Azarakhsh

مجموعه خودروهای زرهی ASCOD !!

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

ASCOD نام مجموعه اي از خودروهاي جنگي است كه با مشاركت چند شركت از جمله mowag , General Dynamics در مادريد پايتخت اسپانيا ساخته مي شوند . اين مجموعه ،علاوه بر خودروي جنگي مخصوص نيروهاي پياده نظام شامل تجهيزات زير است :

تانك سبك LT 105 ،خودروي حمل موشك ضد هوايي ،سيستم تسليحاتي ضد هوايي ،خودروي حمل موشك هدايت شونده ضد تانك ،خودروي حمل خمپاره انداز ،خودروي جمع آوري وسايل و بازسازي ،خودروي لجستيكي ،خودروي فرماندهي و ارتباطات ،پست ديدباني رسته توپخانه و آمبولانس .


خودروي جنگي مخصوص نيروهاي پياده نظام ASCOD

اين خودروي جنگي در خدمت ارتش اسپانياست كه به آن pizarro و نيز مورد استفاده ارتش اتريش مي باشد كه آنرا ulan نام نهاده اند .
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/new6.jpg[/img]
جنگ افزار و مهمات

كنترل برجك هرمي بطريقه الكترومكانيكي انجام مي شود و برجك مجهز به يك سيستم گردان است ،همچنين سيستم تسليحاتي بر دو محور استقرار شده كه به خودرو امكان مي دهد تا هدف هاي ثابت و يا متحرك را مورد حمله قرار دهد .زاويه برد اين جنگ افزار از 10- تا 15+ و با 360 درجه حركت در سمت هدف مي باشد .


از ديگر جنگ افزارهاي خودروي ASCOD ،توپ خودكار 30-2 با يك مسلسل 62/7 ميليمتري است . اين سلاح 30 ميليمتري قادر به شليك 800 تير در دقيقه است و مي تواند انواع گلوله ها از جمله APFSDS را شليك كند .اين خودروي جنگي 200 گلوله 30 ميليمتري و 700 گلوله 62/7 ميليمتري را آماه شليك دارد و بيش از 205 گلوله 30 ميليمتري و 2200 گلوله 62/7 ميليمتري را در خود ذخيره مي كند .

ويژگي خودروي حفاظتي

بدنه و برجك خودرو از سپر فولادي تمام جوش ساخته شده كه آنرا در مقابل گلوله هاي ثاقب 5/14 ميليمتري تا كمان 60 درجه به جلو محافظت مي كند و از خطر برخورد تمام انواع گلوله هاي 62/7 ميليمتري ايمن نگه مي دارد .

همچنين حفاظت بالستيكي در مقابل گلوله هاي 30 ميليمتري APFDS كه از فاصله 1000 متري و كمان 60 درجه به جلو شليك مي شوند و حفاظت در مقابل گلوله هاي ثاقب و نفوذي از فاصله 500 متري توسط بدنه مقاوم خودرو انجام مي شود .


دو مجموعه سه تايي از نارنجك اندازهاي دودزا در دو طرف برجك نصب شده اند ،خودروي جنگي ASCOD را مي توان به سيستم ليزري اعلام خطر و سيستم آشكارساز آلودگي هاي ش – م – ه (NBC) مجهز كرد .

ديدباني و كنترل آتش

خودرو اسپانيايي Pizarro به سيستم كنترل آتش mk-10 مجهز شده كه قابليت شليك و گريز را داراست . اين سيستم كنترل داراي يك كامپيوتر ديجيتالي بالستيك ،مسافت ياب ليزري ،دوربين حرارتي و دوربين نشانه روي در روز است .
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/ascod1b.jpg[/img]

اولين مجموعه 123 تايي از خودروهاي توليد شده ASCOD مجهز به svt-02 يا نسل اول دوربين هاي تصويرساز حرارتي بودند .سيستم mk-15 به vc2 يا نسل دوم اين دوربين ها مجهز شد .تصوير ساز vc2 داراي چند آشكار ساز4 ´240 است كه در طول موج 5/7 تا 5/10 ميكرون عمل مي كنند ،اين سيستم داراي ميدان ديد وسيع يعني 7/7 درجه ´ 3/12 درجه و fov آن (زاويه برد´ گرا) باريك و معادل با 6/2درجه´1/4 درجه است .

خودروهاي اتريشي يا ulan مجهز به دوربين نشانه روي در شب و روز شده اند كه داراي يك كامپيوتر ديجيتال ،دوربين تصوير ساز حرارتي و مسافت ياب ليزري است . ميدان ديد تصوير ساز حرارتي 8 تا 12 است و بزرگنمايي آن 4/8´8/2 مي باشد. يك هدف ياب اتوماتيك اطلاعات مربوط به مختصات هدف را در مسير مستقيم بين فرستنده و آنتن گيرنده وارد مي كند و به برجك خودرو منتقل مي نمايد .

فرمانده يك پريسكوپ نشانه روي در روز و يك تلوزيون در اختيار دارد كه تصوير را از تصوير ساز حرارتي فرد شليك كننده دريافت مي كند .

نيروي محركه

خودروي ASCOD داراي موتور ديزلي mtv 8v – 183 – te22 8 – 790 و با قدرت 600 اسب بخار ،چرخ دنده هيدرو مكانيكي hswl 106c و ميله تابدار معلق است .موتور mtu كه در خودروهاي ulan نصب شده ،نسبت به موتورهاي مشابه قدرتمند تر است (530 كيلوات ´ 23000 دور در دقيقه )

تانك سبك LT 105
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/ascod8b.jpg[/img]
تانك سبك LT 105 مورد استفاده يگان تفنگداران دريايي Reyal Thai مي باشد كه شامل 15 تانك ،يك خودروي فرماندهي و يك خودروي جمع آوري وسايل و بازسازي است ،برجك فرماندهي تانك كه توسط صنايع نظاميGeneral Dynamic ساخته شده ،داراي سه خدمه است ،تانك هاي ساخته شده براي كشور تايلند مجهز به برجك LIW خواهند شد ،جنگ افزار اصلي اين تانك يك سلاح نيمه اتوماتيك كه سلاح اصلي تانك مي باشد و نيروي پس زني (لگد زني) آن كم است ،و يك مسلسل 62/7 ميليمتري و هم محور با سلاح اصلي مي باشد .
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/ascod3b.jpg[/img]
اینم عکسی از کل مجموعه!!
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/ascod9b.jpg[/img]


اگه اشتباه یا ایرادی در متن و تیتر هست من رو ببخشید!!

منبع:naser.ofogh.net

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه Azarakhsh جان مطلب مفیدی بود . شاسی خودرو شبیه به سری برادلی امریکایی است به نظر من و با توجه به قابلیت های تعویض برجک و دامنه ی وسیع تسلیحاتی برای این خودرو جنگ افزاری مناسب به نظر می یاد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون آذرخش جان.

تمایل ارتشهای جهان به سمت این نوع از خودروهای قابل تغییر کاربری در حال افزایش هست و علت آن نیز سهولت استفاده و هزینه کم برای ساخت انواع گوناگون ادوات سنگین از روی یک شاسی است که تمام اینها از یک خط تولید کلی خارج میشود.

در ایران هم باید روی چنین شاسی ای کار بشه تا با یک شاسی کامل بتوان انواع خودروهای ضد هوایی و ضد زره و فرماندهی ... را تولید کرد و در صورت پشتیبانی مناسب امکان تعویض سریع برجک وجود دارد که بر فرض میتوان بسته به نیاز در خطوط مقدم تعدادی ضد زره را به ضد هوایی تغییر داد که این در کاهش ادوات اضافی نیروی زمینی تاثیر بسزایی دارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آذرخش جان دستت درد نکنه مطلب خیلی جالبی بود به نظر من هم استفاده از این نوع تانکها کوچک و چابک در میدان های جنگ شلوغ و شهرها بهترین ایده است قابلیت تحرک بالا و احتمال کم هدف قرار گرفتن و چندیدن مزیت عمده دیگر از این تانک یک سلاح خوب و نمونه میسازه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امید جان دستت درد نکنه

البته زرهی که تانک های امروزی لازم دارند با دیگر زره پوش ها مثل ضد هوایی فرق داره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين رو با ذولفقار ميشه مقايسه كرد ! ...


منون اذرخش عزيز مطلب خوبي بود ..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به به امید خان چشممون به جمالت روشن شد icon_eek

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/as_1%7E1.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_as_1%7E1.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/as_2%7E0.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_as_2%7E0.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/as_3%7E1.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_as_3%7E1.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/as_4%7E0.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_as_4%7E0.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/as_5%7E1.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_as_5%7E1.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/as_6%7E0.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_as_6%7E0.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/as_7%7E0.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_as_7%7E0.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/as_8%7E0.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_as_8%7E0.jpg[/img][/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه رضا جان!!

به نظر من از یه جهاتی شبیه به تانک واکنش سریع توسنه!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.