reza4087

جنگنده -رهگیر سوپر مارین اسپیت فایر ( Supermarine Spitfire)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

spit_fire_1.jpg



هواپيماي شكاري supermarine spitefire يك نوع انگليسي است كه براي اولينبار توسط Royal Aire force و ديگر متفقين ، درجنگ جهاني دوم ، مورداستفاده قرارگرفتمي توان گفت اين نوع هواپيمايي شكاري تا اوايلدهه 1950 ، مورد استفاده قرار مي گرفت. اولين نوعSpitefire توسط R.JMichele رئيس طراحان Supermarine طراحي شد ، لازم به ذكر است كه اوليننوعSpitefire يك هواپيمايي رهگير بود. اين رهگير از 1928 درهمان محلVickers Armstrcag باقي ماند) . وي برطراحي هايش تا لحظه مرگ در1937 ادامهداد، ذكر اين نكته جالب است كه وي درطراحي هايش از Joseph smith كمك ميگرفته است. بالهاي بيضي شكل Spitefire لاغر بودند و به هواپيمااجازه ميدادند كه بيشتر اوج بگيرد. ( مي توانست بيشتر از نوع Hawkey Hurricane اوجبگيرد) . شتاب بزرگ ترين ملاك يا خصوصيت ، براي انواع شكاري هاي موشكانداز مي باشد. بالهاي سياه Spitefire ، سبب شد تا درجنگ بريتانيا ، نقشمهم را به خوداختصاص دهد.
نوع معمولي كه درجنگ استفاده مي شد نوع شكاري RAF بود . وزن اكثر انواعhurricane ،همانند وزن luftwciffe ها بود. پس ازجنگ بريتانيا ،spitifre بهعنوان ستون فرماندهي RAF قلمداد مي شد. مي توان نحوه عملكرد آن رادرتئاتراروپا تئاتر اقيانوس آرام و تئاتر آسياي شرقي مشاهده كرد .بيشترعشق و علاقه به خاطر خلبانان آن مي باشد، spitfireچندين نقش جالبايفا كرد : هواپيماي جنگي موشك انداز، شكاري باربر ، فرهيختار و هواپيمايشناسايي . مي توان گفت اين نوع شكاري در انواع واقسام مختلف ساخته شد.
گاهي تفاوت ها دربال ها و موتورها بودند spitfireهمواره با رقيب اصلييش109Messerchmitt BF مقايسه مي شود. هردو درابتدا درنوع كوچك و با قدرتموتور V12 ساخته شده اند.

spit_fire_2.jpg



جنگ افزار
Brcwnings نوعي تفنگ استاندارد مي باشد كه درماشينتوپ Raf در1934 قرارداده شده است. لازم به ذكر است كهspitfire ، داراي 4سلاح از اين نوع مي باشدتحقيقات نشان داده كه مادامي كه اين سلاح در spitfire مورد استفاده قرارمي گرفته ، در ارتفاع سرمايي احساس نمي شده است. ( يعني سلاح سرد نمي شودبا اينكه درارتفاع قراردارد. ) مي توان گفت علت اين امر وجود يك پيچ بازدر Raf Browning مي باشد. اين سلاح يكي ازمهمات جنگي بريتانيا ميباشد.Supermarire تا اكتبر 1983 به مشكلي برنخورداين نوع شكاري داراي بال هاي بسيار داغ درارتفاعات بود. يك قطعه فابريكقرمز رنگ از اسلحه باعث سردي آن شده بود . محيط را آلوده كرده و سبب آتشسوزي شده بود. خلبان به زودي متوجه شد كه هواپيما دچارصانحه شده است.گزارشات رسمي نشان داده كه ميانگين چرخش 500/4 درجنگ هاي هوايي ، لازم وضروري است . درنوامبر1938 آزمايشات مجدداً انجام شد. نتايج حاصل ازآزمايشات اين بودكه كاليبرmm20 ، بهتر عمل خواهد كرد. در Jule سال 1938دربال هاي spitfire تغييراتي انجام شد. تفنگ ها دربالاي بال ها وصل شدند.درJanuary سال 1940 فردي بنام Goerge proudmar پديده اي جديد را برعرصهجنگ وارد كرد، اما اين سلاح پس از اولين دورچرخش ، آتش گرفت ، درحاليكهبايد تحمل 30 دور ، را مي داشت . يكي از استوانه ها ، دچار حمله شوند،بايد بقيه كار كنند. تاكنون ،هرگز بيش از 30 استوانه ، مورد استفادهقرارنگرفته است. براين استوانه ها MK IB مي گويند ، و اين درحالي است كهدرجنگ ها به MK IA معروف است. درماه Jule سال 1940 ، بر اسكادران 19،تحويل داده شد. مي توان گفت Hisparos مورد اعتمادترين نوع مي باشد. امادراگوست ، supermarine ،مطمئن ترين استوانه هاي تيراندازي را دارا بوده .اين سلاح ها درچهاربال بيروني نصب شده بودند . شكاري ارتقاء داده شده ،بعدها به اسكادران 19 تحويل داده شد.

normal_spit_fire_3.jpg



عملكرد تاريخي :
9795
، نهمين توليد MK ، با اسكادران 19 درسال 1938
موضوع اصلي : عملكرد تاريخي supermarine spitfive عملكرد تاريخي شكاري spitfire با RAF با اولين 9789MKIS ، شروع شد . دراگوست 1938 به اسكادران 19 تحويل داده شده است. Spitfire خود را درجنگ بريتانيا نشان داد، مي توان گفت اين نوع شكاري بانوع معروف spitfire fard سراسري مي كرده است. لازم به ذكر است كه اين نوعشكاري توسط Lord Beave,brook رئيس نيروي هوايي ، راه اندازي شده است. باورود با اين نوع شكاري ، موشك اندازهاي Luftwaff كه از رده خارج شدند،امابازهم برتر از شكاري هاي آلمان بودند، به خصوص نوع BF109 . معروفترين خلبان شكاري spitfire JF Johnire Johrscn مي باشد كه درطي سال هاي 1945-1940 خلباني اين نوع شكاري را برعهده داشت.Bob Tuck ، نيز در 1940 ، خلبان معروفي بود. اين دو خلبان معروف در 1941 و1942 ، درحاليكه برفراز فرانسه پرواز مي كردند، مورد حمله قرار گرفتند واز ميان رفتند.
Soilor Malan
از آفريقاي جنوبي و Alan Deere از نيوزيلند نيز از خلبان هاي معروف بوده اند.Spitfire حتي پس از جنگ جهاني دوم هم برپرواز هايش ادامه داد . مي توانگفت اين نوع شكاري همواره ،بهترين شناسايي كننده بوده است. گاهي درمورادغيرجنگي هم از اين نوع شكاري استفاده مي شد، اما معمولاً جنبه استفاده ازآن درموارد جنگي بوده است.
در 1941 ، 1942 انواع Fyeya , PRU مجهز به sarzbury شدند و در 1943 ،آلمان هواپيمايي شكاري دو موتوره Vergelturgswaff ، را ساخت و برفرازدرياي بالتيك به پرواز درآورد.
درمديترانه ، spitfire ، مورد حمله شديد Luftwaffe قرارگرفتلازم به ذكر است كه درسال 1943 ، خط هوايي مورد تاخت و تاز و حملهsicilyدرايتاليا قرارداشته است. در7 مارچ 1942 ، MKVs قادر به حمل 90گالونسوخت بود. اين مقدار سوخت براي 600 مايل پرواز لازم مي باشد. اين نوعspitfire ها ، درخدمت بريتانيا قرارداشتند.Northern territory از استراليا ، درحمله هوايي ژاپن از RAF استفاده كردهبود. تا به كنون هزاران نوع هواپيمايي شكاري ، درحملات هوايي مورد استفادهقرارگرفته اند كه spitfire را مي توان از آن جمله برشمرددرجبهه هاي هوايي درسال 1943 اين نوع شكاري توسط provitc –vozdushraya oborora سرويس دهي مي شده است.

normal_spit_fire_4.jpg


سازنده
Supermarine
طراح
R.J.mitchell
اولين پرواز
5 مارچ ، 1936
معرفي رسمي
4 آگوست 1938
ازرده خارج شدن
1961 خط هوايي ايرلند
اولين استفاده كننده
Royal Air Force
توليد
1948-1938
شماره ساخت
351 و 20
قيمت
(1939) 604 و 12 يورو
جايگزين
Supermarine seafire


R.J.mitchell
R_JMichele.jpg



spit_fire_5.jpg

 

thumb_spit_fire_5.jpg



spit_fire_6.jpg

 

thumb_spit_fire_6.jpg



 

spit_fire_7.jpg

 

thumb_spit_fire_7.jpg



spit_fire_8.jpg

 

thumb_spit_fire_8.jpg




مترجم : warlike

http://www.centralclubs.com/forum-f44/spit-fire-t64206.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسيار عالي.ممنون.در جنگ جهاني دوم اين هواپيما بهترين براي بريتانيا بود.بهترين ساخت امريكا پي51 بود.براي آلمان مستر اشميت 109كا. و براي شوروي بهترين در جنگ جهاني دوم يعني عشق من ياك 3 مدل يو.(البته la7 هم عالي بوده) هر كس بخواد من آمار بهترين ها روبهش ميگم. فقط هم از طريق : بازي شبيه ساز il2 stormovik و مدل جديدترش يعني expanshion pack كه تا هواپيماي ميگ 9 رو داره. واقعا يه شبيه ساز واقعي از جنگ دوم جهاني از تمام هواپيماها هاست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تشکر رضا جان.

البته به نظر من هیچ هواپیمایی به پای بی اف109 نمیرسه و هواپیمای اف دبلیو190 هم فوق العاده هست ولی خلبانش باید با تجربه تر از بی اف109 باشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از آقا رضا

آقا سعید بی اف 109 درسته که مانور دهی خوبی داشت اما مدل پایه اون به توپ 15 میلی متریمجهز بود که اصلا جوابگو نبود و در مدلهای بعد با توپ 20 میلی متری تکی جایگزین شد.
با قسمت دوم حرف شما موافقم کنترل اف دبلیو 190 از بی اف 109 خیلی سختتره مخصوصا وقتی با 6 توپ 20 میلی متری تجهیز می شد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا سعيد ! از لحاظ مشخصات و كاريايي هيچ هواپيمايي به پاي ياك 9 و ياك 3 نمي رسيد.
بهترين ها غشن ها بودند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بهترين ها ياك ها بودن . ببخشيد.!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان من در [b]یک کتاب خاطره[/b] می خوندم که این هواپیمای اسپیت فایر به هیچ وجه کارایی های لازم رو نداشته برای مثال در براربر آلمانی ها هیچ و بسیار ضعیف بوده و در ضمن بسیار اتاقک کوچکی داشته !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون رضا جان
فكر كنم P41 WarHawk آمريكايي در داگ فايت بهتر از نمونه هاي اوليه اسپيت فاير عمل ميكرد!

[quote]دوستان من در یک کتاب خاطره می خوندم که این هواپیمای اسپید فایر به هیچ وجه کارایی های لازم رو نداشته و در ضمن بسیار اتاقک کوچکی داشته ![/quote]
كدوم مدلش؟ يادتون هست؟
نمونه هاي اوليه اش كه اصولا حرفي جلوي مسراشميت هاي آلماني نداشتند و هنكن ها به راحتي لندن رو بمباران ميكردند.(هاريكين ها كه كلا مرخص بودند!)
ولي نمونه هاي آخرش بسيار نسبت به اولي ها پيشرفت كرده بودند و ميتونستند جلوي فكه ولف ها هم باستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون از پاسختون
خیر در کتاب اشاره به مدلش نشده بود . ولی طبق فرمایش شما قاعدتا باید مدل های اولیه بوده باشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درسته امیر جان و علت نصب توپ 15 میلیمتری روی مدلهای اولیه عدم نیاز به کالیبر بزرگتر بود چون چند گلوله از این توپ کار اسپیت فایر رو تموم میکرد ولی با آغاز حمله به شوروی و روبرو شدن با هواپیماهای این کشور کم کم نیاز به کالیبر قویتر احساس شد که در مدلهای آخر از توپ 30 میلیمتری استفاده میشد که در برابر بمب افکن بی17 هم کارایی داشت.

ایریاف جان رکوردهای زیادی با بی اف109 به ثبت رسیده و بزرگترین خلبانان جنگ جهانی دوم با این هواپیما پرواز میکردند. تو بازی ایلیوشن2 با هواپیماهای زیادی پرواز کردم ولی هیچ کدوم مثل بی اف109 نبود چه در نبرد هوایی و چه حمله به نیروهای زمینی با توپ 30 میلیمتری کارایی بالایی داشت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بسيار عالي.ممنون.در جنگ جهاني دوم اين هواپيما بهترين براي بريتانيا بود.بهترين ساخت امريكا پي51 بود.براي آلمان مستر اشميت 109كا. و براي شوروي بهترين در جنگ جهاني دوم يعني عشق من ياك 3 مدل يو.(البته la7 هم عالي بوده) هر كس بخواد من آمار بهترين ها روبهش ميگم. فقط هم از طريق : بازي شبيه ساز il2 stormovik و مدل جديدترش يعني expanshion pack كه تا هواپيماي ميگ 9 رو داره. واقعا يه شبيه ساز واقعي از جنگ دوم جهاني از تمام هواپيماها هاست.[/quote]

تقریبا همینطوره و بین اینها در خوش بینانه ترین حالت اسپیت فایر رتبه سوم رو کسب میکنه البته اگه جنگنده هایی مثل Focke-Wulf Fw 190 رو هم وارد کنیم شاید باز هم رتبه اش پایین تر بیاد . به طور کلی در انگلیس بهترین بود .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام خدمت دوستان

 

 

خط تولید جنگ

 

 

خط تولید جنگنده اسپیت فایر ، ایستلی ، بریتانیا ، 1939

 

10-21-2014_8-40-07_AM.jpg

 

 

در ماه های قبل از شروع طوفان (سپتامبر 1939 ) ، خط تولید جنگنده بریتانیایی اسپیت فایر ، ابتدا در ولستون ، سپس در ساتهمپتون و در نهایت پس از شروع مخاصمات در صنایع پشتیبانی ارتش در برومویچ ایجاد گردید . این سه خط تولید درسالهای جنگ و پس از آن چیزی در حدود 20000 فروند اسپیت فایر در حداقل 10 مدل تولید نمودند .

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.