amin_sahande

لطفاً به سخت افزار خود رحم کنید

Recommended Posts

جواد زارعی : برای اینکه کامپیوترها، دسک تاپ و لپ تاپ بی نوا رفتاری آدمیزادی از خود بروز دهند، لازم است شرایط حداقلی فراهم شود. به بیان دیگر خرید قطعات گران قیمت تضمین نمی کند دسک تاپی که گرد آمده در حد اعلا کار کند. نگهداری صحیح از شرایط اصلی ارائه کارایی مناسب توسط کامپیوترهاست بنابراین در این جلسه سه، چهار نکته حیاتی در این باره مطرح خواهم ساخت.
حافظه به مثابه زندگی
هر چه ظرفیت حافظه فراخ تر باشد سرعت و روانی فعالیت های اجرایی افزایش دلنشینی خواهد داشت. یک بار پیش از این درباره میزان حافظه مناسب صحبت کردم. گفتم مقدار حافظه دسک تاپ ها نباید از یک گیگابایت کمتر باشد.
همچنین تفاوت قابل توجهی بین دو گیگابایت و سه گیگابایت حافظه وجود ندارد و نباید انتظار تغییر کیفیت داشته باشید. بدانید سیستم عامل های 32 بیتی بیش از سه گیگابایت حافظه را شناسایی نمی کنند. یعنی نصب چهار گیگابایت حافظه کار بیهوده ای است مگر اینکه بخواهید از سیستم عامل Windows7 در حالت 64 بیتی استفاده کنید. حافظه در حکم ریه های کامپیوتر محسوب می شود و نباید از مقدار معینی کمتر باشد.
تضییع حقوق درایو C:
هنگامی که هارددیسک جدید می خرید و می خواهید سیستم عامل خود را نصب کنید به یاد داشته باشید ظرفیتی که برای درایو اصلی هارددیسک (C:) در نظر می گیرید نباید کمتر از 30 گیگابایت باشد. هر چند توصیه می شود ظرفیت درایو اصلی (C:) حداقل یک پنجم ظرفیت هارددیسک های جدید باشد چرا که هسته اصلی سیستم عامل و برنامه هایی که روی دستگاه نصب می کنید به صورت پیش فرض در این درایو ذخیره می شوند. همچنین اطلاعاتی که در فولدرهای مهمی چونMy Document و دسک تاپ قرار می گیرند در درایو C ذخیره می شوند. این را هم به یاد داشته باشید که هر چه میز کار شما (دسک تاپ) خلوت تر باشد، مقدار کمتری از حافظه اصلی (RAM) اشغال شده و دستگاه روان تر کار خواهد کرد.
همین نکات کوچک را رعایت کنید تا نتیجه آن را به سرعت مشاهده کنید. ترکیب هارددیسک ها
خوب می دانم دل کندن از قطعات قدیمی چندان آسان نیست اما ماجرا برای هارددیسک هایی که از سرعت های مختلف استفاده می کنند، قدری متفاوت است. محور مرکزی مدل های قدیمی با سرعت 5400 دور در دقیقه گردش می کردند و مدل های جدید با سرعت 7200 دور در دقیقه می گردند. اگر هارددیسک های مختلف با سرعت متفاوت در یک دستگاه استفاده شود سرعت تبادل اطلاعات براساس قطعه کندتر تنظیم می شود. شاید از لحاظ علمی چنین موضوعی توهم قلمداد شود اما از لحاظ عملی این موضوع بارها و بارها ثابت شده است.
راه حل ساده ای وجود دارد. اطلاعات مدل قدیمی را به مدل جدید منتقل کنید و از مدل قدیمی یک هارددیسک خارج نشین درست کنید که از رابط یواس بی استفاده می کند. با صرف 17 ، 18 هزار تومان می توانید مبدلی ابتیاع کرده و مدل خارج نشین خود را برپا سازید.
نکته پایانی
دستگاه های لپ تاپ نیز خصوصیات مشابهی دارند. دیگر اینکه لپ تاپ ها موجوداتی بس حساس هستند که مراقبت بیشتری را هم طلب می کنند. برخی از موارد بسی ساده هستند. به عنوان مثال لپ تاپ را هنگام استفاده روی موکت و فرش قرار ندهید. به همین سادگی.
در این باره باز هم سخن خواهم گفت.

روزنامه ی هموطن سلام

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.