Alicommando

Members
  • تعداد محتوا

    250
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    2

Alicommando آخرین امتیاز شما در روز 20 تیر 1397

Alicommando شما بیشتری مطالب مورد علاقه کاربران را دارید!

اعتبار در انجمن

786 نشان لیاقت

درباره Alicommando

  • رتبه حساب کاربری
    گروهبان یکم

Contact Methods

  • Website URL
    http://Iran-Military.blogfa.com
  • Yahoo
    mohamadali.1377

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Mashhad

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

5,250 نمایش های پروفایل
  1. سمت راستی چیه پس؟؟ ممکنه نمایشگر چند منظوره باشه روی صفحه رادار سوئیچ نشده باشه؟!
  2. وعلیکم السلام و رحمت الله اگر اشتباه نکنم امروز نمایندگان کشورمون سومین رقابت بیاتلون تانک رو دارند نوهد هم اعزام شده برای رقابت های کوهستان دوست دارید چه خبری باشه بی اغراق آب قطعه... یا آخر یا یکی مونده به آخر همیشه هم با تایم و زمان سپری شده بالا تصاویر نتایج جناب آقای نوریخانی هم زحمت اخبار رو می کشند در کانال تلگرامی تانکوگراد به آدرس https://t.me/SNTankograd میتونید اخبار رقابت های نظامی روسیه رو دنبال کنید
  3. جنگنده های ارتش اسرائیل مرکز تحقیقات نظامی ارتش سوریه در نزدیکی شهر مصیاف در ریف حماه را مورد حمله قرار دادند که منجر به وقوع چندین انفجار مهیب شد.
  4. https://www.aparat.com/v/ZTaCQ امروز ظهر طی خروج مسلحین از منطقه قنیطره در غرب سوریه به سمت استان ادلب راننده یکی از اتوبوس ها به هنگام خروج از منطقه با چندی از عناصر مسلحین برخورد می کند(آنها را زیر میگیرد) و مسلحین نیز بلافاصله اورا با شلیک گلوله به قتل میرسانند!!!
  5. سوزاندن و امحا سیگار توسط دیوان حسبه(پلیس شرعی)گروه تروریستی دولت اسلامی(داعش) در ولایت فرات یاد سریال پایتخت5 میافتم که بهتاش(بهرام افشاری) از جیب یک داعشی سیگار در آورد و بعد..... یاد فحش نامه سینمایی امپراطور جهنم میافتم یا سخنان حضرت رائفی پور علیه السلام درباره قلیان کشیدن دواعش در شب حمله موشکی ایران به مواضع داعش(عملیات لیلة القدر) و این دوتا تصویر خوبی هارا بر آنها حلال و بدی هاشان را حرام می کند(صحبت علیه سیگار)(از وبلاگ جناب میثم سنپس)
  6. بسم الله الرحمن الرحیم خودروی رزمی پیاده نظام Lynx آلمان مقدمه ومعرفی: جدیدترین محصول کمپانی قدرتمند راینمتال خودروی رزمی پیاده نظام لینکس(Lynx) می باشد که به عنوان یک پروژه سرمایه گذاری خصوصی توسعه داده شده است.نام این خودرو جنگی پیاده نظام(IFV) از روی حیوانی گربه سان به نام لینکس یا وشق که غالبا به اشتباه در فارسی سیاه گوش نامیده می شود گرفته شده است. همچنین یکی دیگر از IFVهای سنگین وزن آلمان به نام پوما(Puma) با همکاری شرکت کراوس مافی وگمن طراحی شد و ساخت آن در سال 2015 برای یگان های زرهی نیروی زمینی آلمان به تصویب رسید این درحالی بود که لینکس عمدتا برای مشتریان خارجی تولید می شد.نسخه KF-31 این خودروی رزمی ابتدا در سال 2016 معرفی گردید در آن زمان این خودرو زرهی همچنان در حال توسعه بود. پسوندKF از عبارت Kettenfahrzeug(تلفظ:کتن فارزوگ) که در زبان آلمانی به معنی خودروی شنی دار(tracked vehicle)می باشد برگرفته شده است.درسال 2018 طراحی مدل بهبود یافته Lynx KF-41 برای اولین بار به طور عمومی اعلام شد که نسبت به نسخه قبلی یعنی KF-31 کمی بزرگتر بود و میتوانست نیرو و سرباز بیشتری حمل کند و دارای یک موتور قوی تر بودKF-41 ممکن است سنگین ترین و حفاظت شده ترین خودروی رزمی پیاده نظام در دنیا باشدهمچنین راینمتال در ساخت و تولید لینکس به منظور کاهش هزینه های تولید, تعمیر و نگهداری از قطعات قابل اطمینان که به راحتی در دسترس و قابل تولید می باشد استفاده نموده که در نتیجه تولید لینکس را نسبت به پوما مقرون به صرفه تر کرده است. طراحی ماژولار لینکس(ودر کل نفربر ها و خودروهایی با این قابلیت) امکان این را می دهد که برای نقش های مختلف پیکر بندی شود ماژول راندن معمولی با ماژول ماموریت قابلیت تعویض دارد که بسته به نوع ماموریت(رزمی/شناسایی)بر روی شاسی نصب و پیکر بندی می شود یا به عبارتی میتوان سطح حفاظت خودرو رزمی را بسته به نوع مامورت تعیین کرد.همین طرح مفهومی(Concept) بر روی نفربر زرهی هلندی/آلمانی باکسر 8x8 و تعدادی دیگری از نفربر های زرهی با پیکربندی 8x8(هشت چرخ) استفاده شده است. ماژول ماموریت را بر روی لینکس در میدان نبرد در مدت 8 ساعت میتوان باز و بست(removed and replaced) کرد.این خودروی زرهی سنگین قابلیت انجام انواع ماموریت های متفاوت پیشنهادی را داراست و می تواند با پیکربندی هایی همچون خودروی پست فرماندهی(command post vehicle),خودروی شناسایی زرهی(armored reconnaissance vehicle),خودروی تعمیر و بازیابی زرهی(repair and recovery vehicle)و آمبولانس زرهی(armored ambulance) توسط انواع یگان های نیروی زمینی(فرماندهی-مهندسی رزمی-بهداری) استفاده شود. وزن و حفاظت: حداکثر وزن مدل اولیه و پروتوتایپ KF-31 لینکس 38 تن بود که یکی از مهمترین و حفاظت شده ترین خودروهای رزمی پیاده نظام(IFV) در آن زمان به شمار می رفت و حتی نسبت به پومای ارتش آلمان از نظر حفاظت جایگاه بهتری داشت. ورژن جدیدتر لینکس یعنی KF-41 اما سنگین تر شده بود و وزنی معادل 44 تن و قابلیت افزایش وزن تا 50 تن را داشت. در مجموع این گربه سیاهگوش راینمتال آلمان یکی از سنگین ترین و حفاظت شده ترین خودرو های رزمی پیاده نظام در دنیا هست و حتی از نظر حفاظت زرهی در جایگاه برتری نسبت به پوما(Puma) ارتش آلمان قرار می گیرد. بدنه و برجک با فولاد جوشکاری شده ساخته شده است و جلو و اطراف بدنه توان حفاظت در برابر پرتابه های بالستیک و گلوله های 30 میلیمتری را دارد و یک حفاظت همه جانبه در برابر تیربار های سنگین با کالیبر 14.5 میلیمتر را فراهم می کند. جالب اینجاست که حتی با این سطح از حفاظت بسته زره اضافه شونده ماژولار(Modular add-on armor package) نیز توسط شرکت قدرتمند راینمتال برای این خودرو ارائه می شود تا در صورت نصب سطح حفاظت زره پوش را متناسب با تهدیدات قوی تر مانند راکت های ضد زره و مین ها و بمب های کنار جاده ای افزایش دهد(وطبیعتا افزایش وزن را نیز در پی خواهد داشت!) با اینهمه بر آورد می شود که لینکس تاب مقاومت در برابر مین هایی با قدرت انفجار معادن 10 کیلوگرم تی ان تی را در زیر بدنه خود داشته باشد. خدمه و سرنشینان بر روی صندلی هایی با قابلیت جذب انرژی ناشی از انفجار مین و بمب های کنار جاده ای(IED) قرار می گیرند داخل نفربر با اسپال لاینر پوشش داده شده است یک سیستم حفاظت در برابر NBC یا همان شیمیایی میکروبی هسته ای(رادیو اکتیو) (ش.م.ه یا ش.م.ر) به همراه یک سامانه اطفاء حریق خودکار بخش حفاظت IFV را تکمیل می کند تا به اینجا به شرح حفاظت غیر فعال(زرهی) این خودروی زره پوش پرداختیم به بحث جذاب دفاع فعال(مقابله سخت و مقابله نرم) و کاربری آن بر روی خودروی رزمی پیاده نظام لینکس می رسیم 1-مقابله سخت یا هارد کیل: Lynx را میتوان به یک سیستم حفاظت(دفاع)فعال(APS) از نوع مقابله سخت یا همان hard-kill مجهز کرد که به طور قابل توجهی بقا در میدان نبرد را دربرابر تهدیداتی همچون تسلیحات ضد تانک هدایت شونده(ATGW) و راکت های ضد تانک/زره افزایش می دهد. 2-مقابله نرم یا سافت کیل: برای مقابله با پرتابه های هدایت شونده امکان استفاده از نوع مقابله نرم یا همان soft-kill سامانه های دفاع فعال(APS) نیز میسر است به این صورت که می توان بر روی بدنه خودرو یک سیستم یکپارچه هشدار دهنده قفل لیزری به همراه نارنجک دودزا نصب نمود تا ترفند پرده دود برای انحراف موشک های ضد تانک هدایت لیزری به اجرا در آید و از احتمال برخورد موشک های ضد تانک با هدایت فرمان نیمه اتوماتیک به خط دید(SACLOS) بکاهد همچنین سیستم صوتی موقعیت یاب مکانی اکوستیک شوتر(acoustic shooter) بر روی این خودرو موقعیت مکانی شلیک موشک ضد تانک(واحد متخاصم) را نشان می دهد یا به بیانی ساده تر این سیستم برای خدمه مشخص می کند که پرتابه از کدام جهت شلیک شده است تا آن را از بین ببرند موتور این زره پوش در جلو بدنه سوار شده است(که این نیز حفاظت را به نوبه خود همانند مرکاوای اسرائیلی افزایش می دهد) عبور و مرور پرسنل و خدمه نیز از طریق یک رمپ مکانیکی در عقب خودرو صورت میگیرد سیستم کنترل آتش: سیستم کنترل آتش و هدفگیری پیشرفته ای که در این IFV آلمانی به کار رفته با یک سیستم شکارچی قاتل(hunter-killer) هماهنگ شده است روش کار شکارچی قاتل یا هانتر کیلر(که از سایت نظارت و دیدبانی پانورامیک برای فرمانده بهره می برد) بدین صورت است که هنگامی که توپچی درحال شلیک به یک هدف است تا آنرا نابود کند فرمانده به دنبال اهداف دیگری می گردد و آنهارا برای توپچی تگ و نشانه گذاری می کند تا دیگر توپچی زحمت جستجو اهداف را نکشد و سریعتر اهداف را منهدم کند(زمانی که هدف توسط فرمانده انتخاب می شود توپ به صورت خودکار به سمت هدف می چرخد و توپچی اقدام به نشانه روی و شلیک به سمت هدف می کند در این حین فرمانده به وسیله سایت پانورامیک خود اهداف بعدی را کشف و برای توپچی علامت گذاری می کند)بیشتر تانک های اصلی میدان نبرد مدرن از قابلیت شکارچی قاتل برخوردار هستند سامانه هدفگیری و کنترل آتش پوشش 360 درجه را فراهم می آورد و میتواند اهداف را به صورت خودکار در طول شب و روز به کمک دوربین های تلویزیونی و فروسرخ(TV/IR) کشف و ردیابی کند اضافه بر تجهیزات الکترونیکی بالا خودروی رزمی پیاده نظام لینکس از یک سیستم مدیریت میدان نبرد پیشرفته ساخت راینمتال بهره می برد. بین KF-31 و KF-41 قطعات مشترک زیادی وجود دارد به علاوه از قطعات بسیاری از دیگر اجزای خودرو های ساخته شده توسط راینمتال نیز استفاده می شود به عنوان مثال محل قرار گیری راننده و الکترونیک قدرت از خودروی مهندسی زرمی کودیاک(Kodiak) فیلتر NBC یا همان سیستم مراقبت از عوامل شیمیایی میکروبی هسته ای(رادیواکتیو) از نفربر زرهی چرخدار باکسر8*8(WAPC) و شنی ها و سیستم تعلیق نیز از هویتزر خودکششی PzH 2000 اقتباس شده است. تنها ویژگی غیرمعمول این نفربر زرهی میدان نبرد استفاده از باتری های لیتیومی با ظرفیت بالاست که امکان ذخیره سازی انرژی را هنگامی که موتور خاموش است به مدت طولانی فراهم می کند. مختصات و مشخصات: انواع: نسخه اولیه KF-31 لینکس: دارای سه خدمه شامل فرمانده توپچی و راننده و شش سرباز مسلح است.که در سال 2016 میلادی معرفی شد و وزنی بالغ بر 34 الی 38 تن دارد و مسلح به یک توپ 30 میلیمتری و یک مسلسل هم محور 7.62 میلیمتری می باشد. همچنین در بحث پیشرانه برای این زره پوش یک موتور دیزلی توربوشارژ لیبهر(Liebherr) با توان 750 الی 800(نسخه توسعه یافته موتور) اسب بخار طراحی شده است.و از یک گیربکس تمام اتوماتیک Allison برای انتقال قدرت کمک می گیرد.نسبت رانش به وزن خودرو در این مدل 21 الی 22 اسب بخار بر تن است. نسخه KF-41 لینکس: یک زره پوش بزرگتر تر و سنگینتر است که میتواند سرباز بیشتری حمل کند که برای نخستین بار در سال 2018 میلادی به صورت عمومی از آن رونمایی شد دارای سه خدمه شامل فرمانده توپچی و راننده و هشت سرباز مسلح است.و می توان آنرا جز مدرن ترین سنگین ترین و حفاظت شده ترین خودروی جنگی پیاده نظام(IFV) دنیا تاکنون به حساب آورد خودرو با یک برجک Lance 2.0 مسلح به یک توپ 30 میلیمتری با سیستم تغذیه دوتایی(dual-feed cannon or twin-feed ) و یک مسلسل هم محور سه لول 7.62 میلیمتری مسلح شده است.از ویژگی های متمایز کننده برجک Lance 2.0 دارا بودن یک غلاف انعطاف پذیر ماموریت(flexible mission pod) در هر طرف برجک قابل نصب است.این پاد ماموریت می تواند شامل تا دو موشک ضد تانک برد بلند هدایت شونده اسپایک LR2 با سیستم پرتاب خارج از خط دید(NLOS)(مانند مهمات دیرپای خارج از خط دید(non-line of sight loitering munitions) مثل ایکس ام501 اسرائیل که اپراتور موشک را قادر می سازد تا اهداف پشت موانع مانند ساختمان ها و تپه ها را به وسیله یک خط ارتباطی دیتا لینک یا فیبر نوری کشف و نابود سازد) پهپاد ها و پرنده های بدون سرنشین(UAVs) بسته اخلالگر و جنگ الکترونیک موشک های سطح به هوا(surface-to-air missiles) یا سامانه های مختلف دیگر باشد.در این نسخه از زره پوش با توجه به وزن سنگین تری که دارد(که حتی تا 50 تن هم می رسد) یک موتور توربو شارژ دیزلی لیبهر با قدرت 1140 اسب بخار است که نسبت رانش به وزن آن 26 الی 22.8 اسب بخار بر تن می شود.موتور در این مدل از لینکس از پیشرانه برخی تانک های اصلی میدان نبرد مثل T-90A روسها با موتور1000اسب بخاری (رانش به وزن 20 اسب بخار بر تن) درعین سنگین تر بودن لینکس نسبت به تی-90 باز هم قوی تر است رانش به وزن M1A2 آبرامز آمریکایی ها نیز با موتور توربینی گازی 1500 اسب بخاری عدد 24 اسب بخار بر تن است.حتی ممکن است از تانک آرماتا ارتش روسیه نیز که در حال توسعه است سنگین تر باشد تی-14 آرماتا در حدود 42 تن وزن دارد همچنین Lynx KF-41 میتواند بیشترین حفاظت را در بین رقبای مدرن خود از خودرو های رزمی پیاده نظام داشته باشد.این ورژن از لینکس دارای بیشترین حفاظت دربرابر پرتابه های 120 الی 125 میلیمتری در جلوی خود است سیستم انتقال قدرت Lynx به یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته مجهز است که همان سیستم انتقال قدرت استفاده شده در خودروی رزمی پیاده نظام پوما(Puma IFV)هست و سرعت 70 کیلومتر بر ساعت را به ارمغان می آورد نمای داخلی خودروی رزمی پیاده نظام Lynx تصاویر بیشتر: لینکس در کنار باکسر ویدئو معرفی خودروی رزمی پیاده نظام Lynx عملکرد خودرو رزمی پیاده نظام Lynx IFV منبع نویسنده و مترجم:محمدعلی توکلی(Alicommando) هرگونه کپی برداری بدون ذکر نام منبع شرعا حرام است برای میلیتاری...
  7. سلام دوست گرامی تروریست های احرارالشام این شهر رو تسلیم نکردند داعش با عملیات دو انتحاری شهر حیط رو تصرف کرده
  8. انتحاری گروه تروریستی دولت اسلامی(داعش) دربین نیروهای معارضین مسلح(به قول داعش صحوات(فصائل الشام)) در پی گرفتن شهر حیط در جنوب غربی سوریه @Conflicts_Reporter
  9. رهگیری و انهدام پهپاد سوری در جولان توسط پاتریوت https://www.aparat.com/v/z6u8K
  10. حملات راکتی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی به ارتش سوریه در ریف قنیطره(شهرهای خان ارنبه و الصمدانیه) https://www.aparat.com/v/XaDkA @Conflicts_Reporter
  11. بسم الله الرحمن الرحیم مقدمه: خا-32 یک موشک کروز هواپرتاب جدید ساخت کشور روسیه و به طور قابل توجهی پیشرفته تر از مدل قبلی با نام خا-22 با نام ناتو کیتچن است دارای سامنه هدایت بهبود یافته تر و مقاوم در برابر جمینگ و جنگ الکترونیک برد بیشتر و موتور با کیفیت تری(بهینه سوز تر) می باشد و به منظور حمله به ناو های هواپیما بر و درکل ناوگان دریایی آمریکا(US carrier battle groups) و همچنین حمله به اهداف زمینی(تهاجم زمینی) طراحی گردیده است.پلتفرم حمل و پرتاب این موشک بمب افکن میان برد Tu-22M3M بک فایر روس ها خواهد بود توسعه این موشک کروز هواپرتاب در اواسط دهه 1980 میلادی آغاز شد و طراحی آن درنهایت توسط دفتر طراحی شرکت هوا فضای MKB Raduga که کار بر روی طراحی و تولید انواع مختلف موشک را در روسیه بر عهده داشت آغاز گردید حدود 5 سال بعد یعنی در اوایل 1990 میلادی توسعه بر روی خا-32 به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی متوقف شد اما در نهایت کمپانی سازنده درسال 1998 انجام آزمایشات بر روی آنرا شروع کرد در حین فرایند آزمایش ها و تست ها بر روی خا-32 مشکلات عدیده و تاخیرات بسیار فروانی رخ داد(به دلیل مشکلات مالی) سرانجام دو سال پیش یعنی در 2016 میلادی انجام آزمایشات نهایی بر روی این موشک کروز تکمیل شد و رسما در همان سال تولید این موشک به تصویب رسید با این که تولید رسمی آن در سال 2016 کلید خورد اما با این حال این موشک یک سلاح تاریخی است زیرا بیش از 30 سال طول کشید تا این موشک توسعه یابد. نیروی هوایی فدراسیون روسیه در حال حاضر بیش از 60 فروند بمب افکن Tu-22M3 بک فایر به صورت فعال در اختیار دارد گرچه میزان کارایی این بمب افکن ها نسبت به رقیبان غربی حدود 50 درصد و یا حتی بیشتر پایین تر است ولی طی همین جنگ 8 ساله سوریه شاهد عبور مکرر آنها از آسمان کشورمان و سوختگیری آنها در پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان و حملات گسترده و همه جانبه به مواضع و مواقع دولت اسلامی(داعش) و تروریست ها بوده ایم.در نیروی هوایی روسیه برنامه ریزی شده است که در چند سال آینده برخی از این بمب افکن ها به استاندارد جدید Tu-22M3M ارتقاء یابند تا برای حمل , قفل و شلیک موشک جدید خا-32 سازگار شوند. هدف از طراحی: هدف از طراحی این کروز هواپایه در ابتدا غلبه بر سامانه های دفاع هوایی بی نظیری چون پاتریوت و ایجس ایالات متحده آمریکا بود این سامانه ها نیز در اوایل 1980 میلادی ظهور و بروز یافتند و بی شک این دو سامانه پدافندی جز پیشرفته ترین سیستم های پدافند هوایی جهان بودند ایجس ایالات متحده یک سامانه دفاع هوایی دریاپایه بود که در ابتدای سال 1980 میلادی بر روی رزمناو های پدافندی کلاس تیکاندروگا حمل میشد از اوایل دهه 90 میلادی سامانه پدافندی ایجس بر روی ناوشکن های موشک انداز کلاس آرلی بورک نیز قابل نصب شد هردو این شناورهای سطحی یعنی رزمناو کلاس تیکاندروگا و ناوشکن کلاس آرلی بورک توسط ناوگان هواپیمابر ایالات متحده آمریکا از حملات خصمانه موشکی دشمن محافظت می شدند پاتریوت نیز یکی از سیستم های دفاع هوایی/ضد موشک بالستیک زمین پایه(land based) آمریکاییست که توسط ارتش این کشور به خدمت گرفته شده است همانگونه که در بالا ذکر شد این سامانه پدافندی در دهه هشتاد میلادی ظهور و بروز یافت. همچنین در آن موقع ایالات متحده در حال کار بر روی ارتقا هایی روی جنگنده برتری هوایی اف-15 ایگل نیز بود از جمله این ارتقاها سازگاری و سینکرو موشک هوا به هوای ایم-120 آمرام رادار فعال(شلیک کن و بعد فراموش کن) که برد بیشتری نیز داشت(نسبت به اسپارو) با اف-15 ایگل و و لود بر روی آن بود در سوی دیگر نیروی دریایی آمریکا نیز دست روی دست نگذاشت و ترکیب کشنده اف-14 تامکت ناونشین را با موشک هوا به هوای برد بلند ایم-54سی فونیکس با قابلیت شلیک و بعد هیچ(رادار فعال) را به نمایش گذاشت که به منظور مقابله با موشک های کروز ضد کشتی ارتفاع بالا همچون خا-22 بهینه شده بود خا-22 بردی بین 80 الی 330 کیلومتر داشت این برد برای پرتاب دور ایستا(stand off) موشک خا-22 کافی نبود و بمب افکن های توپولوف-22 سری ام که این موشک ها را لود می کردند در معرض خطر می داد. راه حل(تقلای روس ها برای دور ماندن از ایجس و پاتریوت): بنابراین در سال 1985 اتحاد جماهیر شوروی نیاز به وجود یک موشک قدرتمند تر(در برابر جمینگ و اخلال) و برد بلند تر( نسبت به خا-22) برای مقابله با ناوگان عظیم دریایی آمریکا داشت که بتواند بر دفاع هوایی مدرن آمریکا غلبه کند در شوروی قرار بر این شد که اگرچه موشک خا-32 شبیه به پدر خوانده خود خا-22 است اما باید حتما نسبت به آن توانا تر و کارآمد تر باشد خا-32 جایگزین سه نوع مختلف از خا-22 ان که هم اکنون به وسیله بمب افکن های توپولوف-22 سری ام 3 استفاده می شود خواهد شد که بر پایه ی موشک خا-22 ان وبا سرجنگی متعارف(conventional) و هسته ای(nuclear) و هدایت راداری تولید می شود نسخه ضد کشتی Kh-22NA با کلاهک اتمی و هدایت اینرسی(اینترنال) نسخه ضد رادار Kh-22N با کلاهک متعارف یا اتمی و هدایت رادار غیرفعال(ضد تشعشع با کاونده غیر فعال(پسیو)) بدین ترتیب برنامه ریزی شده است که موشک خا-32 به سلاح اصلی توپولوف-22 ام3 تبدیل شود و این مدل از این بمب افکن به سری Tu-22M3M نیز ارتقاء یابد هرچند خا-32 نسبت به خا-22 دارای ابعاد یکسانی از نظر بدنه است اما خا-32 برد بیشتری دارد و یک پرتابه دور ایستا حساب می شود.پیشرفت در صنایع الکترونیکی و به طبع آن پیشرفته شدن سیستم هدایت موشک ها و کیت ها و قطعات الکترونیکی مربوط به آن در صنایع هوا-فضا و نظامی اجازه این را می دهد که اندازه اجزای داخلی سامانه های هدایت برای موشک ها کاهش پیدا کند وزن سرجنگی نصف شود(از1000 کیلوگرم به 500 کیلوگرم) و در عوض حجم مخزن سوخت موشک افزایش پیدا کند و علاوه بر آن یک موتور بهینه سوز تر و کار آمد تر بر روی خا-32 سوار شود تمامی این توسعه ها بر روی اجزای موشک صورت گرفت تا برد مطلوب بدست آید و همگی اینها مرهون پیشرفت لجام گسیخته در حوزه تکنولوژی های نظامی است پروفایل پروازی موشک: موشک خا-32 بردی بین 600 الی 1000کیلومتر بسته به پروفایل پروازی خود دارد این محدوده اجازه می دهد بمب افکن به صورت امن به هدف خود نزدیک شود و اقدام به کشف , قفل کردن و درنهایت پرتاب موشک در برد دور ایستا(stand off range) کند بدون آنکه وارد حریم پدافند هوایی دشمن شود موشک می تواند در فاز نهایی(ترمینال) به حداکثر سرعت بیش از 4 ماخ(4939 کیلومتر بر ساعت) برسد و همینطور می تواند از موشک های سطح به هوایی همچون ریم-174 استاندارد ERAM(اس ام-6) با سرعت 3.5 ماخ(4288 کیلومتر بر ساعت)پیشی بگیرد و آنرا در شکار خود ناکام بگذارد(البته ذکر این نکته الزامیست که پارامتر های زیادی در شکار شدن یک هدف در آسمان نقش دارند سرعت بیشتر یک هواگرد(چه موشک و چه جنگنده) به منزله عدم شکار شدن آن توسط موشک پدافندی با سرعت کمتر نیست)خا-22 تنها 12 الی 22.5 کیلومتر اوج می گیرد. پیشرانه موشک خا-32 از هواپیما به سمت هدف: پس از شلیک , این موشک برد بلند طوری طراحی شده است که تا استراتوسفر اوج می گیرد و پس طی مسیر مشخص شده توسط سامانه هدایت اینترنال به سمت هدف شیرجه می رود اکثر رادار ها نمیتوانند اهدافی را که از بالا به آنها نزدیک می شوند را شناسایی و رهگیری(اصطلاحا detect and track) کنند به طور خلاصه موشک یک شیره سبکتر را از استراتوسفر به اجرا در می آورد و در فاز نهایی با ارتفاع 150 الی 200 متر از سطح زمین به سمت هدف نزدیک شود در چنین ارتفاع فوق العاده ای موشک دفاع هوایی دشمن نمی تواند(یا به سختی میتواند و در نهایت فیل(عدم موفقیت) و لاست(گم) میشود) هدف را دریابد و به آن برسد در مجموع توپولوف-22 بک فایر سه تیر موشک خا-32 لود می کند(2عدد در زیر بال و یکی در زیر بدنه) سرجنگی موشک: موشک دارای کلاهک متعارف 500 کیلوگرمی می باشد ولی در عوض می توان آن را با یک سرجنگی هسته ای نیز عملیاتی کرد حدس زده میشود که قدرت انفجار 150 تا 500 کیلو تن تی ان تی را فراهم آورد بنابراین خا-32 اگرچه دارای کلاهک کوچکتری نسبت به برادر بزرگ خود یعنی خا-22 دارد اما بسیار دقیق تر از آن است. انواع: نسخه پایه موشک از هدایت اینرسی/رادار فعال استفاده می کند.سرجستجوگر(سیکر) موشک که یک رادار فعال است که به واسطه فناوری های روز نظامی توسعه یافته و از برد کاوش بیشتری برخوردار می باشد.برخی از منابع نیز معتقدند که نسخه هایی از این موشک به صورت تهاجم زمینی و ضد رادار با هدایت اینرسی/تصویر ساز فروسرخ/رادار غیرفعال(سیکر پسیو) درست همانند خا-22 وجود دارند. مشخصات: کشورسازنده:روسیه طول موشک:11.65 متر قطرموشک:0.92 متر طول بال:3 متر وزن موشک:~6 تن وزن کلاهک:500 کیلوگرم نوع کلاهک(متعارف/اتمی):نیم تن HE-FRAG/قدرت انفجار حدود 150 تا 500 کیلوتن تی ان تی برد:600 الی 1000 کیلومتر تصاویر بیشتر: توپولوف-22 ام3 مسلح به موشک خا-32 و بمب سقوط آزاد FAB-250 بک فایر مسلح به یک تیر خا-32 در زیر بدنه نویسنده و مترجم:محمدعلی توکلی(Alicommando) برای میلتاری... منبع
  12. بسم الله الرحمن الرحیم مقدمه: چندوقتی هست که درکانال ها وانجمن های نظامی صحبت از خرید های نیروی هوایی ایران وبررسی گزینه های پیش رو و همچنین فروش جنگنده پیشرفته نسل +4 وچندمنظوره سوخو-30(احتمالا اس ام) به ایران بالاست اما در این بین به آخرین ساخته شرکت میکویان میگ یعنی میگ-35 کم لطفی میشود در حالی این گزینه(باتوجه به تکنولوژی های پشرفته تر وسطح مقطع راداری کمتری که نسبت به سوخو-30وحتی سوخو-35 دارد) در کنار جنگنده سوخو-30 که قابلیت هوا به زمین گسترده تر وبیشتری دارد ترکیبی فوق العاده برای دفاع از حریم هوایی ایران در برابر تهدیدات هوایی با توجه به ظهور نیرو های هوایی قدرتمند عربی(عربستان سعودی,امارات متحده عربی,قطر,کویت و...)وغیرعربی(ترکیه,پاکستان) که همواره تهدیدی برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید است. میگ 35 یک محصول جدید صادراتی از شکاری رهگیر چند منظوره میگ29 ام2 که سیستم های پیشرفته این جنگنده(میگ29ام2) با یک رادار آرایه فازی فعال( AESA) ترکیب شده است علاوه بر آن یک خروجی بردار متغیر نیز برای افزایش چالاکی و مانورپذیری به آن اضافه شده است که این سه ویژگی(رادار آرایه فازی فعال-خروجی متغیر و سطح مقطع راداری(RCS) کاهش یافته )این جنگنده را به یک جنگنده نسل++4 تبدیل کرده است. الکترونیک هوایی پیشرفته تر,سیستم تسلیحاتی بروز وسامانه های ناوبری بهبود یافته و همیطور رادار آرایه فازی فعال جدید ژوکAE و سامانه الکترواپتیکالOLS-UEM که منحصرا برای فالکروم-اف طراحی شده است باعث وابستگی کمتر هواپیما به سایت های مراقبت و کنترل هوایی زمین پایه (GCI)شده و میگ-35 را قادر ساخته تا به انجام ماموریت های چندمنظوره بپردازد.میگ-35 با انواع سلاح های روسی و خارجی(تسلیحات بومی وتولید داخل کشور بکارگیرنده) سازگار شده است.و از نرم افزار ها وسیستم های متنوع ویکپارچه دفاعی جهت بقا در آسمان بهره میگیرد میگ-35 در دو مدل تک سرنشینه و دوسرنشینه(Mig-35D) به فروش میرسد.کمپانی میکویان میگ در سال 2007 اولین پرواز رسمی وبین المللی میگ-35 رادر نمایشگاه هوایی ایروهند(Aero India)که هر دوسال یکبار برگذار می شود مقابل چشم علاقه مندان به نمایش گذاشت. رادارآرایه فازی فعال(AESA): میگ-35 اولین شکاری رهگیر چند منظوره ساخت روسیه است که از رادار آرایه اسکن الکترونیکی فعال(AESA) ژوک ای ایی استفاده می کند ممکن است از خودتان بپرسید که نسخه اکتیو(فعال)این گونه رادارها چه مزیت وبرتری نسبت به نسخه پسیو(غیرفعال)دارد؟!. تفاوت کلی رادارهای آرایه فازی فعال با نمونه غیرفعال در این است که در نسخه فعال به ازای هر ماژول راداری یک منبع تغذیه مجزا قرار دارد که به صورت هماهنگ با ماژول طراحی می شود وباعث کنترل توان امواج خروجی برای هر ماژول به صورت جداگانه می گردد و درهنگام بازگشت امواج ارسالی نیازی به حذف شیفت اولیه که در حالت ارسال ایجاد شده نیست چون خروجی هریک از واحد های راداری قابل اندازه گیری است اما در نسخه پسیو(غیرفعال) رادارهای آرایه فازی یک منبع تغذیه بزرگ برای تمامی ماژول ها قرار دارد ونیز پس از دریافت امواج بازگشتی توسط ماژول ها شیفت اولیه امواج ارسالی از رادار حذف می شود.نکته بعدی در رابطه با رادارهای آرایه فازی این است که در نمونه فعال(اکتیو) این نوع رادارها خلبان میتواند تعیین کند که چند درصد از توان خروجی رادار به کاوش آسمان و چند درصد مابقی به کاوش سطح و زمین بپردازد که به صورت دستی توسط خلبان انجام می شود و خلبان میتواند در هنگام جمینگ و اخلال شدید از 100درصد توان رادار برای کاوش آسمان استفاده کند اما در مدل پسیو(غیرفعال) این مقادیر توسط شرکت سازنده رادار تعیین می شود وهمیشه مقداری ثابت است(به طور مثال در رادار ایربیس ایی سوخو-35 70درصد از توان خروجی رادار به جستجوی آسمان و30درصد مابقی را به کاوش زمین اختصاص داده شده است که توسط شرکت سازنده معین شده و همیشه ثابت است)این گونه است که اخلال و جنگ الکترونیک بر روی رادار های آرایه فازی فعال بسیار سخت و دشوار است(دقت کنید که اخلال بر روی این رادار ها سخت ومشکل است ونه غیر ممکن.) رادار های آرایه اسکن الکترونیکی همانگونه که از اسمشان پیداست به صورت الکترونیکی به جستجوی پهنه آسمان می پردازند به این معنی که در این نوع رادار ها امواج به حرکت در می آیند و نیازی به کاوش مکانیکی(حرکت دیش رادار)نیست و اکسن آسمان در حد چند میلی ثانیه صورت میگیرد درحالیکه کاوش مکانیکی چند ثانیه طول می کشد. البته تمامی رادارها(چه پالس داپلر و چه ارایه فازی) به شیوه داپلر اهداف را کاوش می کنند ومنظور از کاوش الکترونیکی در رادار های آرایه اسکن الکترونیکی(حرکت امواج رادار)وکاوش مکانیکی در رادارهای پالس داپلر(حرکت دیش رادار)است.رادار از 160 ماژول راداری تشکیل شده که هرکدام از این ماژول ها دارای چهار ماژول گیرنده-فرستنده می باشند برد نهایی این رادار 160کیلومتر(85 ناتیکال مایل) است ومیتواند یک کشتی جنگی را در300کیلومتری کشف کند قابلیت کشف 30هدف و درگیری همزمان با 6 هدف را داراست سامانه رهگیری الکترواپتیکالOLS-UEM: همانند رادار سیستم او ال اس امکان کشف و ردگیری اهداف را در سطح آسمان به فالکرم اف میدهد(منتها در برد کمتر) اما بر خلاف رادار این سامانه هیچ انتشار امواجی ندارد به این معنی که گیرنده هشدار راداری(RWR)هواپیمای دشمن نمیتواند آن را کشف کند و خلبان میتواند هدف را مخفیانه بدون متوجه شدن خلبان جنگنده دشمن رهگیری کند علاوه بر این سامانه او ال اس به میگ-35 امکان این را می دهد که اهداف با قابلیت پنهانکاری(استیلز) سطح مقطع راداری بسیار کم(کمتر از0.001متر مربع) را کشف کند در مجموع سامانه های رهگیری الکترواپتیکال(به صورت پسیو و غیر فعال) در طیف فروسرخ(IR) نظیر او ال اس قابلیت پنهان شدن به هر جنگنده ای را می دهد. پیشرانه: در بخش پیشرانه 2 عدد موتور توربوفن RD-33MKB در این جنگنده به کار رفته که در آن خروجی نازل متغییر(swivel-nozzles) و سیستم کنترل بردار تغییر رانش((thrust vectoring control (TVC) برای مانور پذیری و چالاکی هرچه بیشتر طراحی گردیده است. ترکیب بردار تغییر رانش(به منظور انجام مانور های سنگین تر) و سامانه های گیرنده هشدار دهنده راداری(RWR)و سیستم هشدار دهنده شلیک و تقرب موشک(MLAWS) به میگ-35 در حین مبارزه و تن به تن هوایی(داگفایت) کمک می کند تیغه خنک کننده با توجه به متریال و مواد مدرنی در این مدل از موتور آر دی-33 به کار رفته است 7 درصد نیروی بیشتری نسبت به نسخه پایه(که در میگ-29 استفاده شده است) تولید می کند. RD-33MKB تراست بالاتر از حد میانگین 9000Kgf(کیلو گرم فورس) را فراهم می آورد و به گونه ای ساخته شده است که همانند میگ-29 دود نکند و بازده فروسرخ و اوپتیکال هواپیما را کاهش دهد موتور ها ممکن است به صورت خروجی بردار تغییر رانش بر روی هواپیما سوار شوند که باعث کارایی بهتری در نبرد های هوایی می شود در روسیه کار بر روی توسعه سامانه های کنترل بردار رانش در دهه 1980 میلادی آغاز شد. تلاش های دفتر طراحی موتور کمپانی های Saturn و Lyulka راه را برای کلید خوردن پروژه Su-30 MKI هند هموار کرد کمی بعد در آنسو یعنی دو شرکت مطرح MiG و Klimov با هدف توسعه بر روی موتور های بردار رانش چند بعدی شروع به کار کردند برخلاف دو شرکت Saturn و Lyulka که بر روی بردار رانش دو بعدی(افقی-عمودی) جنگنده سوخو-30 ام کا آی فعالیت می کردند. Klimov پیشرانه بردار رانش متغییر چند بعدی خود را به کمک سه بازو هیدرولیکی که برای تغییر جهت خروجی موتور به کار میرفت را ساخت. این طراحی میگ-35 را قادر می ساخت تا در سرعت بسیار کم بدون محدودیت زاویه حمله پرواز کند. قدرت مانور: میگ-35 یک شکاری برتری هوایی چندمنظوره با قابلیت مانور بسیار بالاست(به لطف بدنه و خروجی متغییر بردار رانش) میگ-35 این قابلیت را برای اولین بار در اوت سال 2005 میلادی در طول برگذاری نمایشگاه هوایی ماکس در خارج از مسکو به نمایش گذارد فالکروم اف از دو موتور RD-33 OVT کنترل بردار رانش استفاده میکند که 4000 ساعت عمر می کند.میگ-35 مانورپذیری فوق العاده ای را ارائه می دهد توانایی پرواز در زوایای فوق بحرانی حمله افزایش سطح تحمل فشار جی نرخ زاویه گردش بالا که لازمه افزایش رانش به وزن و بهبود بهره وری آیرودینامیکی بال و بدنه است تسلیحات: هوا به سطح: مجموعه ای از تسلیحات هدایت شونده شامل موشک ضد کشتی Kh-31A با کاونده رادار فعال و نسخه ضد رادار Kh-31P با کاونده غیرفعال(سیکر پسیو) موشک هوا به زمین Kh-29TE هدایت تلویزیونی(اپتیکی) و نسخه هدایت لیزری آن بمب هدایت اپتیک تلویزیونی KAB-500Kr و نسخه هدایت لیزری آن و یک غلاف هدفگیری لیزری(جهت کشف قفل و هدایت موشک هوا به سطح هدایت لیزری نیمه فعال Kh-29L و بمب هدایت لیزری KAB-500L) انواع بمب های سقوط آزاد FAB-100 ,FAB-250 ,FAB-500 راکت های S-8, S-13, S-24, S-25L, S-250 به همراه یک مسلسل 30میلیمتری GSh-30-1 با 150 عدد گلوله که قابلیت درگیری با اهداف زمینی را به خلبان می دهد. هوا به هوا: موشک R-27R: رادار نیمه فعال با برد 80کیلومتر R-27T: هدایت اینرسی/فروسرخ با برد 45 کیلومتر R-27ER: هدایت آشیانه یاب نیمه فعال راداری با برد 130 کیلومتر R-27ET: هدایت اینرسی/آشیانه یاب فروسرخ با برد افزایش یافته 120 کیلومتر R-60M:هدایت فروسرخ با برد 8 کیلومتر R-73E:هدایت حرارت یاب فروسرخ/اینرسی بابرد 30کیلومتر(R-74:بابرد 40کیلومتر)R-77: اینرسی/رادار فعال بابرد 80 کیلومتر R-77M: با برد 193کیلومتر این تسلیحات نیز توانایی درگیر شدن با هواگردهای دشمن(اعم از بالگرد موشک و جنگنده و....)را به خلبان می دهد. دیگر تجهیزات الکترونیکی: کمپانی ایتالیایی الکترونیکا در سال 2007 قرار داد خود را با کمپانی میکویان برای تولید اخلالگر ELT/568(V)2 برای میگ-35 فالکروم اف امضا کرد این جمر از هواپیما دربرابر سامانه های راداری پدافند توپخانه ای/موشکی دفاع میکند پاد الکترواپتیکال فروسرخ OLS-K جهت کشف اهدافی چون تانک ها در برد 15 کیلومتر و شناور های سطحی تا برد 80 کیلومتر و قفل و هدایت تسلیحات لیزری نیز مورد استفاده قرار می گیرد. مختصات و مشخصات: ابعاد و وزن: طول:17.32متر طول بال:12متر ارتفاع:4.73متر وزن(خالی):11تن وزن(حداکثر برای برخاست):29.7تن موتورها و عملکرد: موتورها:2*RD-33MK نیروی خروجی موتور(خشک/با پس سوز):106 کیلونیوتن/176.6 کیلونیوتن حداکثر سرعت:2560 کیلومتر بر ساعت سقف پروازی:17.5کیلومتر برد انتقالی(بامخزن سوخت خارجی):3100 کیلومتر شعاع رزمی:500 کیلومتر کاکپیت میگ-35 سوختگیری: علاوه بر الباقی بدنه مخزن پشت کاکپیت خلبانان به میگ-35 اجازه حمل 950 لیتر سوخت بیشتری را میدهد ظرفیت مخزن های سوخت خارجی(EFT) که در زیر بدنه حمل میشود نیز تا 2000 لیتر افزایش یافته و برد انقالی میگ-35 را با سه مخزن سوخت خارجی در زیر بدنه به 3100 کیلومتر رسانده است و با یک سوختگیری مجدد در حین پرواز(Aerial Refueling) برد 5400 کیلومتر را فراهم می آورد. سیستم مدیریت سوخت نیز دیجیتالی شده است(که شامل هوتاس و سیستم اندازه گیری دیجتالی سوخت است) نمایشگاه هوایی Aero 2007 هند: از نمونه اولیه و پروتوتایپ میگ-35 نیز در سال 2005 در نمایش های هوایی روسیه و انگلستان رونمایی گردید مدل نهایی در سال 2007 در نماشگاه هوایی Aero هند در مقابل انظار عمومی به نمایش درآمد. در این هنگام میگ-35 به عنوان یک مدعی رقابت برای یوروفایتر تایفون آلمان اف-18 ایی/اف سوپر هورنت آمریکا داسو رافال فرانسه جاس 39 گریپن سوئدی و اف-16 فایتینگ فالکن آمریکایی برای ساخت بیش از 126 فروند جنگنده چند منظوره برای نیروی هوایی هند طی مسابقات MRCA پیشنهاد شد که در نهایت رافال فرانسوی برنده مناقصه گردید میکویان تولید جنگنده فالکروم اف را در سال 2013- 2014 به عنوان بخشی از پیشنهاد شرکت هواپیما سازی سوکول روسیه آغاز کرده است. میگ-35 مسلح به دو عدد موشک R-73 و چهار عدد موشک R-77 و دوبمب هدایت اپتیکی KAB-500Kr غلاف هدفگیری لیزری OLS-K(زیر ورودی هوای سمت راست)و سامانه هشدار دهنده شلیک و تقرب موشک(زیر ورودی هوای سمت چپ) میگ-35 در حال بازکردن پاراچوت مسلح به دو موشک هوا به هوای آر-73 آرچر تمرینی ویدئوی پرواز جنگنده نسل++4 میگ-35 نویسنده و مترجم:محمدعلی توکلی(Alicommando) منبع
  13. خبر فوری رهگیری و انهدام موشک بالستیک انصارالله در آسمان ریاض توسط سامانه ضد بالستیک پاتریوت ویدئو اول ویدئو دوم از نمایی دیگر
  14. ویدئو آماده باش نیرو های هادی و اماراتی برای گرفتن بندر الحدیده در حال حاضر 15 کیلومتر هم فاصله دارن ویدئو