قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس قالب وردپرس

وانت های مسلح The Technical

وانت های مسلح The Technicalتصویر

The Technical اصطلاحی انگلیسی برای وانت های مجهز به جنگ افزار است . Technical ها ازران ترین – اسان ترین و معمول ترین خودروهای رزمنده ضد نفر در کشوهای جهان سوم می باشند . برای درست کردن یک Technical نیازی به هیچ مدرک مهندسی نیست ! تنها شما به 2 چیز نیاز دارید :

1 – وانت یا خودرویی دارای سطح صاف در انتها

2 – یک مسلسل یا سلاح برای سوار کردن روی قسمت صاف خودرو

Technical ها غالبا وانت هستند ولی در برخی موارد از انواع خودروهای SUV و یا نمونه های تغییر یافته کامیون و کامیونت ها هم می شود بعنوان شاسی برای Technical استفاده کرد . معمول ترین خودرو برای استفاده بصورت Technical وانت تویوتا است . این خودرو ارزان و قابل اعتماد است و در بسیاری از کشورهای جهان سوم به فراوانی بافت می شود . Toyota Hilux هم یک گزینه بسیار مناسب می باشد.

در قسمت بار وانت مسلسل سبک یا سنگین نصب می شود . این مسلسل ها تغذیه شونده توسط نوار فشنگ می باشند . مسلسل نصب شده بهتر است پوشش 360 درجه داشته باشد و در تمامیه زوایا بشود براحتی توسط اپراتور مسلسل کنترل شود . همچنین در قسمت بار وانت و در صورت نصب مسلسل بهتر است فضا برای چندین مسافر فراهم شود . قسمت بار می تواند بین 4 تا 6 نفر بهمراه مسلسل چی را جای دهد .

روی Technical ها می توان انواع مسلسل های سبک و سنگین – انواع توپهای بدون پس زنی – انواع مسلسل های ضد هوایی – انواع توپخانه های موشکی سبک و نیمه سنگین نصب کرد همچنین می توان بهمراه مسلسل ها انواع توپخانه های سبک رو توسط خودرو کشید و جابجا نمود .

در هنگام استفاده از بخضی از جنگ افزارها Technical توانایی حمل مسافر را ندارد . استفاده از RPG ها بر روی Technical ها توصیه نمی شود . این سلاح ها بدلیل نزخ اتش پایین و اتش عقبه خطرناک می باشند .

یکی از موثر ترین جنگ افزارها ترکیبی از مسلسل های سنگین + نارنجک اندازهای اتوماتیک است . به طور کلی جنگ افزارهای Technical ها موثر بر ضد نفرات – ساختمانها – خودروها و در مواردی موثر در برابر زرهی است .

ممکنه واسه دوستان سوال پیش بیاد که دلیل از نامگذاری وانت های مسلح به Technical چیست ؟ این نام بر میگردد به جریان عملیات نیروهای صلیب سرخ در موگادیشو که این نیروها به شبه نظامیان محلی خودروهای جیپ های مسلح برای ماموریت های حفاظتی واگدار کردند . هزینه این محافظت به عمل اومده رو بعدها با عنوان technical expenses نوشتند .

در درگیری های اخیر در لیبی هم نیروهای مخالف قذافی بسیار از وانت های مسلح به انواع جنگ افزارها استفاده کردند . حتی در بسیاری از موارد برای محافظت در برابر گلوله ها این وانت ها رو مجهز به صفحات فولادی ضد گلوله کردند . استفاده از لانچر های موشکهای هلی کوپترهای روسی هم روی این وانت ها معمول است .

این یک وانت توپدار مربوط به نیروهای حزب الله در لبنان است که روی وانت یک مسلسل 14.5 م م ZPU نصب شده و وانت هم از مدل نیسان می یاشد .

تصویر
این وانت هم مربوط به نیروهای شبه نظامی سودانی است .

تصویر
تویوتا لندکروزر مجهز به توپ بدون پس زنی 106 م م در افریقا .

تصویر
یک کامیون مجهز به مسلسل 23 م م ضد هوایی و مسلسل سنگین 12.7 م م در سومالی .

تصویر
این تصویر هم مربوط به سومالی است . قابلیت حمل نفر توسط technical ها در این تصویر به خوبی نشان داده شده .

تصویر
تویوتا لند کروزر مجهز به 106 م م در خلال جنگ داخلی لبنان .

تصویر
نیرو مخصوص های ارتش امریکا در افغانستان .

نویسنده: Colonelshak
منبع: سایت میلیتاری
http://www.military….ewtopic&t=19547

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *