armin_vatovato

جنگنده - بمب افکن مسراشمیت-262 ( Messerschmitt Me 262/Schwalbe )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

اين هواپيماي جت ، جنگنده اي به نام مسر اشميت ۲۶۲ است كه در زمان جنگ جهاني دوم توسط المان نازي ساخته شد ولي به هيچ گاه به طور عمده استفاده نشد. جايگاه تاريخي مسراشميت 262 بيشتر مدين ظرافت هاي طراحي است، نه خدمات انجام شده اش؛ چون تعداد بسبتا كمي از مجموع 1433 فروند توليد شده ي 262 ميدان نبرد را ازمودند. به علاوه، اكنون آشكار شده كه بسياري از هواپيماي به خدمت در امده، به نادرستس در نقش فرعيشان، ماموريت هاي تهاجمي زميني، به كار گرفته شدند. اگر شايستگي هاي فني طرح 262 فقط در قالب يك ماموريت خاص قرار مي گرفت، شايد برتري هوايي آلمان در جنگ جهاني دوم حفظ مي شد. مسراشميت 262 با دو موتورتوربوجت بر روي بال ها، به جنگنده انگليسي گلاستر منئور شباهت داشت؛ به علاوه، از ابتكار بال هاي پسگرا بهره مند بود كه براي بهبود عملكرد در پرواز تندرو استفاده شد. شركت مسراشميت در سال 1938 مامور پيگيري طرح 262 شد، و در مارس 1640 تقاضاي ساخت سه فروند پيش نمونه را دريافت كرد. پيكره پيش نمونه ها قبل از اماده شدن موتور توربوجت تكميل شد، و اولين پرواز در 4 اوريل 1941 با يك موتور پيستوني يونكرس Jumo 210 انجام گرفت. در 25 نوامبر همان سال، پيش نمونه دوم با موتور توربوجت B.M.W. 003 ازمايش شد، وبراي ايمني بيشتر، موتور پيستوني همچنان حفظ شد؛ به دليل نقص موتور هاي جت، پرواز ناكان ماند. پيش نمونه سوم در 18 ژوئيه 1942 اولين پرواز با اتكا كامل بر پيشرانه جت را انجام داد؛ اين بار موتور يونكرس Jumo 004 مورد استفاده قرار گرفت كه به موتور استاندارد اين هواپيما تبديل شد. در هواپيماي اوليه، ارابه فرود دمي به كار رفته بود؛ ولي در پنجمين نمونه، از چرخ دماغه استفاده شد. دومدل مختلف از مسراشميت 262 تهيه شد: مدل اي.-1 (جنگنده با 4 توپ)، ومدل اي.-2 (بمب افكني با دو قبضه توپ، با توليدي بيشتر از مدل قبلي). البته مدل هاي غير استاندارد ديگري هم فراهم شدند، كه تفاوت ها ان ها عمدتا در تجهيزاتي مثل دوربين، توپ، سيستم راديويي، و تانك هاي سوخت اضافي بود. ديگر مشخصات مسراشميت اي.-1 پيشرانه: دو موتور تور بوجت هشت مرحله اي يونكرس چهارمخزن سوخت درون بدنه به حجم 2570 ليتر دهانه بال: 12.5 متر طول: 10.60 متر ارتفاع: 3.85 متر زاويه پسگرايي بال: 18.5 درجه وزن ها: بيشترين وزن: 7060 كيلو گرم عملكرد پروازي: بيشترين سرعت: 870 كيلومتر بر ساعت زمان صعود به ارتفاع 8000 متري: 11 دقيقه سقف پروازي: 12000 متر تسليحات: چهار توپ 30 ميليمتري

  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مسراشمیت ام‌ئی ۲۶۲



Messerschmitt_Me_262.jpg



مسراشمیت ام‌ئی ۲۶۲ (به آلمانی: Messerschmitt Me 262) نخستین جنگنده جت جهان است. این هواپیما را شرکت هواپیماسازی آلمانی مسراشمیت می‌ساخت و در اواخر جنگ جهانی دوم به‌کار گرفته شد ولی تأثیر چندانی در سرنوشت جنگ نداشت. بعد از جنگ نکات طراحی آن منبع طراحی جنگنده‌های دیگر جهان شد. این هواپیما دارای ارابهٔ فرود سه چرخه و مجهز به دو موتور توربوجت جانکرز جومو هر یک با کشش ۱۹۸۴ پوند بود. بالها دارای نسبت منظر نسبتاً زیاد ۲۳ر۷ و اندکی زاویهٔ برگشت به عقب (۵ر۱۸ درجه) بودند. ادوات افزایش دهندهٔ برا به گونه کارآمدی در لبه فرار نصب شده بودند که به همراه اسلاتهای لبه حمله قابلیتهای فرود و برخاست مناسبی به هواپیما می‌دادند. از نقایص ام ئی-۲۶۲ می‌توان به نداشتن ترمز هوایی اشاره کرد. این وسیله از ملزومات یک هواپیما برای کنترل سرعت است. ام ئی-۲۶۲ علیرغم داشتن نسبت کشش به وزن کم دارای تواناییهای بالایی بوده‌است. سرعت آن ۵۴۰ مایل در ساعت در ارتفاع ۱۹۶۸۵ پا، حدود ۱۰۰ مایل در ساعت بیشتر از سرعت نورث امریکن پی-۵۱، یکی از بهترین جنگنده‌های ملخدار جنگ جهانی دوم می‌باشد. در طراحی آیرودینامیک این هواپیما توجه ویژه‌ای به جزییات شده بود. ام ئی-۲۶۲ توانایی پرواز در روز و شب را داشته و قادر بوده ماموریتهای حمله به هدفهای زمینی و شناسایی را انجام دهد. بسته به نوع ماموریت در انواع یک نفره و دو نفره ساخته شده‌است. تسلیحات آن شامل چهار توپ ۳۰ میلیمتری در دماغه‌است. اولین درگیری آن با هواپیمای دشمن در ۲۵ جولای ۱۹۴۴ رخ داد و در مجموع حدود ۱۴۰۰ فروند از انواع مختلف آن ساخته شد که از اقبال خوش متفقین فقط تعداد کمی از آنها وارد جنگ شدند.



منبع : http://fa.wikipedia.org/wiki/مسراشمیت_ام‌ئی_۲۶۲

  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تشکر مخصتر و مفید بود.
ولی چرا در بخش سایر بخش ها ارسال کردید؟! icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

انقدرها هم کم تعداد نبودند. حدود 1400 تا ازشون ساخته شد.

یه نمونه جالب از اینها رو به عنوان رهگیر شبانه به رادار مجهز کرده بودند.

normal_Me262-2.jpg
آنتن رادار در دماغه هواپیما مثه شاخک حشرات زده بیرون

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

واقعا صنایع نظامی غرب و شرق خیلی از پیشرفت های خودشون رو مدیون فناوری ها ی آلمان در جنگ جهانی دوم هستند .

از نازیسم طرفداری نمیکنم ولی صنعت آلمان در اون دوره تو اوج شکوفایی بود .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جنگنده مورد علاقه بنده(!) البته در بازیهای مربوط به جنگ جهانی دوم!
هر وقت فکر می کنم شصت و اندی سال پیش آلمانها بدون کامپیوتر یا حتی ماشین حساب چطوری محاسبات موتور جت رو انجام دادن و اونو ساختن واقعا کفم می بره! ساخت کمپرسور برای خودش عالمیه!

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام ،

با تشکر از شما

 

یکی از ضعفهای عملیاتی این هواپیما ، ضعف ساعت کارکرد موتور بود . بصورتیکه فقط تا ده ساعت عمر عملیاتی داشت و بعد ازون باید تعویض میشد ! اگه عمر عملیاتی این موتور بیشتر بود بهمین نسبت کارکرد عملیاتی این هواپیما هم افزایش پیدا میکرد و هزینه های بهره برداری هم کاهش می یافت و در نتیجه ی جنگ هم تاثیر بیشتری میتونست بزاره .

  • Like 5
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.