Sami1993

News
  • تعداد محتوا

    1,632
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    12

Sami1993 آخرین امتیاز شما در روز 2 آذر 1396

Sami1993 شما بیشتری مطالب مورد علاقه کاربران را دارید!

اعتبار در انجمن

11,574 نشان معرفت

درباره Sami1993

  • رتبه حساب کاربری
    ???? ??? ???

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Contact Methods

  • Yahoo
    samanazizi450@yahoo.com

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

10,145 نمایش های پروفایل
  1. متاسفانه پس از نزدیک به دو هفته از برخورد دماوند به موج شکنهای بندرانزلی و گیر افتادن در لابلای صخره ها، در اثر شرایط طوفانی دریا و موجهای بزرگ این ناو به دفعات زیاد با صخره های موج شکن برخورد کرده و از قسمت پد بالگرد شکست. دو تکه شکسته شده دماوند کماکان در دریا و کنار موج شکن شناور هستند. متخصصین و متولیان امر برای بیرون کشیدن و انتقال دو تکیه دماوند به حوض تعمیرات منتظر فروکش کردن موجها و آرام شدن وضعیت دریا هستند.
  2. خبرها به هیچ عنوان خوب نیست ! تا الان دو نفر از خدمه ناو به شهادت رسیدن ، یک نفر به کما رفته و دونفر هم از ناحیه کمر آسیب دیدن ! موج دریای طوفانی ناو رو با پاشنه کبونده به موج شکن و چون ناو تا الان اونجا گیر کرده سرتا سر کف ناو از پاشنه تا سینه بد آسیب دیده ! پروانه و شفت که به طور قطع از دست رفته هستن ،امیدی به سالم ماند موتور و گیربکس نیست . عکس برای امروز هست به واقع ، تنش و فشار ناشی از برخورد موج و برخورد به موج شکن موجب کنده شدن رادار عصر و رادار ثامن شده ! محل برخورد و گیر افتادن ناو بدترین جا هست ، این قسمت در روز آرمش هم موج داره ، چه برسد به آب و هوای طوفانی ! برای اطلاعات بیشتر به کانال زیر مراجعه کنید : https://t.me/Navy_force/4769
  3. خدا بخیر کند!!!! برخورد ناو دماوند با موج شکن انزلی حوالی ساعت ۱۰ امروز چهارشنبه ۲۰ دی ماه منابع محلی در انزلی از برخورد ناوشکن دماوند با موج شکن این بندر خبر دادند. علت دقیق برخورد این کشتی جنگی ۱۰۰ متری که بیش از ۱۳۰۰ تُن وزن دارد به موج شکن تا این لحظه مشخص نیست و تنها عامل اعلام شده طوفانی بودن دریا و محاسبات نادرست برای لنگر انداختن کشتی در حوالی موج شکن اعلام شده است. یکی از افراد حاضر در صحنه گفت؛ که ارتفاع موج در بعضی لحظات در زمان وقوع حادثه و اکنون به حدود ۴ متر می‌رسد. در این رابطه آمارهای مختلفی هم درباره مجروحان و کشته شدگان حادثه منتشر شده است که هنوز از سوی منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در انزلی تایید نشده است. اما یک منبع حاضر در صحنه مرگ دست کم دو تن از سرنشینان ناوشکن را تایید کرده است. براساس اطلاعات هنگام گشت زنی ناوشکن دماوند معمولا ۱۸ سرنشین حضور داشتند که گفته می‌شود ۶ تن از این افراد در لحظات اولیه به داخل دریا پرت شدند. منابع خبری غیررسمی از نجات ۴ تن از آن‌ها خبر می‌دهد اما از سرنوشت ۲تن از افراد پرت شده به داخل دریا هنوز خبر موثقی در دست نیست. بررسی‌های حکایت از حضور ۱۲ سرنشین دیگر در ناوچه دماوند دارد که در انتظار امدادرسانی هستند. تعدادی از خانواده‌های این افراد هم با حضور در محل حادثه بی‌تاب کسب اطلاع از وضعیت اعضای خانواده‌شان هستند. آن‌ها می‌گویند در انتظار گروهای امداد و نجات و تجهیزات بیشتر برای نجات جان عزیزانشان که در داخل ناوشکن حضور دارند، هستند. تا این لحظه هیچ یک از مقامات مربوطه حاضر به ارائه اطلاعات به خبرنگاران و رسانه‌ها نشده‌اند و انتشار اطلاعات را به ساعات آینده موکول کرده اند. در منطقه حادثه دیده هم به دلیل مسایل امدادسرانی و امنیتی اجازه نزدیک شدن خبرنگاران و عکاسان به حوالی ناوشکن دماوند داده نمی‌شود و امکان رصد اخبار با فاصله ای نسبتا زیاد از محل حادثه ممکن است. منبع : گیل نگاه
  4. امروز 25 امین سال پیوستن طارق به نداجا است ! http://www.irna.ir/fa/Photo/3545387
  5. از قضا 2 روز پیش مجدد سپر رو دیدم که کاملا آماده بود و تسلیحات و تجهیزاتش هم نصب بود ! تنها تفاوت ان با سه سینای قبلی نصب سیستم کنترل آتش ثامن هست ! دلیل عدم انتشار تصویر هم رونمایی نشدن ناوچه هست و اینکه ممکنه تو این شرایط انجمن گیر الکی هم اضافه بشود ، چرا که در این زمینه قائده و قانونی درست در کشور وجود ندارد !
  6. سامانه دفاع نزدیک بومی سال قبل بود که در یک ویدئو منتشر شده به مناسبت هفته تولیدات دفاعی در کنار اولین تصاویر تانک کرار ، یک سامانه دفاع نزدیک ای کی 630 ام در نواخت نیز دیده شد ای کی 630 ام یکی از اولین سامانه های دفاع نزدیک ساخت شوروی بود و به وفور تولید و انبار شد اما اما این سامانه مشکلاتی دارد این سامانه دقت پایینی دارد و برای جبران آن نواخت بیشتر و در نتیجه مصرف فشنگ بیشتر می طلبد و این گونه با خالی شدن زود مهمات مواجه میشود ( ای کی 630 ام ، 3000 گلوله در اختیار دارد) ای کی 630 ام توان نواخت تا 5000 گلوله در دقیقه را دارد ، خنک شدن این توپ توسط مایع صورت میگیرد که امکان این نواخت را فراهم میکند اما فرآیند تعمیر و نگهداری را دشوارتر کنی میکند شاید سوال پیش بیاد ، خوب با وجود سامانه های دفاع نزدیک توانمند تر هم چون کاشتان در روسیه چرا کشور به سمت ای کی 630 ام رفته ؟ اگر چند لحظه جوش آوردن رو بزاریم کنار ، داستان یکم پیچیده تره کاشتان وزن خالی بیش از 13 تن داره و امان نصب اون روی یک شناور با وزن کمتر 1400 تن امکان پذیر نیست شمار شناور های رزمی مورد استفاده ما که وزن بیش از 1400 تن دارن و میتوانند از نظر وزنی یک عدد کاشتان را تحمل کنند از شمار تعداد انگشت های دو دست کمتر اند همچنین این شناور ها محدودیت مکانی دارند و نمیتوان کاشتان را رویشان نصب کرد اما ای کی 630 ام ، 3.5 تن وزن دارد و میتوان آن را روی شناور هایی تا وزن 500 تن هم نصب کرد و فضای که اشغال میکند کم است و از اینجا میتوان این سامانه را روی شمار زیادی از شناور های رزمی موجود در نیروی دریایی ارتش نصب کرد ، از این رو میتوان خرید ای کی 630 ام را با برنامه از پیش تعیین شده با نسبت به نیاز نیروی دریایی ارتش دانست . ای کی 630 ام ، آن نیاز ما را به یک سامانه دفاع نزدیک آن جور که باید و شاید تامین نمیکند اما آن را تا میزانی افزایش میدهد مشکل دیگر سامانه ای کی 630 ام در سیستم راداری آن است ای کی 630 ام یک سامانه دفاع وابسته است و برای کشف متکی به رادار اصلی ناو و برای هدایت آتش میتواند از چندین نوع رادار استفاده کند این داستان باعث کاهش هزینه سامانه است اما وابسته بودن آن ، عدم وجود توان هدایت مستقل راداری یکی از مشکلات این سامانه است که در یک نبرد میتوانند مشکل ساز شود سوال دیگر که مطرح میشه ، آیا روس ها چیزی بهتر از کاشتان ندارن که در محدوده وزنی ای کی 630 ام باشه ؟ جواب مثبت ، ای کی 630 ام 2 و پالاش دو سامانه دفاع نزدیک هستند که برای جایگزینی با ای کی 630 ام توسعه پیدا کردن اما ، پالاش بر مبنای کاشتان است و هدایت مستقل تنها از روی سامانه الکترواپتیک امکان پذیر است. برای هدایت راداری متکی به رادار اصلی است اما از آنجا که در کنار دو توپ 30 میلیمتری و نواخت 1000 گلوله در دقیقه ای ، 8 موشک کوتاه برد نیز در اختیار دارد اما محدوده وزنی نصب پالاش 800 تن است ای کی 630 ام 2 ، نیز حاصل توسعه ای کی 630ام است و به جای یک توپ دو توپ 30 میلیمتری و نواخت 10000 گلوله در دقیقه ای دارد ، اما هدایت همان است و محدوده وزنی این نیز 800 تن است حال در این میان ، انتظار توسعه ای کی 630 ام در داخل کشور بسیار بهتره تا خرید دو سامانه بالا دلیل هم هزینه است ، پالاش گران است و ای کی 630 ام 2 فقط نواخت بالاتر دارد و هزینه بالای هزینه اون هم با بودجه پایین توسعه نیروی دریایی درست نیست از این نظر همان توسعه ای کی 630 ام بصرفه تر است و این سامانه دست کم در سیستم هدایت ، امیدواریم مورد بهبود واقع شده باشد https://t.me/Navy_force/4279
  7. موازی کاری از نوع اپتیکی ...... 214 ارتش 214 سپاه هر کدام از هوانیروزها به صورت جداگانه به سراغ نصب اپتیک روی 214 رفته اند !
  8. ما هنوز در همون جت به اصطلاح سبک و .....کاری نکردیم عملا که یکباره شیفت کنیم در سنگین ! من فکر می کنم منظور همون داستان تلاش برای مونتاژ سوخو 30 در ایران باشه که اونم در خوشبینانه ترین حالت می رود بعد این داستان تحریم 5 ساله ! https://www.mashreghnews.ir/news/790788/روزی-که-روس-ها-برای-منافع-ملی-ایران-غیرتی-شدند-تصاویر
  9. کلیات مطلب.... یا موشک 40-50 سال پیش رو رنگ کردن ، یا made in china هست و ایرانی افتابه هم نمی تواند بسازد ! از این استاد خوب باید شاگردی به نام مقوا تراوش کند ! پ.ن : صد رحمت به مطالب خبرگزاری ها تراز اول غربی و اندیشکده های غربی ! پ.ن : در صفحه قبل مواردی گفتم در باب نوع ارتباط بین ایران و بلوک شرق در حوزه نظامی و انتقال فن اوری نظامی !
  10. نجم ساخت ارمنستان نیست ! یک پروژه روسی- ارمنستانی بوده که سر نبود پول به صورت ناقص رها ( کنسل) می شه و ایران با اطلاع ازش به قول بازاری ها می زنه بر سر جنس و هر چی هست رو میاره ایران و خودش این رادار رو تکمیل می کنه و می سازه و الان جزئی از سامانه پدافند هوایی صیاد سپاه هست که در اصل همان سیستم تلاس است با رادار های متفاوت که یکشون نجم می باشد .( در اینباره چندین بار در تاپیک های دیگر توضیح داده شده توسط دیگر کاربران ) در همین میلیتاری بگردیم روند توسعه رادار قدیر مشخص هست که از یه نسخه کوچکتر شروع شددر استان البرز و بعد و تا به حال سه سایت ازش ساخته شده است ! و اینکه به فرض اینکه این رادار از راداری روسیه الگو گرفته شده و یا تکنولوژیش از روسیه و جمهوری سابق شوروی آمده باشه ، اونو ساخت روسیه نمی کند !!!! رادارهای سری مطلع فجر پایشون بر می گرده به رادار پی 18 روسیه ، ایا رادارهای مطع فجر روسی محسوب می شوند ؟! یا مثلا رادار کاستا در ایران بومی سازی شده ، آیا نسخه بومی ساری شدش ساخت ایران محسوب نمی شود ؟! ما سالهاست که روی سیستم های راداری و الکترونیکی و اپتیکی داریم کار می کنیم و محصولات ساخت خودمون رو ارئه داده و خواهیم داد ! و البته چیز تعجب بر انگیزی هم نیست که اگر قطعه ای رو از خارج بیاریم و یا تکنولوزی وارد کنیم ، چیزی هست معمول در تمام دنیا ! به عنوان مثال چینی ها برای اواکس کی جی 2000 برای قطعات مربوط با باند ال ، از قطعات تجاری موجود در بازار استفاده کردند ! و از قضا ما باید اینکار رو بکنیم و گسترده تر هم انجام بدیم و باید بگم متاسفانه ما از فرصت بزرگ فروپاشی شوروی به خوبی استفاده نکردیم برعکس چینی ها و هندی ها !!! حالا که حرف از فرصت زده شد .... پیشنهاد می کنم که مطلب پایین رو که کاریست مشترک بین من و دوست دیگری رو بخوانید که درباره یک پروژه کنسل شده شوروی - روسی در حوزه ناو های محافظ است . می شود گفت این پروژه که دوتا سازه هم ازش ساخته شده و این دوتا سازه قرار است بزودی اوراق بشوند فرصتی بزرگی برای ما محسوب می شود که هم طرحش و هم سازه ها را با قیمتی مناسب دست بیاوریم و خودمون تکمیل کنیم و بسازیمش ، مشابه کار بزرگتری که چینی ها با لیانونگ- واریاگ کردند ! http://jangaavaran.ir/برباد-رفته-ای-روسی-،-فرستی-بزرگ-برای-ایر/
  11. این زرنگی نیست ! بلکه دارن کار متداولی که دیگران هم انجام دادن رو انجام می دن! این ماییم که حکایتمون شده حکایت اون گربه ای که محض رضای خدا موش می گیره فقط و تاکید هم داریم روش ! دلیل از دست رفتن جیبوتی و سودان و افتادنشون در دامان سعودی همین موضوع هست ! ما بجای ابزار اقتصاد ، متوسل شدیم به ابزار پول صرف و کمک صرف اونم از جیب خودمون ! خوب معلومه که شکست می خوریم و پولی مون به هدر می ره چرا که مثلا به ازای 1000 دلاری که ما کمک کردیم ، سعودی میاد یک میلیون به طرف می ده که طرف از ما ببره ! بزرگترین کار ما هم زدن کارخانه در جاهایی بوده که صرفه اقتصادی اصلا نداشته و دربرابرش همون کمک صرف مالی سنگین تره ! بعد انتظار هم هست که کل جامعه موافق این مساله باشن و مرعوب تبلیغات دشمن برای ایجاد برجام 2و3و در اخر رقم زدن سرنوشت شوروی برای ایران نشن !
  12. در این چند وقته ( از زمان تعطیلی انجمن تا به حال ) درباره باور خبرهایی منتشر شده که به سیاق گذشته بوده و نکته جدیدی ندارد ! درباره تعداد موشک های باور در صفحه های گذشته گفتگو انجام گرفته است که خوب من در پست هایم این فرضیه رو مطرح کردم که با توجه به توالی نام صیاد 2 و 3 و 4 ، احتمالا دو موشک صیاد 2 و 3 هم در سامانه باور بکار می رود! حال این فرضیه هم وجود دارد که فقط این دو موشک نیستند که در باور بکار می روند تا برد کمتر را پوشش بدهند ، بلکه کل سیستم های تلاش هم جزئی سامانه باور خواهند بود، در کنار سامانه به ویژه راداری دیگر ، مشابه اس 300 که به غیر اجزا اصلی ، سیستم های دیگر راداری و حتی پدافندی را به عنوان یک گزینه با ان می شود یک پارچه کرد ! به عبارت دقیق تر بنظر من پروژه سامانه تلاش 1 و 2 و 3 در اصل فازهای 1 و 2 و 3 پروزه بزرگ باور می باشند که فاز به فاز در حل تکمیل و گسترش می باشند ! یعنی می شود گفت که بخشی از سامانه باور هم اکنون در حال خدمت می باشد !
  13. در رابطه با بازسازی سوریه ، اگر بخواهیم به شکل گذشته( کمک صرف و ... ) عمل کنیم ، نه فقط سوریه رنگ بازسازی را به خود نمی بیند ، بلکه خودمان هم با سوریه پایین خواهیم رفت و تمام ! اما اگر بتوانیم به شیوه مشابه شیوه ای که امریکایی ها بعد از جنگ جهانی دوم پیش گرفتن عمل کنیم ( طرح مارشال و .... ) نه فقط سوریه را ساختیم ، بلکه به اقتصاد و صنعت بحران زده خودمان هم کمک کردیم ! مثل اعطای وام با این شرط که صرف خرید اجناس ایرانی بشود و پیمانکار پروژه ها هم ایرانی باشد ! مساله بازسازی سوریه و نحوه بازسازی کم از خود جنگ ندارد ( حتی شاید مهم تر هم بشود ) ، به همین دلیل بنظر من نیاز به یک تاپیک اختصاصی در اینباره وجود دارد !
  14. برخی مشخصات فاتح مثل توان دریا نوردی و حدود ابعاد در صفحات قبل آمده است ( هم به شکل گزارش رسمی و هم تخمین های منابع خارجی ) فاتح از لحاظ ظاهری شباهتهایی به تایپ 209-1100 آلمان داره ! البته تایپ 209-1100 بزرگتر و وزنش دوبرابر بیشتر از فاتح است ! سطح فن آوری فاتح که خوب نامشخص است و نا مشخص هم خواهد ماند ! اما قطعا برای یک چیز سطح پایین و نازل این همه زمان و قطعا حجم قابل توجهی بودجه صرف نشده است و بیشک پشت آن 3 تجربه وجود دارد که شامل تولید انبوه غدیر ، پروژه نهنگ و به ویژه بیست سال سر و کله زدن با کیلو کلاس تحت شرایط تحریم در حد اورهال طارق بوده است ! شاید برخی فن آوری های بکار رفته در داخل فاتح جز نخستین ها در کشور باشه ؛ این موضوع در کنار برخی موانع و مشکلات فنی و کیفیتی در پروسه ساخت و آزمایشات که می توان آن را جز جدایی ناپذیر ساخت نخستین ها دانست ( که برای کشور ما بیشتر از کشورهای صاحب نام است ) این تاخیر چند ساله را توجیه می کند ! فقط امیدوارم این تاخیر بیشتر نشه و همچنین سریع به دنبال ساخت فاتح های بعدی برویم که خیلی به آنها احتیاج داریم . از نظر من حتی بهتر است فعلا پروژه های زیر سطحی های بزرگتر مثل بعثت را مسکوت بگزاریم و توان و بودجه خودمان را صرف تولید فاتح های بیشتر کنیم !