امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]icon_wink مصطفي جان شما كه انقدر ميدونييد ميتونيد بگييد كه همين چگوارا كه عكسش رو گذاشتيي ميگوفت بريد خاك كشورتون رو به بيگانه بفروشيد يا اگه يه روز يكي به خاك كشورش حمله مي كرد به هر صورت چه به صورت نظامي يا به صورت فشار غير نظامي واي مي ستاد نگاه مي كرد بهتر يه ‌ذره از ايران دفاع كني به جاي اينكه خودت رو به سياست هاي احمقانه بفروشي و براي انرژي هسته اي حاضر باشي خاكت رو به بيگانه بفروشي
فكر كن برادر[/quote]

اين رو مي‌ذارم به حساب بي‌اطلاعي شما از موضوع!
اينكه برم از توافق صورت نگرفته‌اي حمايت كنم يا بر ضدش حرف بزنم، فكر كنم احمقانه باشه!
خدا رو شكر شما و هم‌فكران شما، هركس رو كه باهاتون مخالف باشه و يا نظرش رو قبول نداشته باشين، خودفروخته و عامل دولت و رژيم و امثالهم مي‌شناسين. فكر كنم كشور رو كساني مي‌فروشن كه قول تعليق 10 ساله مي‌دن، آسمون كشور رو براي حمله به عراق و افغانستان به دشمنشون مي‌دن، از طريق مرزهاي جنوب شرقي، تجهيزات و سوخت به ناتو در افغانستان مي‌رسونن، اسناد بكلي سري كشور رو تحويل اسرائيل و امريكا مي‌دن، جاسوسان هسته‌اي غرب رو از كشور فراري مي‌دن، كسائي كه ساخت پالايشگاه رو غيراقتصادي مي‌دونن و با عدم سرمايه‌گذاري در زيرساخت‌هاي نفتي و گازي، كاري كردن كه جز صادرات نفت خام و گاز، كار ديگه‌اي از دستمون ساخته نباشه و قطري به اون كوچكي، بياد از منابع گازي مشترك، چندين برابر ما برداشت كنه، در مقابل شعارهاي ضد اسرائيلي، سعي در انحراف مسير راهپيمايي‌ها دارن، به جاي حمايت از فعاليت‌هاي ضد اسرائيلي، بحث مي‌كنن كه مسائل اسرائيل و فلسطين به ما مربوط نمي‌شه (و عقلشون نمي‌رسه كه اگه لبنان و فلسطين نبود، الان اين درگيري رو داخل خود كشور داشتيم و سر و كارمون با F-16هاي اسرائيل بود و خط مقدم جبهه‌مون عوض مي‌شد)!!
كشور رو كسائي مي‌فروشن كه فكر و انديشه‌ي امام (ره) رو متعلق به موزه‌ها مي‌دونن؛ ولي هروقت كه نياز باشه، دم از انديشه‌ي امام مي‌زنن (و خنده‌دار اينكه حتي يك فكرشون هم نه تنها موافق انديشه امام نيست، بلكه صد در صد مخالفه!!! يكي‌اش هم همين موضوع فلسطين). كشور رو كسائي مي‌فروشن كه روز و شب آرزوي حمله‌ي امريكا به كشورشون رو دارن تا به قول خودشون آزاد بشن! كسائي كه بتشون انگليس و امريكا مي‌شه!

حالا شما بيا و از توافق صورت نگرفته، كودكانه انتقاد كن و بگو خاك!!!!! كشور رو به بيگانگان فروختن!!! بيا و در مورد سهم 50%اي بگو كه هيچ‌وقت وجود نداشته و تا همين امروز، مالك 1% آب‌هاي خودمون هم نيستيم؛ چه برسه به 50%!!!

مهم نيست شما چه انديشه‌اي داري و درمورد من چي فكر مي‌كني!
فقط كاش مردم ايران، كمي به جاي شعار دادن، فكر مي‌كردن كه خودشون چيكاره‌ان!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به هر حال ! خاك ميهن را بزل بخشش كرديم ! بدون پرسش راي ملتي ! كه براي يك وجبش هزاران خون ريختند و گوشت تنشان را سپر توپ مستكبرين كردن تا به خاك با ارزش وطنشان نرسد !

اين فاجعه ترين كاري بود كه بعد از دوران قجر انجام شد ! مگر غير از اين است !؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واريور عزيز!
باز هم عرض مي‌كنم!
اول بذار يه قراردادي، يه توافقي، حداقل يه اثر كفش روي يه برگه‌ي سفيدي، چيزي باشه؛ بعد بيا بگو بذل و بخشش شد و خاك!!!!! ميهن رو فروختيم رفت!

اگر اين بود، ديگه اجلاسي در كار نبود كه 4 تا كشور بشينن ببينن كه بايد چيكار كرد كه سر مسئله‌ي خرز بشه با ايران كنار اومد و حداكثر منافع رو برد!

از شما بعيده دوست من كه اينطور پيش‌داوري كني!

[size=18][color=red]فكر كنم فاجعه‌بارترين اتفاقي كه از زمان قجر تو ايران رخ داد، منهاي كاپيتولاسيون، جدايي بحرين از ايران باشه! اشتباه مي‌كنم؟!
البته اگه موارد رخ داده در جنگ جهاني اول و دوم (و نسل‌كشي واقعي مردم كه باعث نصف شدن جمعيت ايران بر اثر قحطي و بيماري شد؛ بدليل بذل و بخشش غلات به اجنبي‌ها) رو در نظر نگيريم!!
[/color][/size]

============================

ان شاء الله كه دوستان، مسائل احساسي رو كنار بذارن و براساس مسائلي كه پيش نيومده و فقط حرفش هست، اينطور رأي صادر نكنن (خدا خيرش بده اون بنده خدايي رو كه بحث مقايسه‌اي اين موضوع رو اول مطرح كرد! همه هم گرفتنش و جالب اينكه بعد اون، دهها نقد به اون مقاله نوشته شد و هيچ‌كس نخوندنش!!! واقعاً دانستن حق مردم است!!!!).

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آرام باش كنترل كن بردار چرا داد فرياد ميزني ! icon_wink




اگر چنين كاري برنامه اش نبود اصلا گفته نميشد !

در ضمن مصطفي جان ! اگر اين فشار ها و سر و صدا ها نباشه كه ميرن از اين بيشتر هم ميبخشند ! پس بايد صداي اعتراض ملت به حتي فكر چنين كاري هم شديد باشه !

----
البته بحرين يك كشور مستقل شد و به كسي داده نشد بلكه مردم اون منطقه خود مختار شدند ! كه با اين فرق داره ...

----

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واريور جان!
بحرين، در ازاء جزاير سه گانه معامله شد! اين رو بعيد مي‌دونم ندوني؛ چون به قول يكي از دوستان، چيزي نيست كه شما ندوني icon_wink . احتمالاً موضوع رو يادت رفته باشه! شايدم روايت جديد و درست‌تري از اين موضوع شنيدي كه بنده از شنيدنش محروم بودم. ولي چيزي كه من يادمه، اين مسئله بود!

حق كاملاً با شماست! همون‌طور كه موقع پذيرش پروتكل الحاقي، مردم اعتراض كردن (گويي كه دولت، كار خودش رو كرد). همون‌طور كه اگه خداي نكرده، بخوان سر جزاير سه‌گانه، معامله‌اي كنن، اين حق مردمه كه اعتراض كنن!

اما به دو نكته دقت نكردي دوست من :

1- اين بحث، يه بحث ژورناليستي بود و در تهران، توافقي در اين زمينه صورت نگرفت. صرفاً برخي بحث‌ها مطرح شد كه ادامه‌اش به بعد موكول شد! هنوز هم اين بحث‌ها ادامه داره و اگه توافق شده بود كه تو همون تهران، كار به اتمام مي‌رسيد و اينقدر طول نمي‌كشيد!
اين موضوع، از اول هم يه بحث حدس و گمان ساده بود كه با تحركات ژورناليستي، بزرگش كردن! از اين دست مسائل هم در مسائل سياسي تا دلت بخواد هست (مثلاً اگه جناح اصلاح‌طلب دولت رو در اختيار داشتن، مثلاً كيهان مي‌اومد و همچين مواردي رو مي‌نوشت! از اين دست مسائل بسياره!). اما اگه قرار باشه با هر شايعه و حدس و گمان و تحليلي بخوايم شعار مرده باد زنده باد سر بديم كه بايد 24 ساعته صداي داد و فرياد بشنويم!!

2- همون‌طور كه بيان شد، ما مالك اين مناطق از اول هم نبوده و نيستيم كه بخوايم اصلاً اون رو بفروشيم و بذل و بخشش كنيم يا نكنيم! دوست من! يه توافق در زمان شوروي و با پشتيباني امريكا انجام گرفت كه همون توافق هم حتي اجرايي نشد!! دليلش هم مشخص بود! اگه شما مي‌تونستي با استالين و خروشچف و برژنف درگير بشي و بگي 50% خودمو مي‌خوام، اونوقت مرد بودي! عملاً ما از درياي خرز، حتي با وجود توافق، سهمي نداشتيم (همون‌طور كه با وجود توافق الجزاير، چيزي نداريم! همون‌طور كه علي‌رغم پذيرش NPT، حقي نداريم! يا خيلي موارد ديگه)!
تمامي اين بحث‌ها هم اينه كه رژيم حقوقي درياي خزر مشخص بشه و صاحب اين دريا پيدا بشه! اگه قرار باشه از روي موهومات حرف بزنيم و تو خيال خودمون، 50% اين دريا رو داشته باشيم، ولي نتونيم حتي از 1%اش استفاده‌ي درستي ببريم، به نظر شما اصلاً اسمش مالكيت مي‌شه؟

اولين اصل شناسايي يك دارايي، تعلق مالكيت، به همراه مديريت هست! اين رو هم بنده نمي‌گم. اين اصل، چه در حسابداري، چه در صنعت، چه در حتي كسب و كار آزاد و ...، يك اصل اساسي و پذيرفته شده هست!

پس بهتره شما صبر كنين اول از همه تكليف دارايي‌مون مشخص بشه و ببينيم اصلاً چيزي بهمون مي‌رسه، بعد براي جلوگيري از بذل و بخشش اون، اعتراض كنيم!

==================================

همون‌طور كه مسعود عزيز هم گفتش، تنها كاري كه از دست ما ساخته بود، اعتراض وزارت امور خارجه بود كه به موقع انجام گرفت و موضوع هم از دستور كار خارج شد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدا اون كسي رو بيامرزه كه براي اولين بار گفت:
(( سكوت نشانه ي رضاست.))

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب مصطفی عزیز اگر اطلاعات ناقص می باشد؟! بنده در ابتدای مقاله ذکر کردم هدف از ایجاد تاپیک تشکیل و به راه انداختن بحث می باشد و از دوستان خواستم اگر جایی را اشتباه تشخیص داده و یا ناقص ذکر کنند. اگر قرار باشد به ان حرف شما توجه شود پس هیچ گاه ما چیزی به عنوان بحث و تبادل نظر نخواهیم داشت.

راستی برادر بزرگوار ایا فکر نمی کنید مسئله روز قدس باعث انحراف تاپیک شده و بهتر نیست مسائل ان را در جای خود مطرح کرده و به در اینجا به اصل موضوع تاپیک بپردازیم
شما درست می فرمایید که هنوز توافق حقوقی به امضا نرسیده است . اما با این شکلی که تا به حال پیش رفته است در اینده ای نه چندان دور به وقوع نیز می پیوندد.
هنوز سهم دقیق ایران مشخص نیست اما تا به حال کاری شده که حداکثر 18 درصد را خواهیم توانست به دست اوریم.

شما متن زیر را توجه کنید.

[quote]قرار جلسه بعدی سران هم برای سال بعد ( ۲۰۰۳ میلادی یا ۱۳۸۲ شمسی) گذاشته می شود که عملا با ۴ سال تاخیر در ۱۶ اکتبر ۲۰۰۷ ( ۲۴ مهر ۱۳۸۶) در تهران برگزار می شود. اکنون مشخص شده که آذربایجان و قزاقستان در ۱۰ آذر سال قبل ازآن اجلاس یعنی۱۳۸۰، در مسکو توافق های خود را کرده بودند و در واقع به همراه روسیه قرار ومدارشان را گذاشته و سپس در اجلاس عشق آباد شرکت کرده وایران را در مقابل کار انجام شده قرار داده بودند. کما این که ۲۰ روز بعد از اجلاس عشق آباد یعنی در ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۱، روسیه با قزاقستان پروتکل دو جانبه ای را امضاء کرد که با وصل کردن دو سر نقاط ساحلی این دو کشورعملا حدود ۲۷ درصد دریا سهم قزاقستان و حدود ۱۹ درصد دریا سهم روسیه می گردد. سپس نیز در اول مهرماه همان سال ۱۳۸۱ در قرارداد دیگری میان روسیه وآذربایجان سهمی حدود ۱۸ درصد هم با همین فرمول برای آذربایجان در نظر گرفته می شود و[color=red]درواقع ۶۴ درصد بستر دریا را این سه کشورمیان خود تقسیم می کنند.[/color][/quote]
پس 64 درصد دریا تا به حال بین [color=red] 3کشور[/color] تقسیم شده است و ان کاری انجام شده و توافق صورت گرفته است بدون انکه ایران حرکتی داشته باشد.

چیزی که الان بحث روی ان است و به قول شما هنوز توافقی صورت نگرفته است دعوای ایران و ترکمنستان است که چگونه این باقیمانده را بین خود تقسیم کنند.
روسها سر خود با 2 کشور دیگر 64 درصد دریا را برای خودشان توافق کرده اند.
ایا حال به راه انداختن این بحث بدون اینکه تعصبی برای حرفهای زده شده باشد و درخواست شده باشد که دوستان اگر اشتباهی دیده اند اصلاح کنند از نظر شما بنده ان را میهن پرستانه چماق کرده و بر سر کشور فرود اورده ام؟ ایا ما حق صحبت کردن درباره ی کشور خود نداریم؟ ایا ما حق نداریم بدانیم چرا حق ما خورده می شود و اگر اشتباه می کنیم شما طرفداران مقامات در این قضیه و خود مقامات برای ما توضیح دهید؟ این مسئله مسئله ملی است و ورای هرگونه اندیشه سیاسی و جناحی می باشد.

لطفا دوستان قبل از هر اظهار نظر درصدی و ... ابتدا مقاله را مطالعه بفرمایند سپس درباره مسائل به جا مانده و یا اشتباهی و ... نظراتشان را ارائه کنند.

بحث روز قدس را به جای خودش بگذارید اما متاسفم که دیدن سیگار و یا اب ( تحت عنوان روزه نداشتن و خواری) در دست تعدادی کمتر از انگشتان دست را به یک جمعیت عظیم و میلیونی نسبت داده و همه را به یک چوب رانده و مورد تهمت و افترا قرار دهیم .پوشش خبری اتفاقات اخیر تنها در اسرائیل نبوده بلکه در کل دنیا بوده است حال چه است که می خواهیم پوشش خبری کشور اسرائیل را پیراهن عثمان کرده و شروع به کوبیدن مخالف خود کنیم.
دوستان موافق و مخالف به خدایی که قبول داریم این راهه مخالفت و جوانمردی و راستین نیست . کاری به مسائل سیاسی ندارم اما از هر 2 طرف چه موافقین و چه مخالفین انتظار دارم مردانه رفتار کنند و به مخالفانشان انواع تهمت و افترا نزنند.
در این مقاله به عللی که رسانه ها و مطبوعات همین کشورها برای دعوت نکردن ایران گفته اند اشاره نکردم تا بحث جناحی و سیاسی نشود و منحرف نشود اما بدانید به همین پوشش خبری توسط کشورهای دیگر مریوط می شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مصطفي جان شما برارد بزرگ مايي...
اعتراض بنده فراجناحي بود ! و اعتراض به اين امر ... ربطي هم به فلان شخص نداره ! چون در اين موارد نظر جمعي اشخاص بالا مطرحه و نه يك جناح مشخص و ربطش به فرد خاص بي دليله ! هر چند كه ميتونه حزب و يا شخص خاصي بطور تحميلي اين كار ها رو بكنه ...
مهم اينه كه چنين عمل شنيعي يعني بخشش مال ملت صورت نگيره و فرقي هم نميكنه كه شاه قجر باشه يا ديگري ....


در مورد اينكه شوروي چه بود و ما حق 1 درصد هم نداشتيم هيچ اشكالي نداره ! شوروي و روسها هميشه در اقتدار نخواهند بود ! و ايران هم هميشه ضعيف نخواهد بود !پس اگر ما حتي اسما اين سهم رو داشته باشيم بهتره تا اينكه از روي ترس اون رو ببخشيم ...

و اين رو هم بايد توجه داشت كه اين عقل و منطق نيست كه ميگه اگر كسي به مالت تجاوز كرد و جونت در خطر بود به ايست و از مالت دفاع كن ! بلكه ميگه جان از مال مهمتره ! اما احساساته كه ميگه استوار باش و از مالت دفاع كن مرگ با عزت و شرف بهتر از زندگي با خفته ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يكي يك نقشه ي معتبر بگذاره ببينيم اين نفت و گاز هاي درياي خزر كجاهاش هست.
الان كدام كشور ها از چه نوع تسليحات نظامي دريايي ( زير دريايي و ناوچه و ... ) در اين دريا استفاده مي كنند و حد و مرز اين استفاده چه قدر است.
وضعيت ماهيگيري به چه صورتي هست؟ يعني هر كشتي ماهيگيري مي تونه هر جا كه خواست ماهي بگيره.
اين طور كه از مقاله بر مياد هر كدام از 4 تا كشور ديگر سعي دارند يه جوري منافع بيشتري كسب كنند و اين منافع رو هم از حق ايران انتخاب كردند چون باز بر طبق مقاله به نظر مي رسه نه كاري از دستش بر مي آيد نه كسي حمايتش مي كنه پس هر جوري دوست دارند مي خواهند به ما زور بگن.
الان ايران برخي فعاليت هاي نفتي رو شروع كرده. اين كار به بقيه بهانه نده؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هانس عزيز! دوست من!

1- ظاهراً شما مسائل رو با هم قاطي كردي!
حرف من ساده بود! گفتم تمامي اين بحث‌ها، حدس و گمان هست!
شما كه نمي‌توني براساس حدس و گمان، نظريه‌اي بيان كني؟ مي‌توني؟
فرضيات قابل بحث هستن كه در اون صورت هم محكوميتي وجود نداره! صرفاً بحث علمي هست!
آيا اين حرف، حرف غلطيه؟

اينطور كه شما اين موارد رو مطرح مي‌فرمايي، چيزي جز محكوميت نيست! به همين دليل هم گفتم كه وارد اين مقوله نشين!
اگه قرار به بحث علمي هست، ازش استقبال مي‌شه! ولي قرار نيست خودمون رو بازيچه اخبارهاي ساخته و يا واقعي، ولي ناقص كنيم!!

2- روسيه ممكنه بخواد براي خودش، اصلاً 90% دريا رو با كشورهاي ديگه تقسيم كنه! وقتي كه توافق كاملي شكل نگرفته باشه، عملاً مالكيتي نداره! حالا ما بايد بيايم رو اون 10% حساب كنيم؟ همون‌طور كه عرض شد، اجازه بدين در اين موارد حداقل توافقنامه‌اي، چيزي امضاء بشه تا بعد معلوم شه دنيا دست كيه! خيالتون رو هم راحت كنم! سند ملك نيست كه با يه امضاء همه‌چيز تموم بشه! بلكه چندين مرحله داره و درصورت وقوع مرحله‌ي اول، تازه بحث‌هاي بعدي شكل مي‌گيره! پس اعتراضتون رو براي اون زمان نگه دارين و الان، صرفاً بپردازين به مباحث نظري اين بحث!

3- فكر كنم مسئله‌ي روز قدس رو رضاي عزيز بيان كردن و بنده هم جواب ايشون رو دادم. مابقي مباحث، تا حدودي مربوط به تاپيك هست (منهاي بحث‌هاي دوستمون آرش كه بخشي‌اش سياسي شد و پاسخ بنده نيز همچنين).

4- اينكه شما جمعيت سبزها رو ميليوني ديديد؛ نظر شماست. ولي چيزي كه ما ديديم، حضور ميليوني ملت ايران، براي انزجار از اسرائيل بود. ملتي كه به اين سطح از شعور سياسي رسيده بودن كه اختلافات سياسي، در مسائل بين‌المللي ما جايي نداره و اين مسائل، به خودمون مربوط هست! ملتي كه سواي هر تفكري، غيورانه اومدن و از آرمان مقدس مسلمانان، در اعلام انزجار از رژيم غاصب قدس دفاع كردن و اجازه ندادن برخي با نمادهاي خاص و با شعارهاي انحرافي، اين روز رو به انحراف بكشانن و پيش‌بيني رسانه‌هايي چون BBC و CNN و Fox News و Euro News و VOA و بي‌بي‌سي فارسي و رسانه‌هاي ضد انقلابي لس‌آنجلسي رو محقق كنن!!
خدا رو شكر، تصاويرش رو هم پخش كردن و ديديم كه ملت غيور، تا كجاها بودن و سبزهاي عزيز (كه فكر كنم بهتره اول دين، بعد ميهن و بعد هدفشون رو مشخص كنن)، حداكثر به كجاها رسيدن!! موضوع آب و سيگار هم چيزي نيست كه بشه كتمانش كرد. هم تصاويرش موجود هست، هم افرادش! البته اگه اين تعداد از نظر شما، به تعداد انگشتان دست نمي‌رسن (نمي‌دونم منظور شما، انگشتان دست اون تعداد جمعيت بود يا دست خود شما)، پس حرفي ندارم و مي‌گم ان شاء الله كه گربه بوده!
اينكه عده‌اي خائن به ميهن، براي القاء تفكرات سياسي‌شون از هيچ فرصتي، دريغ نمي‌كنن و حتي مقدس‌ترين چيزها (مثل نماز جمعه و ساير ايام مقدس و يا ملي) رو دستمايه‌ي اهداف كثيف سياسي‌شون قرار مي‌دن، چيزي نيست كه اصلاً نيازي به بحث درمورش باشه! چرا كه همه‌چيز مشخص هست! حالا اگه شما، قصد دفاع از اين موضوع رو دارين و اين رو حق اقليتي مي‌دونين كه بخوان نظراتشون رو با آتش زدن سطل زباله‌ها و شكستن شيشه‌ها و درگيري با پليس و مردم، به ديگران تحميل كنن و با نا امن نشون دادن وضعيت ايران، فقط باعث خوشحالي رسانه‌هاي غربي و دشمنان اين مرز و بوم بشن، ديگه بحثي هست كه به من مربوط نمي‌شه و دليلي هم نمي‌بينم كه درموردش، بيشتر از اين با شما بحث كنم. ولي ان شاء الله كه اينطور نيست و همه‌ي ما، اعتقاد به خدايي داريم كه بعد از مرگ، بايد بهش جواب پس بديم.

ان شاء‌الله كه همه‌ي مردم عزيزمون، به اين نتيجه برسن كه مصالح و منافع ملي و مهمتر از همه امنيت ملي ما، چيزي فراتر از تمايلات و خواسته‌هاي سياسي‌شون هست!
همچنين مقدسات، چيزي نيست كه بخوايم ماكياولي‌وار و با سوء استفاده ازشون، به اهدافمون برسيم! چون هيچ‌گاه هدف، وسيله رو توجيه نكرده و اينبار نيز نمي‌كند!

(همون‌طور كه شما فرمودين، بهتره اين بحث روز قدس و امثالهم رو جمع كنيم كه به تاپيك شما نيز صدمه‌اي وارد نشده و بحث به بيراهه كشيده نشه!)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حرف شما رو كاملاً قبول دارم واريور جان.
عرض بنده هم مغايرتي با فرمايشات شما نداره؛ صرفاً از جنبه‌ي ديگري هست.
مسلماً خود روسيه براي ما، ترسي نداره واريور عزيز! اگر اينطور بود، ما الان حتي خليج فارس رو هم بايد خالي مي‌كرديم از ترس ناوگان امريكا! فكر نكنم شما هم در قدرتمندتر بودن امريكا در مقايسه با روسيه، شكي داشته باشين! يا بايد سرمون رو تو لاك خودمون مي‌كرديم و در موضوعات مختلف، به امريكا و اسرائيل باج مي‌داديم!
بالاخره ترس، ترسه ديگه! نمي‌تونين بفرمايين كه ما از روسيه مي‌ترسيم، ولي از قوي‌ترش نه!

همون‌طور كه عرض شد، اگه اين موضوع باشه كه 50% دريا، حقيقتاً به ما متعلق باشه، پس كشور و دولت (هر حكومت و هر فردي كه مي‌خواد باشه)، حق بخشش 1% اون رو هم نداره! بحث هم دقيقاً همين هست كه اين موضوع مشخص بشه اصلاً چقدر از اين دريا، سهم ايران هست! چرا كه با مالكيت فرضي نمي‌شه حقي رو براي هيچ‌كس (نه روسيه، نه ايران و نه سه كشور ديگه) قائل شد!

داشتن قراردادهاي بدون پشتوانه‌ي اجرايي، نتيجه‌اش مي‌شه چيزي مثل همين قرارداد الجزاير كه حتي امروز هم اجرايي نمي‌شه و سرش جنگ هم اتفاق افتاده! چرا كه چيزي كه از روي خيال بسته شده باشه؛ نه توافق، نتيجه‌اي جز اين رو در پي نداره!
اينكه ما بخوايم حق و حقوق ديگران رو ناديده بگيريم و به تحولات منطقه، كاملاً بي‌توجه باشيم، شايد ما رو قانع كنه، ولي ديگران رو قانع نمي‌كنه و نتيجه‌اش همين درگيري‌هاي طويل‌المدتي مي‌شه كه سر رژيم حقوقي درياي خزر داشته و داريم!!

به همين دليل هم هست كه مي‌گم بحث احساسي. چرا كه در موضوعات بين‌المللي و حقوقي، نمي‌شه بدون هيچ‌چيز و براساس حدس و گمان، نظر داد و اعتراض كرد! اما وقتي چيزي معلوم شد، نمي‌شه ازش ذره‌اي كوتاهي كرد! حالا چه مسئله‌ي هسته‌اي باشه، چه بحث تماميت ارضي ما و چه حق حاكميت ما!

وقتي كه همه‌چيز معلوم باشه و دولت يا حكومت بخواد از حق مردم ذره‌اي عدول كنه، بايد ايستاد و اعتراض كرد و دولت رو مجبور به پذيرش حق و جلوگيري از اقدام عليه كشور كرد! ولي همون طور كه گفتم، اولين اصل، شناخت حقه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درست مي فرماييد برادر مصطفي متين و كاملا قابل قبول است ...
به هر حال من نظري دارم كه جزيي كوچك از اين ملت بيش از 100 ميليوني هستم !
اين صداي اعتراض من بود حتي به تفكر چنين كاري ! و بانيان اين تفكر خفت بارانه ! و البته همين اعتراضها و جميع ان باعث ميشود كه دولتمردان استوار تر شوند !

باور كنيد اگر شاه قجر بود ! باز همين تفكرم بود! و اگر ميگفت كه بايد بجنگيد !‌ خون من فداي لا اقل متري از اين دريا و.. هيچ يك از دوستان در اين امر شكي ندارند ...

همانگونه كه ناوگان ايالات متحده با كلي ادعا وارد خليج فارس شد ! و امام دستور فرمودند اصلا نترسيد و حمله كنيد ! و حمله هم كرديم ! هر چند كه ممكن است خيلي موفق نبوده باشيم و شايد امار بفاصله خيلي كمي به نفع انان باشد ! اما همان شد كه هم اكنون سواحلمان مال خودمان است سه جزيره مال خودمان است !و..........


اميدوارم اين مبحث از حالت جناحي خارج بشه ...

و البته خدا را شكر كه اوپزسيون داخلي قدرمتندي كه نميشود به خود به انها انگ زد بوجود امد ! تا هر گروه كه بر سر كار است حدود خويش را بشناسد ! فقط ايكاش ملت به جان هم نيفتند ! و اين دو شرقي و غربي نشوند .... يا يكديگر را در دامشان هل ندهند ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]هانس عزيز! دوست من!

1- ظاهراً شما مسائل رو با هم قاطي كردي!
حرف من ساده بود! گفتم تمامي اين بحث‌ها، حدس و گمان هست!
شما كه نمي‌توني براساس حدس و گمان، نظريه‌اي بيان كني؟ مي‌توني؟
فرضيات قابل بحث هستن كه در اون صورت هم محكوميتي وجود نداره! صرفاً بحث علمي هست!
آيا اين حرف، حرف غلطيه؟

اينطور كه شما اين موارد رو مطرح مي‌فرمايي، چيزي جز محكوميت نيست! به همين دليل هم گفتم كه وارد اين مقوله نشين!
اگه قرار به بحث علمي هست، ازش استقبال مي‌شه! ولي قرار نيست خودمون رو بازيچه اخبارهاي ساخته و يا واقعي، ولي ناقص كنيم!!

2- روسيه ممكنه بخواد براي خودش، اصلاً 90% دريا رو با كشورهاي ديگه تقسيم كنه! وقتي كه توافق كاملي شكل نگرفته باشه، عملاً مالكيتي نداره! حالا ما بايد بيايم رو اون 10% حساب كنيم؟ همون‌طور كه عرض شد، اجازه بدين در اين موارد حداقل توافقنامه‌اي، چيزي امضاء بشه تا بعد معلوم شه دنيا دست كيه! خيالتون رو هم راحت كنم! سند ملك نيست كه با يه امضاء همه‌چيز تموم بشه! بلكه چندين مرحله داره و درصورت وقوع مرحله‌ي اول، تازه بحث‌هاي بعدي شكل مي‌گيره! پس اعتراضتون رو براي اون زمان نگه دارين و الان، صرفاً بپردازين به مباحث نظري اين بحث!

3- فكر كنم مسئله‌ي روز قدس رو رضاي عزيز بيان كردن و بنده هم جواب ايشون رو دادم. مابقي مباحث، تا حدودي مربوط به تاپيك هست (منهاي بحث‌هاي دوستمون آرش كه بخشي‌اش سياسي شد و پاسخ بنده نيز همچنين).

4- اينكه شما جمعيت سبزها رو ميليوني ديديد؛ نظر شماست. ولي چيزي كه ما ديديم، حضور ميليوني ملت ايران، براي انزجار از اسرائيل بود. ملتي كه به اين سطح از شعور سياسي رسيده بودن كه اختلافات سياسي، در مسائل بين‌المللي ما جايي نداره و اين مسائل، به خودمون مربوط هست! ملتي كه سواي هر تفكري، غيورانه اومدن و از آرمان مقدس مسلمانان، در اعلام انزجار از رژيم غاصب قدس دفاع كردن و اجازه ندادن برخي با نمادهاي خاص و با شعارهاي انحرافي، اين روز رو به انحراف بكشانن و پيش‌بيني رسانه‌هايي چون BBC و CNN و Fox News و Euro News و VOA و بي‌بي‌سي فارسي و رسانه‌هاي ضد انقلابي لس‌آنجلسي رو محقق كنن!!
خدا رو شكر، تصاويرش رو هم پخش كردن و ديديم كه ملت غيور، تا كجاها بودن و سبزهاي عزيز (كه فكر كنم بهتره اول دين، بعد ميهن و بعد هدفشون رو مشخص كنن)، حداكثر به كجاها رسيدن!! موضوع آب و سيگار هم چيزي نيست كه بشه كتمانش كرد. هم تصاويرش موجود هست، هم افرادش! البته اگه اين تعداد از نظر شما، به تعداد انگشتان دست نمي‌رسن (نمي‌دونم منظور شما، انگشتان دست اون تعداد جمعيت بود يا دست خود شما)، پس حرفي ندارم و مي‌گم ان شاء الله كه گربه بوده!
اينكه عده‌اي خائن به ميهن، براي القاء تفكرات سياسي‌شون از هيچ فرصتي، دريغ نمي‌كنن و حتي مقدس‌ترين چيزها (مثل نماز جمعه و ساير ايام مقدس و يا ملي) رو دستمايه‌ي اهداف كثيف سياسي‌شون قرار مي‌دن، چيزي نيست كه اصلاً نيازي به بحث درمورش باشه! چرا كه همه‌چيز مشخص هست! حالا اگه شما، قصد دفاع از اين موضوع رو دارين و اين رو حق اقليتي مي‌دونين كه بخوان نظراتشون رو با آتش زدن سطل زباله‌ها و شكستن شيشه‌ها و درگيري با پليس و مردم، به ديگران تحميل كنن و با نا امن نشون دادن وضعيت ايران، فقط باعث خوشحالي رسانه‌هاي غربي و دشمنان اين مرز و بوم بشن، ديگه بحثي هست كه به من مربوط نمي‌شه و دليلي هم نمي‌بينم كه درموردش، بيشتر از اين با شما بحث كنم. ولي ان شاء الله كه اينطور نيست و همه‌ي ما، اعتقاد به خدايي داريم كه بعد از مرگ، بايد بهش جواب پس بديم.

ان شاء‌الله كه همه‌ي مردم عزيزمون، به اين نتيجه برسن كه مصالح و منافع ملي و مهمتر از همه امنيت ملي ما، چيزي فراتر از تمايلات و خواسته‌هاي سياسي‌شون هست!
همچنين مقدسات، چيزي نيست كه بخوايم ماكياولي‌وار و با سوء استفاده ازشون، به اهدافمون برسيم! چون هيچ‌گاه هدف، وسيله رو توجيه نكرده و اينبار نيز نمي‌كند!

(همون‌طور كه شما فرمودين، بهتره اين بحث روز قدس و امثالهم رو جمع كنيم كه به تاپيك شما نيز صدمه‌اي وارد نشده و بحث به بيراهه كشيده نشه!)[/quote]


مصطفی جان قصد بنده محکومیت کسی نمی باشد بلکه خواستار بحث روی این موضوع هستم. اگر از دیپلماسی در این زمینه شاکی هستم به علت سنگینی وزنه به طرفی می باشد که حق ایران در حال از بین رفتن می باشد.
در مورد فرض و حدسیات درست می فرمایید اما بنده ذکر کردم قسمتهایی کار انجام شده است و حتی یک اعتراض لفظی نیز صورت نگرفته است .
روسها با 2 کشور دیگر 64 درصد دریا را تقسیم کرده و ایران هیچ اعتراضی نکرده است و " آلکساندر ماريا سوف " در مصاحبه با خبرنگار ايرنا در مسکو گفته بود : کشورهاي روسيه ، قزاقستان و آذربايجان مسايل في مابين خود را براي استفاده از منابع درياي خزر حل کرده اند ، گفت : مشکلات و مسايل ميان کشورهاي حاشيه جنوب اين دريا نيز بايد از طريق ادامه گفت و گو ها حل و فصل شود.

لینک هم از خبرگذاری دولتی می باشد

http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=674701

این حرف از نظر شما چه معنی دارد مصطفی عزیز؟ وقتی ایران هیچ اعتراضی نکرده است و رئیس جمهور تنها در نطقش، مسئله مهربانی و مهرورزی را مطرح کرد و این که ایران وطن دوم شما است و مواظب باشیم که غریبه ها (به خصوص آمریکائی ها) نیایند. در حالی که این کشورها حتی اجازه ندادند به عنوان یک دلخوش کنک ایران هم که شده در بیانیه پایانی، جمله ای علیه آمریکا نوشته شود، موضوعی که مورد درخواست ایران بود.

الان بحث و دعوا بر سر ایران و ترکمنستان و بخش میانی دربا بین ترکمنستان و اذربایجان است.
یک سوالی خدمت شما داشتم.. در بحث شما با واریور منظور چه بوده است؟ اگر دوباره اشاره کنید ممنون می شوم. چون بنده این گونه متوجه شده ام که شما می گویید اگر ما توانایی استفاده را نداریم پس ان را از دست بدهیم مشکلی نیست.

در مورد جمعیت سبز نیز بنده بیشتر از انگشتان دست فکر می کنم باشند ولو اگر انها را قبول نداشته باشم. چیزی که بنده می دانم در روز قدس خیابان ازادی تا انقلاب و کریمخان و هفت تیر اکثریت جمعیت سبز بودند و خیابانهای اطراف دانشگاه اکثریت با جناح مقابل انها بود. بنده هم عکسها و تصاویر زیادی را می توانم ارائه کنم ولی همان طور که گفتم کمتر از انگشتان دست دارای اب و سیگار بودند و نمی توان این موضوع را به همه ی ان جمعیت مخالف نسبت داد. بنده هم موافقم این بحث این جا متوقف شود و اگر حرفی و یا.. . بود در پی ام مطرح شود.
  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]خدا اون كسي رو بيامرزه كه براي اولين بار گفت:
(( سكوت نشانه ي رضاست.))
[/quote]
همچنین خدا پدر و مادر اون کسی را بیامرزه که گفت :
[color=red]نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هانس عزيز.
در مذاكرات كه هيچ‌وقت بحث‌هاي اعتراضي مطرح نمي‌شه! مثل اين مي‌مونه كه بياي بگي طرف وسط مناظره، بياد به حرف طرف مقابلش اعتراض كنه! يا اينكه اگه طرف داره مي‌گه شما دزدي و طرف هم سكوت كنه، يعني حرفش رو تأييد كرده!!

در مذاكرات؛ بخصوص مذاكرات 5 جانبه، هر گروه مياد نظرات خودش رو اعلام مي‌كنه و بحث اصلي، ما بين خودشون هست كه هيچ‌وقت هم رسانه‌اي نمي‌شه؛ نه در ايران و نه در هيچ جاي ديگه!

در نطق‌ها هم هيچ‌وقت نميان درمورد جزئيات كار صحبت كنن! شما حتي نطق بوش و ساركوزي رو هم كه ببينين، هميشه ميان يه سري مباحث مشخص رو تكرار مي‌كنن و يه طورايي از تريبون، براي بيان ساير مسائل استفاده مي‌كنن‌ (مثل بوش كه به هر تريبوني رسيد، ايران رو متهم به تلاش براي ساخت سلاح هسته‌اي كرد؛ حتي در اجلاس آسه‌آن!!). پس باز هم موضوع مربوط به اعتراض يا عدم اعتراض نيست!

اگر موافقتي اعلام شه، موافقتنامه‌اي امضاء مي‌شه. اگه هم توافقي صورت نگيره، مذاكرات ادامه پيدا مي‌كنه و اين، يه اصل ساده‌ي بين‌المللي هست!

پاسخ خيلي از مواردي كه مطرح فرمودين هم در لينكي كه خود شما قرار دادين هست. صرفاً بايد يكبار ديگه و بدون اين پيش‌فرض اوليه برين جلو كه همه دارن حق ما رو مي‌خورن!

عرض من به واريور عزيز، كاملاً مشخص بود! نمي‌دونم شما متوجه كجاش نشدي!
عرض من اين بود كه چيزي كه مالكيتش به ما منتقل نشده، براي ما حقي رو ايجاد نمي‌كنه! آيا ايران مالكيت حتي يك متر مربع از درياي خزر رو در اختيار داشت كه امروز بخاطرش بحثي صورت بگيره؟يا اينكه تلاش كشورهاي حاشيه‌ي درياي خزر اين هست كه مسئله‌ي مالكيت اين دريا رو مشخص و نحوه‌ي استفاده ازش رو تعيين كنن؟!!
مسئله خيلي ساده‌اس! ولي اگه بخوايم همه‌چيز رو احساسي ببينيم، پس احتمالاً ما بايد مالك خيلي چيزها باشيم! خيلي كشورهاي ديگه هم مالك خيلي جاهاي ديگه! پس همه حق دارن!
اين موضوع هم اصلاً ربطي به توانايي استفاده نداره! مسئله‌ي مالكيت رو يكبار ديگه بررسي بفرمايين؛ به عرض بنده خواهيد رسيد.

اينكه جمعيت سبز از اينجا تا آزادي بوده يا تا كرج و قزوين، تفاوتي در موضوع نمي‌كنه (گويي كه مسلماً وقتي تصويربرداري هوايي، چيز ديگري رو نشون مي‌ده، موضوع تا مقدار زيادي مشخص هست؛ هرچند كه اين بحث مطرح مي‌شه كه ما رو نگرفتن و ما اصلاً تا خود شمال بوديم! مسلماً هم حرف‌هاي روزنامه‌هاي مربوطه، مشمول ماليات نخواهد شد). اينكه عده‌اي، چه ده نفر، چه ده ميليون نفر، قصد انحراف روز جهاني قدس رو دارن؛ كاري كه تنها صهيونيست‌ها و حاميانش ازش حمايت كردن و هرساله، عليه ايران روز تبليغ كردن كه بلكه انحرافي در اين امر صورت بگيره و امسال هم اين تلاش رو داشتن، ولي باز هم تيرشون به سنگ خورد؛ يك بحث ساده است و اون اينكه كساني كه همصدا و هم‌نوا با صهيونيست‌ها، براي به انحراف كشيدن بحثي فرا ملي و انساني تلاش مي‌كنن، اگر خائن نباشن، بسيار غافلن! بخصوص كساني كه شعارشون، پيروي از خط امام (ره) هست! چرا كه حضرت امام‌ روح‌الله (ره)، فرمودن : «مسئله‌ي فلسطين، مسئله‌ي اول جهان اسلام است». پس اگر شعار اين باشه كه مسئله‌ي فلسطين و لبنان، به ما مربوط نمي‌شه (حتي در برهه‌اي كوچك از زمان)، اين حرف، يك خيانت آشكار به آرمان امام هست و اتفاقاً بايد دعا كرد كه جمعيت سبز، در بين جمعيت حاضر در راهپيمايي، با در دست داشتن پارچه‌نوشته‌ها و تصاوير ملت مظلوم فلسطين و شعارهاي ضد اسرائيلي و بيانيه‌هاي حاكي از محكوميت اسرائيل باشه، نه اينكه جماعتي بخوان شعار نه غزه، نه لبنان رو سر بدن و براي جلوگيري از پخش شعار مرگ بر اسرائيل، مرگ بر روسيه يا هر كشور ديگه‌اي بگن! يا با مردم و پليس درگير شده و به آشوب روي بيارن تا در چشم رسانه‌هاي خارجي خودشون رو نشون بدن و به‌به و چه‌چه صهيونيست‌ها رو به همراه داشته باشن!

اگر خيانت به كشور، ناديده گرفتن امنيت ملي كشور (كه طبق فرمايشات شما، در اولين درجه از اهميت نزد شما قرار داره، تخريب و اهانت به كشور، برهم زدن وحدت ملي و اشاعه‌ي نفاق و ايجاد شكاف در بين سطوح جامعه و تلفيق عميق‌ترين مسائل انساني با نظرات پست سياسي، هنر و افتخار محسوب مي‌شه، پس بايد خدا رو شكر كنم كه بنده، چنين افتخاري نصيبم نشده! همچنين تمام كساني كه سواي تفكرات سياسي و بيش از هر چيز ديگري، به كشورشون، وحدت ملي‌شون و جهان اسلام و مهمتر از هر چيز ديگري، حمايت از مظلومين و مستضعفين (كه شعار بارز حضرت روح‌الله (ره) بوده است) توجه دارن!

ان شاء الله كه هيچ‌يك از ما، از مسير حق و حقيقت خارج نشيم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.