Azarakhsh

سامانه دفاع هوایی اورلیکن اسکای رنجر-35(Oerlikon Skyranger.35)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

Skyranger نـام يـك سيستـم جـديد دفـاع هوايي 35 ميلي متري است كه مسلح شده آن به طور خودكار انجام مي شـود .

Oerlikon Contrav شركت سازنده اين محصول مي گويد كه Skyranger با هدف برآورده ساختن نيازهاي موجود به يك سيستم دفاع هوايي كاملا ً سيار شده است و توانايي مقابله با دامنه گسترده اي از تهديدات آتي در زمينه دفـاع هوايي را دارد . اين سيستم در زمينه دفاع زميني نيز مي توند نقش فعالي بازي كند .

Skyranger داراي سه بخش اصلـي است . كـه هـر يك از آنها بر روي شاسـي تمامي دستگاه هاي نظامي حامل مهمـات قابل نصب است . اين سه بخش كه از راه دور قابـل كنتـرل هستنـد عبارتنـد از كـلاه هايي مسلـح به سلاح هاي دوربيـن دار 35/1000Oerlikon Contraves , سيستم موشك انداز ASRAD ساخت كارخانه Defence Electronics Rheinmetall و سيستم پيشرفته اي موسوم به X_ Tra 3D كه داراي يك مركز كنترل يك پارچه بوده و وظيفه آن جستجوي طول موج هاي راديو و رادار و كشف آنها مي باشد .

سيستم تسليحاتي و آتش Skyranger يك سيستم 35 ميلي متري است كه به منظور نقش هاي مربوط به دفاع هوايي بر قابليت هاي آن افزوده شده است .
oerlik_millenium.jpg
اين سيستم در هر دور آتش مي تواند 20 تا 40 گلوله را پشت سر هم شليك كند . هر گلوله پس از انفجار يك قارچ اتمي مهلك را در برابر هدف ايجاد مي كند كه همين را به موشك ها , موشك هاي هوا به زمين و ديگر وسايل جنگي هوايي امكان مي دهد تا نشانه گيري دقيقي برضد هدف انجام دهند .

Skyranger داراي چهار موشك زمين به هوا است كه در وضعيت آماده براي پرتاب هستند . اين سيستم به راحتي بر روي شاسي تمام وسايل نقليه نظامي قابل نصب است و در تصوير بر روي يك زره پوش نصب شده اين وسيله همچنين با ساتفاده از هواپيماهاي نظامي C-130 به سادگي جا به جا مي شود .
normal_ORD_Skyshield_35mm_AHEAD_lg.jpg
چنانچه در تصوير مشاهد مي شود اين سيستم به جای برجک يك زره پوش نصب شده و با استفاده از سيستم ردگيري بصري خود مي تواند به طور خودكار اهداف را ردگيري و شناسايي كند . البته براي اين كار بايد از اطلاعات اوليه كه از طريق سيستم رادار Skyranger جمع آوري مي شود نيز كمك گرفته شود .
normal_Piranha_III_Skyranger_Eurosatory_
رادار اين سيستم قادر به كشف و ردگيري دامنه گسترده اي از اهداف هوايي است و كليه اشيا موجود در هوا را تا فاصله 25 كيلومتري شناسايي مي كند . سيستم مذكور پس از طبقه بندي اهداف كشف شده , شدت تهديد هر كدام را تجزيه و تحليل كرده و سپس يا استفاده اطلاعات جمع آوري شده مشخص مي كند كه از چه اسلحه اي بايد براي مقابله با هدف استفاده شود . براي جابجايي سيستم رادار جمع آوري مي شود تا وزن كل سيستم كاهش يابد و جابجايي آن تسهيل گردد .

سيستم ردگيري اين وسيله مجهز به يك دوربين مادون قرمز , دوربين تلويزيوني و يك ابزار اندازه گيري به نام ranger finder است . براي استفاده از اين سيستم سه نفر – يك فرمانده , يك متصدي اسلحه و يك راننده با هم همكاري مي كنند و در زير كلاهك وسيله نقليه نظامي قرار مي گيرند .
periha3-skyranger.jpg

دوستان اگه می دونن اسمش اشتباست کمک کنن!! به نظرم اسمش مناسب نباشه!
منبع:
naser.ofogh.com

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.