تا سوال بی پاسخ مونده یا اینکه من جوابشو نگرفتم:

1- چرا با وجود ساخت این غول بیابونی آ-4 همچنان در خدمت ماند؟

2- فرق اساسی این غول بیابونی با اف-8 کروسیدر در چه فاکتورهایی است؟

3- ظاهرا این غول بیابونی با آ-6 دارای یه ماموریت هستند چرا با وجود آ-6 از آ-7 به صورت همزمان استفاده می شه؟[/quote]

سلام به آقا رضای عزیز
کورس ایر نسبت به اسکای هاوک ضعف های شدیدی داشت،A-7 پس سوز نداشت و نمیتوانست پرواز سوپرسونیک انجام بده،گویا ضعف هدایت پروازی هم داشت.به هر حال دقیقا نمیدونم چرا بازنشست نشد ولی در اون شرایط( ویتنام) این کار عقلانی نبود...
اگر به تصاویر رو هواپیمای ای.7 و 8 نگاه کنی میبینی که فرق زیادی نمیکنند،در واقع ای.7 از روی 8 کپی شده ولی ای-8 موتور توربوفن فراصوتی داشت.
از نظر ماموریتی با اینترودر یکی بود منتها اینترودرها در ناوها اکثرا سری جنگ الکترونیک بودند و وقتی با هم پرواز میکردند کار برای A-7 خیلی راحت تر میشد،مثلا سرعت کم ای.7 باعث میشد که راحت توسط پدافند شکار بشه ولی اینترودر مانع میشد...
...
با تشکر از سایر دوستان

ای-8
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/F-8E_VMF-212_CVA-34_1965_%2528cropped%2529.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_F-8E_VMF-212_CVA-34_1965_%2528cropped%2529.jpg[/img][/url]

[/color]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
شنيدم توي جنگ تحميلي يكي از همين A 7 ها يكي از سكوهاي نفتي مارو زده. راسته؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هواپيماى به اين گندگى و سنگينى رو چرا به يك رادار «جقله بچّه»(!!) مجهز كردند؟! icon_wink
براى اين كه از پس ميگ هاى روسى بر بياد(از اهداف توليد) چه تعبيه اى براش انديشيدند؟ :lol:
آيا اين هواپيما مجهز به زره است؟ فكر كنم براى تمام هواپيماهاى كلاس «تهاجمى» زره كار گذاشته باشن امّا در عكس جزئيات هواپيما خبرى از لايه هاى زرهى كابين و موتور نيست؟! :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رپتور جان مثل هميشه تاپيك قشنگ و كاملي زدي سپاسگزارم
راستي blaze جان امضاي قشنگي داري

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سال خروج از خدمت اون کی بوده و چه هواپیمایی جایگزین اون شد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
راستي blaze جان امضاي قشنگي داري[/quote]




اختيار داري چشات قشنگ ميبينه :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.