00Amin

اینترنت پرسرعت، زیر قیمت بازار

Recommended Posts

سرانجام و بعد از دو سال وعده و وعید پیرامون ارائه اینترنت پر سرعت از سوی شركت مخابرات ایران، چند روزی است كه ثبت‌نام و ارائه سرویس برای مشتركان تهرانی توسط این شركت آغاز شده است. بر اساس اعلام سایت شركت مخابرات استان تهران متقاضیان استفاده از خدمات اینترنت پرسرعت می‌توانند به مراكز مخابراتی محل خود مراجعه و پس از بررسی شرایط خطوط خود اقدام به ثبت‌نام و استفاده از این سرویس كنند.
مشتركان تهرانی كه هم‌اكنون عضو خدمات اینترنتی سایت مخابرات تهران هستند نیز می‌توانند با مراجعه به سایت و با ورود نام كاربری و رمز عبور اقدام به ثبت‌نام كنند.
متقاضیان دریافت ADSL با ارائه كارت شناسایی و فیش خط تلفن مورد نظر توسط مركز مخابراتی مربوطه احراز هویت شده و با پر كردن یك فرم، درخواست خود را ثبت می‌كنند. همچنین قرار است از هفته آینده برای آن دسته از مشتركان غیرعضو سایت مخابرات تهران نیز سامانه ثبت‌نام اینترنت راه‌اندازی شود.

[color=green]
[size=18]كف قیمت مصوب[/size][/color]
قیمت اینترنت كه توسط شركت ارتباطات زیرساخت در قالب STM1 به شركت‌های مخابراتی استانی و شركت‌های دارای مجوز PAP تحویل می‌شود، صرفا جهت استفاده برای ارائه خدمات ADSL به میزان 20 درصد كاهش می‌یابد؛ یعنی قیمت فروش اینترنت با ظرفیت یك STM1 كه در حال حاضر 486 میلیون ریال است به 375 میلیون و 100 هزار ریال كاهش خواهد یافت.
بر همین اساس، تعرفه واگذاری اینترنت پرسرعت با استفاده از ADSL بر اساس پهنای باند و ضریب اشتراك حداكثر 10 به صورت پهنای باند 64 كیلوبیت بر ثانیه 59200 ریال، 128 كیلوبیت بر ثانیه 99400 ریال، 256 كیلوبیت بر ثانیه 125600 ریال، 512 كیلوبیت بر ثانیه 204800 ریال، 1024 كیلوبیت بر ثانیه 383200 ریال و 2048 كیلوبیت بر ثانیه 745600 ریال تصویب شده است.
محمد خجسته‌نیا، مدیركل روابط‌عمومی شركت مخابرات استان تهران، در این باره می‌گوید: هزینه مودم و راه‌اندازی آن به عهده مشترك خواهد بود و بابت راه‌اندازی سرویس نیز هزینه‌ای از مشتركان دریافت نخواهد شد.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/48204_159.jpg[/img]

به گفته او، همچنین شركت‌های ارائه‌دهنده خدمات موظف هستند نسبت به نصب و راه‌اندازی تجهیزات در محل مشترك اقدام و پس از تحویل پهنای باند نسبت به تنظیم صورت جلسه اقدام كنند. علاوه بر این شركت‌های ارائه‌دهنده خدمات موظف هستند نرم‌افزار لازم برای اندازه‌گیری لحظه‌ای پهنای باند را روی پایانه كاربر نصب و راهنمایی لازم را انجام دهند.
خجسته‌نیا پیرامون تعرفه ارائه خدمات اینترنت پرسرعت كه پایین‌تر از شركت‌های بخش خصوصی ارائه می‌شود، می‌گوید: این تعرفه در حقیقت مصوب كمیسیون تنظیم مقررات است. بر اساس این مصوبه كه سال گذشته به تصویب رسیده بود و به‌منظور گسترش ارائه این خدمات در سطح كشور شركت مخابرات ایران با مشاركت شركت‌های PAP با رعایت منافع طرفین خدمات مذكور را ارائه می‌كند و در صورت عدم مشاركت، شركت‌های PAP می‌توانند سرویس مربوط را حداكثر تا سقف 20 درصد بالاتر از این تعرفه‌های مصوب ارائه كنند. همچنین شركت‌های ندا باید كلیه قراردادهای خود را حداكثر ظرف مدت یك ماه از تاریخ مصوبه براساس تعرفه‌های مصوب فوق اصلاح كنند.

هر چند كه این اتفاق تا به حال در مورد بسیاری از شركت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت صورت نگرفته و همچنان ارائه این خدمات از سوی این شركت‌ها بعضا با قیمت‌های بالاتری نسبت به مصوبه كمیسیون تنظیم مقررات صورت می‌گیرد؛ اما به نظر می‌رسد با ارائه این سرویس از سوی شركت مخابرات استان تهران، بخش خصوصی نیز برای رقابت ناچار به كاهش قیمت خود خواهد شد. هم‌اكنون قیمت‌های ارائه شده توسط بخش خصوصی نه تنها سنخیتی با مصوبه سازمان تنظیم مقررات ندارد؛ بلكه بعضا این شركت‌ها برای ارائه خدمات خود در مناطق مختلف به بهانه‌های گوناگون هزینه‌های مختلفی را از كاربران خود اخذ می‌كنند.
به عنوان مثال می‌توان به ارائه خدمات اینترنت ADSL2 ا+ از سوی یكی از این شركت‌ها آن هم تنها در برخی از مناطق اشاره كرد. در این سرویس پهنای باند 128 كیلو بیت با قیمتی كمتر از 8 هزار تومان عرضه می‌شود و این در حالی است كه همین سرویس در سایر مناطق و در قالب ADSL عادی بالغ بر 14 هزار تومان ارائه می‌شود.

[color=green][size=18]محدودیت برای كاربر خانگی[/size][/color]
مدیركل روابط‌عمومی شركت مخابرات استان تهران در ادامه توضیحات خود پیرامون ارائه سرویس اینترنت پرسرعت در تهران یادآور شد: صاحبان مشاغل خاص چون اعضای هیات علمی،‌ دانشجویان كارشناسی ارشد به بالا،‌ خبرنگاران و دیگر فعالان كه نیازمند تحقیق هستند، می‌توانند از پهنای باندی بیش از 128 كیلوبیت كه به كاربران خانگی داده می‌شود، استفاده كنند.
این گفته خجسته‌نیا به آن معنا است كه بر اساس قانونی كه چند سال پیش اعمال شده است، ارائه اینترنت پرسرعت برای كاربران خانگی با پهنای باند بیش از 128 كیلوبیت همچنان ممنوع است.
بر اساس آمارهای ارائه شده از ابتدای ارائه سرویس اینترنت پرسرعت تاكنون در تهران توسط 11 شركت ارائه‌دهنده این خدمات فقط 120 هزار پورت واگذار شده است. این درحالی است كه بر اساس شواهد موجود، این شركت‌ها همچنان نتوانسته‌اند بسیاری از مناطق تهران را تحت پوشش خدمات خود قرار دهند.
هرچند كه در این بخش شركت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت كارشكنی‌های مراكز مخابراتی مناطق را به عنوان دلیلی بر عدم موفقیت طرح‌های خود عنوان كرده و معتقدند كه مخابرات از ابتدای ارائه این طرح با سنگ‌اندازی پیش روی شركت‌های خصوصی زمینه فعالیت خود را در این بخش آماده می‌كرد؛ اما به هر حال و به گفته مدیركل روابط‌عمومی مخابرات استان تهران، تا پایان سال جاری قرار است از سوی مراكز مخابراتی 60 هزار پورت اینترنت پرسرعت برای كاربران تهرانی ارائه شود.
مخابرات پیش از این برنامه واگذاری اینترنت پرسرعت را داشت؛ اما دولتی بودن این شركت و شرایط رقابتی نابرابرش به عنوان یك شركت دولتی با بخش خصوصی مانع ارائه این سرویس شده بود.
خجسته‌نیا در این باره می‌گوید: در حال حاضر به دلیل حجم كم امكانات خریداری شده، ‌محدودیت ارائه سرویس داریم؛ اما طبق برنامه 600 هزار پورت كه از سوی شركت مخابرات استان تهران ارائه خواهد شد، نیمه اول سال آینده و شاید تا تابستان راه‌اندازی و در اختیار كاربران قرار داده می‌شود.
خجسته‌نیا با بیان این‌كه ارائه سرویس در مناطقی كه روی فیبر نوری نیست و روی شبكه مسی قرار دارد، در اولویت است، درباره زمان تحویل ADSL به متقاضیان مناطق مختلف تهران اظهار كرد: بعد از ثبت‌نام به طور معمول بین 24 تا حداكثر 48 ساعت، ADSL درخواستی وصل خواهد شد.
وی تصریح كرد: تا پایان هفته‌ آینده 60 هزار پورت در تمام مناطق شهر تهران برای واگذاری به درخواست‌كنندگان آماده است، در شرایطی كه محدودیت ارائه سرویس ADSL به دلیل كمبود تجهیزات در ابتدای كار از سوی شركت مخابرات استان تهران وجود دارد؛ اما مطمئنیم با وجود شركت‌های PAP و نیز ارائه اینترنت پرسرعت بی‌سیم می‌توان به خواست‌های متقاضیان پاسخ داد.

[color=green][size=18]مزایای اینترنت مخابراتی![/size][/color]
از مزایای اینترنت پرسرعت مخابرات می‌توان به مواردی همچون نداشتن محدودیت ترافیك حجمی در تمامی سرعت‌های اعلام شده اشاره كرد. همچنین برخلاف سرویس‌های ارائه شده توسط بخش خصوصی كه ماهانه هزار تومان به عنوان اجاره خطوط و سهم مخابرات از كاربران اخذ می‌شود (این رقم تا سال گذشته 3 هزار تومان بوده است)، مخابرات در این بخش هزینه‌ای از مشتركان خود نمی گیرد.
علاوه بر موارد فوق شاید نحوه پرداخت هزینه این سرویس را بتوان از دیگر فاكتورهای اینترنت پرسرعت شركت مخابرات تهران عنوان كرد. در حالی كه هزینه استفاده از سرویس‌ها توسط شركت‌های بخش خصوصی پیش از استفاده باید پرداخت شود، اما این هزینه در بخش مخابراتی دو ماه بعد از استفاده در قبوض مشتركان اعمال و همراه با پرداخت قبوض تلفن از كاربران اخذ می‌شود. هرچند كه گفته می‌شود ضریب اشتراك این سرویس توسط مخابرات تهران یك به 10 است؛ اما شنیده می‌شود كه این ضریب با توجه به تعداد متقاضیان در مناطق مختلف از یك به 6 شروع و در نهایت به یك به 10 ختم می‌شود.
ارائه خدمات پشتیبانی این سرویس نیز به شكل 24 ساعته و توسط شماره تماس 1899 صورت می‌گیرد و مشترك می‌تواند در طول 24 ساعت و با بروز مشكل از این طریق مشكلات خود را پی‌گیری كند. هزینه خرید مودم برای استفاده از این سرویس نیز گفته می‌شود بین 40 تا 44 هزار تومان كه مشترك هم می‌تواند مودم را از مراكز مخابراتی تهیه كند و هم می‌تواند با توجه به مودم مورد نظر مراكز آن را از بازار آزاد تهیه كند.[size=12][/size]

لینک
http://www.telna.ir/News/6074/Default.aspx

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این مخابرات وقیح ترین سازمان موجود در ایرانه ! قبلا فکر میکردم ایران خودرو ! ولی مخابرات رودستش زده حسابی ! ...


قیمت اینترنت اسان دیال آپ حدود دقیقه ای 5 تومن و 2.5 کیلوبایت سرعت حداکثری ! یعنی ساعتی 300 تومن و ماهیانه حدودا برای کسی که 3 ساعت در روز بیاد روی نت میشه 27 هزار تومن و این رو باید به نرخ مشغولی تلفن و قطعی اون اضافه کرد ! راستی چرا قیمت ای دی اس ال که با توجه به به افتضاح مخابرات در توضیع شبکه با سیستم پی سی ام فقط به تعداد محدودی از افراد میرسه از این ارزون تر میاد اونهم شبانه روزی !؟
چرا از مخابرات به ایرانسل دقیقه ای 120 الی 150 تومن پول تلفن میشه !؟

خدا لعنت کنه گرانفروش رو !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببخشید دوستان!
قضیه ای این ممنوعیت 128 چیه!؟
تو شهر ما که آزاده ! پول داشته باشی ده مگ هم بهت می دن!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تنها مزیتی که بیشتر شرکت های خصوصی دارند , نداشتن محدودیت برای سرعت بالاتر از 128 است.اگر مخابرات این محدودیت را بردارد شرکت های خصوصی مجبور هستند برای رقابت تعرفه های خودشان را پایین بیاورند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مدیر روابط عمومی دبیرخانه شرکتهای PAP با انتقاد از ورود شرکت مخابرات به بازار ADSL گفت: ورود مخابرات به بازار ADSL موجب حذف شرکتهای PAP می شود که در این صورت شاهد انحصار طلبی در حوزه مخابرات خواهیم بود و این خلاف اصل 44 قانون اساسی است.

ابوطالب برزگر در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه شرکت مخابرات ایران کلیه امکانات مخابراتی را در اختیار دارد افزود: واگذاری اینترنت پرسرعت از سوی شرکت مخابرات در حالی که کلیه مراکز مخابراتی را در اختیار دارد نه تنها بازار رقابتی ایجاد نمی کند بلکه در دراز مدت باعث می شود شرکتهای PAP که واگذاری اینترنت پر سرعت را بر عهده دارند با مشکلات عدیده ای روبرو شوند.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر این شرکتها با سرمایه گذاریهای کلان شغل ایجاد کرده اند یادآور شد: دولت برای ایجاد این میزان شغل باید سرمایه های زیادی صرف کند در حالی که این شرکتها با سرمایه های خود در کشور اشتغال زایی کردند.

دستور برای ممانعت از تردد شرکتهای PAP به مراکز مخابراتی

مدیر روابط عمومی دبیرخانه شرکتهای PAP از ارسال نامه ای به مراکز مخابراتی از سوی شرکت مخابرات اشاره کرد و ادامه داد: در این نامه شرکت مخابرات به مراکز مخابراتی دستور داده است تا از تردد کارشناسان و نمایندگان شرکتهای PAP در مراکز مخابراتی ممانعت به عمل آید.

وی با بیان اینکه رسما هیچ دلیلی برای ممانعت از ورود نمایندگان شرکتهای PAP به مراکز مخابراتی ارائه نشده است به مهر گفت: مخابرات از نظر قانونی بر اساس پروانه نمی تواند مانع ورود کارکنان شرکتهای PAP به مراکز مخابراتی شود.

برزگر با تاکید بر اینکه شرکتهای PAP پروانه خود را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت می کنند در این باره توضیح داد: شرکتهای PAP بر اساس پروانه ای که از سوی سازمان تنظیم مقررات دریافت کردند مجاز هستند تا خدمات اینترنت پرسرعت را ارائه دهند.

مدیر روابط عمومی دبیرخانه شرکتهای PAP خاطرنشان کرد: بر اساس این پروانه با شرکت مخابرات ایران و مخابرات استان تهران قراردادی مبنی بر امکان نصب تجهیزات در مراکز مخابراتی منعقد شد ولی با توجه به قراردادهای موجود و پروانه های صادر شده برخی از استانها حاضر به همکاری نیستند که مخابرات استان تهران یکی از این شرکتها است.

وی با اشاره به ورود شرکت مخابرات به حوزه واگذاری اینترنت پرسرعت اظهار داشت: چنانچه شرکت مخابرات وارد بازار ADSL شود به درستی خدمات مورد نیاز شرکتهای PAP را ارائه نمی دهد و بالطبع به فکر خارج کردن رقیب از بازار می افتد. از سوی دیگر شرکتهای PAP به دلیل عدم همکاری شرکت مخابرات ایران توان خدمات دهی مناسب به مشترکان را ندارند و در نتیجه خود به خود حذف خواهند شد.

انحصار طلبی در مخابرات

برزگر به عواقب حذف شرکتهای PAP اشاره کرد و اضافه کرد: با کنار گذاشتن شرکتهای PAP این حوزه به سمت انحصار طلبی می رود که این امر بر خلاف رویه کشور و اصل 44 قانون اساسی است. ضمن آنکه وضعیت 600 هزار کاربر اینترنت پر سرعت در هاله ای از ابهام می رود.

لینک
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1026963

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ان شاء الله که شاهد اصلاح وضعیت اینترنت کشور باشیم و البته مسئولین بدانند که با روش های دوران جنگ سرد مانند اعمال محدودیت 128 کیلوبیتی بر کاربران خانگی نمی توان مانع از هجمه نرم شد. اینترنت را ارزان کنید با سرعت زیاد و فیل*ترینگ را هم جز از سایتهای غیر اخلاقی بردارید تا کاربران به تمام محتوای وب دسترسی یابند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.