EBRAHIM

تاپیک جامع معرفی هواگردهای غیر نظامی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

ببخشید اینا رو خود شما نوشتین ؟ یا از جایی کپی کرده بودین؟
برادر دانشگاه های مادر چطوری بوئینگ 747 طراحی کنن؟
اگر قرار بود که دانشگاه ها بتونن این کارو بکنن که اسمش بوئینگ 747 نبود
اسمش دانشگاه های مادر 747 بود
خیلی ها تو شهر شما مکانیک های خوبی برای ماشیناتون هستن :mrgreen: ولی می تونن سمند تولید کنن؟
بومی سازی تکنولوژی هواپیمای غربی به شرطی ممکنه که اونا خودشون فناوری رو منتقل کنن
یه چیزایی در مورد مهندسی معکوس شنیدین فکر کردین هر چی رو میشه بفرستی دانشگاه مهندسی معکوسشو تحویل بگیری؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نصیر شوخی می کنی این هواپیما تکنولوژی خیلی پیچیده ای می طلبه
ما جزء ایران 140 هواپیمایی (مسافربری) تولید نمی کنیم اونهم که وارداتی (تکنولوژی)
[quote]امارات تا سال 2018 هواپیمای پهن پیکر بومی می سازد![/quote]

امارات هم پول خیلی زیادی داره هم تحریم نیست ما خیلی از قطعات هواپیماهامون رو از بازارسیاه وارد می کنیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سواي توليد حتي اجازه تعميرات اساسي و اورهال كردن اين هواپيماها داده نميشه چه برسه به توليد.
عليرغمي كه حدود 40 سال از بخدمت گرفتن اين هواپيما ميگذره هنوز ركن اساسي رو در صنعت هوانوردي طي ميكنه. گزينه خريد همچنان براي كشور ما به صرفه خواهد بود.
طراحي ، ساخت خطوط توليد و امكانات ناو بري هواپيمايي به عظمت 747 از تصور خارج خواهد بود.
امارات هم چيزي بيشتر از مونتاژ يا تعميرات اساسي براي هواپيماهاي خاورميانه چيز بيشتري دريافت نخواهد كرد. ( اگر تا 2018 بلائي سر امارات نياد. طوفان كاترينا و .....! )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
747 خودش حاصل دهها سال کار و تجربه است که بوئینگ ناسا و .... شرکتهای مختلف آمریکایی برای ساختنش روی هم ریختن ! تقریبا تمام زیرساختهای هوافضایی آمریکا رو مدتی به خودش مشغول کرد .



همه چیز امکان پذیر هست اما سریع حاصل نمیشه و سرمایه های هنگفت میخواد .

بقول حضرات حافظ ( شما استین کوتهان را تا کی دراز دستی ) .

باید پول بریزی و وقت بزاری مفتی که نمیشه ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من نصیر باید امضاش رو عوض کنه یا حذف میشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشكر از دوستان و اساتيد عزيز

ولي به نظر بنده تا 10 سال ديگه با توجه به برنامه هاىي نظير ساخت فضاپيماهاي سرنشين دار در كشور احتمالآ توانايي ساخت پرنده اي با برد پروازي 747 رو بدست مياريم

بحرحال چين و هند و....تحريم نيستند كه قرار باشه چنين ريسك هاي پرهزينه اي بكنند!

اين ايرانه كه تحريمه و اگر قرار باشه يك كشور به عنوان كشوري مستقل دست به چنين برنامه هاي بلند پروازانه اي بزنه اون فقط ايرانه!!


بايد منتظر پيشرفت ها در بخش پيشران هاي هوايي ظرف سه سال آينده بود! :mrgreen:


[quote]به نظر من نصیر باید امضاش رو عوض کنه یا حذف میشه.[/quote]
:lol: :whistling:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مگه اينكه كله هامون رو داغ كرده باشيم ...
اصولا" از لحاظ اقتصادي اين طرح مردوده و هر اقتصاد داني هم كه روي همچين طرحي صحه بذاره بايد مدركشو پاره كرد !!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باید درآمد نفت یک سال کشور رو روی چنین طرحی ریخت! (منهای سرماخوردگی بودجه!) تا شاید به به یک نتایجی برسیم! الان هم که چین بازی درآورده و درست حسابی از ما نفت نمی خره و کلا این طرح ها در حال حاضر منتفی هستند!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال خبر: ۱۱:۲۷ ‪یکشنبه، ۱ فروردین ۱۳۸۹

يك فروند هواپيما توپولف ‪۲۰۴‬در مسكو سقوط كرد!!
مسكو- يك فروند هواپيما مسافربري توپولف -‪ ۲۰۴‬در جريان يك پرواز تمريني در مسير مصر- روسيه، بامداد امروز دوشنبه در نزديكي فرودگاه دامامدووا مسكو سقوط كرد .

به گزارش ايرنا از مسكو، اين هواپيما ي جديد مسافربري با ‪۸‬سرنشين مركب از خلبان و خدمه به هنگام فرود در فرودگاه دامامدووا ، در يك و نيم كيلومتري باند در يك منطقه جنگلي سقوط كرد.

منابع خبري روسيه اعلام كردند در اين حادثه تمامي سرنشينان هواپيما بشدت زخمي شدند كه حال ‪۴‬تن از آنان وخيم است.

اين منابع اضافه كردند، هواپيما براثر سقوط به قطعات كوچكي تبديل و به اطراف محل حادثه پراكنده شد.

گفته ميشود مه غليظ يكي از دلايل وقوع حادثه بوده و كميسيون دولتي براي رسيدگي به اين مساله در مسكو تشكيل شده است.
__________________
منبع:ايرنا
http://www2.irna.ir/fa/news/view/menu-273/8901011764112706.htm

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1594757.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1594757.jpg[/img][/url]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/6yjnnhvjwtqseuadd53.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/1mxse92z191y7et9q957.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/6s8id0b2756j9vpa6uwq.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امیدوارم که دوستان خبر سقوط هواپیمای رئیس جمهور پولند رو شنیده باشند . هواپیما مثل اینکه باز توپولف 154 بوده . من نمی دونم اگر خطای انسانی هست چرا فقط برای این هواپیما اتفاق می یفته ؟ گفته شده که مشکل از خلبان بوده . من نمی دونم چرا خلبانانی که بر روی هواپیما های روسی کار می کنند ، اونقدر مشکل دارند . به احتمال زیاد به دلایل کیفی هست .

یادتونه چند وقت پیش این مطلب رو دادم :

[quote]سیستم LE84 سیستمیه شبیه به سیستم های راهنمای خلبان در مواقع اضطراری اعم از بد بودن جریان آب و هوایی است . طراحی این سیستم بر می گرده به دهه ی 80. حتی در نمونه ام هم این سیستم تغییری نکرده . در صورتیکه در هواپیما های ایرباس مثل ا 300 و ا320 , این سیستم تا سال 1987 استفاده شد و و در سال 1988 نمونه آپگرید شدش به هواپیما های غربی اومد . در سال 1996 دوباره این سیستم ها تعویض شدند تا به امروز که ما نمونه پیشرفته شده و و مانیتور شدش رو در ایرباس 330 و 340 و حتی ا320 های نمونه جدید داریم . این سیستم حیاطی وظیفه ی مهمی رو در زمانی که وزش باد شدید هست ایفا می کنه . این سیستم در توپولف 154 از دهه ی 80 تا کنون در همون حد تولید می شه . یکی از ایراد های بسیار مهم در توپولف 154 .

[/quote]

به دلیل کیفی این سیستم ما تا حالا دو سانحه رو دادیم . یکی در کشور خودمون ( هواپیما تابان ) و دیگری هم الان . سیستم LE84 که بزرگترین یار خلبان در شرایط آب و هوایی بد هست . ولی کو گوش شنوا .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دست درد نکنه برادر!

ولی باید بگم که توی اون لیست سوانح هوایی برخی از اونها در درگیری با اشرار رخ داده! خودتون به محل های حادثه توجه کنید...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی هم عجیب و غریب نیست منتها پول و وقت زیادی می‌خواد. باید ببینید می‌صرفه با نه. ضمنا با مهندسی معکوس نمی‌شه کاری کرد. باید از اول طراحی بشه چون ما فقط هواپیمای پهن پیکر نمی‌خواهیم که. Narrow Body ها امروزه به دلیل اقتصادی بودن بهترند.

راستی نمی‌شه رفت و تکنولوژی رو از جایی مثل برزیل یا چین آوردو بومی‌اش کرد که هزینه هم معقول بشه؟ چون شروع از ابتدا با تقریب خوبی گنج قارون می‌خواد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.