zed

كشتي اقيانوس پيماي "ايران اراك " وارد آبهاي آزاد شد

Recommended Posts

به گزارش خبرگزاري فارس، كشتي اقيانوس پيماي ايران اراك با حضور محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان در هرمزگان به آب انداخته شد.
در اين مراسم علي‌اكبر محرابيان وزير صنايع دولت نهم و جمعي از مسئولان استاني حضور داشتند.

[b]*مشخصات كشتي " ايران اراك ": [/b]

كشتي " ايران اراك " كه در قالب همكاري با دو شركت‌ خارجي در شركت ايزوايكو از شركت‏هاي تحت پوشش اين سازمان ساخته شده است، با 30 متر عرض، 185 متر طول و 18 متر ارتفاع، بيش از 7 هزار تن وزن داشته و توانايي حمل 30 هزار تن بار (2200 كانتينر) را دارا است.
موتور اين كشتي با وزن 600 تن و قدرت 16 هزار و 700 كيلو وات قادر است سرعت 21.5 گره دريايي را براي اين كشتي تامين كند.
اين كشتي همچنين قادر است 25 روز بدون توقف و به صورت مستمر در اقيانوس‌ها سفر كند.
براي ساخت اين كشتي نزديك به 50 ميليارد تومان هزينه شده است.
كشتي ايران اراك نخستين كشتي از پنج فروند كشتي كانتينربر اقيانوس پيماي سفارشي كشتيراني جمهوري اسلامي ايران است كه سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران به عنوان بزرگترين سازمان توسعه‏اي كشور، ساخت آن را به اتمام رسانده است.
بر اساس اعلام سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران، با حمايت و تاكيد دولت هم اكنون ساخت چهار فروند كشتي اقيانوس پيماي ديگر با پيشرفت كار مناسب درحال تكميل شدن است.
اين سازمان انتقال دانش فني ساخت كشتي‏هاي اقيانوس پيما به واسطه ساخت اين كشتي را نقطه عطفي در تاريخ صنايع دريايي كشور عنوان كرده است.

- وزن در هنگام به آب اندازي 7500 تن
- وزن موتور 600 تن
- وزن با نصب موتور و استراكچر 9000 تن
- طول 187 متر ، عرض 29.8 متر، ارتفاع 18 متر،‌ آبخور كشتي 10 متر
- ظرفيت حمل TEU 2200 كانتينر در ابعاد 6 متر ( 830 كانتينر در انبار و 1300 كانتينر در عرشه)
- توانايي 2000 تن سوخت گيري و 400 تن آب آشاميدني
- قدرت موتور كشتي 16700 كيلو وات
- سرعت دريانوردي كشتي 32 گره دريايي
- ساختمان كشتي در 9 طبقه
- مسافرت 25 روزه بدون توقف و مستمر در اقيانوس‌ها

لينك خبر : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8805270364

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
zed عزیز

ممنونم. خبر بسیار مسرت بخشی بود و باعث افتخار برای ایران و ایرانی است.

تشکر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
لازم به ذکر است که همزمان کشتی ایران شهر کرد هم بانصب موتور واتاق ملوانان وکنترل به انداخته شد که درحد همین ایران اراک هست فقط یک فروند از سه فروند باقی مونده. icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام به همه ي دوستان
خب تبريك ميگم.براي اين كه به طور كامل در جريان چند و چون ماجرا قرار بگيريد اخبار مربوط به ايران-اراك رو از چند روز پيش تا حالا براتون مي ذارم

[color=blue]پنج‌شنبه ایران-اراك به آب می‌افتد/ صدرا و ایزوایكو در انتظار قول‌های رییس‌جمهور[/color]
[color=darkblue]كشتی ایران – اراك، بعنوان نخستین كشتی اقیانوس‌پیمای ساخت داخل، روز پنج‌شنبه در مراسمی در بندرعباس با حضور رییس‌جمهور به آب انداخته می‌شود؛ پیش از این، قرار بود آب‌اندازی این كشتی در روزهای یكشنبه و سپس سه‌شنبه (امروز) انجام شود كه به دلیل برنامه‌های كاری دكتر محمود احمدی‌نژاد به تأخیر افتاد.
قرار است در این مراسم، قول‌های مساعدی از رییس‌جمهوری برای حل مشكلات شركت‌های صدرا و ایزوایكو در بخش كشتی‌سازی دریافت شود.
به گزارش مارین‌نیوز، سردار رستم قاسمی، عضو هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، با اعلام این خبر گفت: قرار است روز پنج‌شنبه این هفته تقاضای صنعت دریایی كشور را به رییس‌جمهور ارایه دهیم كه در این تقاضا بر لزوم كمك دولت به شركت‌های صدرا و ایزوایكو و اعطای وام كم‌بهره یا بدون بهره به صنعت كشتی‌سازی كشور تاكید شده است.
قاسمی با بیان اینكه «كشتی ایران - اراك جزو پنج فروندی است كه شركت ایزوایكو برای تحویل به كشتیرانی جمهوری اسلامی تعهد دارد»، ابراز امیدواری كرد كه پس از به آب‌اندازی ایران - اراك هر شش ماه یك بار یك فروند كشتی به شركت كشتيرانی تحویل داده شود.
به گفته وی، پیشرفت فیزیكی سایر كشتی‌ها به طور متوسط بالای 60 درصد است.
عضو ارشد ایدرو با اشاره به اینكه «با ساخت كشتی ایران - ‌اراك طلسم تولید كشتی در ایران شكسته شد»، گفت: با ساخت این كشتی، شركت‌هایی مانند شركت ملی نفتكش دیگر بهانه‌ای برای دادن سفارش به خارج از كشور ندارند.
وی همچنین در پاسخ به این سؤال كه «چرا تحویل كشتی از سوی ایزوایكو به شركت كشتیرانی با تاخیرهای زیادی مواجه شده است؟»، توضیح داد: صنعت كشتی‌سازی صنعت پرسودی نیست و در همه كشورها دولت با اختصاص یارانه‌های ویژه از صنعت كشتی‌سازی حمایت می‌كند. البته قبول داریم كه ساخت كشتی ایران - اراك با تاخیرهای زیادی مواجه شده است، اما در هر صورت قصد داریم سایر كشتی‌ها را در زمان مناسب به كشتی‌رانی تحویل دهیم.
وی افزود: قرار بود در ابتدا 33 میلیون دلار برای ساخت كشتی‌ ایران - اراك هزینه شود، اما به دلیل تاخیرهای ایجاد شده و گرا‌ن شدن تجهیزات حدود 40 میلیون دلار برای ساخت این كشتی هزینه شده است.
قاسمی در پاسخ به این سؤال كه«آیا بالاخره كارشناسان شركت آلمانی ‌مان برای تایید موتور كشتی به ایران آمدند یا خیر؟»، گفت: كارشناسان شركت ‌مان به ایران آمده و در حال حاضر در شركت ایزوایكو مستقر هستند و موتورهای این كشتی را نیز مورد بازنگری قرار دادند؛ ضمن اینكه شرایط نگهداری این كشتی نیز مناسب بوده و مورد تایید كارشناسان آلمانی قرار گرفت.
وی همچنین درباره آخرین وضعیت پروژه حوضچه خشك ایزوایكو گفت: توسعه حوضچه ‌خشك شركت ایزوایكو به منابع مالی نیاز دارد كه در همین راستا وامی به ارزش 180 میلیون دلار در بانك صنعت و معدن در شرف تصویب است و اگر این وام تصویب شود، هر دو بخش تعمیر و ساخت دو حوضچه ایزوایكو در زمان مناسب به بهره‌برداری می‌رسد؛ هرچند برای ساخت كارخانه‌های جانبی آن به منابع مالی جدید نیاز است.
قاسمی در پایان با بیان اینكه «صنعت كشتی‌سازی ایران با كمبود نقدینگی مواجه بوده و به منابع مالی نیاز دارد»، افزود: متاسفانه در ایران سرمایه‌گذاران توجه چندانی به سرمایه‌گذاری در مناطق نزدیك به دریا ندارند و به همین دلیل صنایع دریایی نیز در كشورمان با توجه به سرمایه‌گذاری بالایی كه نیاز دارند، پیشرفت زیادی نداشته‌اند[/color]
[url]http://marinenews.ir/?show=news&maj=news&type2=showz&catid=2970[/url]

[color=blue]کشتیرانی: ایران-اراک باید از دو تست بگذرد[/color]
[color=darkblue]در آستانه تحویل كشتی ایران-اراك، بعنوان نخستین كشتی اقیانوس‌پیمای ساخت داخل، معاون فنی کشتیرانی ج.ا.ا، كه كارفرمای پروژه و مالك كشتی خواهد بود؛ اعلام كرد كه این كشتی برای تحویل رسمی باید دو تست دریایی و دریانوردی را بگذراند و پس از تأیید توسط نمایندگان مؤسسات رده‌بندی مربوطه، موضوع تحویل‌گیری کشتی ایران-اراک رسماً در رسانه‌ها اعلام خواهد شد.
به گزارش مارین‌نیوز، مهندس قاسم نبی‌پور درخصوص کشتی ایران-اراک گفت: این کشتی که قرار بود روز گذشته برای آزمایش دریانوردی آماده شود، پنجشنبه 29 مردادماه با حضور رئیس‌جمهوری راهی دریا می‌شود.
وی افزود: از آنجا که کلیه تجهیزات کشتی ایران- اراک نصب و قسمتی از آزمایشات مربوطه در کنار اسکله Dock Trial انجام شد؛ تجهیزات و دستگاه‌های نصب شده و محرکه اصلی (موتور کشتی) در روز پنجشنبه 29 مردادماه توسط ایزوایکو مورد آزمایش قرارخواهد گرفت.
به گفته این مقام شركت كشتیرانی، پس از انجام این آزمایشات و آماده شدن کشتی ایران-اراک، آزمایش دریایی (SeaTrials) در موعد مقرر و پس از تائید نمایندگان کلاس و صاحب کشتی انجام خواهد شد تا بعد از رفع اشکالات احتمالی که در هنگام آزمایش دریایی مشخص می‌شود، این کشتی به‌عنوان افتخار ملی طی مراسمی به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تحویل شود.
وی با آرزوی موفقیت روزافزون برای دولت و صنایع دریایی کشور اظهار داشت: پس از اتمام اقدامات مذکور، موضوع تحویل‌گیری کشتی ایران اراک رسماً در رسانه‌ها اعلام خواهد شد.
پایگاه خبری مانا (وابسته به شركت كشتیرانی) كه این خبر را مخابره كرده، در ادامه می‌نویسد: كشتی ایران-اراك با ظرفیت حمل 2200 TEU كانتینر، بر اساس قرارداد منعقده حدود 32 میلیون دلار ارزش دارد. این کشتی که در 23اسفند سال 84 به آب اندازی شد باید طبق وعده‌های داده شده، شش ماه پس از به آب اندازی و در اواسط سال 85 تحویل کشتیرانی جمهوری اسلامی می‌شد.
این پایگاه خبری با اشاره به اینكه «در مراسم روز پنجشنبه، به‌آب‌اندازی كشتی ایران- شهركرد، دومین فروند از سری پنج فروند کشتی سفارشی کشتیرانی جمهوری اسلامی، ایران به ایزوایکو نیز جشن گرفته می‌شود»، افزود: طبق اعلام مسئولین شركت ایزوایكو، موتور این كشتی هفته گذشته و سوپر استراكچر (ساختمان فرماندهی و محل زندگی خدمه) نیز طی چند روز گذشته بر روی این كشتی اقیانوس‌پیما نصب شده است.
این پایگاه خبری می‌افزاید: با توجه به تجربیات بدست آمده از ساخت كشتی ایران- اراك، می‌توان امیدوار بود كشتی ایران- شهركرد در مدت زمان بسیار كمتری از كشتی قبلی تحویل كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شود.[/color]
[url]http://marinenews.ir/?show=news&maj=news&type2=showz&catid=2992[/url]

[color=blue]آب‌اندازی كشتی اول-1/ احمدی‌نژاد وارد بندرعباس شد[/color]
[color=darkblue]دكتر محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری، برای حضور در مراسم آغاز به کار نخستین کشتی اقیانوس‌پیمای ساخت ایران دقایقی پیش وارد بندرعباس شد.
خبرنگار مارین‌نیوز از بندرعباس گزارش داد: قرار است با حضور احمدی‌نژاد، کشتی ایران- اراك، به عنوان نخستین کشتی اقیانوس‌پیمای ساخت ایران، حرکت کند و به مدت 24 ساعت مهمان آب‌های خلیج فارس باشد.
رئیس‌جمهور قرار است پس از به آب انداخته شدن ایران-اراك، در جمع مسؤولان و مدیران این طرح بزرگ سخنرانی کند.
پیش از این، قاسم نبی‌پور، معاون فنی كشتیرانی ج.ا.ا گفته بود: در صورتی که آزمایش‌های لازم دريایی و دريانوردی با موفقیت در این کشتی انجام شود و سلامت آن به تایید نمایندگان مؤسسه رده‌بندی وبرسد، تحويل‌گيری ایران- اراک رسما از سوی شركت کشتیرانی جمهوری اسلامی به رسانه‌ها اعلام خواهد شد.
در این‌حال، مهدی رمضانی، مدیرعامل شرکت بحر گسترش مجتمع کشتی سازی وصنایع فراساحل (ایزوایكو) به مارین‌نیوز گفت: مجموعه‌ای که از سال‌های گذشته برای دستیابی به کشتی ساخت داخل لحظه‌شماری می‌کرد، در این راستا کشتی دوم به نام ایران- شهرکرد را هم با ظرفیت 2200 کانتینر در آینده نزدیک به آب می‌اندازد تا توان ساخت كشتی در داخل، بر همه منتقدان ثابت شود.[/color]
[url]http://marinenews.ir/?show=news&maj=news&type2=showz&catid=3004[/url]

[color=blue]آب‌اندازی كشتی اول-2/ احمدی‌نژاد: خرید کشتی از خارج را ممنوع می‌کنیم [/color]
[color=darkblue]دقایقی چند از ساعت 10 صبح پنج‌شنبه 29 مردادماه نگذشته بود كه تاریخ كشتی‌سازی در ایران ورق خورد و نخستین كشتی اقیانوس پیمای ساخت ایران به اسم ایران - اراك در آب‌های خلیج فارس به حركت درآمد.
این كشتی در اولین آزمون دریایی، 24 ساعت در آب‌های خلیج فارس حركت خواهد كرد. حركتی كه باعث شد رییس‌جمهور اعلام كند: از این پس، خرید كشتی از خارج را ممنوع می‌كنیم.
به گزارش مارین‌نیوز، دكتر محمود احمدی‌نژاد پس از مراسم به آب انداختن نخستین کشتی اقیانوس پیمای ساخت ایران به آب‌های خلیج فارس، در جمع خبرنگاران بر حمایت دولت از تلاش های متخصصان داخلی در صنعت کشتی‌سازی تأکید کرد و گفت: حمایت ما به این طریق است که خرید کشتی از خارج را ممنوع می‌کنیم و از همه دستگاه‌ها می‌خواهیم نیازشان را از داخل تأمین کنند.
رئیس‌جمهوری افزود: از همه عزیزانی که در بخش کشتی و کشتی‌سازی فعالیت می‌کنند، تشکر ویژه‌ای می‌کنم و از آنها می‌خواهم با قدرت به راه خود ادامه دهند.
وی با دعوت از همه دستگاه‌ها برای ارائه سفارش‌های خود در زمینه کشتی‌سازی به شرکت‌های داخلی گفت: تجربه کشتی ایران - اراک تجربه خوبی بود که ما نیازهای خود را خود تامین کنیم.
رئیس‌جمهوری ابراز امیدواری کرد با تلاش صنعتگران این عرصه، در آینده نزدیک، نیاز کشور در بخش کشتی سازی به طور کامل در داخل تأمین شود.
احمدی‌نژاد مجموعه پیشرفت‌ها در این عرصه را «خوب» و «موفقیت‌آمیز» توصیف کرد.
گفتنی است رییس‌جمهوری در جریان مورد بهره‌برداری قرار دادن اقیانوس‌پیمای ساخت ایران - اراك از كشتی اقیانوس پیمای ایران - شهركرد كه 70 درصد ساخت آن تكمیل شده است، نیز بازدید كرد. [/color]
[url]http://marinenews.ir/?show=news&maj=news&type2=showz&catid=3005[/url]


[color=blue]آخرین وضعیت كشتی ایران-شهركرد [/color]
[color=darkblue]دومین کشتی اقیانوس‌پیمای ساخت ایران فردا (پنج‌شنبه) همزمان با آزمایش نهایی کشتی ایران-اراک به آب انداخته می‌شود.
مدیرعامل شرکت بحر گسترش مجتمع کشتی سازی وصنایع فراساحل (ایزوایكو) با اعلام این خبر به مارین‌نیوز گفت: هم‌‌اکنون 90 درصد سامانه‌های لوله‌کشی، سوخت‌رسانی، روغن و خنک‌کننده و 60 درصد سامانه برق کشتی اقیانوس‌پیمای ایران- شهرکرد انجام شده است.
مهدی رمضانی افزود: ساخت این کشتی به سفارش کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از سال 84 در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فرا ساحل بندرعباس آغاز شده است.
رمضانی قرارداد اولیه ساخت کشتی اقیانوس پیمای ایران شهرکرد را 36 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این کشتی سال آینده راهی اقیانوس می‌شود.
گفتنی است، کشتی ایران- شهرکرد با بیش از 186 متر طول و 30 متر عرض، ظرفیت حمل 2200 دستگاه کانتینر را به وزن 32 هزار تن بار با سرعت 22 گره دریایی دارد .[/color]
[url]http://marinenews.ir/?show=news&maj=news&type2=showz&catid=3003[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدا رو شکر با موفقیت به آب اندازی انجام شد و این موفقیت و پیشرفت بزرگ و استراتژیک رو به تمام عزیزان سایت تبریک عرض میکنم. icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]واقعا خبر خوشحال کننده ای هست،من هم از طرف خودم این پیشرفت بزرگ رو تبریک میگم...
به امید ساخت ناوشکن های تماما ایرانی... icon_cool
[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبر خیلی خوشحال کننده ای بود!!

راستی کی بود گفت که این موتور نداره ؟! نمی تونه راه بیفته!؟! icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبر بسیار خوبی بود

رئیس جمهور هم قراره خرید کشتی های اقیانوس پیما رو ممنوع کنه و متخلفین را اخراج!!

البته احتمالا سفارشات به کره جنوبی که 100,000 کره ای را صاحب شغل کرده محسوب نخواهد شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

[color=blue]آب‌اندازی كشتی اول-3/ مدیرعامل ایزوایكو: سازمان صنايع دريايی وزارت صنايع ايجاد شود [/color]
[color=darkblue]مدیرعامل شركت مجتمع كشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایكو) خواستار ایجاد سازمان صنایع دریایی زیر نظر وزارت صنایع و معادن شد و گفت: اجرای صحیح قانون حداكثر استفاده از توان ساخت داخل و به كار افتادن صندوق حمایت از صنایع دریایی از اقدامات دیگری است كه دولت باید انجام دهد.
سردار فتح الله محمدی در مراسم دریانوردی نخستین كشتی ایرانی در بندرعباس با بیان اینكه «همچنین باید از اعزام كشتی‌هایی كه توانایی تعمیر آنها در ایران وجود دارد به خارج از كشور جلوگیری كرد»، توضیح داد: صنعت كشتی‌سازی در همه جای دنیا از سوی دولت‌ها به صورت ویژه حمایت می‌شوند و ما انتظار داریم در ایران نیز از صنعت كشتی‌سازی مانند صنعت خودروسازی حمایت شود.
وی افزود: حذف عوارض بندری برای كشتی‌های ساخت داخل اقدام دیگری است كه دولت باید برای حمایت از صنایع دریایی كشور انجام دهد.
وی همچنين با تاكید بر ضرورت اصلاح قوانین مربوط به خرید كشتی از خارج از كشور افزود: باید در زمینه پرداخت تسهیلات به صنایع دریایی كشور روان‌سازی شود و حتی یك بانك عامل نیز در زمینه پرداخت تسهیلات به صنایع دریایی ایجاد شود.
محمدی همچنين با اشاره به مشكلات شركت ايزوايكو توضیح داد: متاسفانه شركت مجتمع‌ كشتی‌سازی و صنایع فراساحلی ایران (ایزوایكو) با مشكلات مالی زیادی مواجه بوده به طوری كه در حال حاضر حتی برای پرداخت حقوق ماهانه كارمندان شركت نیز با مشكل مواجهیم.
وی با بیان اینكه «قرارداد ساخت كشتی ایران ـ اراك در سال 1379 منعقد شده و در سال 82 عملا كار ساخت این كشتی آغاز شد»، یادآور شد: كشتی ایران ـ اراك در سال 84 به آب انداخته شد و امروز مراسم دریانوردی آن برگزار می‌شود.
مديرعامل ايزوايكو همچنین با اشاره به اینكه «به غیر از كشتی ایران ـ اراك، كشتی ایران ـ شهركرد نیز به آب انداخته شده و مراحل پایانی ساخت خود را می‌گذراند»، افزود: كشتی سوم نیز حدود 60 درصد پیشرفت فیزیكی داشته است.
وی با اشاره به تاخیرات ایجاد شده در ساخت كشتی‌ ایران ـ اراك عنوان كرد: به دلیل همین تاخیرها شركت كشتیرانی در سال 1386 قرارداد مربوط به ساخت دو فروند كشتی را توسط ایزوایكو لغو كرد، این در حالی بود كه بدنه این كشتی‌ها نیز ساخته شده بود.[/color]
[url]http://marinenews.ir/?show=news&maj=news&type2=showz&catid=3012[/url]

/[color=blue]آب‌اندازی كشتی اول-4/ خودكفایی در كشتی‌سازی؛ نیازمند 20 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری [/color]
[color=darkblue]وزیر صنایع و معادن اعلام كرد: صنعت کشتی‌سازی ایران نیازمند 20 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است.
مهندس علی‌اكبر محرابیان در مراسم آغاز دریانوردی نخستین کشتی ایرانی با بیان این مطلب افزود: در 2 دهه آینده ایران به 500 فروند کشتی تجاری، 120 فروند نفتکش و 40 فروند کشتی LNG بر نیاز دارد که تحقق این امر نیازمند 20 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است.
وی با اشاره به تصویب قانون توسعه و حمايت از صنایع دریایی در مجلس در سال گذشته گفت: با اجرای این قانون می‌توان صنعت کشتی‌سازی را به نقطه خودکفایی رساند و تمام ناوگان مورد نیاز را در کشور تامین کرد.
محرابيان وعده داد كه آيين‌نامه‌های اين قانون، بزودی اجرایی شود.
وی افزود: با وجود 3 هزارو 500 کیلومتر مرز دریایی در کشور، نیاز به صنایع دریایی بیش از پیش شده است .
محرابیان گفت: کشتی‌سازی یکی از مهمترین و اشتغال‌زاترین صنایع در کشور است و به ازای یک اشتغال در کشتی‌سازی، 4 شغل در کشور بوجود می‌آید.
وی ساخت یک کشتی 35 هزار تنی را نیازمند 4 میلیون نفر ساعت شغل دانست و افزود: در این صنعت 200 هزار نفر شغل مستقیم و غیر مستقیم داریم.
وزیر صنایع ومعادن ظرفیت ناوگان دریایی کشور را جابجایی پنج میلیون تن کالا و ظرفیت ناوگان نفتکش جمهوری اسلامی ایران را 9 میلیون تن اعلام کرد. [/color]
[url]http://marinenews.ir/?show=news&maj=news&type2=showz&catid=3010[/url]

[color=blue]/آب‌اندازی كشتی اول-5/ امام‌جمعه بندرعباس: زمینه خودكفایی در زمینه كشتی را فراهم كنیم[/color]
[color=darkblue]یك روز پس از آب‌اندازی اولین كشتی اقیانوس‌پیمای ساخت داخل كه در مجتمع مجتمع كشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایكو) بندرعباس انجام شد، امام‌جمعه این شهر نیز در خطبه‌های نماز بر ضرورت توجه بیشتر به صنعت كشتی‌سازی تأكید كرد.
به گزارش بخش اخبار دریافتی مارین‌نیوز، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی از موضع‌گیری قاطعانه ریاست‌جهوری دربحث ساخت كشتی و ممنوعیت خرید كشتی از خارج حمایت كرد و گفت: ما باید با تقویت و توسعه شركت‌های داخلی، زمینه تحقق این امر را فراهم كنیم.
وی با ابراز خوشنودی از آب‌اندازی كشتی‌های ایران-اراك و ایران-شهركرد از تمام دست اندركارانی كه درساخت این كشتی‌ها نقش داشته‌اند، تشكر و قدردانی كرد.
نعیم‌آبادی ابراز امیدواری كرد كه با گسترش صنعت كشتی‌سازی، بخش مهمی از بیكاری جوانان استان هرمزگان نیز برطرف شود.[/color]
[url]http://marinenews.ir/?show=news&maj=news&type2=showz&catid=3016[/url]

[color=blue]/آب‌اندازی كشتی اول-6/ پیام تبریك و قدردانی انجمن مهندسی دریایی ایران[/color]
[color=darkblue]رییس هیأت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران با ارسال نامه‌ای به مهندس فتح‌الله محمدی، مدیرعامل مجتمع كشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایكو)، موفقیت این شركت در تکمیل پروژه‌های ساخت کشتی و بخصوص به‌آب‌اندازی کشتی ایران- شهرکرد و آغاز دریانوردی کشتی ایران-اراك را تبریك گفت و از زحمات مدیران و پرسنل این شركت كشتی‌سازی قدردانی كرد.
به گزارش مارین‌نیوز، متن كامل نامه بدین شرح است:
جناب آقای مهندس محمدی
مدیرعامل محترم شرکت ایزوایکو
با سـلام
تاریخ همیشه رویدادهای درخشان و تحولات اساسی در پیشرفت و توسعه صنعتی کشور را ثبت و محفوظ خواهد داشت. در این مسیر نقش افراد و مراکزی که تحولات فوق را بوجود آورده‌اند، بسیار ارزشمند و فراموش‌نشدنی خواهد بود.
بر این اساس، از زحمات و تلاشهای حضرتعالی و کلیه پرسنل عزیز شرکت ایزوایکو در تکمیل پروژه‌های ساخت کشتی و بخصوص به‌آب اندازی کشتی ایران-شهرکرد و آغاز دریانوردی کشتی ایران-اراک تشکر و قدردانی می‌گردد.
امید است فعالیتها و برنامه های مثبت آن در پیشرفت صنعت استراتژیک کشتی سازی همچنان ادامه داشته و شاهد نتایج و دستاوردهای مثبت آن برای کشور عزیزمان باشیم.
محمدسعيد سيف، رييس هيأت‌مديره انجمن[/color]
[url]http://marinenews.ir/?show=news&maj=news&type2=showz&catid=3017[/url]

[color=blue]/آب‌اندازی كشتی اول-7/ پایان موفقیت‌آمیز تست دریانوردی كشتی ایران - اراك[/color]
[color=darkblue]نخستین كشتی اقیانوس‌پیمای ساخت داخل با نام ایران - اراك عملیات دریانوردی خود را با موفقیت به پایان رساند.
به گزارش مارین‌نیوز، كشتی ایران - اراك كه پنج‌شنبه هفته گذشته عملیات دریانوردی خود را آغاز كرده بود، طبق برنامه پیش‌بینی شده و تا روز جمعه موفق شد عملیات دریانوردی خود را بدون هیچ‌گونه مشكلی به پایان برساند.
این كشتی پس از ترك اسكله از طریق كانال شهید رجایی به سمت جنوب جزیره هرمز حركت كرده و پس از حضور در جنوب این جزیره در حوالی لنگرگاه عباسی لنگر انداخت تا این سیستم نیز توسط كارشناسان كنترل شود.
عملیات دریانوردی در طول شب نیز ادامه یافته و صبح روز بعد راس ساعت 9 صبح این شناور به سوی حوضچه كشتی‌سازی حركت كرد و در نهایت كشتی ایران - اراك به نخستین عملیات دریانوردی خود در در ساعت 12:30 روز جمعه 30 مرداد 1388 پایان داد.
گفتنی است، در این سفر دریایی خدمه و پرسنل حاضر در كشتی 49 نفر بودند.
كشتی ایران - اراك با عرض ‌30 متر، طول ‌185 متر و ارتفاع ‌18 متر بیش از هفت هزار تن وزن داشته و توانایی حمل ‌30 هزار تن بار معادل دو هزار و 200 کانتینر را دارد. موتور کشتی ایران - اراک با وزن ‌600 تن و قدرت ‌16 هزار و ‌700 کیلووات قادر است سرعت 21.5 گره دریایی را برای این کشتی تامین کند.
کشتی ایران - اراک قادر است ‌25 روز بدون توقف و به صورت مستمر در اقیانوس‌ها سفر کند و برای ساخت این کشتی نزدیک به ‌50 میلیارد تومان هزینه شده است.[/color]
[url]http://marinenews.ir/?show=news&maj=news&type2=showz&catid=3030[/url]

[color=blue]در پی اظهارات رییس‌جمهوری توسط انجمن اعلام شد/ آمادگی و شرایط كشتی‌سازان برای بی‌نیازی از خارج[/color]
[color=darkblue]در پی اظهارات اخیر رییس‌جمهوری در حمایت از صنایع دریایی و به‌ویژه صنعت كشتی‌سازی ایران كه در حاشیه مراسم آغاز دریانوردی كشتی ایران-اراك مطرح شد، هیأت‌مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران در نامه‌ای به دكتر محمود احمدی‌نژاد، ضمن تبریك موفقیت‌های اخیر؛ راهكارهای خودكفایی ایران در این صنعت را مطرح و آمادگی صنایع دریایی ایران برای تحقق هدف قطع خرید كشتی از خارج را اعلام كرد.
به گزارش خبرنگار مارین‌نیوز، متن كامل نامه بدین شرح است:
جناب آقای دكتر احمدی‌نژاد
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام
احتراماً، ضمن تبریك موفقیت‌های اخیر صنایع كشتی‌سازی بخصوص آغاز دریانوردی كشتی ایران اراك و به‌آب‌اندازی كشتی ایران شهركرد، این انجمن وظیفه تخصصی خود می‌بیند موارد ذیل را به استحضار برساند:
1) صنایع استراتژیك دریایی در همه كشورها مورد عنایت و پشتیبانی جدی دولتها بوده و خوشبختانه طی سالهای اخیر در كشور ما نیز این موضوع مورد توجه واقع شده و هم اكنون شاهد موفقیت بسیاری از پروژه‌های دریایی كشور در ساخت و ساز انواع سكوهای نفتی دریایی، ساخت كشتی‌ها و ساخت انواع شناورها و زیردریایی‌های نظامی هستیم. این مسیر اگر چه با كندی طی شده ولی هم اكنون از لحاظ فنی بستر بسیار كاملی فراهم و انتظار می‌رود از توانمندی‌های مدیریتی، نیروی انسانی و سخت‌افزاری این حوزه به بهترین نحوه در توسعه اقتصادی كشور استفاده شود.
2) از آنجا كه اكثر كارفرمایان اصلی دریایی كشور به نوعی دولتی و یا وابسته به دولت هستند، سیاستها و برنامه‌ریزی‌های آنها در ارجاع پروژه‌ها و نیازها به صنایع داخل و حمایت از رشد آنها بسیار پراهمیت و تأثیرگذار است.
براین اساس، شاهد رشد سریع‌تر بخش‌هایی هستیم كه كارفرمایان عنایت فوق را به موضوع داشته‌اند. لذا ضمن حمایت كامل از فرمایش حضرتعالی مبنی بر لزوم ارجاع تمام سفارشات ساخت كشتی به صنایع داخلی، به نمایندگی از دهها شركت كشتی‌سازی دولتی و خصوصی آمادگی خود را جهت اجرایی شدن و انجام تعهدات فوق، اعلام می‌داریم.
مسلماً تدوین آیین‌نامه‌ها و روش‌های قانونی مرتبط، نیازمند عنایت حضرتعالی و هیأت محترم دولت می‌باشد كه امید است در آینده نزدیك، شاهد آن باشیم.
3) خوشبختانه در سال 1387 شاهد ابلاغ قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی كشور توسط حضرتعالی بوده‌ایم و ابزارهای مختلف قانونی در قانون فوق جهت حمایت از رشد صنایع استراتژیك دریایی كشور، پیش‌بینی شده است. از آنجا كه تاكنون استفاده و بهره‌برداری لازم از این قانون صورت نگرفته، تسریع در این امر و حل مشكلات اجرایی و اداری حاكم بر صنایع دریایی، فضایی بهتر برای رقابت صنایع دریایی داخلی در عرصه‌های بین‌المللی فراهم خواهد آورد. مسلماً دستورات مساعد و پیگیری حضرتعالی در این راستا نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
در راستای فعالیت‌های گذشته این انجمن، یكبار دیگر آمادگی خود و كلیه صاحبنظران، مراكز و صنایع دریایی كشور را از هرگونه همكاری برای پیشرفت صنایع استراتژیك دریایی كشور اعلام داشته و امیدواریم شاهد عنایت بیش از پیش هیأت محترم دولت به آن باشیم.
درهمین راستا، امیدواریم درخصوص موارد زیر دستور اقدامات مقتضی و مساعدت سریع صادر گردد:
• ایجاد زیرساختهای توسعه صنایع دریایی از جمله ایجاد شهرك‌های صنعتی دریایی، پایتخت دریایی، نظام مهندسی و . . .
• دستور مقتضی به بانك‌های عامل برای اعطای وام به شناورهای ساخت داخل
• تشكیل سریع شورایعالی صنایع دریایی بر طبق قانون و یا در دستور كار قرار گرفتن وزارتخانه دریایی
• دستور مقتضی به وزارت صنایع و معادن برای پذیرش متولی‌گری و مسئولیت صنایع دریایی و اولویت‌بخشی به صنایع دریایی و اجرای قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی
• فراهم آوردن امكان حضور نماینده انجمن در كمیته زیربنائی هیات دولت
قبلاً از عنایت حضرتعالی به موضوع كمال تشكر را دارد.
هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران[/color]
[url]http://marinenews.ir/?show=news&maj=news&type2=showz&catid=3032[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبر خيلي خوبي بود خدا رو شكر

ساختن كشتيهاي بعدي با سرعت و كيفيت بيشتري انجام خواهد شد

به اين ميگن يه جهش اقتصادي icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.