Cadillac

Members
  • تعداد محتوا

    163
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

15

4 دنبال کنندگان

درباره Cadillac

  • رتبه حساب کاربری
    گروهبان دوم

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  1. [quote name='heliaa' timestamp='1346797315' post='269158'] با توجه به مشکلات هزاران ساله کره و ژاپن! شاید بد نباشه به رقیب اصلی این تانک توی اون منطقه اشاره بشه که تایپ 10 هست و حدود 1.5 میلیون دلار از کی 2 ارزونتره ولی کارایی بسیار نزدیکی به این هیولا داره [url="http://www.youtube.com/watch?v=TLnjfYKhcU4"]http://www.youtube.c...h?v=TLnjfYKhcU4[/url] علی آقا به نظرتون توی درگیری این دو رقیب که هر دو سطح تکنولوژیک بسیار بالایی دارن کدومشون پیروز میدانه؟‌‌ (با فرض یکسان بودن بقیه شرایط) [/quote] طبق اطلاعات ویکی‌پدیا٬ در سال ۲۰۱۰ هر دستگاه تانک Type 10 ظاهراً ۹۵۴ میلیون [size=4]یِن[/size] (۱۱/۳ میلیون دلار) قیمت‌گذاری شده بود. البته این را باید پذیرفت که ممکن است ویکی‌پدیا اشتباه کرده باشد.
  2. Cadillac

    TF 30 و F 100 موتور های F 14

    از جناب [color=#3366cc]F14AA[/color] بابت ایجاد این تاپیک باارزش تشکر می‌کنم ولی از دوستان انتظار دارم که با یادآوری اشکالات تاپیک به ارزشمندتر شدن آن کمک کنند. [quote]TF 30 و [color=#ff0000]F 100[/color] موتور های F 14[/quote] [quote]...که در مدلهای B وD از موتور جدیدتر وقابل اطمینان تر [color=#ff0000]جنرال الکتریک[/color] ( [color=#ff0000]F100[/color] ) استفاده گردید...[/quote] موتور توربوفن F100 ساخت کمپانی Pratt & Whitney بوده و هرگز روی جنگنده‌ی F-14 استفاده نشده‌است. [quote]اما قبل از ورود موتورهای F100 , [color=#ff0000]در سال 1981 موتور F401-PW-400 برای نصب بر روی F 14 B مورد آزمایش های گسترده قرار گرفت[/color] ولی بدلیل زیاد بودن مشکلات فنی این موتور نیز مورد قبول واقع نشد .[/quote] پرات‌اندویتنی پس از پیروزی بر جنرال‌الکتریک در برنامه‌ی «موتور تکنولوژی پیشرفته» (ATE)٬ قراردادی را در ۲۷ فوریه‌ی سال ۱۹۷۰ برای توسعه و تکمیل موتوری که بعداً F401-PW-400 نام گرفت٬ امضا کرد. به‌دلیل پیشرفت کند برنامه‌ی موتور (ناشی از مشکلات مالی)٬ نخستین پرواز F-14 با موتور F401 در ۱۲ سپتامبر سال ۱۹۷۳ انجام شد. متأسفانه دلیل اصلی لغو برنامه‌ی این موتور (که در آوریل ۱۹۷۴ صورت گرفت)٬ محدودیت‌های مالی برنامه‌ی F-14 بود؛ نه مشکلات فنی قابل رفع آن. دانستن این نکته نیز خالی از لطف نیست که موتور مشهور F100 از همین موتور حاصل شده‌است و از بخش مرکزی یکسانی با آن بهره می‌برد؛ گرچه تفاوت‌های زیادی با آن دارد. [quote][size=5][color=#800080]F 100 -GE-400[/color][/size] در سال 1979 موتور توربوفن F101 جنرال الکتریک که با نام F101-X بود برای پیشران F 14 انتخاب شد ولی پس از مدتی F110-GE-100 برای این کار انتخاب شد اما این موتور نیز رد شد چرا که استفاده از این موتور مستلزم افزایش طول بدنه تامکت بود که این طرح ممکن نبود . اما با معرفی F110-GE-400 ,این موتور گزینه ی مناسبی برای تامکت بود که با تراست( 123 KN) در F 14 B های بروز رسانی شده مورد استفاده قرار گرفت . اما نمونه پر قدرت تر این موتور در هواپیمای F 14 D سوپر تامکت استفاده شد .[/quote] F101-X نام موتوری بود که از طرف جنرال‌الکتریک برای جایگزینی با TF30 پیشنهاد شده‌بود. پس از موافقت با ساخت این موتور٬ نام آن به F101 DFE (به‌معنای «موتور تغییر یافته‌ی جنگنده») تغییر پیداکرد. F101 DFE از بخش مرکزی موتور F101 (که منحصراً توسط بمب‌افکن B-1 استفاده می‌شود) و فن و سیستم پس‌سوز بزرگ‌تر شده‌ی موتور مشهور F404 (که روی F/A-18 نصب می‌شود) بهره می‌بُرد. این موتور پس از تکمیل آزمایش‌ها و رفع مشکلات به F110-GE-100 تغییرنام پیداکرد که برای F-16های نیروی هوایی تولید می‌شد. نمونه‌ی مورد استفاده‌ی نیروی دریایی٬ موتور F110-GE-400 است که اتفاقاً دارای ۱۲۷ سانتی‌متر طول بیشتر در بخش انتهایی خود نسبت به نمونه‌ی مورد استفاده‌ی نیروی هوایی می‌باشد. از مهم‌ترین دلایل برتری موتور F110 نسبت به TF30 استفاده از یک محفظه‌ی احتراق حلقوی (با ۲۰ افشانه) به‌جای ۸ محفظه‌ی احتراق قوطی‌شکل قدیمی (با ۴ افشانه برای هر محفظه) است.
  3. [quote]دوستان هنگام تماشاي تصاوير جنگنده روسيSukhoi_T_50_PAK_FAبه يك قسمت مبهم در رنگ اميزي يكي از تصاوير برخوردم به اين تصوير Sukhoi_T_50_PAK_FA نگاه كنيد: . . . حالا به نظر دوستان اين تصوير رنگ اميزي خود جنگنده ميتونه باشه يا سايه يك هواپيماي ديگست كه داره در ارتفاع بالاتر پرواز ميكنه واگه هواپيماست فكر ميكنيد چه هواپيمايي باشه؟[/quote] [quote]چندان جای تعجب نداره! احتمالا عکس تزئینی است ... . . . . شما تو همون عکس اول نگاه کنی، حجم محیط هم اگر نگاه کنی، طبیعی به نظر نمیرسه و معلومه روش کار شده. از طرفی پشت موتور، به خاطر تراست موتور جنگنده، حالت سراب گونه داره، اما این جا فقط اون قسمت کمی فلو ( مات ) شده. مشخصه که روی عکس کار شده.[/quote] عکس مزبور اصلاً حقیقی نیست که بخواهد تزئین شود. این عکس احتمالاً متعلق به یک شبیه‌ساز رایانه‌ای می‌باشد. سایز بزرگ‌تر عکس برای بررسی دقیق‌تر ([url=http://www.bitcore.org/stuff/MachinePorn/][b]منبع[/b][/url]): http://www.bitcore.org/stuff/MachinePorn/Russias_Stealth_fighter_prototype_The_Sukhoi_PAK_FA_T-50.jpg
  4. [quote][color=darkblue][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/ORD_Joint_Common_Missile_Boeing_lg.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_ORD_Joint_Common_Missile_Boeing_lg.jpg[/img][/url] موشک AGM-169 که به تعداد 3 فروند در هر یک از پایلون های جنگنده های غربی نصب می شود و می تواند ضعف توپ 20 میلیمتری را برای حملات سبک به اهداف زمینی جبران کند.[/color][/quote] البته لازم به‌ ذکر است که پروژه‌ی موشک [url=http://en.wikipedia.org/wiki/AGM-169_Joint_Common_Missile][b]AGM-169 JCM[/b][/url] در سال 2007 لغو شده و اهداف آن در برنامه‌ی جدید [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Joint_Air_to_Ground_Missile][b]JAGM[/b][/url] دنبال می‌شود.
  5. [quote]اما بهترین و کاربردی ترین کاری که می توان با آن کرد ، تبدیل شاسی آن به یک خودروی اسپاگ (خودروی ضد هوایی متحرک) برای محافظت از یگان های زمینی و همچنین IFV است.[/quote] تبدیل [b]T-55[/b] به یک [b]IFV[/b] ایده ی زیاد جالبی به نظر نمی رسد.
  6. [align=center] نوروزتان مبــــــــــارک Cadillac [/align]
  7. [quote][quote]تنها عیبش این بود قدرت مانور خیلی کمی داشت[/quote] دوست عزیز مانورپذیری میگ25معروفه! قدرت مانور فاکس بت تنها در ارتفاع کم پایین می اومد(دلیل پیروزی اف5ایرانی بر این هواپیما)[/quote] شهرت [b]MiG-25[/b] در سرعت و ارتفاع پروازی آن بوده است. چه در ارتفاع بالا و چه در ارتفاع پایین، مانور پذیری [b]MiG-25[/b] بسیار ضعیف بود.
  8. [quote]به همین انگلیسیش اکتفا میکنم.... بالاشو بخوانی نوشته گلوبال سکوریتی...USAF Fact sheet Specifications (U-2S) Data from International Directory,[70] Global Security,[71] USAF Fact Sheet[72] General characteristics Crew: One Length: 63 ft (19.2 m) Wingspan: 103 ft (31.4 m) Height: 16 ft (4.88 m) Wing area: 1,000 ft² (92.9 m²) Aspect ratio: 10.6 Empty weight: 14,300 lb (6,760 kg) Max. takeoff weight: 40,000 lb (18,100 kg) Powerplant: 1 × General Electric F118-101 turbofan, 19,000 lbf (85 kN) Performance Maximum speed: 434 knots (500 mph, 805 km/h) Cruise speed: 373 knots (429 mph, 690 km/h) Range: 5,566 nmi (6,405 mi, 10,300 km)[b] Service ceiling: 70,000+ ft (21,300+ m)[/b] Flight endurance: 12 hours www.globalsecurity.org[/quote] پیش از این به ویکی پدیای انگلیسی مراجعه کرده بودم ولی آن را معتبر ندانستم. لینک زیر همان لینکی است که ویکی پدیا از [b]GlobalSecurity[/b] قرار داده است. با بررسی آن به اشتباه ویکی پدیای انگلیسی (که در این سایت ارزشمند دیگر تبدیل به عادت شده است) پی می برید. http://www.globalsecurity.org/intell/systems/u-2-specs.htm گاهی اوقات ویکی پدیای آلمانی بهتر ظاهر می شود و منبع جالب تری به حساب می آید: http://de.wikipedia.org/wiki/Lockheed_U-2 در کل، امروزه عدد 90000 در مقابل نام U-2 (البته مدل های جدید آن) عدد معروفی است و آن را جسته و گریخته در آمارهایی که راجع به رکورد شکنی های هواپیماها منتشر می شود، مشاهده می کنیم.
  9. [quote]یو 2 هم که اصلا در قد و قواره های حتی مقایسه با میگ 25 و اس آر 71 نیست..( از نظر ارتفاع )[/quote] حداکثر ارتفاع پروازی [b]U-2S[/b] حدود 27400 متر (90000 پا) است. این نمونه ی مدرنیزه شده از [b]U-2[/b] به یک موتور توربوفن [b]F118-GE-101[/b] ساخت جنرال الکتریک مجهز می باشد.
  10. من قادر به دیدن فیلم نیستم ولی از شما سپاس گزارم [quote]همونطور که میدونین رکورد ارتفاع پرواز هواپیمای میگ 25 هنوز که هنوزه بعد از اس آر 71 مقام دوم را توی دنیا داره حتی از مدل پیشرفته تر خودش یعنی میگ 31 بالاتر میره (به جز نمونه های آزمایشی x با موتور های رم جت)[/quote] رکورد ارتفاع پروازی میان هواپیماهای نظامی عملیاتی جهان به [b]MiG-25[/b] تعلق دارد. این رکورد گیری با یک اوج گیری تقریباً عمودی و سپس سقوطی به همین شکل انجام شد و ارتفاع پروازی بیش از 37 کیلومتر به دست آمد. ولی ملاک ارتفاع پروازی، انجام پرواز پیمایشی ([b]Cruise[/b]) در آن ارتفاع است. با احتساب این نکته، ارتفاع پروازی [b]MiG-25[/b] به حدود 20 تا 21 کیلومتر محدود می شود. رتبه ی اول را هواپیمای [b]U-2[/b] در اختیار دارد و رهگیر [b]MiG-31[/b] نیز احتمالاً تا ارتفاع 25 کیلومتری می تواند پرواز پیمایشی داشته باشد.
  11. Cadillac

    مقایسه ناوچه های جماران و ساعر5

    [quote][color=darkblue]ايران همين الان هم گاتلينگ مشابه ( البته نه صد در صد )‌ولكان را در اختيار دارد. توپهاي ام 197 كه بر روي كبرا نصب شده است.[/color] [/quote] [quote][color=darkblue]یک نکته جالب که همین چند لحظه پیش دوست عزیزمون جناب آقا محمد عزیز (رایش مارشال) به بنده یادآور شدند. ام 61 ولکان همین حالا هم در ایران موجود است. تامکت ها و دو فروند اف 16 که وارد ایران شدند ، همگی از توپ ام 61 ولکان استفاده می کنند.[/color][/quote] برادران کوئن حق داشتند نام فیلم خود را «[b]جایی برای پیرمرد ها نیست[/b]» بگذارند! چرا هیچ کس نامی از [b]فانتوم[/b] نمی برد؟! توپ گاتلینگ [b]M61 Vulcan[/b] سلاح همیشه همراه جنگنده ی [b]F-4E Phantom II[/b] نیز می باشد.
  12. یک دفعه چه شد؟! منظور من اهانت به شهید ستاری بود؟! حرف من درباره ی اطلاعات آماری مقاله است؛ آن هم نه تعداد هواپیماهای منهدم شده ی عراقی، بلکه نحوه ی بیان مقاله درباره ی باعث و بانی این تلفات. در مقاله اشاره ای به فعالیت پدافند هوایی در این زمینه و فرماندهی شهید ستاری بر آن بخش نشده است و تنها نوشته شده: «می شنیدیم که در مدت چند روز 75 فروند از هواپیماهای عراقی را منهدم کرده است» که کاری اشتباه می باشد (از نظر دقت اطلاع رسانی نظامی) چون حتی ممکن است برخی این پیروزی ها را ناشی از نبرد هوایی بدانند (چراکه مردم شهید ستاری را به عنوان خلبان می شناسند). لطفاً پست های من را دقیق تر بخوانید و مرا از این حرف ها نرنجانید!
  13. [quote]ارگوس اسم سنسور تصویر برداری شه اما اسم پهباد رو شما درست گفتی [/quote] [quote]پهپاد مزبور [b]A160 Hummingbird[/b] نام دارد که ساخت شرکت بوئینگ است. در صورت ورود به خدمت، کد این پهپاد [b]MQ-18[/b] خواهد بود. [color=red]احتمالاً منبع خبری عکس را اشتباه قرار داده یا جای دیگری اشتباه کرده است[/color].[/quote] منظور من از اشتباه منبع، همین موضوع نام پهپاد بود. با سپاس فراوان از توضیحات شما درباره ی [b]Argus-IS[/b] .
  14. [quote][quote]منظورشان در نبرد هوایی بود؟ اگر احیاناً منظورشان این بود احتمالاً اشتباهی در نقل سخن پیش آمده است.[/quote] در عملیات ولفجر 8 ، ایشان با طرحی در خصوص متحرک کردن سایتهای هاگ و هدایت اونها توسط ایستگاه های راداری ثابت ، توانستند با دادن کمترین تلفات در سایتهای پدافندی ، بیشترین تلفات رو از دشمن بگیرند. من فیلم قسمتی کوتاهی از این عملیات رو دیدم ، پشت سر هم هواپیما میندازند پایین ![/quote] در این عملیات، طبق آمار [url=http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%88%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%AC%D8%B1_%D9%87%D8%B4%D8%AA]ویکی پدیای فارسی[/url] (که از متن آن کاملاً مشخص است آخرین بار توسط یک ایرانی انقلابی ویرایش شده) 39 هواپیمای عراقی منهدم شده بود. البته این تفاوتی در حرف اول من ایجاد نمی کند. نباید انهدام همه ی آن هواپیماها را به نام شهید ستاری گذاشت و این بی احترامی به دست اندر کاران پدافند هوایی و حتی خود این شهید است.