GOLDEN-CROWN

جنگنده میگ-9 فارگو ( MiG-9/Fargo)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

شکاری رهگیر چند منظوره میگ-9/میگ-9 ام.




نوع: جنگنده چند منظوره
اولین پرواز: 1946
مدلهای ساخته شده: میگ-9/میگ-9 ام-مدل" یو " دونفره اموزشی
دهنه بال: 10
طول: 9
مساحت بال: 18.20
ارتفاع: 3.22
وزن: خالی 3533
موتوز: دو موتور ار.د-20 --------در مدل "ام" دو موتور ار.د.21
کشش: 2*800 در مدل "ام " 2*1050
حد اکثر سرعت: در ارتفاع بالا 910 -----در مدل "ام" 965
برد پروازی: 800 ----در مدل "ام" 830
ارنفاع پروازی: 13000 ----در مدل "ام" 14000
خدمه: 1 نفر
تسلیحات: یک توپ 37 م م -دو توپ 23 م م
وضعیت: با ورود میگ-15 و میگ-17 از زده عملیاتی خارج شد.
کشورهای دارنده: چین.کشورهای عضو پیمان ورشو-شوروی




تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر





میگ-9 ام
تصویر
تصویر
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نوع هواپیما جنگنده کشور سازنده شوروی کارخانه سازنده میکویان تاریخ اولین پرواز ۲۴ آوریل ۱۹۴۶ کشورهای اصلی بکارگیرنده نیروی هوایی شوروی نیروی
هوایی خلق چین تولیدشده از تاریخ ۱۹۴۶-۱۹۴۸ تعداد تولیدات ۵۹۸

میگ-۹ (به روسی: МиГ-9) اولین نسل از جنگنده*های توربوجت شوروی بود که در سالهای پس از جنگ جهانی دوم به سرعت توسعه یافت.

تحولات و پیشرفتها

ساختار میگ-۹ از روی مدل I-۳۰۰که نخستین بار در ۲۴ آوریل ۱۹۴۶ به پرواز در آمد، نسخه برداری شد. نیروی محرک آن ترکیبی بود از دو موتور جت RD-۲۰ که در واقع این موتور هم از روی مدل آلمانی زمان جنگ آن یعنی BMW ۰۰۳ ساخته شده بود، که در پشت کابین خلبان بصورت موازی و در دو طرف آن نصب شده بود. جنگ افزار اصلی آن یک توپ ۳۷ میلی متری نودلمن NL-۳۷ بود. نمونه نهایی و تولیدی میگ-۹ معمولاً مجهز به یک توپ ۳۷ میلیمتری منفرد و دو توپ ۲۳ میلیمتری NS-۲۳ بود.
I-۳۰۰ توانسته بود در طی آزمایشها به سرعت ۹۱۰ کیلومتر در ساعت برسد، و پس از بازبینی*های متعدد بلاخره با عنوان میگ-۹ در زمستان ۴۷-۱۹۴۶ وارد چرخه کاری شد. این جت مشکلات عملکردی و هدایتی بسیاری داشت، با این حال به علت توجیهات و رقابتهای سیاسی وارد چرخه کاری شد.
میگ-۹ به تعداد بسیار زیاد در انواع متعدد برای استفاده در عملیاتهای هوا به زمین تولید گشت و تا سال ۱۹۴۸ که سال آخر تولید آن بود ۵۵۰ فروند از آن تولید گردید.
ناتو میگ-۹ را فارگو و تیم طراح شوروی آنرا I-۳۰۱ نام نهادند. بعدها جنگنده میگ جدیدی تولید شد که نمونه توسعه یافته میگ-۳ بود که آنرا نیز میگ-۹ نام نهادند اما هیچوقت به تولید نرسید.

نمونه*های تولیدی

* I-۳۰۰ : نمونه اولیه
* MiG-۹
* MiG-۹F
* MiG-۹FF
* MiG-۹FR
* MiG-۹UTI : هواپیمای آموزشی دو نفره


کشورهای بکارگیرنده

شوروی

مشخصات عمومی

* خدمه: یک
* طول: ۹/۸۳ متر (۳۲ فیت و ۱۰ اینچ)
* پهنای بال: ۱۰ متر (۳۲ فیت و ۱۰ اینچ)
* ارتفاع: ۳/۲۲ متر (۱۰ فیت و ۷ اینچ)
* بال: مساحت ۱۸/۲۰ مترمربع (195.9 ft²)
* وزن خالی: 3,420 kg (7,540 lb)
* وزن بارگیری: 4,965 kg (10,945 lb)
* بیشینه وزن برخواست: 5,500 kg (12,125 lb)
* پیشرانه: 2× Kolesov RD-20 turbojets [۲], 7.8 kN (lbf)[۳] each

عملکرد

* سرعت بیشینه: Mach 0.8, 910 km/h (565 mph) at 4,500 m (14,765 ft)
* برد: 800 km (495 mi)
* سقف پروازی: 13,000 m (42,650 ft)
* سرعت صعود: 19.4 m/s (3,815 ft/min)
* نسبت نیرو به وزن: 0.40

جنگ*افزار

* یک توپ ۳۷ میلیمتری NL-۳۷
* یک توپ ۲۳ میلیمتری NS-۲۳
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/60/MiG-9_jno_rvb.jpg


منبع:http://p30zip.com/thread-12054/page-5.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مطلب مفیدی بود. ممنون از شما دوست گرامی.
چیزی که برای بنده قابل توجه بود این بود که این جنگنده در همان سالی که تولید شد و پرواز کرد,بعنی سال 1946 ,در همان سال در چین هم تولید شده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من جناب 666666 را به لقب «گالرى عكس» سايت ملقب كنيم و يك درجه مخصوص كه روش تصوير دوربين عكاسى باشه رو حتماً قرار بديم! انصافاً تو تهيه عكس رو دست و رقيب نداره! فكر كنم image.google.com از آرشيو ايشون استفاده كنه :? .

و امّا سؤالات فنى: آيا در هيچ كدام از نسخه هاى اين هواپيما امكان حمل بمب يا راكت به آن داده نشده؟
برد عملياتيش چطور بوده؟ در اوايل عصر جت(دوران پس از جنگ جهانى دوم) مصرف سوخت موتورها بهينه و به صرفه بوده؟ يا اين كه در مقايسه با يك جنگنده همتراز با موتور پيستونى برد كمترى داشته؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]

و امّا سؤالات فنى: آيا در هيچ كدام از نسخه هاى اين هواپيما امكان حمل بمب يا راكت به آن داده نشده؟
برد عملياتيش چطور بوده؟ در اوايل عصر جت(دوران پس از جنگ جهانى دوم) مصرف سوخت موتورها بهينه و به صرفه بوده؟ يا اين كه در مقايسه با يك جنگنده همتراز با موتور پيستونى برد كمترى داشته؟[/quote]

تا انجاییکه اطلاع دارم برد جنگنده های جت اولیه دارای برد کمی بوده اند. جتهای ابتدایی المانی زمان جنگ در حد 16 ,15 دقیقه بوده اند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.